Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet

Mulla on alkanut tympii kun tuntuu että jatkuvasti teen samoja kotihommia ja käytännössä kotihommia ois puolet vähempi jos eläisin yksin. Miehen jälkiä tulee siivottua mikä raivostuttaa. Oon nätisti välillä huomattanut miehelle että "olisi mukava jos tekisit...", "mulla ärsyttää, kun..." ja välillä se hetkeksi auttaa.

Kyllä siis mies tekee, mutta hän ei tee sitä heti kun minusta kuuluisi. Esim syö välipalan tai syöttää vauvan ja jättää astiat ja murut keittiöön. Siivoaisi ne vasta just ennen nukkumaan menoa että pitää puoli päivää katsella niitä likaisia astioita ja muruja pöydällä.

Ja sitte ku ollaan sovittu että joku homma on miehen tehtävä niin se saattaa venyä viikkoja tai kuukausia tekemättä. Esim. Hänen piti puoli vuotta sitten varata itselle suuhygienistille aika mutta sai varattua vasta kun istutin hänet topakasti koneen ääreen ja sanoin että "nyt varaat!". Muitakin esimerkkejä ois.
Tuo sotkeminen ja viivyttely liittyy vahvasti Y kromosomiin... Viimeksi pari päivää sitten pms-raivoissani olin muuttamassa erilleen juurikin tuon vähäjärkisen sotkemisen takia. Miksi niitä tavaroita ei vaan voi heti siivota?!?!?! Itse asiassa nytkin makaan makuuhuoneessa evakossa odottamassa, että keittiö olisi siinä kunnossa, että siellä viitsii mitään iltapalaa väsätä. Välillä meinaa kieltämättä aivot sulaa noiden kahden luolaihmisen kanssa (joista taapero tuntuu olevan se siistimpi yksilö🙄).
 
@Pilkki24 Onkohan mulla y-kromosomi ja miehellä ei😅 Mies on siisti keittiössä ja tiskaa heti syönnin jälkeen ja minä taas jätän murut, roskat ja vanhat ruuat yön yli ja siivoan vasta aamulla..
 
@Pilkki24 Onkohan mulla y-kromosomi ja miehellä ei😅 Mies on siisti keittiössä ja tiskaa heti syönnin jälkeen ja minä taas jätän murut, roskat ja vanhat ruuat yön yli ja siivoan vasta aamulla..
Mikäli et myöskään löydä suoraan silmiesi edessä olevia esineitä niin vahvasti epäilen, että ainakin pieni piilokives siulta saattaa löytyä. 😁
 
Rattaiden rengas on täynnä pieniä reikiä, eli tyhjenee samantien 😓

Ei päästä lenkille ennen kuin saan uudet, jos saan.

Runko siis vanhempi malli, Emmaljungan Super Nitro, ja odotan nyt vastausta Lastentarvikkeesta että saako siihen sopivia renkaita enää.

Oon niin tottunut jokapäiväiseen aamulenkkiin että tuntuu kauheelta tämmöinen poikkeus rutiiniin 😄

@Kaaho Täällä manattu ihan samoja asioita 😂

Varsinkin tuo kun on sovittu/puhuttu että joku asia pitäisi tehdä ( kiinnittää lipasto seinään/kastella pihakasveja/varata lääkäriaika/ostaa kynnykset, tämä varsinkin on nyt 6 kk ollut tekeillä 🙄 )

Myös roskat ja tiskit jää usein olkkarin pöydälle tai tiskipöydälle, vaikka koneeseen mahtuisi.

Sitten taas ihan siivotessa mun mies on niin tarkka että mä oon suosiolla luovuttanut sille imuroinnin, luuttaamisen ja ikkunoiden pesun jo vuosia sitten 😄
 
@Pilkki24 Onkohan mulla y-kromosomi ja miehellä ei😅 Mies on siisti keittiössä ja tiskaa heti syönnin jälkeen ja minä taas jätän murut, roskat ja vanhat ruuat yön yli ja siivoan vasta aamulla..
Meillä sama juttu 🤭 Itseä välillä ärsyttää kun mies on niin nipo, ja itse en vain edes huomaa pienimpiä sotkuja tai mielestäni niiden hoitaminen ei ole se kaikista kiireellisin asia 🤷‍♀️ Yritän kyllä siivota jälkeni nopeammin kuin mitä tein yksin asuessani, koska tiedän että miestä häiritsee. Mutta välillä ärsyttää kun on muka niin kiire sen siivouksen kanssa 😄
 
Mekin ollaan käyty vääntöä tuosta siivoamisesta... En minäkään turhan nipo ole, mutta toivoisin et vähän voisi välillä osallistua.

Nyt kuitenkin rassaa se, että meidän autot on koko ajan rikki 😓 pakko olla kaksi autoa koska asutaan maalla ja mies tarvitsee työssään pakettiautoa. Niihin on mennyt lyhyessä ajassa jo pari tonnia ja eilen taas miehen auto hajosi 😩 mun autossa on katsastus tulossa ja siellä tulee varmaan sanomista tuulilasista. Aina menee useampi satanen että heilahtaa 😵
 
Jatkoa...uusia tuohon sopivia renkaita saisi valmistajalta, ei tosin ilmatäytteisiä vaan umpikumisena.

Ja toimitus menisi syyskuulle 😖

Nyt sitten kuumeisesti metsästän pitkin nettiä jos jostain löytyisi 😢
 
Jatkoa...uusia tuohon sopivia renkaita saisi valmistajalta, ei tosin ilmatäytteisiä vaan umpikumisena.

Ja toimitus menisi syyskuulle 😖

Nyt sitten kuumeisesti metsästän pitkin nettiä jos jostain löytyisi 😢

Voi kurja, kuulostaa hankalalta. 😕 Eihän siinä pääse edes mukavasti kulkemaan, kun ei ole rattaita käytettävissä. (Tai vaikka tavallisesti kulkisi autolla, on se vaunulenkkien puutekin ihan tarpeeksi ärsyttävää.) Toivottavasti löydät pian jostain renkaat!
 
Jatkoa...uusia tuohon sopivia renkaita saisi valmistajalta, ei tosin ilmatäytteisiä vaan umpikumisena.

Ja toimitus menisi syyskuulle 😖

Nyt sitten kuumeisesti metsästän pitkin nettiä jos jostain löytyisi 😢
Kokeile keksisikö paikallinen polkupyöräkorjaaja jotakin: sisäkumi pikkulasten pyörän renkaasta? Sitä vois täyttää myös autonrenkaan paikkaus aineella vaan sen jälkeen sitä pitäisi pyörittää jollakin jotta keskipakovoima jakaisi paikka-aineen tasaisesti.
Toki rattaissa/ vaunuissa koko akselin voi vaihtaa jostakin toisesta vaunusta, joka vaatii toki hitsausta vaan insinöörin suunnitteleman voi Pellepeloton aina korjata.
 
Kokeile keksisikö paikallinen polkupyöräkorjaaja jotakin: sisäkumi pikkulasten pyörän renkaasta? Sitä vois täyttää myös autonrenkaan paikkaus aineella vaan sen jälkeen sitä pitäisi pyörittää jollakin jotta keskipakovoima jakaisi paikka-aineen tasaisesti.
Toki rattaissa/ vaunuissa koko akselin voi vaihtaa jostakin toisesta vaunusta, joka vaatii toki hitsausta vaan insinöörin suunnitteleman voi Pellepeloton aina korjata.

Mun veljessä on itseasiassa vähän Pelle Pelottoman vikaa 😉 niin pitää kysyä jos se keksisi jotain
 
Mekin ollaan käyty vääntöä tuosta siivoamisesta... En minäkään turhan nipo ole, mutta toivoisin et vähän voisi välillä osallistua.

Nyt kuitenkin rassaa se, että meidän autot on koko ajan rikki 😓 pakko olla kaksi autoa koska asutaan maalla ja mies tarvitsee työssään pakettiautoa. Niihin on mennyt lyhyessä ajassa jo pari tonnia ja eilen taas miehen auto hajosi 😩 mun autossa on katsastus tulossa ja siellä tulee varmaan sanomista tuulilasista. Aina menee useampi satanen että heilahtaa 😵
Autot on kyllä aivan arsesta. Täällä kanssa saa lomarahansa työntää pakoputkesta sisään.
 
Rattaiden rengas on täynnä pieniä reikiä, eli tyhjenee samantien 😓

Ei päästä lenkille ennen kuin saan uudet, jos saan.

Runko siis vanhempi malli, Emmaljungan Super Nitro, ja odotan nyt vastausta Lastentarvikkeesta että saako siihen sopivia renkaita enää.

Oon niin tottunut jokapäiväiseen aamulenkkiin että tuntuu kauheelta tämmöinen poikkeus rutiiniin 😄

@Kaaho Täällä manattu ihan samoja asioita 😂

Varsinkin tuo kun on sovittu/puhuttu että joku asia pitäisi tehdä ( kiinnittää lipasto seinään/kastella pihakasveja/varata lääkäriaika/ostaa kynnykset, tämä varsinkin on nyt 6 kk ollut tekeillä 🙄 )

Myös roskat ja tiskit jää usein olkkarin pöydälle tai tiskipöydälle, vaikka koneeseen mahtuisi.

Sitten taas ihan siivotessa mun mies on niin tarkka että mä oon suosiolla luovuttanut sille imuroinnin, luuttaamisen ja ikkunoiden pesun jo vuosia sitten 😄
Nuo on ollut aikoinaan sen verran yleiset rattaat, että ratkaisu löytynee kyllä! Suosittelen Facebookin Emmaljunga-kirppiksiä ja keskusteluryhmiä, todennäköisesti löydät keskusteluita miten ihmiset ovat samaa ongelmaa ratkoneet. Toinen vaihtoehto on ostaa käytettynä uudet pyörät tai uusi runko, tai esim. jarruvikainen runko, jossa on kuitenkin ehjät pyörät. Meillä on eri mallin Emmaljungat enkä osaa siksi varmaksi sanoa, mutta sopisiko noihin myös Super Vikingin tai City Crossin tai Edgen runko?
 
@Helinä84 onko ulkorengaskin siis jo niin kulunut ettei pelkkä sisäkumin vaihto riitä? Kun sisäkumeja saa ihan muutamalla eurolla eikä se vaihtokaan ole paha homma. Miullekin yrittivät myydä uuden 500€ pyöräpaketin, vaikka pelkän sisäkumin vaihto riitti. 🙄
 
@Helinä84 onko ulkorengaskin siis jo niin kulunut ettei pelkkä sisäkumin vaihto riitä? Kun sisäkumeja saa ihan muutamalla eurolla eikä se vaihtokaan ole paha homma. Miullekin yrittivät myydä uuden 500€ pyöräpaketin, vaikka pelkän sisäkumin vaihto riitti. 🙄

Näissä tuntuisi olevan pelkkä ulkorengas vanteella, ja se siis on täynnä reikiä 😕

@harsokukka Tota mietin itsekin, että käytettynä runko josta renkaat, tai joku muu vastaava ratkaisu. Ja luulen että voisi käydä nuo mainitsemasi.

Jollain oli Torissa myynnissä rengaspaketti, joka uskoisin että käy
 
Näissä tuntuisi olevan pelkkä ulkorengas vanteella, ja se siis on täynnä reikiä 😕

@harsokukka Tota mietin itsekin, että käytettynä runko josta renkaat, tai joku muu vastaava ratkaisu. Ja luulen että voisi käydä nuo mainitsemasi.

Jollain oli Torissa myynnissä rengaspaketti, joka uskoisin että käy
Kuulostaapa oudolta. Sinuna ottaisin kumin irti ja katsoisin vielä tilanteen. 8€ näköjään maksoin uudesta sisäkumista, kun tarkastin äsken kuitin.
 
Takaisin
Top