Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain tänää postia kunnallisesta. Tarttis täytellä lomakkeita, vastailla kysymyksiin ja lupasivat sieltä päin joskus lähettää, että milloin sopisi heillä tulla käymään - eli nyt olen sitte tutkimuksiin jonottamassa.

Tervetuloa Örkki tälle palstalle minunkin puolesta, vaikka minä täällä nykyään olenkin vain kuokkimassa ;) Ikävä kuulla että teidänkin odotuksen odotus on jatkunut näin pitkään tuloksetta :( Hyvä että nyt olette menossa tutkimuksiin, kyllä pieni ulkopuolinen apu näissä asioissa on joskus tarpeen... Toivottavasti saat ekan ajan pian. Muuten, pakko lisätä et ihmeen toiveikkaita nuo ammattilaisetkin joskus on (viitaten tuohon sun gynen puheluun): Mun ystävältä on leikattu toinen munatorvi pois, ja hänelle oltiin tekemässä inseminaatiota, ja huomattiin et ovis tapahtuu juuri siltä puolen missä hänellä ei sitä ole. Lääkäri oli vaan tuumannut et on sitä kummallisempiakin tapahtunut kuin että se munasolu löytäis toisen puolen kautta reitin kohtuun ja siittiöiden luo...

Tervetuloa muillekin uusille!

Miikka, ihanaa kun sulla on jo seittämäs viikko menossa. Ootan kovasti sun päivitystä ultran jälkeen, ja oon varma et hyvät uutiset jatkuu sielläkin...

Pöppis, tehtiinhän sulle munatorvien aukiolotutkimus jo (oon hiukan pudonnut kärryiltä, sorry)? Kuulostaa hassulta et lääkäreillä voi olla noinkin eri näkemykset teidän ongelmasta, varsinkin kun nuo kaks syytä oireilee kovasti eri tavoin... Joka tapauksessa mieluummin tuo munasolun irtoamishäiriö, siihen yleensä tepsii kun syödään tai pistetään vähän lisää hormonia omia tukemaan... Niistä verikokeistahan tuo selviää jos hormoneissa on häikkää.

liny_83, saitko oviksen bongattua? Mulla itsellä oli samaa "ongelmaa", ovulaatio vaelteli missä milloinkin tai ei tullut ollenkaan, mutta kyllä mulla vihloi useimmissa kierroissa jompaa kumpaa munasarjaa ihan urakalla, saattoi aloittaa jo kp10 ja ajattelin et nyt on ovis 'ajoissa', ja sit hymynaama tuli vasta kp 20, jos tuli. Tulkitsin sen itse niin et niitä folleja kypsyy siellä ainakin alkuun useampia, ja kipuilevatkin siihen malliin (mulla on monirakkulaiset munasarjat), mut niistä ei sit kuin yks jatka kuitenkaan loppuun asti joka jostain syystä kestää, tai sit yksikään ei loppupeleissä irtoa.

Nine, lugeista sen verran et täällä tais olla joskus aiemmin pari muutakin (mun lisäksi) joilla luget vaikutti silleen erikoisesti et seuraava kierto meni ihan omituiseksi, jäi ylilyhyeksi tai jotain.

ON: Pakko 'tuulettaa', älkää pahoittako mieltä... Mulla on jo ihan mahdoton maha! Ei puhettakaan et sitä enää millään peiteltäis. Neuvolassakin mittailivat et yläkäyrillä menee kohdun koko - saa nähdä minkälaisen jättiläisen mä joudun pieraisemaan... :D Ei pitäis olla kaksosetkaan ultran mukaan (harmi!), joten kai se on vaan tuo eväs maistunut tälle mammalle vähän urakalla. On tämä vaan niin ihanaa, nyt kun alun peloista on päässyt...

Pikainen kommentti vain :)

Bandida: Mulla tehtiin aukiolotutkimus huhtikuussa ja neste meni läpi, mutta hyvin vaivalloisesti ja erittäin kivuliaasti! Gyne silloin arveli, että olis mahdollisesti jotain kiinnikkeitä tms, mistä ahtaus voisi johtua, mutta... ei oo löydetty endoa, enkä oo ikinä sairastanut mitään hiivatulehdusta kummempaa... Ja kiinnikkeistä ei puhunut tää julkisen puolen gyne mitään. Mene ja tiedä!

Pikaisesti vastailen. 

Untamoinen: Voihan niinki olla, mutta uskon, etten vain ovuloinut. Testasin kp 16 vikan kerran ja negaa näytti, joten hajoilin enkä jaksanut enää testata. Gynelle on aika loppukuusta. 

Bandida: Hei, ensinnäkin onnittelut! Aina saa tuulettaa moisesta!:) Niinkuin tossa aiemmin kirjoitin, en testaillut enää ton kp 16 jälkeen. Hajoilin vain niin pahasti. Kaipa olis pitänyt testailla. Olen varannut gynelle ajan, kun jotenki tuntuu, ettei kaikki ole ok. Peittokaan ei heilunut enää vkl:n jälkeen, kun työvuorot menneet aivan ristiin ettei paljoa olla edes toisiamme nähty. 

Tossa oli pari "kuivempaa" päivää oletetun ovulaation jälkeen. Tänään on kp 19 ja eilen alkoi vihlonta oik. puolelta alavatsaa. Taas. Eilen tunsin lievää menkkamaista kipuilua hetkittäin ja valkovuotoa ollut eilen ja tänään. Rinnat lievästi arat. Parin päivän sisällä pitäisi tiputteluvuoto alkaa, joten eiköhän se täti tule kyläilemään.

Saisipa vain jotain muuta ajateltavaa. 

Heippatirallaa kaikille!

Pitkästä aikaa täällä taas!!! Täällähän on kaikki muuttunu ja uusia liittyny mukaan, no joo, tais olla about vuosi sitten kun viimeksi kirjottelin tänne :) Ympärillään kaikki muuttuu ja toivottavasti itselleen myös joku päivä :)
Vähän päivitystä mun tilanteeseeni: Eli ollaan nyt pari vuotta yritetty esikoista, molemmat käyty tutkimuksissa ja vika löytyi miehessä, huono spermanlaatu. Minussa ei löytynyt mitään, kaikki näyttää hyvältä ja labrakokeetkin oli hyvät. Saatiin sitten aika Naistenklinikalle jatkotutkimuksiin ja hoitihin, sinne jouduttiin odottaa n. 6 kuukautta mutta ei sille voinu mitään, odoteltiin kiltisti ja elettiin normaalia elämää :) Kunnes heinäkuussa tein raskaustestin ihan huvin vuoksi kun menkat oli muutaman päivän myöhässä ja kappas vaan mitä se näyttikin, plussa sinne tulla pärähti! Tein vielä toisenkin heti perään ja pari päivää sen jälkeen ja plussa sinne tuli joka kerta. Emme olleet uskoa tätä ihanaa tapahtumaa ja ihmeteltiin kyllä kovasti miten  meille on voinut käydä niin ihanasti että raskauduttiin luonnoliseen tapaan, kun miehen sperma-analyysin lausunnossa luki että suosittelevat ainakin inseminaatiota tai mieluummin IVF-hoitoa. Todettiin sitten vaan että kyllä niitä ihmeitä tapahtuu itselleenkin eikä vaan muille :) Mutta ei sitä iloa ja onnea kauan kestäny...sain keskenmenon rv7+1...:( Ja sanoin miehelleni raskauden alussa ettei kerrota kenellekään vielä kun ei tiedä miten tässä käy ja nyt jälkeenpäin on ollut vaikeempaa kertoa keskenmenosta kun ei kukaan ole tiennyt raskaudesta. Ja eihän meidän olisi tarvinnut kertoa mitään keskenmenosta mutta kun minä olin synkkänä pitkän aikaa, itkin melkeen päivittäin ja ystävät ja lähimmät sukulaiset ihmettelivät mikä mulla on. Ja mun oli pakko saada puhua näistä vaikeista asioista. (Olen monta kertaa käynyt täälläkin ja muilla sivuilla lukemassa erilaisia kokemuksia mutta en vaan itse ole saanut kirjotettua mitään.) Kävin sitten myös lääkärillä joka katsoi ultralla emättimen kautta ja totesi että ei siellä näy enää mitään, että kaikki on vuotanut itsestään ulos. Ja minä itkin koko ajan siellä lääkärillä ja mietin että miten joku voi olla noin tyly ja vain sanoa että ei siellä mitään ole. Lääkärithän tekevät työtään ja näkevät kaikkea joka päivä mutta minusta tuntui kuin hän ei olisi välittänyt minun tunteistani yhtään. 
Ja kun sain tietää raskaudestani niin minähän soitin ja peruin ajan Naistenklinikalle. Ja keskenmenon jälkeen soitin sinne uudestaan ja selitin tilanteen ja kysyin että miten nyt jatkossa. Hoitaja siellä päässä totesi että ei meillä nyt ole syytä mennä sinne kun me raskaudettiin omin päin. Ja sanoi vielä että jos taas menee kuukausikaupalla aikaa yrittää tulla raskaaksi ni silloin voi taas olla yhteydessä lääkäriin ja saada lähetteen Naistenklinikalle. Juttelin tästä mieheni kanssa ja hän oli sitä mieltä että mennään yksityiselle ja sinne saatiin aika heti seuraavalle viikolle. Kerrottiin siellä meidän tilanne ja lääkäri oli sitä mieltä että aloitetaan hoidot heti, kysyi myös meiltä mitä mieltä olemme ja kyllähän se meille kävi. Kysyin kyllä että pitäisikö odottaa parit kuukautiset sen keskenmenon jälkeen mutta ei kuulemma tarvinnu kun mulla yleensä on säännöllinen kierto ja hän myös katsoi ultralla miltä tilanne kohdussa näyttää ja siellä näkyi silloin yksi hyvänkokoinen folikkeli joka näytti siltä että se irtoaisi parin päivän päästä ja muutenkin kohdun limakalvo oli hyvännäköinen. Pari päivää sitten käytiin siellä taas ja päätettiin tehdä IVF-hoito. Lääkäri katsoi taas kohdun tilannetta, munasolu oli irronnut paikaltaan ja limakalvo näytti hyvältä ja sen paksuiselta että kuukautiset alkaisivat muutaman päivän päästä. Minulle määrättiin puregon+orgalutran+pregnyl+lugesteron lääkitys. Tässä sitä nyt odotellaan että kuukautiset alkaisivat että sais alkaa pistelee itseään, hui :D Ja ensi viikolla pitäisi mennä ultraan katsomaan miten munarakkulat kasvavat :) Jännittäviä aikoja edessä.....mutta me ollaan valmiita mihin vaan :) Ja pidetään myös jalat maassa, mikään ei ole 100%...... Lääkäri ja hoitajat siellä yksityisellä klinikalla otti meidät lämpimästi vastaan ja oli muutenkin tosi mukavia, tuntui hyvältä mennä sinne :)

Mutta onnea kaikille yrittämiselle ja myös kaikille onnistuneille :D Ja tsempataan toinen toisiamme tällä vauvaprojektimatkalla jossa kaikki olemme :) 

Hyvää päivänjatkoa :)

Terve!

Liityn joukkoon toivovaan, kun meillä on lapsen tulolle lupa annettu syksyllä 2010. Vielä ei ole kuulunut... Oma kierto on aikalailla heittelevä (30-45) ja yhteiset ajat yrittämiseen on välillä parempi, välillä huonompi...

Vauva ois toivottu ja ootettu, mutta vaikee ajottaa, kun ei hajuakaan, millon ois otollinen hetki....

Ihana on lukea teijän kommentteja täällä ja toivon kaikille hurjat tsempit! Kyllä me viel tuonne plussan puoleelle mennään!

Heissan!

Menkat alkoivat ajallaan ja tänään olis sitte tarkotus ensimmäiselle puregon pistokselle, hui, alkoi ihan jännittää ettei vaan käsi tärise liikaa.... pistokset täytyy ottaa illalla mutta kuitenkin....:) 

Tervetuloa joukkoomme tingelstiina :) 

Hyvää päivänjatkoa! :)

Örkki, lempinimimerkkini täällä taas!

Mixuliinille isosti tsemppiä pistoksiin. Jotenkin kummasti niihinkin tottuu! Kaikki sormet ristissä täällä teille.

Muille pitkänkaavalaisille toivon hirmuisen paljon onnea syksyyn! Onneksi vaikuttaa siltä, että suurimmalla osalla on apua saatavissa ja niinhän se on, että mitä enemmän menee aikaa, sitä lähempänä raskautuminen on (jos matematiikkaa on uskominen).

ON: Tänään AU:ssa ja kaikki hyvin. Pieni sydän sykki vahvasti ja nyt on mullakin luottavaisempi olo koko raskauteen. Tosin taitaa jäädä nämä päivitykset nyt hyvinkin vähälle tuolla raskautuneiden puolella; meni lopullisesti hermot erääseen päivittäjään, joka onnistui pahoittamaan useamman mamman mielen pelkästään omalla "minä tein sitä, mutta ei kelpaa"-lällällää kirjoituksellaan. Normaalisti menisi toisesta korvasta naurun kanssa ulos, mutta täytyy sanoa, että 30nen nainen ei hormoneissaan tällaista jaksa lukea ja jään todella kaipaamaan TEITÄ!!! Tää on niin paras ryhmä!!! Ihan kaikkea parasta teille kaikille ja siirryn nyt takavasemmalle ostamaan isompaa vyötä (joo mun housut ei mee enää kiinni... pikkusen ruoka maistunut mulle, hups).
emoticon 

Olen mukamas ollut poissa täältä... kakanmarjat, olen käyny varmaan joka päivä lukemassa muiden kuulumisia, päivittäny omia laskuritietoja sillä no edellinen kiertohan oli 26 päivää mutta ku nämä heittelee 26-30 ni... no tällä hetkellä siis kp28, ravaan koko ajan veskissä kattomassa että alkoiko, mulla side housuissa sillä olen koulussa että jos alkaakin vaikka kesken tunnin tms... Yritän olla ajattelematta mutta silti koko ajan "kuulustelen" omaa kroppaa, eilen illalla tuntu vihlasu ja ajattelinkin että se oli sitten merkki että menkat alkaa viimistään tänään... no vielä ei ole alkanu... Edelliskierrossa päivä oli keskiviikko joten ajattelen myös että no viimistään sillon kyllä... eli kp29... mutta otappa ny sitten selvää... Testejä mulla ei ole minkäänlaisia kotona enkä osta ennenkun vasta perjantaina, sitten ois jo ties mikä kp jos ny ei sitä ennen ala, ja odottelen kyllä että alkaisi...Siis kun kelaa että juuri tässä kierrossa ei ollu ovistestejä, tehtiin mitä kirja neuvoi mutta ei mitenkään robottimaisesti tms...

Untamoinen: bd peukut pystyssä...jännitystä yllä

Miikka: ihanaa kuulla että jälleen yksi asia on ns ylitetty. Ensin odotetaan että tärppääkö , sitten odotetaan sydänääniä, sitten odotetaan että vk 12 ja mikäs sit oli, en muista enää :D mutta yhtä odottamistahan tuo on :) jaksamisia ja nautintoja <3

Zandra: onnittelut ovisviivasta!!!

Bandida: onnea mahasta <3 ja oletettavasti isosta vauvasta :)

Mixuliini: hauska tavata :) ja tsemppiä pistelyihin.

Tingelstiina: tervetuloa

ON vielä lisempää: lähetettä urologille ei ole vieläkään näkyny eikä kuulunnu... No meinasin että oisin nyt maanantaina soittanu sille mutta kun ei menkkoja vielä näy ni ajattelin ny ensin oottaa siihen asti että vuoto alkaa...kuinni en ole kauhean odottavaisin mielin, kai tämä on jotain itsesuojeluvaistoa että yritän olla ajattelematta tai kun ajattelen ni negatiivisesti... Sen kyllä huomaan että apteekin kautta pitää käydä, rauta-arvot selkeesti laskussa tämän synkän ja sateisen alkusyksyn takia...

Hello ladies!!!

Miikka ja Bandida: Paljon onnea teille molemmille!!! :) Olen lukenut teidän päivityksenne ja olitte molemmat täällä silloin kun ensimmäisen kerran tutustuin tähän palstaan :) Kiva kun täällä on "tuttuja" vielä :) Ja käykää ihmeessä päivittämässä tietojanne, kiva kuulla miten teillä menee :)

Poikanen?: Kuin myös :) Ja tsemppiä myös sinulle :)

Oma napa: Pistokset sujuneet hyvin, ei se olekaan niin kauheeta kuin ensin luulin. Olen itse hoitoalalla töissä ja olen pistellyt muita mutta en koskaan itseäni, joten nyt sekin on sitten koettu :) Torstaina on ultra ja katsotaan mites ne rakkulat ovat lähteneet kasvamaan :) Mitään sivuvaikutuksia hormonipistoksista ei ole vielä ilmaantunut, saa nähdä miten jatkossa sitte käy. Mites teillä joilla ollut hormonilääkitys, oliko mitään sivuvaikutuksia? Hyvillä mielin ja jalat maassa tässä mennä porskutetaan eteenpäin :)

Kuulemisiin!!! :) Tsemppiä kaikille :) 

Hei taasen. Tervetuloa uusille, aika monta on tullu. Kovin en ole taas jaksanu kirjotella. Menkat alko tänään, mutta ei meillä kyllä kuherteluakaan ollu juurikaan tässä kierrossa. Sen verran positiivista, että nyt ei tosiaan rinnat menny aroiks kun vasta alle viikko ennen menkkoja ja tämä oli toinen "oikean" mittanen kierto peräjälkeen, edellinen 24 nyt 23. Oiskohan toiminnot normalisoitumassa...?

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja voimia kaikille tasapuolisesti:)

Heippa kaikille tasapuolisesti!

Paljon on näemmä uusia pitkänkaavalaisia tullut, mutta toivotaan, että käyntinne jäävät (parhaalla ketjulla) lyhyeksi!

Täällä siis kaikki vallan mainiosti! Viikkoja on kasassa 12+4 ja masu tekee kovasti tuloaan muidenkin nähtäville. Ensimmäinen ultra on takana ja pikkuinen vastasi viikkoja ja sydämen sykekin oli vahvana mukana menossa. Kaikki siis hyvin!

Yhdyn Miikkan kommenttiin mielenpahoittajista yms. kummallisuuksiin tuolla odottajien puolella, enkä ole "omissa" maaliskuisissa käynyt jättämässä kommentteja lainkaan. Mielestäni on täysin turhaa kommentoida sitä, että miten yhdessä neuvolassa toimitaan toisella puolella Suomea, kun toisessa toimitaan näin.. täysin turhaa ja älytöntä!

Olen välillä käynyt täällä tekstejä lueskelemassa, mutta melko pihalla tunnun olevan. "Vanhoista" Pirjel ilmeisesti on jonkin sorttisella tauolla ja lueskelee taka-alalla, Bandida plussasi jo aiemmin ja Miikkakin vihdoin ja viimein tuli perässä :) Nymerian pitkän poissaolon olen huomannut. Onko kenelläkään tietoa hänestä?

Käyn silloin tällöin juttuja lukemassa ja takapiruna olen pitämässä peukut pystyssä ihan joka ikiselle!

Tarrasukkia, ihmisliimaa ja paljon plussatuulia!!

Hei!
Koittanut muka pysyä poissa täältä, joopajoo :D

Kuusityttö, kuulostaa niin tutulta tuo rintojen kipeytyminen, aikaisemmin en ole moista huomannut mutta nyt ehkä edelliset 4kiertoa n. 2viikkoa ennen mennkoja rinnat kipeytyy ja pysyy kipeinä menkkoihin asti, ärsyttävää :/ 

Miikka, ihana uutinen! hurjasti onnea!

Tänne ei kuulu mitään uutta, syksyistä ja sateista.. viikonloppuna oli ystävän vauvan ristiäiset(tuntuu jotenkin että kaveri olisi nykyisin sopivampi kuvaus..) Todella paljon ollaan erkaannuttu hänen raskausaikanaan, ihan luonnollista kait se on että raskaana hakeutuu muiden perheellisten seuraan. Todella ulkopuolinen olo oli kyllä ainoana lapsettomana.
Ihmettelen että miehen simppatestien vastausta ei kuulu ei näy? 2½vkoa sitten jättäny ne ja nehän pitää tutkia samantien.Lääkärin kans käytiin mun tuloksia läpi, tosiaan se prolaktiini oli niin vähän koholla ettei sille ruveta tekemään mitään. Oottelua oottelua, en tiiä ollaanko ees jonossa tuonne polille tutkimuksiin vielä. Viikonloppuna onneksi odottaa vauhdikas (ja kostea) mökkiviikonloppu :) pitää nauttia näistä kun vielä pystyy!

+++++ tuulahduksia!

Heippa Leidit!

Minähän oon nyt jälleen kerran tippunut kun eno veneestä kaikkien jutuista, mutta yritän hissuksiin päästä taas mukaan... 

Hirmuisesti onnea vielä Bandidalle ja Miikalle ja Tikrulle! Olen niin onnellinen puolestanne. Ihanaa odotusta teille kaikille ja jatkossakin olisi tosi mukavaa lukea kuulumisianne. Mä alankin olemaan tän palstan veteraani nyt -- jumitankohan mä täällä ikuisesti.... emoticon Toivottavasti pääsen liittymään teidän odottajien joukkoon jonakin kauniina päivänä! Nymeriaa kaipailen minäkin...(ja salaa toivon, että Nymeriakin olisi saanut niitä parhaita uutisia ja odottelee omaa nyyttiä!)

Meillä piti olla se IVF meneillään nyt, mutta mutta... eikö mun kiertoni sit alannut sekoilemaan; täti kurvasi kesken työreissun kylään, viikon etuajassa, ja eihän mulla tietty ollut niitä lääkkeitä mukana. Huoh. On tää kummallista. Kierto on hyvin tasainen 27-28 päivää aina ja siksipä en varautunut työreissuun piikkien kanssa -- paluu kun olisi ollut hyvissä ajoin ennen seuraavaa kiertoa. No, kun ollaan jo yli kaksi vuotta tätä odotettu, niin ehkä yksi kuukausi ei kaada maailmaa. Vaikka siltä se hetken tuntuikin kun istuin työmatkalla hotellihuoneen vessassa ja tuhersin itkua.

Tervetuloa teille kaikille uusille palstalaisille -- niin kuin täällä tavataan sanoa; toivottavasti palstailunne jää lyhyeksi ja pääsette pian onnellisten odottajien jengiin!

Mixuliini, kohta seuraan perässä sua noissa IVF hommissa -- mielenkiintoista lukea kuulumisiasi; mä oon juurikin pyöritellyt mielessäni noita mahdollisia hormonien sivuvaikutuksia sun muita. Yksilöllistähän tää aina on, mutta mulle on myös määrätty Puregon pistokset, joten innolla lueskelen mikä sun kokemuksesi on.

Tsemppiä ihan jokaiselle palstan naiselle ja plussapuhalluksia koko joukolle!!! emoticon

Varma keino menkkojen alkuun -> tilaa raskaustesti... eli tänään sitten , tasan neljä viikkoa sitten alko aikasemmin, melkeestää jopa samalla kellon lyömällä... NO siitä sitten soitin terveyskeskukseen että mitä vittua, missä viipyy se urologi hommeli? Ni terkkarilla sanoi että juu lääkäri on lähettänyt konsultaation sillon elokuun yhdeksäs urolle ja vielä kirjottanu kiireinen...ihmetteli että miks myö ei olla saatu postia sieltä...no sain numeron johon soittaa sitte huomenna...

Könkkö olo oli kyllä juu tänään ja on vieläkin mutta kyllä tämä taas kerran tästä... oisko ny sitte yk 14 vai 13... en pysy laskuissa... mut juu raskauskeiju.fi sivuilla on äärettömän halpoja raskaustestejä ainenki, joten kai sieltä halvalla saa ovutestejäkin, tässä kuussa en kyl niitä osta ennenku saa tiedon ukon kavereista... toi ilma vielä lisäksi tähän ni on aika joo poikkinainen olo :(

mist: tuntui niin tutulta tuo juttu ystävän lapsen saamisesta. Ystävien/kavereiden raskausuutiset ja vauvat herättää kans jotenkin ristiriitaisia tunteita. Viime aikoina on tullut paljon mietittyä noita juttuja...Eniten on ottanut päähän yks miehen kaveri, joka on kertonut et molemmat lapset saaneet alkunsa ekalla yrityksellä. Ja sitten sama kaveri valittaa, kuinka rankkaa on hoitaa lapsia ja kuinka ne vie aikaa. Joo, vaikenen nyt, ennen ku sanon jotain rumaa 

Poikanen?: Voi höh tuota lähete-sekoilua :/ Alkaa ihan ärsyttämään teidän puolesta. Mut huomenna saat toivottavasti lisätietoa :)

Omaa napaa: Täällä kp 27/jotain menossa. Odottelevalla kannalla. Toiveena olisi tietenkin plussa, mutta en uskalla haaveilla ettei taas tulisi kovaa pettymystä. Jos kierto taas venyy ja raskaustesti näyttää negaa, niin olisi Terolutien vuoro.Varmaan jos kp36 (normikierto n.34-36) asti venyy, niin sitte soitto lääkäriin ja ohjeet lääkkeen aloitukseen. Pari raskaustestiä kyllä jo polttelee tuolla kaapissa, mutta yritän unohtaa testausjutut viel vähäks aikaa, vaik ens viikkoon?  Syksyisiä plussatuulia kaikille!

Huomenta kaikille!!!

Huh, nukkunut levottomasti viime yön... Oon tänään menossa ultraan, jännittää varmaan niin paljon munarakkuloiden kasvaminen... :D Ja töihin sen jälkeen, pitkä päivä tulossa...

pirjel: Onnea sinullekin tulevaan koitokseen :) Se on totta, mitä nyt yks kuukausi vielä odottaa kun on odottanut muutenkin jo niin kauan :) Meillä oli sama tilanne silloin alkuvuodesta kun saatiin postia naistenklinikalta ja aika oli sinne elokuussa, niin sanoin miehelleni et jos ollaan lasta yritetty puolitoista vuotta ni kyllä me se puoli vuotta vielä jaksetaan odottaa...mikä sitten peruuntui mun raskauden takia mutta se meni kesken...olet varmaan lukenut sen jutun... :) Täällä pidetään peukkuja teille :)

Poikanen?: Toivottavasti saat hyviä uutisia lähetteestä :)

Hyvää paivänjatkoa kaikille! :)

Heips vaan kaikille. Olen lueskellut, mutta en kirjoitellut vähään aikaan. Tervetuloa kaikille uusille ja ihan todella paljon onnea kaikille, joilla onnistunut! Antaa hyvää mieltä lukea toisten, "kohtalotovereiden" raskauksista nimenomaan tällä palstalla. Täällä on mukava sävy.

Meillä ei mitään uutta tai erityistä. Kohta puolitoista vuotta ilman ehkäisyä. Tutkimuksiin ei olla vielä lähdetty. Mies on sitä mieltä, että ei olla tarpeeks harrastettu. Onkohan sillä oma lehmä ojassa . Kävin ihan peruskontrollissa. Kaikki ok. Todetiin lääkärin kanssa, että sitten ensi vuoden puolella jos ei ole tärpännyt, niin kannattaa tulla uudestaan. Oon siinä mielessä outo tapaus, että ovistikkuja en ole käyttänyt enkä tehnyt koko aikana kuin yhden raskaustestin. Täytyy varmaan ovistikkuja kokeilla jossakin vaiheessa.

Yhdelle ystävälle "odotuksen odotuksesta" kerroin. Helpotti kovin. Oli sopiva tilanne, tuntui oikealta.Kovasti on toiveikas olo, että kyllä se vielä tärppää meilläkin. Ainakin kovasti on harjoiteltu jos ei puoltatoista vuotta niin viime viikkoina! Jaksamista kaikille!

Poikanen -- pahoittelut menkkojen alkamisesta... Jokos sait selvyyttä urologista? Toivottavasti asiat selviää pian. 

Peukut Zandralle, että kiertosi venyisikin ihan sinne 9kk saakka! bd

Mites mixuliinin ultra meni..? Toivottavasti Puregon on alkanut toimimaan hienosti. Ja kiitos samoin, tsemppiä myös kovasti sinne ja onnea matkaan. 

Annuli, tuo ystävälle kertominen joskus tosiaan helpottaa. Mä pidin tän vauvahaaveen itselläni tosi kauan -- enkä nyt vieläkään siitä kauheasti huutele, mutta onneksi on pari "luottopakkia" tuossa, jolle on voinut silloin tällöin jutella asioista. Tsempit teille sinne harjoitteluun! emoticon

Mun pitäiskin asennella tuo ticker taas kohdilleen, kun täällä siis kp10 jo menossa... Tässähän alkaa itse kullakin siis harjoituskausi olemaan kohilla niin kuin Annulilla, hehee.....jos sais tän kuuluisan "plussa-luomusti-juuri-ennen-ivf-hoitoa". No, tuskinpa sentään mun kohdallani. Mä taidan suuremmalla todennäköisyydellä voittaa sen 9 milliä lauantaina lotossa, kun tulla luomusti raskaaksi. 

Takaisin