Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet

Kiitos vinkeistä!! Hän kun on kuumaverinen niin ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu. Itse ahdistuu ja alkaa hikoilee jos on tyyliin yli +20. Ikkunaremonttiin varmaan ei, mutta tiivisteistä voisi sanoa.

Olis ihan kiva joskus pukeutua joihinkin suht nätteihin vaatteisiin kuin olla tällanen Michelin-ukko kolitshousuineen ja villapaitoineen..

Voisin @Olive yrittää varoitella tosta kosteus-asiasta ja että voi vaikuttaa puutalon rakenteisiin..

Muokattu viimeksi:
Kiitos vinkeistä!! Hän ei oikein missään asiassa jousta. Hän kun on kuumaverinen niin ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu. Itse ahdistuu ja alkaa hikoilee jos on tyyliin yli +20. Ikkunaremonttiin ei varmastikaan ole rahaa mutta tiivisteistä voisi sanoa. Mutta hän lisäksi tykkää pitää auki pyöreitä tuuletusikkunoissa olevia 'ilmaräppänöitä' vai mitä ovatkaan nimeltään. Kuulemma joku korvausilma imetään muuten listojen välistä. En ymmärrä näistä..

@Tiitiskä Patterit ovat meillä aina ikkunoiden alapuolella, ja mies valittaa ettei verhoja saa pitää ikkunoiden edessä koska 'lämpö jää verhojen väliin' 🙄

Hänen argumenttinsa on että ennen vanhaan ihmisillä oli kuulemma sankossa vesi jäässä aamulla, et nyt ei ole sentään pakkasen puolella... 🙄

Olis ihan kiva joskus pukeutua joihinkin suht nätteihin vaatteisiin kuin olla tällanen Michelin-ukko kolitshousuineen ja villapaitoineen..

Voisin @Olive yrittää varoitella tosta kosteus-asiasta ja että voi vaikuttaa puutalon rakenteisiin..

Ja siis ihan vaan sekin, että miksi mies saa sanella hänelle sopivan lämmön, ja sun pitää palella? Eikä ois parempi löytää joku keskitie vaikka 19-20asteesta?

Oma napa: huomasin tänään että autotallissa ollut turvakaukalo on homeessa 🥲 ei ollut vielä pari viikkoa sitten. Mies vakuutteli ettei siellä mene homeeseen, no mitä vielä. Eipä meillä siis sille enää käyttöä ole ollut, mutta olisihan siitä rahaa saanut kun olisi myynyt. Nyt sit menee roskiin. Ei ees tunnu rahan takia niin pahalta, mut joku ihme tunnelataus tulee itselle kun mietin sen pois heittämistä, pala mun tyttären vauva-aikaa taas on kauempana 💔 vähän sama haikeus, kun myin sitterin. Mä vielä tykkäsin tosta kaukalosta tosi paljon, niin harmittaa. Ei pitäis kiintyä esineisiin, mutta esikoinen ja sen ekat tarvikkeet 😭❤️ No, eihän tälle nyt mitään voi, ketuttaa rankasti mutta myös vaan haikea fiilis 🥺

@Olive Kiitos linkeistä!! Täytyy mainita nuo. Hänen talo, hänen puut, hänen säännöt varmaankin.. Olen sanonut etten pysty tässä asumaan näin kylmässä. Tosiaan jos jotain 200 neliötä lämmittää vain puilla niin sitähän puuta kuluu ja sitä pitää kantaa sisälle ja usein ja paljon.

Muokattu viimeksi:
@Olive Kiitos linkeistä!! Täytyy mainita nuo. Hänellä onkin korkea verenpaine. Hänen talo, hänen puut, hänen säännöt varmaankin.. Olen sanonut etten pysty tässä asumaan näin kylmässä ja vastaus on 'muuta pois'.. Eli ei kovin neuvotteluhaluinen yksilö :/ Tosiaan jos jotain 200 neliötä lämmittää vain puilla niin sitähän puuta kuluu ja sitä pitää kantaa sisälle ja usein ja paljon, ja hän valittaa et käytän kaikki talven puut heti tms. No, yritän seuraavaksi tarjota rahaa.
Minä varmaan vuokraisin jonkun kalustetun kämpän kuukaudeksi ja katsoisin mitä ukko tykkää... 😅

@Pilkki24 😅 Oon käynytkin kattelee kämppiä, mutta tässä on sellainen mies jota ei pompotella, ja joka ei perään tule taatusti huutelee jos lähden.. Vaan se on sitten lukot vaihdettu jos yritän takaisin. Muuten hyvä neuvo😅 Mutta tosiaan tätä yksilöä ei pysty manipuloimaan millään, se on aina se joka sanoo viimeisen sanan..

@Pilkki24 😅 Oon käynytkin kattelee kämppiä, mutta tässä on sellainen mies jota ei pompotella, ja joka ei perään tule taatusti huutelee jos lähden.. Vaan se on sitten lukot vaihdettu jos yritän takaisin. Muuten hyvä neuvo😅 Mutta tosiaan tätä yksilöä ei pysty manipuloimaan millään, se on aina se joka sanoo viimeisen sanan..
No jos sie jaksat tuollaista niin onneksi olkoon lehmän hermoista! Mie en jaksaisi yhtään tuollaista joustamattomuutta. 😔

@Olive Kiitos linkeistä!! Täytyy mainita nuo. Hänellä onkin korkea verenpaine. Hänen talo, hänen puut, hänen säännöt varmaankin.. Olen sanonut etten pysty tässä asumaan näin kylmässä ja vastaus on 'muuta pois'.. Eli ei kovin neuvotteluhaluinen yksilö :/ Tosiaan jos jotain 200 neliötä lämmittää vain puilla niin sitähän puuta kuluu ja sitä pitää kantaa sisälle ja usein ja paljon, ja hän valittaa et käytän kaikki talven puut heti tms. No, yritän seuraavaksi tarjota rahaa.

No ei kyllä kauheasti kuulosta siltä, että mies välittää sun hyvinvoinnista… vähän sellainen asenne että muusta ei väliä kunhan asiat menee kuten hän haluaa.

Postilla on ehkä uusi jakaja, meidän postia jaetaan jatkuvasti vähän matkan päässä asuvalle naapurille. Tässä kaksi toisiaan muistuttavaa tiennimeä ja numero on sama.

@Olive Juu ei ole empatia hänen vahvuus.. 😤

@Pilkki24 Kyllä hermo välillä menee mutta usein sisäisesti.. Turha alkaa vääntää kun häntä ei oikein voi voittaa. Itepähän valitsin😆😫

Kiitos neuvoista kuitenkin ❤️

Sympatiahalit ❤️ mun puoliso ei myöskään ole kauhean empaattinen, mutta ei kyllä ehkä ihan noinkaan toimisi. Ja toki välittää mun hyvinvoinnista, mutta välillä kyllä tuntuu siltä ettei mun elämä tai kuulumiset pahemmin kiinnosta, ei koskaan kysy miten minun päivä on mennyt tai ei kuuntele/reagoi jos itse kerron kuulumisia.

Toivottavasti saatte tämän asian ratkeamaan niin, ettei sun tarvitse palella. Etenkin jos tulee kovat pakkaset niin kylmä tulee

Kiitos @Olive ❤️ Joo ja tutulta kuulostaa.. Mitäs muuta varten se parisuhde oikeastaan on kuin et saisi kertoa omia kuulumisia ym..! Toivottavasti hänkin yllättäisi ja alkaisi kuuntelemaan paremmin🙏

@Niittyleinikki_ talon lämpimänä pitämisasiassa en osaa auttaa, mutta eihän tuollainen ole missään mielessä mielekästä. 15 astetta on sisätiloissa todella hyinen. (Koettu kahdesti. Ekalla kerralla ei patterit toimineet ja huolto tuli kyllä nopeasti. Toisella kerralla taloyhtiö päätti tehdä jonkin huoltotoimen koko taloyhtiön pattereihin lämpötilan ollessa nollan molemmin puolin. Oli ihan jäätävää.) Ei kuulosta siltä, että miehesi hirveästi välittäisi sinusta. 😕 En tietenkään tiedä onko tuo vain jäävuoren huippu vai onko teillä muuten todella lämmin (heh) suhde. Mutta en varsinaisesti ihmettele, jos mietit eroa. Jos miestä ei kiinnosta sinun palelu, miten lapsi? Yhtä lailla lapsi joutuu olemaan siellä kylmissään.

Omalla puolisollani oli joitain vuosia lääkkeiden takia aina kuuma, mutta ei meillä silti muiden jäätyä tarvinnut.

Moikka! En keksinyt mitään muuta paikkaa minne tämän asian voisi purkaa.. niin kirjoitan tänne.. Tilanne on nyt siis se että ollaan mun miehen kanssa "avoimessa suhteessa".. eli on ollut yksi ulkopuolinenkin petikaveri.. nyt tilanne se että oon syöny minipillereitä 7 vuotta kuopuksen jälkeen ja kuukautiset on ollut suhteellisen säännölliset.. tähän asti.. nyt kolmatta päivää myöhässä, rinnat helvetin kipeät ollu jo viikon. Oon ihan paniikissa, viimeisimmät menkat alkoi 16.11. ja 22.11. Ollut siis vieras kyläilemässä.. voiko olla mahdollista että olisin voinut raskautua tuosta kerrasta..? Minipillerit olen syöny koko ajan säännöllisesti eikä unohduksia ole ollut.

@pallomameli Tuolloin 22.11 on kiertopäivä 7, joten jos ovulaatio kiertopäivänä 13 tai 14, niin siihen olisi tuosta 6-7 päivää. Voihan ne siittiöt elää naisen elimistössä jopa viikon. Itse pidän kiertopäiviä 8-15 hedelmällisinä ja silloin huolehdin ehkäisystä jos en halua tulla raskaaksi.

Kuten sanottu ehkäisystä on huolehdittu.. noh huomenna teen testin ja jos se on posi niin siinäpä sitä onkin sitten pähkäiltävää.. mietin vain sitä että voisiko olla semmoisia supersiittiöitä jotka viikon pärjää odottelemassa kun kuitenkin minipillerit tekee siellä oltavat niille epäsuotuisiksi..? 🤔

Kuten sanottu ehkäisystä on huolehdittu.. noh huomenna teen testin ja jos se on posi niin siinäpä sitä onkin sitten pähkäiltävää.. mietin vain sitä että voisiko olla semmoisia supersiittiöitä jotka viikon pärjää odottelemassa kun kuitenkin minipillerit tekee siellä oltavat niille epäsuotuisiksi..? 🤔
Ainahan voi käydö huono tuuri, jos ovulaatio ollut aikaisessa ja pillerit pettäneet. Mutta todennäköisemmin toki jotain muuta. Testillä se selviää. Kuulostaa kyllä kinkkiseltä tilanteelta. 😬

Puoliso kiukuttelee ja on äkäinen kun en osannut tehdä kunnolla yhtä remppajuttua (jonka pyysi mun tekemään ja tein niin hyvin kuin osasin) ja nyt homma vähän viivästyy kun pitää tehdä uudestaan. Ketutuksissaan oli sit tosi kylmäkiskoinen ja välinpitämätön, itse oon raatanut joulun eteen koko viime viikon, tehnyt hänelle töihin riisipuuroa ja hänen pyynnöstään lapsuutensa herkkuja. Tuli sellainen olo ettei sillä oo mitään väliä, et ainoa mikä täällä merkitsee on osaaminen ja osallistuminen remonttiin.

Koitan kaivaa jostain joulumielen ja käsken myös miestä ryhdistäytymään. Voi sit kiukutella välipäivinä kaikessa rauhassa, mut jos joulun ajan ois nyt ketutus tauolla.

Puoliso kiukuttelee ja on äkäinen kun en osannut tehdä kunnolla yhtä remppajuttua (jonka pyysi mun tekemään ja tein niin hyvin kuin osasin) ja nyt homma vähän viivästyy kun pitää tehdä uudestaan. Ketutuksissaan oli sit tosi kylmäkiskoinen ja välinpitämätön, itse oon raatanut joulun eteen koko viime viikon, tehnyt hänelle töihin riisipuuroa ja hänen pyynnöstään lapsuutensa herkkuja. Tuli sellainen olo ettei sillä oo mitään väliä, et ainoa mikä täällä merkitsee on osaaminen ja osallistuminen remonttiin.

Koitan kaivaa jostain joulumielen ja käsken myös miestä ryhdistäytymään. Voi sit kiukutella välipäivinä kaikessa rauhassa, mut jos joulun ajan ois nyt ketutus tauolla.
Ketutustauko on kyllä hyvä ajatus! Toivottavasti hän ymmärtää siihen suostua.
Työ/ uraorintuneiden putkiaivojen kanssa eläminen voi valitettavasti olla pahimmillaan juuri tuota kun heillä ne elämän laatumittarit ovat helposti viksahtaneet kauas muiden normiarvoista.
Isosti stemppiä nyt sinulle!

Ääääähh mies unohti yhden lahjakassin kotiin kun lähdettiin mummolaan 😢 Luotin että osaa sen verran katsoa ympärilleen varastossa, että saa kaikki selkeästi esillä olleet kolme kestokassia mukaan. Otti sit vain ne kaksi mitkä oli hyllyllä ja unohti lattialla niiden alapuolella olevan. Kävi kyllä mielessä tarkistaa, mutta löysäsin nutturaa tällä kertaa ja päätin luottaa. Koitan olla harmistumatta, vaikka vähän ärsyttääkin, kyseessä kun olivat mun puolen suvun ostamat lahjat 😢

Takaisin