Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea ja tervetuloa joukkoon niian ja muut :) olen huomannu saman piirteen omassa miehessä, on se kiva tutkiskella et onko muutoksia tullu kuppikoossa ja muutenki. mieliteot on hauskoi mut vie miehelt hermot, samoin ku mielialanvaihtelut. tänää taas siivottii yläkerta heti aamusta  eikä oikei vatsa tykänny hyvää ja keuhkot viel vähemmä ku pöly kadult ja autiomaast tulee yläkertaan ja yöllä lisäks ku nukutaa siel eikä ikkunaa saa kii ni tulee hengitysteihin. valitinpa miehellekin siitä tänää et tuntuu ku ois partateriä kurkussa.

Tervetuloa uusille!

Miten pitkään ehditte Niian yrittää? Onnea plussasta ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Kiitoksia :)

Elenna, edellisen kanssa yritin kaksi vuotta aikanaan, nykyisen kanssa yritettiin sitten 1,5 vuotta. Jotenkin sitä pelkäsi mennä tutkimuksiin, mutta ukko sitten törmäsi yhteen alan spesiaaliin työssään. Nämä kaks päätti sitten että hyvä aika mennä tutkimuksiin :) Tämä tapahtui viime keväänä joten aika nopeasti se plussa saatiin. Onneksi tuli vähän puun takaa tällainen hassu sattuma tapaaminen ja lääkäri ukon puheen perusteella heti pystyi sanomaan että hormonihäikkää olisi mahdollisesti minulla. (tuo ukkoni on aikamoinen höpöttäjä :D )

Oot sitten saanut tutustua tohon yrittämiseen ihan kunnolla :O Mutta hyvä juttu, että saitte siihen apua ja nyt onnistui :) Me kerettiin yrittää vasta reilut 10kk, mutta siinäkin oli kyllä minulle ihan tarpeeksi ;) Jälkeenpäin ajatellen musta vaikuttaa, että toivuin vaan aika hitaasti e-pillerien käytöstä. On helpottavaa, ettei tarvinutkaan lähteä tutkimuksiin... jos tämä pikkukaveri nyt pysyy kyydissä...

Heippa kaikille!

Tein tällä viikolla positiivisen raskaustestin, joka oli aikamoinen ylläri, onnellinen sellainen. Tärppäsi heti ensimmäisestä yrityskierrosta, paljon nopeammin kun uskalsimme toivoa :D Olemme avomieheni kanssa seurustelleet 3 vuotta ja olemme päälle parikymppisiä. Esikoista siis odotellaan vkolla 5+ ja nyt vaan toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Millään ei malttaisi odottaa ekaa neuvolaa, joka on heinäkuussa :D Ihana neuvolantäti laski puhelimessa lasketuksi ajaksi 21.2.2013, voi vielä tarkentua... Onnellista odotusta kaikille! :)

Tervetuloa Niiskuneiti:)! Onpas meitä helmikuisia iso pino, touko-kesäkuu näyttää olleen hedelmällistä aikaa :D!

tervetuloa kaikki uudet. mitäpä helmikäärön odottajille kuuluu tänään? itellä samaa mitä edellisinäkin päivinä. 

Kymenlaaksosta ilmoittautuu helmivauvaa odottava. :) Meille tulokas on erittäin toivottu, kun puolitoista vuotta on yritystä takana, lapsettomuus tutkimuksetkin oli jo aloitettu kun plussas. <3 oireita on ollut jonkin verran, lähinnä rintojen suunnatonta kasvua ja herkkyyttä. muuten odotus on rauhallista ja innokasta. btw. mitä mieltä olette alkuraskauden aikana hiusten värjäyksestä? itsellä varattu aika koko tukan värjäykseen raidoittamalla, niin väri ei edes pääse päänahalle. mielipiteitä? lukemani tutkimukset eivät usko värjäyksen vaikuttavan sikiöön..>

ite aikoinaan lopetin värjäämisen kun suositeltiin neuvolas mut ihan omakohtanen päätös ja ne kevytsävytteel tehtävät ei ol niin vahvoja kun ei niin pal vahvoi kemikaalei jne...

Onneksi olkoon kaikille uusille odottajille =)

Onnekas84, minä oon ottanu ihan sellaisen linjan omaan odotukseen, et siinä vaiheessa kun on eka kolmannes raskaudesta takana eli kaikki vauvan osat löytyy ni sit meen värjää tukan. Ja ajattelin kyllä silloinkin pyytää et värjäis silleen ettei kovin päänahkaan osuis. Jokainen tavallaan. Minä olen aika tarkka ilmeisesti verrattuna näihin muihin, mitä oon lukenu :) Meikin käyttöäkin olen vähentänyt. Ripsaria silloin ku huvittaa ja sekin sellaista sensitiveä ;D Mut sit ku eka kolmannes takana niin sit varmaan höllään siinäkin

niian: hyi mikä mieliteko!!!!! :D Itsellä nyt alkanu ihan kunnolla kaikki oireet. Lauantaina paistettiin uunissa kanaa niin se ei tuoksunu hyvälle! Sit kaikki ruoka ei maistu, viimeks tänään töissä söin ku pikkulapsi nyrpistellen makaronia. Sit aamuisin hyvin monena aamuna huono olo: banaani syödään jo sängyssä ja huippaa pitkin päivää. Sit ku on niin kehno olo niin syöminen on menny oudoks. Ei voi syödä milloin olis nälkä ja sit se aiheuttaa huonoa oloa lisää. Ekat itkut jo itkin tän voinnin takia yks aamu vaik ei varmasti ole edes pahimmasta päästä. Mut oon huomannu et huonolla ololla pystyy pikkuisen jotain salaattia ja marjaista syömään. Niitä se keho varmaan kaipaa ....

Minä värjäsin hiukset kuudennella viikolla, sillä ne oli yksinkertaisesti niin kamalat, etten kestänyt (vaaleaa juurikasvua tummassa tukassa useampi sentti). Pyysin kampaajaa raidottamaan tukan oman hiuksen väriseksi koskematta päänahkaan ollenkaan. Lisäksi pyysin, ettei hän käyttäisi mitään kauhean kovia myrkkyjä. Nyt on totuttelemista tähän "omaan väriin", mutta kyllä tällä kestää ainakin toisen kolmanneksen loppuun.

Muuten oon vähentänyt radikaalisti kaikkea kosmetiikkaa. Ennen raskautta minulla oli lähes joka päivä meikkivoide-puuteri-poskipuna-kulmakynä-eyeliner-luomiväri-ripsiväri-huulipuna-maski naamalla, mutta nyt oon jättänyt pois kaikki muut paitsi kulmakynän. Kesällä tämä on onneksi suht helppoa! Lisäksi hommasin huulipunan, jossa ei ole lainkaan lyijyä - se on käsittääkseni se vaarallisin aine. Hiuslakan käytön pystyin lopettamaan kokonaan, kun kampaaja leikkasi hiukset tasaiseksi polkaksi, joka on ihan siedettävä ilman laittamistakin. 

Mutta niinkun tässä on sanottukin, niin suosituksia ja tutkimuksia löytyy suuntaan jos toiseenkin. Ite oon vaan aiemminkin ollut huolissani siitä, mitä kaikkea turhaa saatan kehooni päivittäin "imeyttää", joten raskaus oli oikeastaan vain hyvä syy tehdä lopullinen päätös.

Babette: Kiva kuulla et joku muukin on samoilla linjoilla ku mä. Sinulla siis ihan vaalennettiin tukkaa kunnolla? Mietin tässä itsekin, et uskaltaisko itsekin ottaa tumman pois... Sinullahan on ihan kunnolla lähtenyt tuo meikkaus vähentyy. Itse olen satunnainen meikkaaja. Välillä paljon ja välillä vaan ripsari. Mut kyllä minä jo kaipaan meikkaamista ja kynsien lakkausta! Jos minä miehen synttäripäivänä ihan meikkaisin koko naaman :D Onko nykyajan meikeissä lyijyä!!! Entä miksi jätit hiuskiinteen pois? Sitä olen hyvällä omalla tunnolla suihkutellut; ainoa vaan et olen yrittänyt olla hengittämättä sitä

Hiuslakka ja kynsilakat sisältää kuulemma ftalaattia, joka voi aiheuttaa syntymävikoja, näin internet sanoi. Juuri se sen hengittäminen on sitä vaarallisinta, eli jos sitä pystyy välttämään, niin ei kai siinä silloin kovin suuri riski ole. Suihkutteleehan esimerkiksi kampaajat päivät pitkät noita lakkoja ja silti tekevät työtään tavallisesti raskausaikanakin. Mä vaan oon jotenkin kauheen herkkä nyt kaikille tällaisille jutuille, niin oon mieluummin kokonaan ilman :D Semmoista perushysteriaa.

Mulla vaalennettiin siis raidoittamalla, ja tumma väri lähti yllättävän helposti. Ja joo, etenkin punaisista huulipunista on löytynyt lyijyä. Tosin pitää muistaa, että lyijyä tulee myös muualta, esimerkiksi ruuasta. Mutta lyijyttömiäkin tosiaan löytyy, eli kannattaa kysellä myyjiltä, jos sellaisia haluaa. Omani ostin Body Shopista ja Yves Rocherilta. 

Babette: voi ei. Minä oon kynsilakkoja vältellyt ja nyt sit kuulen et hiuslakassa on samoja myrkkyjä! Mulla on niin vaikee tukka et en pärjää ilman lakkaa :( Nyt kyllä risoo. Ja pahasti! :( :(
Huulipunaa en yleensä käytä, miten turvallisia lie nuo maxfactorin ja lumenen ja muiden tunnettujen merkkien muut meikit?

onneks en käytä mitään tuotteita, ihan luomuna 24/7 :) ennen tuli värjättyä hiuksia, alotin esikoisen jälkee sen uudestaan mut tuli tuossa viime vuonna lopetettua värjääminen ja kaikkien tuotteiden käyttö kokonaan, löytyishän mult tuolta pussinpohjalta lumenen kulmakynä viel, sitä en heittän pois :) välil tehny miel laittautua miehelle kotona ku se on sallittua mutta nää lämpötilat on sellaset et hiki virtaa ni ei oikei toimi sekään ku energiat vähissä.

minä en jaksa ressata lakoista ja meikeistä :) suurin osa suomalaisistakin naisista meikkaa ja koko ajan syntyy vauvoja.
ainoo minkä noista olin kuullu niin toi hiustenvärjäys mut ei sekään nyt suoranaisesti ole vaarallista.
kyllähän näistä neuvolassa sanottas jos ne olis oikeesti niin välteltäviä kun esim. jotkut ruuat.. :) niistähän sen lappusen saakin neuvolasta. vältettävistä ruuista siis.
mutta siis jokainen tekee niinkun itse haluaa ja parhaakseen kokee, mutta ite varmaa ajaisin vauvankin hermoromahdukseen jos alkaisin välttää kaikkea mistä netissä puhutaan kuten esim. noi meikit, hiuslakat, kynsilakat, dödö,  hiusvärit, saunominen, ja vaikka mitä muuta :)

totta, hermoromahuksen sais tosi nopeest. ja esim ite käytän päivittäin dödöä joten jos ois vaarallist ni oisin tienny siit aikoi sitte. ite käytän alkoholitont dödöä ku sellast löytyy. ostin ennen muuttoa :)

Oon kans vähän samoilla linjoilla että ehkä vähän turhaa ois alkaa stressaamaan ihan kaikesta, tekee vauvalle paljon enempi hallaa ku se laitatko vähän meikkiä naamaan... En tosiaan ole tullut edes ajatelleeksi että hiuslakkaa ei vois käyttää tms. Kyllä mä uskon että ne lapset jotka syntyy kehitysvammaisina, johtuu se jostain ihan muusta kun että äiti on käyttänyt meikkiä tai hiuslakkaa? Eiks tässäkin niinku ihan kaikessa vois olla hyvä lause; kaikkee kohtuudella? Itse joudun käyttämään välillä hiuslakkaa koska hiukset on niin villit, aamuisin laitan ripsiväriä koska olen potilaitten/asiakkaitten kanssa tekemisissä koko päivän, en halua näyttää just heränneeltä. Ehkä tolla meikkaamisella meinataan sitä just ettei vedä joka aamu naamaan sitä jonkun aiemmin mainitsemaa meikkivoide+puuteri-maskia? Ja jos vetää niin tuskin vauva siitä sen enempää kärsii kun ilmasta jota hengität, se vasta täynnä myrkkyjä nykypäivänä onkin :D Rennosti vaan mammat, teette suuren palveluksen rennolla asenteella myös sille pikkuselle siellä =) Maalaisjärki!

Takaisin