Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet

Ketutustauko on kyllä hyvä ajatus! Toivottavasti hän ymmärtää siihen suostua.
Työ/ uraorintuneiden putkiaivojen kanssa eläminen voi valitettavasti olla pahimmillaan juuri tuota kun heillä ne elämän laatumittarit ovat helposti viksahtaneet kauas muiden normiarvoista.
Isosti stemppiä nyt sinulle!

Vähän oli vielä kärttyinen ja lempeästi ärähdin hänelle muiden kuuloetäisyyden ulkopuolella että nyt loppu kiukuttelu edes pariksi päiväksi.

@Olive ❤️❤️ Mä en tee kiukuttelijoille ruokaa.. Ehkä vähän epäkypsää, mutta näin toimin 😄

Tässä kohtaa oli tietty suurin osa ruuista tehtynä.

Kyllä se mies sit rauhoittui mutta itselle jäänyt edelleen paha mieli hänen sanomisistaan… En osannut edes oikein iloita hänen antamasta isosta joululahjasta. Pitää tänään ottaa puheeksi, vaikuttaa niin suuresti omaan mielialaan ja käytökseen miestä kohtaan.

Ostettiin ennen joulua koristelistoja seinille remonttia varten. Vaikka mielestäni tutkin tarkasti ja vertailin, tuli silti ostettua vääränlaiset (tuotekuvat oli vähän harhaanjohtavia). Paketit tuli vähän ennen joulua ja lomien ja remontin tiimellyksessä niitä ei tullut avattua kun ei ollut tarve - eilen avattiin ja todettiin ettei nämä nyt ole halutunlaiset. Tietenkin palautusoikeus mennyt viime viikolla umpeen… Laitoin silti kauppaan viestiä, onnistuisiko poikkeus tähän, kun tilattaisiin heiltä kyllä sitten oikeanlaiset tilalle. Harmittaa ihan sikana, kun luulin tutkineeni asian, ja listoihin kuitenkin upposi pari tonnia…

Ostettiin ennen joulua koristelistoja seinille remonttia varten. Vaikka mielestäni tutkin tarkasti ja vertailin, tuli silti ostettua vääränlaiset (tuotekuvat oli vähän harhaanjohtavia). Paketit tuli vähän ennen joulua ja lomien ja remontin tiimellyksessä niitä ei tullut avattua kun ei ollut tarve - eilen avattiin ja todettiin ettei nämä nyt ole halutunlaiset. Tietenkin palautusoikeus mennyt viime viikolla umpeen… Laitoin silti kauppaan viestiä, onnistuisiko poikkeus tähän, kun tilattaisiin heiltä kyllä sitten oikeanlaiset tilalle. Harmittaa ihan sikana, kun luulin tutkineeni asian, ja listoihin kuitenkin upposi pari tonnia…
Toivotaan että vaihto onnistuu!
Mä en uskalla tilata nykyään mitään listoja mistään ilman mallipätkää...tai liikkeessä käyntiä.

Toivotaan että vaihto onnistuu!
Mä en uskalla tilata nykyään mitään listoja mistään ilman mallipätkää...tai liikkeessä käyntiä.

Joo, olis pitänyt sillon tajuta että heiltä saa 4 mallikappaletta ilmaiseksi… ja että heidän sivuilla oli sellainen mallikirjasto jossa luki selkeämmin tuotekuvissa, mikä on mikäkin lista.

Ärsyttää, kun taas joka simpuran niveleen sattuu. Olisi ihana vielä joskus olla kivuton vaikka pari viikkoa putkeen!
Mä niin toivoisin että sinäkin tähän siunattiin tilaan mahd.nopsaann pääsisit.
Ainakin mulla näissä molemmissa on ilmeisesti istukkahormoni toiminut myös oman kehoni vahvana korjaajana. Keväälle 23 suunniteltu olkapää leikkaus peruttiin tarpeettomana... Syksyllä 24 korjaantui oikea jalkapöytä, jolle en edes isojen riskien vuoksi ollut antanut lupaa leikkausjonotukseen laittaa.
Kyllä syntyvyyttä saataisiin nousemaan jos näistä positiivista vaikutuksista enemmän puhuttaisiin.

Mä niin toivoisin että sinäkin tähän siunattiin tilaan mahd.nopsaann pääsisit.
Ainakin mulla näissä molemmissa on ilmeisesti istukkahormoni toiminut myös oman kehoni vahvana korjaajana. Keväälle 23 suunniteltu olkapää leikkaus peruttiin tarpeettomana... Syksyllä 24 korjaantui oikea jalkapöytä, jolle en edes isojen riskien vuoksi ollut antanut lupaa leikkausjonotukseen laittaa.
Kyllä syntyvyyttä saataisiin nousemaan jos näistä positiivista vaikutuksista enemmän puhuttaisiin.
Ei kyllä viimeksi vaikuttanut millään tavalla positiivisesti. 😅 Positiivista olivat vain lopputulos ja 9kk ilman menkkakipuja. Muutoin meni kroppa hajalle ja hormonitoiminta sekaisin. Kaikkea sitä olisi kyllä valmis kärsimäänkin uudelleen toisen lapsen takia. 🙈

Piti tämä vanha ketju kaivella esiin, kun on tarve avautua

Tilanne on siis se, että olen nyt hoitovapaalla 1.5-vuotiaan kanssa. Ennen lapsen syntymää olin työtön, ja opiskelin perustutkintoa työttömyysetuudella. Tämä minulle myönnettiin silloin loppuvuodesta -23.

Mies pitää perhevapaansa 7/25-9/25, ja itsehän en voi silloin saada lapsesta hoitorahaa. Aion siis jatkaa opiskeluja sen kahden kuukauden ajan.

Kyselin asiasta keväällä sekä työllisyyspalveluista että Kelasta, ja he eivät nähneet mitään syytä sille etteikö opiskelu voisi jatkua samalla tavalla kuin ennen perhevapaata.

Nyt sain kuitenkin lausunnon jonka mukaan opintoni ovat päätoimisia, enkä ole oikeutettu työttömyysetuuteen. En myöskään ole osoittanut sivutoimisuutta olemalla töissä 🙄 kuten sanottu, olen ollut perhevapaalla.

Olin yhteydessä työttömyyspalveluihin, ja aion toki valittaa, mutta tästä lausunnostahan ei voi valittaa vaan vasta sitten Kelan päätöksestä.

Pari kuukauttahan ei ole pitkä aika, mutta koska miehen tulot tippuivat myös sen parin kuukauden ajaksi, tulee rahatilanteemme olemaan todella heikko, ellemme käytä hätävarasäästöjä 😖

Jos olisin tiennyt että tässä käy näin, niin mieheni ei olisi jäänyt perhevapaalle

Huh, vähän helpotti avautua

Piti tämä vanha ketju kaivella esiin, kun on tarve avautua

Tilanne on siis se, että olen nyt hoitovapaalla 1.5-vuotiaan kanssa. Ennen lapsen syntymää olin työtön, ja opiskelin perustutkintoa työttömyysetuudella. Tämä minulle myönnettiin silloin loppuvuodesta -23.

Mies pitää perhevapaansa 7/25-9/25, ja itsehän en voi silloin saada lapsesta hoitorahaa. Aion siis jatkaa opiskeluja sen kahden kuukauden ajan.

Kyselin asiasta keväällä sekä työllisyyspalveluista että Kelasta, ja he eivät nähneet mitään syytä sille etteikö opiskelu voisi jatkua samalla tavalla kuin ennen perhevapaata.

Nyt sain kuitenkin lausunnon jonka mukaan opintoni ovat päätoimisia, enkä ole oikeutettu työttömyysetuuteen. En myöskään ole osoittanut sivutoimisuutta olemalla töissä 🙄 kuten sanottu, olen ollut perhevapaalla.

Olin yhteydessä työttömyyspalveluihin, ja aion toki valittaa, mutta tästä lausunnostahan ei voi valittaa vaan vasta sitten Kelan päätöksestä.

Pari kuukauttahan ei ole pitkä aika, mutta koska miehen tulot tippuivat myös sen parin kuukauden ajaksi, tulee rahatilanteemme olemaan todella heikko, ellemme käytä hätävarasäästöjä 😖

Jos olisin tiennyt että tässä käy näin, niin mieheni ei olisi jäänyt perhevapaalle

Huh, vähän helpotti avautua

Onpas ikävää kun noin ollaan ottamassa tuet pois. Toivottavasti valittaminen tuottaa tulosta. ❤️ Eihän tuollainen ole mitenkään päin reilua.

Miehen lyhyt pinna, yleinen negatiivisuus ja kärttyisyys. Varmaan pitkälti työstressin ja raha-asioiden tuoman paineen tulosta, mutta hitto kun ärsyttää välillä. Kaikki on koko ajan paskaa ja huonosti, ja koko ajan kaikesta pitää valittaa. Eikä mistään voi keskustella/olla eri mieltä kun heti korotetaan ääntä ja vastaillaan kiukkuisesti. Ja sit vielä kehtas sanoa mulle ettei mun kanssa voi puhua mistään, kun olen mieltä x 😅 Eli ei voi puhua mun kanssa jos en myötäile hänen sanomisiaan, mikä keskustelu se sellainen sitten on? Välttelen nykyään mistään mielipideasiasta/yhteiskunnallisesta/poliittidrsta asiasta keskustelemista hänen kanssaan, koska jyrää mun argumentit ja mielipiteet heti.

Välillä kyllä mietin tätä että miks hitossa tässä sitten ollaan yhdessä ja miten asiat etenee sitten kun vaikka lapsi/lapset muuttaa pois. Monesta asioista ollaan samaa mieltä, mutta ollaan toki myös tosi erilaisia ja miehen mielestä se on hyvä asia, mutta välillä kyllä tuntuu että hän unohtaa itse sen että pitää meidän erilaisuudesta. Tuntuu että itsekin on muuttunut lyhytpinnaisemmaksi ja negatiivisemmaksi miehen myötä…

Mua ärsyttää itseäni viime aikoina oma saamattomuus. Mies nyt lomalla, ja hän keksii tekemistä, kuten pelaa noita sen pelejä koneella tai käy salilla, itse en saa mitään aikaseksi. Olisi itsekkin kiva pelata mutta en ole kiinnostunut mistään pelistä juuri nyt. 😭Ainakaan mitä omistan niin ei yhtään kiinnosta pelata. 😅 Nyt kyllä olisi jotain peli aleja niin voisi kai jonkun uuden pelin ostaa jota pelata ennen kuin kahden ja puolen viikon päästä lähdetään lomalle.

Tuntuu että ajatukset viime aikoina pyörineet vain raskauden yrittämisen ympärillä. Olin juuri saamassa kiinni taas peli harrastuksesta kun olin hetken raskaana toukokuun lopulla, mutta sitten menetin kaiken mielenkiinnon siihen taas heti kun meni kesken sekin raskaus. Eli ilmeisesti pitäisi tulla raskaaksi jotta saan keskityttyy pelaamiseen taas. 😁 Joka sinänsä varmaan kuulostaa typerältä monelle...

Mua ärsyttää itseäni viime aikoina oma saamattomuus. Mies nyt lomalla, ja hän keksii tekemistä, kuten pelaa noita sen pelejä koneella tai käy salilla, itse en saa mitään aikaseksi. Olisi itsekkin kiva pelata mutta en ole kiinnostunut mistään pelistä juuri nyt. 😭Ainakaan mitä omistan niin ei yhtään kiinnosta pelata. 😅 Nyt kyllä olisi jotain peli aleja niin voisi kai jonkun uuden pelin ostaa jota pelata ennen kuin kahden ja puolen viikon päästä lähdetään lomalle.

Tuntuu että ajatukset viime aikoina pyörineet vain raskauden yrittämisen ympärillä. Olin juuri saamassa kiinni taas peli harrastuksesta kun olin hetken raskaana toukokuun lopulla, mutta sitten menetin kaiken mielenkiinnon siihen taas heti kun meni kesken sekin raskaus. Eli ilmeisesti pitäisi tulla raskaaksi jotta saan keskityttyy pelaamiseen taas. 😁 Joka sinänsä varmaan kuulostaa typerältä monelle...
Mie en pystynyt raskaana puolestani keskittymään mihinkään normaaliin. 😆

Mie en pystynyt raskaana puolestani keskittymään mihinkään normaaliin. 😆
No toivossa on hyvä elää että jospa sitten joskus jos raskaana olisin niin saisin keskityttyä normi juttuihin taas. 🤭 Nyt en ainakaan ole saanut keskityttyä mihinkään joka erittäin ärsyttävää.... 🤣

Takaisin