Pienet ärsytykset ja isommatkin murheet

Jalkojani turvottaa (vko24)
Tämä vie jo yöuneni.
Yöt on sekoitusta jalkojen turvotusta ja levottomia jalkoja. Kuka voisi auttaa?
Ostin lentosukat. Claes Ohlssonilta. Ei ilmeisesti kovin hyvät sillä ei toimi kunnolla. Mistä paremmat?? Kalliitakin ovat.

Jalan kokoni on 38,5.
Monissa vain 2 koko vaihtoehtoa. Jään siihen väliin. Mutta mistä apu? Nyt taas meni yö ihan plörinäksi.
Tukisukat joissa kärki on auki ja reisipituisina... tilaa netistä löytyy kohtuu hintaisia. Magnesium aamuin illoin siihen kaveriksi.
 
Magnesium kannattaa olla mahdollisimman hyvin imeytyvää ja laadukasta muutenkin. Itse söin Puhdistamon Tripla-magnesiumia maksimiannoksen (neljä kapselia) iltaisin, niin pysyi levottomat jalat poissa. Mitkään halvat magnesiumit ei auttaneet eli kannattaa ostaa kerralla vähän parempaa, vaikka se kalliimpaa onkin.
 
Magnesium kannattaa olla mahdollisimman hyvin imeytyvää ja laadukasta muutenkin. Itse söin Puhdistamon Tripla-magnesiumia maksimiannoksen (neljä kapselia) iltaisin, niin pysyi levottomat jalat poissa. Mitkään halvat magnesiumit ei auttaneet eli kannattaa ostaa kerralla vähän parempaa, vaikka se kalliimpaa onkin.
Mulla oli Diasporal annospussit, ovat rakeita, jotka sulavat suussa. Aamuin illoin otettaviksi luottogyne suositteli, olin skeptinen mutta onneksi kokeilin. Mulle ei sovi iso määrä kerralla vaan jaan ne kahtia
 
Mulla oli Diasporal annospussit, ovat rakeita, jotka sulavat suussa. Aamuin illoin otettaviksi luottogyne suositteli, olin skeptinen mutta onneksi kokeilin. Mulle ei sovi iso määrä kerralla vaan jaan ne kahtia

Niinkin se varmasti toimii! Ehkä kannattaa just kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten 😊 minä otin magnesiumin aina illalla nukkumaan mennessä, kun sillä on vähän myös unettava vaikutus. Nukuinkin kuin tukki enkä juuri öisin heräillyt edes loppuraskaudessa 😄
 
Niinkin se varmasti toimii! Ehkä kannattaa just kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten 😊 minä otin magnesiumin aina illalla nukkumaan mennessä, kun sillä on vähän myös unettava vaikutus. Nukuinkin kuin tukki enkä juuri öisin heräillyt edes loppuraskaudessa 😄
Minäkin olin aiemmin ottanut vain iltaisin...
 
Miulla rautalisä auttoi edes ihan vähän levottomiin jalkoihin. Taisin ottaa myös magnesiumia. Raudan puute ehti itselläni kuitenkin niin pahaksi, että jouduin loppuun asti kärsimään noista mainitsemistasi oireista, vaikka viimeiset kuukaudet söin rautaa melkein joka päivä. 😔

Lentosukissa tuo koko ei ole ihan noin tarkka. Itse olen töihin ostanut lentosukkia ihan Prismasta.
Kiitos vinkeistä! 🙏
Loppuiko oireet kuitenkin synnytykseen?
 
Magnesium kannattaa olla mahdollisimman hyvin imeytyvää ja laadukasta muutenkin. Itse söin Puhdistamon Tripla-magnesiumia maksimiannoksen (neljä kapselia) iltaisin, niin pysyi levottomat jalat poissa. Mitkään halvat magnesiumit ei auttaneet eli kannattaa ostaa kerralla vähän parempaa, vaikka se kalliimpaa onkin. Muuten, jos etsit tapaa rentoutua rankan päivän jälkeen, voin suositella häiriötekijöitä täällä. Ne auttavat häiritsemään ja lievittämään stressiä.
Kannatan sitä täysin! On parempi ostaa laadukasta magnesiumia heti nähdäksesi todellisia tuloksia.
 
Muokattu viimeksi:
Meidän pyykit pestään tällä hetkellä miehen työpaikalla meidän remontin takia. Mies ei ollut sanonut että meidän pyykinpesuaine (LV Pikkuväki) on loppu, ja oli käyttänyt Omoa. Vaatteet haisee ihan järkyttävälle… Millä tän hajun saa pois? Ei viittis kaikkia tuulettaa, nytkin kaks koneellista tullut kotiin.

Lähteekö haju ajan saatossa pesujen mukana kun otetaan taas hajusteeton käyttöön? Pitää hakea nyt viikonloppuna Pikkuväkeä, tää haju on kamala vaikken hajusteyliherkkyydestä kärsi. Pesutuloskin surkea.
 
Meidän pyykit pestään tällä hetkellä miehen työpaikalla meidän remontin takia. Mies ei ollut sanonut että meidän pyykinpesuaine (LV Pikkuväki) on loppu, ja oli käyttänyt Omoa. Vaatteet haisee ihan järkyttävälle… Millä tän hajun saa pois? Ei viittis kaikkia tuulettaa, nytkin kaks koneellista tullut kotiin.

Lähteekö haju ajan saatossa pesujen mukana kun otetaan taas hajusteeton käyttöön? Pitää hakea nyt viikonloppuna Pikkuväkeä, tää haju on kamala vaikken hajusteyliherkkyydestä kärsi. Pesutuloskin surkea.
Parin(-kolmen) hajusteettoman pesun jälkeen en itse juuri enää huomaa hajusteiden hajua. Joskus olen kirppikseltä ostanut hajusteellisella aineella pestyjä vaatteita ja on se kyllä tuikea haju!
 
Meidän pyykit pestään tällä hetkellä miehen työpaikalla meidän remontin takia. Mies ei ollut sanonut että meidän pyykinpesuaine (LV Pikkuväki) on loppu, ja oli käyttänyt Omoa. Vaatteet haisee ihan järkyttävälle… Millä tän hajun saa pois? Ei viittis kaikkia tuulettaa, nytkin kaks koneellista tullut kotiin.

Lähteekö haju ajan saatossa pesujen mukana kun otetaan taas hajusteeton käyttöön? Pitää hakea nyt viikonloppuna Pikkuväkeä, tää haju on kamala vaikken hajusteyliherkkyydestä kärsi. Pesutuloskin surkea.
Millä tavalla pesutulos on surkea 🤔? Meillä käytetään omoa jatkuvasti ja tulee kyllä aina puhdasta pyykkiä.
 
Millä tavalla pesutulos on surkea 🤔? Meillä käytetään omoa jatkuvasti ja tulee kyllä aina puhdasta pyykkiä.

Suurimmassa osassa lapsen vaatteita oli tahroja edelleen, vaikka normisti LV Pikkuväellä kun on pesty, tahrat lähteneet tosi hyvin.
 
Suurimmassa osassa lapsen vaatteita oli tahroja edelleen, vaikka normisti LV Pikkuväellä kun on pesty, tahrat lähteneet tosi hyvin.
Okei. Lähteekö tuolla LVllä rasvatahratkin? Ja vaikka jos nurmikosta tullut väriä? Ite oon noihin tahroihin pistänyt erikseen sappisaippuaa ennen pesua.
 
Okei. Lähteekö tuolla LVllä rasvatahratkin? Ja vaikka jos nurmikosta tullut väriä? Ite oon noihin tahroihin pistänyt erikseen sappisaippuaa ennen pesua.

Toki siis joo laitan sappisaippuaa pahimpiin tahroihin, mutta nyt kun puoliso hoitanut vaatteiden pesun niin harvemmin on esikäsitelty, ja tahrat lähteneet. Nyt oli edelleen aika ”perus” tahroja vaatteissa jotka aiemmin olisi lähteneet ihan ilman esikäsittelyä
 
Meidän pyykit pestään tällä hetkellä miehen työpaikalla meidän remontin takia. Mies ei ollut sanonut että meidän pyykinpesuaine (LV Pikkuväki) on loppu, ja oli käyttänyt Omoa. Vaatteet haisee ihan järkyttävälle… Millä tän hajun saa pois? Ei viittis kaikkia tuulettaa, nytkin kaks koneellista tullut kotiin.

Lähteekö haju ajan saatossa pesujen mukana kun otetaan taas hajusteeton käyttöön? Pitää hakea nyt viikonloppuna Pikkuväkeä, tää haju on kamala vaikken hajusteyliherkkyydestä kärsi. Pesutuloskin surkea.
Kaksi pesua extra huuhtelulla + kuivatus ilmavassa paikassa vie mun kokemuksen mukaan hajun pois. Olikohan miehesi laittanut myös hajullista huuhteluainetta? Tai käyttävätkö muut työpaikan koneessa hajullista huuhteluainetta. Sen haju on joskus tiukassa. Sen pois saanti helpottuu normi väkiviinaetikalla. 2rkl huuhteluainelokeroon. Niin ja jos siellä muut käyttää samaa konetta niin kannattaa pestä se pesu/ huuhteluainelokerikko ennen omien aineiden lisäämistä. Yleensä se irtoaa hieman voimaa käyttäen ulospäin vetäessä. Meilläkin LV- pikkuväki käytössä, ja tosi harvoin tarttee sappisaippuaa.
 
Muokattu viimeksi:
Kaksi pesua extra huuhtelulla + kuivatus ilmavassa paikassa vie mun kokemuksen mukaan hajun pois. Olikohan miehesi laittanut myös hajullista huuhteluainetta? Tai käyttävätkö muut työpaikan koneessa hajullista huuhteluainetta. Sen haju on joskus tiukassa. Sen pois saanti helpottuu normi väkiviinaetikalla. 2rkl huuhteluainelokeroon. Niin ja jos siellä muut käyttää samaa konetta niin kannattaa pestä se pesu/ huuhteluainelokerikko ennen omien aineiden lisäämistä. Yleensä se irtoaa hieman voimaa käyttäen ulospäin vetäessä. Meilläkin LV- pikkuväki käytössä, ja tosi harvoin tarttee sappisaippuaa.

Kone on meidän oma kone, se on vaan viety työpaikalle. Ei ole käytetty koskaan huuhteluainetta.
 
@Olive Tuo on kyllä kamalaa😫 Mä en kestä yhtään hajusteellisia pesuaineita, siis en ole allerginen tms. vaan se haju on niin epäluonnollinen, kun olen lapsesta asti käyttänyt hajusteettomia. Kokemukseni mukaan ne ei edes oikein lähde pesussa tai tuuletuksessa pois. Tai yhdestä toppapuvusta lähti täysin kun pidin monta viikkoa ulkona ja pesin etikalla, mutta muissa kyllä pysyy.. Kirpparilta joskus siis ostanut hajusteellisella pestyjä.
 
@Olive Tuo on kyllä kamalaa😫 Mä en kestä yhtään hajusteellisia pesuaineita, siis en ole allerginen tms. vaan se haju on niin epäluonnollinen, kun olen lapsesta asti käyttänyt hajusteettomia. Kokemukseni mukaan ne ei edes oikein lähde pesussa tai tuuletuksessa pois. Tai yhdestä toppapuvusta lähti täysin kun pidin monta viikkoa ulkona ja pesin etikalla, mutta muissa kyllä pysyy.. Kirpparilta joskus siis ostanut hajusteellisella pestyjä.

Mua ei oo ennen haitannut, on meillä ennen lasta ollut joku hajusteellinen käytössä, mutta just toi nyt käytetty löyhkäsi oikein kunnolla…
 
Mulla on alkanut tympii kun tuntuu että jatkuvasti teen samoja kotihommia ja käytännössä kotihommia ois puolet vähempi jos eläisin yksin. Miehen jälkiä tulee siivottua mikä raivostuttaa. Oon nätisti välillä huomattanut miehelle että "olisi mukava jos tekisit...", "mulla ärsyttää, kun..." ja välillä se hetkeksi auttaa.

Kyllä siis mies tekee, mutta hän ei tee sitä heti kun minusta kuuluisi. Esim syö välipalan tai syöttää vauvan ja jättää astiat ja murut keittiöön. Siivoaisi ne vasta just ennen nukkumaan menoa että pitää puoli päivää katsella niitä likaisia astioita ja muruja pöydällä.

Ja sitte ku ollaan sovittu että joku homma on miehen tehtävä niin se saattaa venyä viikkoja tai kuukausia tekemättä. Esim. Hänen piti puoli vuotta sitten varata itselle suuhygienistille aika mutta sai varattua vasta kun istutin hänet topakasti koneen ääreen ja sanoin että "nyt varaat!". Muitakin esimerkkejä ois.
 
Takaisin
Top