Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa,

Onnea suuresti RouvaS, ihanaa.

Dark, rohkea veto, kaikkea hyvää sinulle. Joskus onnellisuus vaan vaatii suuria muutoksia :)

Kaikille en jaksa nyt henk. koht. vastata.

Eilen tuli varmistus verikokeista. Munasarjatoiminta alentunut. Suoraan IVF:n. Normaali AMH- taso hedelmällisellä 1,3-7. Minulla 0,3. Toivottavasti jotain saadaan irti. En pysty edes kuvailemaan mikä olo. Tuntuu että elämiseltä lähti tarkoitus.

Heipat kaikille Ihanaisille!

Paljon onnea RouvaS! <3 emoticon

Täältä tullaan perässä pirjel! Vielä ihan hoidon alkuvaiheessa, hitaasti mutta varmasti täältä tullaan! Hyvä saldo sulla loppujen lopuksi oli vaikka vähän takkuili matkan varrella. Joko sulla kyytiläinen matkassa? <3 Nyt peukut pystyyn ja tsemppaillaan taas piinapäivät!!!emoticonTiedän tunteen, minäkin olisin jo niin valmis plussaamaan!!! emoticon

Minäkin odottelen goodhopen inssi-uutisia <3

Kuusitytölle paljon voimahaleja <3 Toivotaan parasta että hoidoista on teille apua, kyllä sieltä jotain saadaan irti, toivoa ei saa menettää!!! <3

Oma napa: Jepp, elikkäs, kk alkoi ke, clomeja napsin kp2-4 ja maanantaina uudestaan ultraan tilannekatsaukseen ja katsotaan milloin Puregon pistokset sitten aloitetaan. Olin eilen ultrassa ja on siellä kummassakin munasarjassa paljon pieniä rakkuloita, kunpa ne nyt vaan kasvaisivat ja saataisiin enemmän kypsiä muniksia tällä kertaa emoticon Ja tällä kertaa tulee voitto kotiin, se on siis ihan fakta eikä mitään muuta!!! 

Haleja ja plussatuulia! <3

Hei! Uusi keskustelija ilmoittautuu mukaan. Oon aina väilillä käynyt lukemassa näitä keskusteluja mutten ole rohjennut itse kirjoitella mitään.

Taustastani vähän. Ollaan miehen kanssa molemmat 27 vuotiaita ja lapsentekoyritystä on takana noin pari vuotta. Tammikuun alussa mentiin Väestöliitolle lapsettomuustutkimuksiin. Nyt on tutkimukset vielä kesken, mutta sen verran on selvinnyt, että miehen sperma on hyvälaatuista ja mulla on ilmeisesti kilpirauhasen vajaatoimintaa ja se saattaisi aiheuttaa ettei olla saatu vauvaa alulle. Nyt mulla on ovulaatiotestaukset menossa ja viikon päästä meen verikokeisiin.

Toivon kaikille lapsekasta vuotta 2012. Itselleni 12 on onnenumero ja siksi toiveet on korkealla!

Heipsistä!

Niinhän se meni, että seuraava päivä testailusta oli sitten kp1. Tätähän tämä on... Kiitokset kaikille stemppailusta.

RouvaS:lle isot onnittelut. Jos saataisiin nuo pirjel ja mixuliini heti seuraavaksi myös sinne odottajien puolelle. Te NIIN ansaitsisitte jo ne plussat. emoticon Tai kyllähän kaikki ne plussat ansaitsisi, mutta jos te vaikka pääsisitte näyttämään meille muille esimerkkiä... emoticon

Kuusitytölle paljon voimia. Toivottavasti hoidot etenee vauhdilla ja lopputulos on toivottu. Vielä ei saa toivoa menettää. emoticon

Karpalo84: Tervetuloa joukkoon.

Untamoinen: Tervetuloa takaisin. Ikäviä juttuja olet joutunut kokemaan, mutta toivotaan että kaikki vaiva vielä palkitaan.

Maria79:lle pahoittelut ja stemppiä uuteen kiertoon.

Mihinhän se goodhope on hävinnyt...?

Itelle ei juuri ihmeempiä nyt kuulu. Ovista odotellessa. Mies kyllä tuntuu hieman lannistuneen, kun viimeksikin jouduttiin pettymään. Kai se pähkäilee, että missä mahtaa olla vikaa. Ei se kyllä mitään puhu. Taitaa olla tyypillinen suomalainen mies. emoticon

Hei kaikille, täällä ollaan taas.

Inssiä meillä ei sitten tästä kierrosta tullukaan. Ohi meni. Tarkistusultrassa lääkäri epäili suurimman "möykyn" olevan kysta ja pienemmät follikkelit oli sitte niin pieniä että niitä piti vielä vähän kasvattaa. Ovulaatiotestejä tein ja niissä juuri ja juuri silmin havaittava häivähdys viivasta, eli testin mukaan negatiitivisia. Kun sitten menin vielä tarkistettavaksi, jotta inssin päivästä voitaisiin sopia, oli ovulaatio sitten ollukin jo ja munasolu, siis se epäilty kysta, oli jo omilla teillään. Kotona piti vielä "lääkärin määräyksestä" touhuilla jos vaikka luomusti onnistuiskin.

Vaikka tuo inssi meni siis ihan reisille, on mulla edelleen tosi luottavainen ja jotenki hyvä olo. Se on ollu koko ajan tämän kierron aikana. Aivan ihmeellistä... Niinkun ois saanu jonku sisäisen rauhan. Vai onko sitä nyt ylittäny tässä tuskailussa jonku uuden tason, mene ja tiedä...

Rouva S:lle supersuuret onnittelut ja halaukset! Ihana kuulla positiivisia uutisia!

Kuusitytölle valtavasti tsemppiä ja jaksamista!

Karpalo84:lle tervetuloa joukkoon, tästä porukasta saa kyllä valtavasti voimaa jatkaa tätä taivalta!

Kaikille muille myös tasapuolisesti tsemppiä ja plussatuulia! emoticon

RouvaS: Suurensuuret onnittelut!
Untamoinen: Lämmin tervetulon toivotus takaisin! Sinua on mielessä kaipailtu.
Karpalo84: Tervetuloa, mukava kun uskaltauduit mukaan!
mixuliini: Tällä kertaa se sitten tärppää! 
Kuusityttö: Ikävä kuulla teidän rankasta tilanteesta. Varmasti todella iso shokki. Toivottavasti saatte voimia IVF:ään ja siitä on teille apua. 
goodhope: Ovisko pääsi sitten karkaamaan. Onko niin, että ovistestit ei aina näytä positiivista oikeassa kohdassa? Tsemppiä seuraavaan kertaan! Ihanaa jos on löytynyt mielen rauha tai luottamus. Kyllähän sitä varmasti matkan varrella viisastuu siinä mielessä, että oppii käsittelemään tätä asiaa itsensä kannalta armollisesti.
Sleepwalker: Meillä sama tilanne. Mies ei kauheesti oma-aloitteisesti asiasta puhu, vaikka muuten on ihan juttelevaa tyyppiä ja pähkäilee asiaa selvästi. Sauna on ollut hyvä ympäristö, jossa oon saanut sen lämmiteltyä =). Onnea tähän kiertoon!
Kaikille muillekin tsempit ja halit! 

Omasta tilanteesta sen verran, että täällä mennään toista clomikiertoa. Ensimmäisessä kierrossa sain selvän oviksen kiinni kp 15. Katsoin ensin negatiiviseksi, kun oli kirkuvan punainen viiva olevinaan kontrollipäässä ja himmeä toisessa, mutta sitten huomasin, että se olikin testi-ikkunassa! Ajoitus ei siis voinut mennä pieleen. Söin kylläkin yhden clomin vääränä, kierron ensimmäisenä päivänä, mutta ei tainnut haitata. Lääkärin ohjeet kuunneltu, jees =), lukutaitoinenkin olen, mutta... Kyllä täällä vielä kirkuvan punainen viiva saadaan siihen raskaustestiinkin!

Tuntuu olevan miesten kanssa sama vika monessakin perheessä. Ei ne kovin helpolla asiasta puhu... Mutta ehkä just saunassa saattaa jotain sanoakin :)

Kävin Simpukan sivuilla lukemassa lapsettomuudesta ja erityisesti kohta miehen lapsettomuudesta antoi ajattelemisen aihetta itselle... Suosittelen.

Hei kaikille Ihanille Leideille!

Tervetuloa Karpalo84 minunkin puolesta. Tsemppiä tutkimuksiin ja tuleviin lapsettomuushoitoihin emoticon

Kiitos paljon tsempityksistä Sleepwalker ja Annuli <3 Teille molemmille paljon tärppionnea ja voimahaleja myös <3 Kyllä me tästä vielä onnistutaan jokaikinen ja saadaan se punainen viiva nimenomaan raskaustestiin! emoticon

Kiitos vinkistä goodhope, täytyypi käydä lukemassa. Ja pahoittelut että inssi meni mönkään, mutta toivotaan että lääkärin määräämä "koti-inssi" onnistui <3

Hehe, on minullakin ihan tyypillinen suomalainen mies, saunassa voi puhua kaikenlaista mutta ei itse ota puheeksi tätä meidän lapsettomuutta jos en minä sano jotain ensin. Vaikka hän on sanonut että mielellään puhuu asiasta, voi se tietty olla ettei hän tiedä miten aloittaisi keskustelun ilman että minä alan itkemään tai jotai emoticon 

Täytyy myöntää että minulla on itku aika herkässä tämän lapsettomuuden takia mutta jotenkin olen kuitenkin aina onnistunut pidättämään kovat vollotukset kun olen ystävien kanssa puhunut, miehen kainalossa pääsee sitten purkamaan sydäntään ja hän aina lohduttaa ja saa minut paremmalle tuulelle emoticon Ja kun tännekin pääsee purkamaan tunteitaan niin se auttaa myös, olette kaikki aivan ihania! <3

Omasta vielä sen verran että ma kävin clomien napsittelun jälkeisessä ultrassa ja illalla aloitan taas Puregon pistokset ja pe taas ultraan tarkistamaan tilanne. Pääsee taas tähän "rutiiniin" pistosten kanssa, jotenkin kovasti odottanut sitä, en tiedä miksi emoticon Tällä kertaa mennään siis vähän myöhemmällä stimulaatiolla, tavoitteena tietty saada hyviä muniksia! 

Hei pitkästä aikaa kaikille!
Eipä ole tullut tänne rustailtua aikoihin, johtunee siitä että tilanne ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Ihan mahtavaa että tännekin saadaan tärppejä! Onnea Rouva S!
Annuli onnea oviksen bongauksesta! tääläki ois tarkotus alkaa clomeja popsimaan tän kevään aikana.

Täällä on nyt reissut reissailtu ja kaikki tekosyyt laihdutuksen esteille huispois! Nyt itteä niskasta kiinni et mahdollisimman pian sais ne clomit kehiin, se viitisen kiloa pitäs tiputella.
Jospa tämän vuoden aikana raskautuis...(sama ajatus kun viime vuoden alussakin)
Melko yleistä näkyy olevan tuo suomalaisten miesten jäyhistely :D ei tääläkään kovin näistä puhuta, mutta ei mies aihetta väistelekään. Ehdottomasti haluaa olla aina sairaalassa mukana jne.
Katsoinpa muuten eilen Yle Areenalta tuon "hiljaa toivotut" dokkarin joka kertoo kahdesta lapsettomuudesta kärsivästä parista, niin tuttua kaikki ne pettymykset ja epätoivo, mielestäni ihan asiallinen ohjelma:
http://areena.yle.fi/video/1328564370109   jos kiinnostaa katella :)

VoimaTsempit kaikille!! uusi vuosi, uudet kujeet!

Tervetuloa takas Untamoinen ja Karpalolle tervetuloa joukkoon. Goodhope, toivottavasti luomuna onnistuu:), niin ei se inssin peruuntuminen haittaa. Ja Mixuliinille "sadonkorjuu" onnea.

Omaa: IVF-suunnittelukäynti tänään. Positiivisia uutisia: OVULOIN ITSE. Eli kaikki ei ole menetetty. Seuraavassa kierrossa aloitan pistokset ja koitetaan saada jo muniksia kerättyä ja alkioita kasvamaan. Hyvillä mielin pitkästä aikaa. Tilannehan ei siis ole hyvä, toiminta on edelleen loppumassa ja lääkäri sanoi että todennäköisesti saadaan alle viisi munista kerättyä, mutta toivoa on. Ja luonnollisestikin on kuulemma vielä mahdollista. Eli tilanne on paljon parempi kuin ikinä uskalsin toivoa :)

Toivo parasta ja pelkää pahinta! :)

Hei Naiset...

Kyyneliin päättyi tämäkin IVF hoito. Ei onnistu, ei. 

Mixuliini ja Kuusityttö, teille isot tsempit hoitoihinne, ottakaa te ne plussat hoidoista! <3

Ja iso onnitteluhali RouvaS.!! Onnea odotukseen.

Kaikille naisille paljon voimia ja peukut kullekin, että plussia tulisi tälle palstalle.

Maanantaita ja hyvää alkavaa viikkoa palstan jokaiselle naiselle! <3

Huoh, on ollut melkoinen tunteiden myllerrys viime päivät, en tiedä mistä tullut mutta jotenkin todella herkkä koko ajan ja itkua pukkaa pienemmästäkin asiasta. Oon laittanut kaikki hormoonien ja piikitysten piikkiin, välillä epätoivoinen olo että onnistuukohan tämä raskautuminen koskaan ja jos onnistuu niin milloin. Tietty katsoin sen Hiljaa Toivotut dokkarin yle areenalta ja itkin alusta loppuun, tosi asiallinen ohjelma ja monelle parille hyvin tuttua kaikki tunteet. 

Ja viime yönä näin unta että lääkäri kirjoitti suunnitelmaan että mulla olisi punktio 17.2, mikä hyvin mahdollista jos kaikki menee hyvin :) Huomenna meen taas ultraan katsomaan miten munarakkulat kasvaneet, toivottavasti hyvin ja että niitä tulee tarpeeksi monta. Huomenna pystyy paremmin päättelemään milloin se punktio sitten on, onko tuleva pe vai ens viikon ma. Alkaa taas jännittää vaikka se ei oo mikään uusi asia, pari kertaa jo sen kokenut mutta jokaisella kerralla se on aina yhtä jännittävää ja samalla pelottavaa, ei se itse toimenpide vaan se kun ne soittavat seuraavana päivänä ja kertovat mikä tilanne. Mä niin toivon että me päästään alkoinsiirtoon tällä kertaa, viime kerta meni niin pahasti mönkään kun ei ollutkaan hyviä alkoita vaikka olivat hyvin hedelmöittyneet mutta eivät sitten jakaantuneet normaalisti. Yritän olla ajattelematta niin paljon eteenpäin, mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Mistille tsemppiä painonpudotukseen <3 Kyllä se siitä sitten lähtee kun pääset kunnolla vauhtiin! :)

Kuusitytölle myös paljon tsemppiä tulevaan IVF-hoitoon <3 Kiva että pääsette aloittamaan hoidot ja hyvä ettei kaikkea toivoa ole menetetty :)

Mites Maria79 ja inssi? <3

Ei ole totta pirjel!!! :´( Voi itkupotkuraivari!!! Mä en löydä niitä sanoja, voimahaleja teille <3 Pitäkää huolta toisistanne ja olkaa toistenne tukena <3 

Hyvää päivänjatkoa ja tuhannet tsempitykset kaikille! <3

Heipä hei leidit!

pirjel: Voimia sinne kovasti!!! Toivottavasti kyyneleet väistyy pian pois ja pääsette uuteen alkuun hoidoissa:)

RouvaS: Ihanaa nähdä, että joku aina välillä täälläkin onnistuu selättämään miinusmerkkiset tuulet ;) Paljon onnea odotukseen!

Kuusityttö: Tsemppiä tulevaan koitokseen teillekin!

Karpalo84: Tervetuloa tänne palstalle kuumeilemaan kanssamme!

Kiitoksia tsempityksistä Sleepwalker, ne tulevat aina tarpeeseen :)

mixuliini: No niin, jännat ajat on sielläkin muniksia kasvatellessa. Toivotaan reilusti sopivan kokoisia ja sitkeitä palleroita! Ei lannistuta, vaikka itku välillä onkin herkässä. Ne hormoonin pirulaiset siellä vihmoo niitä kyyneleitä :D

).( Täällä käynyt jo aika pitkäksi menkkoja odotellessa. Sitä oikeaa inssiähän ei siis tullut, joten "koti-inssejä" on suoritettu melkein joka päivä ;) Tänään kp 27 ja tädin pitäis tulla aikaisintaan huomenna tai ainaski viimeistään torstaina. Ei kummempia oireita, tissit kipeät normaaliin tapaan ja alavatsalla nippailut myös. Tulis vaan se kp 1, ni pääsis soittaan polille uutta inssin aloittelua varten. Puregonit odottaa jo kaapissa:) Pahoin pelkään, kun tuossa laskin, että taas sama kuvio; ovulaatio osuu varmasti taas vkl:n aikoihin... jos munikset ehtii kasvaa jo alkukierrosta liian isoksi. Tää on tätä mun tuuria taas! Ei o kauheasti positiivisia ajatuksia tästä hoitohommasta...

Pidetään peukkuja meille kaikille!

Kiitos onnitteluista. Ilo oli kuitenkin ennen aikainen. Kohtu todettu tänään tyhjäksi, kuukauden tauko hoitoihin ja sit viimeinen OI ennen IVF-jonoon siirtymistä.

pirjel Olen todella pahoillani teidän puolesta. *halaus*

Jahans, pe on sitten punktio :) Tänään aamulla otin viimeisen puregon+orgalutran pistokset lääkärin määräyksellä ja illalla pistän vielä pregnylin ja sitten vaan odotellaan että pe saadaan hyvä sato muniksia ja jännäillään piiiiitkän viikonlopun päästäänkö ma alkionsiirtoon..... Onneksi mulla nyt pari päivää vapaata että saa levätä ja rauhoittua punktiota varten ja yrittää saada ajatukset kasaan ja ei miettiä liikaa.... :)

Ja viime yönä näin unta että synnytin pienen pojan.....kun hän oli muutaman päivän vanha minä kerroin hänelle miten hän tuli tähän maailmaan, silitin hänen päätään ja sanoin että hänet hedelmöitettiin maljassa..... Heräsin siihen ja en meinannut saada uudestaan unta. Mulla on joskus vähän kummallisia unia :)

Paljon haleja ja tsemppiä kaikille <3

Tervehdys leidit.

Tämä nainen täältä bittiavaruudesta korahtaa... Olen ollut monen monta kuukautta hissukseen, ja vaan seuraillut teidän kuulumisia. Salasanatkin oli kateissa pitkään, enkä jaksanut niitä lakaa metsästämään, ja lisäksi arvotin tuon ajan oman tyttösen kanssa tärkeämmäksi. Illalla, kun olisi ollut aikaa kirjoitella, tuntui salasanojen metsästäminen ylivoimaiselta (joo-o :D). Ja sitten se suuri syy vielä, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa, toki olisin voinut muita tsemppailla. Taustalla siis yritystä noin 2,5v, esikoisen syntymän jälkeen. Esikoinenkaan ei helpolla tullut (noin 2 vuotta kesti, lapsettomuustutkimukset aloitettiin, mitään vikaa ei löytynyt, jätettiin sitten kesken ja raskauduin aika pian). Ikää mittarissa 36, eikä hyvältä nytkään näytä.

Mixuliinilla ainakin on jännät päivät!! Jospa perjantaina sitten punktoidaan alku sille unen pinelle pojalle. Voi, kuinka jännää.

Karpalo, miten teidän tutkimukset siellä etenee?

Kuusityttö, se oli siis sitten IVF vuorossa? Samoin RouvaS? Huokaus.

Pirjelille voimia. Uskon samoin, kun tsemppaajamme mixuliini, että kyllä se vauva sieltä tulee, keinolla tai toisella.

Mitenkäs Annulin ja mistin clomin syönnit? Entä mitä kuuluu Sleepwalkerille ja goodhopelle?

Pahoittelut, jos jonkun unohdin joukosta. Jos näin kävi, niin mitä Sinulle kuuluu? :)

).(
Täällä kp 25/28-33, yk "only god knows"
Ikävää tässä on se, että itse kaipaa vielä sitä toista lapselle oman tyttösen sisarukseksi, mutta mies on kuulemma tavallaan tyytyväinen tähänkin. On puhuttu, että toinen saa tulla, mutta tutkimuksiin mies ei ole lähdössä. En tiedä millainen kriisi pitää järjestää (ja missä vaiheessa), jos tärppiä ei oikeasti kuulu (no eihän sitä ole todellakaan kuulunut). Huokauksien huokaus.

Hei vaan kaikille Leideille! <3

Tervetuloa takaisin Nine :) Kiva että olet ollut hengessä mukana. Minäkin pidin noin vuoden paussin täältä mutta viime syksynä oli pakko palata tänne kun on niiiiiin mukavaa porukkaa täällä jotka jaksaa tukea ja tsempata, ja on se kiva tukea ja tsempata kanssasiskoja riippumatta siitä kuinka pitkään raskautta on yritetty tai mitä keinoja on käytetty :) Sinullakin on ollut pitkä matka ja toivottavasti teille tulee vielä pikkukakkonen esikoisen kaveriksi :) Tsemppihalit sinne! <3

Huoh, huomenna se koittaa....alavatsaa on nippaillut ja juilinut siihen malliin että hyvä päästä muniksista eroon :D Luonnollisen kierron mukaan mulla olisi ovulaatio tänään tai huomenna, niin voi tietty olla että sekin mahdollisesti vaikuttaa asiaan...ehkä, en tiedä...toivon vaan ettei sieltä lähde joku karkuun ennenaikaisesti... Sen ainakin tiedän että sormet on ristissä ja peukut pystyssä punktion jälkeen :) 

Suuri voimahali ja kiitos kaikille Ihanille Naisille jotka jaksaa tsempata toisia oman voinnin ja yrityksen yhteydessä!!! <3 Olette kaikki aivan mahtavia!!! <3

Voih, isot pahoittelut RouvaS... :(

Täällä tänään kp 4 jo aluillaan eli menkat alkoivat tiistaina. Soitin heti inssihoitajalle gynen polille ja sain ensi viikolle torstaiksi ultra-ajan, jossa taas katsotaan onko muniksia kasvanut. Jospa nyt ajoitukset sattuis paremmin ja folli/follit olis sopivan kokoisia jo tortaina ja inssi päästäi tekeen sit perjantaina. Muutenhan vkl taas voi sotkea koko kuvion... Nyt lauantaina pistän taas ekat puregonit.  

Huoh... Näillä mennään taas kohti uusia tuulia :)

Takaisin