Piti tämä vanha ketju kaivella esiin, kun on tarve avautua
Tilanne on siis se, että olen nyt hoitovapaalla 1.5-vuotiaan kanssa. Ennen lapsen syntymää olin työtön, ja opiskelin perustutkintoa työttömyysetuudella. Tämä minulle myönnettiin silloin loppuvuodesta -23.
Mies pitää perhevapaansa 7/25-9/25, ja itsehän en voi silloin saada lapsesta hoitorahaa. Aion siis jatkaa opiskeluja sen kahden kuukauden ajan.
Kyselin asiasta keväällä sekä työllisyyspalveluista että Kelasta, ja he eivät nähneet mitään syytä sille etteikö opiskelu voisi jatkua samalla tavalla kuin ennen perhevapaata.
Nyt sain kuitenkin lausunnon jonka mukaan opintoni ovat päätoimisia, enkä ole oikeutettu työttömyysetuuteen. En myöskään ole osoittanut sivutoimisuutta olemalla töissä

kuten sanottu, olen ollut perhevapaalla.
Olin yhteydessä työttömyyspalveluihin, ja aion toki valittaa, mutta tästä lausunnostahan ei voi valittaa vaan vasta sitten Kelan päätöksestä.
Pari kuukauttahan ei ole pitkä aika, mutta koska miehen tulot tippuivat myös sen parin kuukauden ajaksi, tulee rahatilanteemme olemaan todella heikko, ellemme käytä hätävarasäästöjä
Jos olisin tiennyt että tässä käy näin, niin mieheni ei olisi jäänyt perhevapaalle
Huh, vähän helpotti avautua