Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle taas neuvolatäti sanoi, että inkivääriä ei saisi syödä yhtään. Samoin lukee tuossa lappusessa, jonka sain mukaani. Kylläpäs taas vaihtelee ohjeet!

Mulla on sama kuin 3xH:lla: keliakiakin löytyy, eli koko elämä on mennyt tuoteselosteita lukiessa.

Hirvee olo tänä aamuna. Huimaa ja oksettaa, ihanaa.

Moi cryptic, me ehkä ollaan samoihin aikoihin Porin synnytyssairaalassa, jos kaikki menee kummallakin hyvin. Onnea siis odotukseen! Mun la kylläkin aikaistui päivällä, joten mun tietoihin voi päivittää la:ksi 5.2. =)

Täällä on yks, jolla alkuraskaus on ollut aika vaikeaa. Oon ollut yli viikon saikulla kovan pahoinvoinnin takia. En haluaisi pelotella, mut joillekin se vaan tulee. En oo nyt viikkoon pystynyt syömään, ainoastaan mustikkakeitto ja kala- ja nakkikeitto on menny alas. Viime sunnuntaina nekään ei enää pysyneet sisällä. Soitin päivystykseen mut siellä nuori hoitsulikka ei oikeen osannut auttaa. Pääsin onneks seuraavana päivänä neuvolalääkärilleni ilman ajanvarausta. Onneks nesteet, kuten vesi ja jaffa on pysyny sisällä ni ei oo joutunut tiputukseenn. Tänään on ollut jo parempi olo, ja toivottavasti ei tarvi enää kärsiä huonosta olosta. Mutta onhan tällä hyväkin puoli eli tietää et kohdussa ehkä on joku ja se kasvaa siellä kovaa vauhtia. <3 Tänään alkoi siis rv 8. Ruokahalu on menny kyl kokonaan pahoinvoinnin myötä, enkä oikeen tie mikä ruoka maistuis, tai mitä tekis ees mieli. Kylmiä hedelmiä (omenaa, päärynää, viinirypäleitä) ja vähän paahtoleipää oon koittanu syödä, mut tuntuu et nälkä ei lähde millään. Sanoin eilen miehelleni et sit ku tää paha olo menee pois ni mennään ravintolaan syömään niin paljon ku mahtuu. :D Toivottavasti teille ei tule näin pahoja oireita, ja voitte hyvin! Tsemppiä kaikille odotukseen. =)

Varhaisultra mulla on yksityisellä heti juhannuksen jälkeen ma, ja äitiyspoliklinikalla ultra 30.7.

juu joillekin tuota pahoinvointia tulee enemmän, kaverilla kävi niin et oksens sen 9kk. itellä pahoinvointi on vaihtelevaa, välillä helpottaa eikä tunnu pahoinvointia olevan ja sit yhtäkkiä pahoinvointi onki sitä luokkaa et hyvä että ruoka ja juoma pysyy sisällä ja tuntuu kokoajan et kaikki tulee ylös.  lisäks huimaus ja mielialanvaihtelut ja nippailut jne...

tulipa muuten mieleen, oletteko raskaana nostellu lapsia? meille tuli kylään miehen veljen lapset ja nuorinta tuli nosteltua, ikää 3v ja painoa sellai 16,5kg suunnilleen. muukin perhe on koolla ni sain heti palautetta että mitä sä raskaana nostat lasta, ei ol hyväks vauvalle, viikkojahan mulla vasta 6+5 koossa tänään. onko se vaarallista nostaa lasta muutamia kertoja? vähä vatsaa koskee nyt mut johtuu todennäkösest kuitenkin tuosta rakosta joka täyttyy nopeemmin ku normaalist ja joutuu juoksee vessas suht tiuhaan.

Mun mielestä kananmunista ei kyllä ollut mitään mainintaa meidän neuvolan tai THL:n listalla, että raakana ei saisi syödä. Ulkomaisilta sivustoilta varmasti löytyy mainintoja, koska munien laatu ei kaikissa maissa vastaa turvallisuudeltaan suomalaisia. Mutta tämä tietysti koskee kotimaisia kananmunia, ulkomaisia en söisi raakana milloinkaan (ei nyt sillä että muutenkaan söisin :)).

Gatusa: Totta kai sä saat nostella lasta, ei se oo kiellettyä. Tietty loppuvaiheessa voi olla hankalaa nostaa lasta ja tietty jos on kovasti ennen aikasia supistuksia, niin sillon nostelua tulisi välttää. Mutta ei paniikkia :)

hyvä tietää, kiitos tiedosta :) mul takana km niin kaikki varpaillaan sen takia ja vähä kipua alko tuntuu alavatsassa ni nukkuminen autto. :)

katzaa: toivottavasti nähdään sitten synnärillä!. =) onnea odotukseen!.

Juu ja toivottavasti nostelusta yleensäkään ei ole haittaa, minä kun työkseni nostelen semmosia 20-30 kg laatikoita. =D tähän mennessä ei ole mitään kummallista tuntunut, mut eipä niitä oireita ole muutenkaan vieläkään ilmaantunut. Saas nähdä koska tulee nostelukielto ja miten työpaikalla siihen suhtaudutaan... =)

yleensä vikalla kolmanneksella tulee tilanne ettei mitään raskasta enää pitäs nostella. :) tokalla kolmanneksella mikäli alkaa tulee kipui nostellessa. ja kehotus kevennykseen kun vatsa kasvaa kunnolla :)
tosin itellä esikoisen kohdalla jouduin suoraan vuodelepoon vikalla kolmanneksella ku alko kivut, en saanu ees kauppakasseja nostaa tai siivota kotona.

19.02.    Sanarna / 21 / 2.lapsi / KHKS / Forssa

12/11 pojan äiti ja tulipahan sitten plussattua taas :) 

katzaa: Toivottavasti pahin pahoinvointi menis pian ohi. Kamalaa!

Minulla on tänään ollut pahoinvointia ihan kunnolla. Pitkin päivää niin paha olla, et tuntuu et yrjö vois lentää töissä ja kaupassa. Toivon vaan et voisin olla töissä hyvin, ennen lomaa.Vähän semmoinen kutina, et pahoinvointi vasta tulossa ja pahimmat hetket tulossa ....

Pakko sanoa siitä inkivääristä, et lukekaas eviran sivuilta, mitä inkiväärituotteita ei suositella. Pahoinvointiin en itse käyttäis...

Niin ja nostelen joka päivä töissä lapsia :) En tiedä onko hyväksi, mut vanhimpien lasten kohdalla oon jo sanonu, et tuu mennään eka istuu.

Uusi Helmen odottelija uskaltautuu mukaan joukkoon hilpeään;

17.2.     Vivuski / 21 / 1.lapsi /  Helsinki

Kovasti toivotaan että pikkainen pysyy kyydissä mukana:)

En oo ehtiny teiän juttuja lukemaan, mutta tuosta nostelusta sen verran, että mulla kun on tuo 8,5kilonen jässikkä tossa niin ei kauheasti ole vaihtoehtoja :) Toivon vaan ettei tästä kuvotuksesta tule pahempaa, kun kuitenkin joudun kotona olemaan lapsen kanssa, eikä kauheasti saikkulaput merkkaa..
Loppuraskaudesta kaikki on sallittua, mihin keho on tottunut ja tietenkin omaa kehoaan kuunnellen.. Toiset pystyy ja toiset ei, mutta just esim lapsen nostamista ei voi vaan lopettaa, kun ei tuo oikein ymmärrä että äiti on nyt raskaana :) 

totta, nostelulta ei voi välttyä silloin. on nuo suositukset muuttun sit siit 2005 ku ootin. siis inkiväärilastuja muutama veteen, haudutat vähän aikaa ja juot. ite en ol kokeillu ku en liiemmin siitä pidä :)

Varovaisesti ilmoittautuu vielä yksi helmivauvan odottaja. Ihanan 2-vuotiaan pojan äiti, mutta myös kaksi km takana. Eli päivä kerrallaan mennään, toivottavasti pysytään kaikki mukana loppuun asti! Minun tiedot 18.2/pelle/33/2.lapsi/Länsi-Uusimaa

Varovasti liityn tänne keskusteluihin. Viimeksi löysin tänne vaun palstalle vasta puolivälissä raskautta, nyt aijon olla mukana alusta saakka.
Tein eilen positiivisen testin ja rv nyt siis 4+4.
Hieman pelonsekaisin tuntein kun meillä 10kk ikäinen esikoinen ja tulin nyt ehkäisystä huolimatta raskaaksi.. mutta eiköhän se iloksi vielä muutu :)

Huomasin heti ekalla sivulla että mamssi:lla on kans 9kk ikäinen esikoinen. Jotenkin helpotti heti kun tajusin, että on muitakin :)

Tietoja:
savanna90/22/2.lapsi/Tays/tampere

Takaisin