Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tosiaan jännäillään edelleen. Eilen iltasella vessassa tuli ihan pikkuisen aivan haalean punertavaa tuhrua paperiin. Sen jälkeen muilla vessa käynneillä ei sitten taas tullut mitään eikä ole tullut vielä tähän mennessäkään. Juuri äsken tein r-testin joka kuitenkin oli ihan selkeästi nega. Jännää on, jännää on! Joko se tuhru enteilee tädin tuloa tai sitten olisko se kuitenkin voinut olla kiinnittymisvuotoa? Nyt menossa kp 27 ja ovis oli tod. näköisesti kp:nä 13 tai 14. Voihan se olla, ettei se plussa vielä tässä vaiheessa näykään testissä. Teen uuden testin keskiviikkona ellei täti ole tullut siihen mennessä.

Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt täytyy kyllä tunnustaa, että on hieman basmat sekaisin....

Voi että Maikkie kunpa se olisi nyt vain kiinnittymisvuotoa ollut ja täti kurvaa paikalle seuraavan kerran vasta joskus ens vuoden puolella emoticon

Mua itteeni jännittää kans nyt niin paljon oma tilanne. aamulla olin vielä ihan viilipytty, mutta jotenkin nyt taas lähtenyt ihan lapasesta tämä miettiminen. Pähkäilen tässä juuri kun kauppaan lähden, että ostaako r-testi vaiko ei... emoticon

Mä nään niin PUNASTA!!!!!!

Tartteeko muuta sanoakaan.... emoticon

Täti tuli, se siitä ja ei muuta, kun uutta putkeen... vaimitenseoli....

Voi Maikkie emoticon On se väärin ja tiputtaa korkeelta. Uuteen kiertoon hippulat vinkuen ja kaikki keinot käyttöön.
Miltä näyttää Tikrulla? "Positiiviselta" toivoakseni emoticon

Eipä tässä itselle mitään ihmeitä kuulu, laskeskelin tuossa huvikseni, että näillä meidän miehen simppanäytekeskiarvoilla liikenteessä olis nyt yhden yleisesti arvioidun normaalinäytteen verran kamaa... tai pikkasen päälle sen. Tsänssit on toivoakseni siis samat kuin normaalikiertolaisilla. Toivotaan, toivotaan, huah emoticon

Hyvää keskiviikko aamua.

Mun oli ihan pakko tulla kertoon teille vaikka mua ei täällä tarvitse mutta näin viimeyönä semmosta unta että kävin täällä kirjottelemassa ja huomasin että Miikka oli siinä unessa kirjoittanut että se on saanu plussan testiin, paljon tsemppiä ja plussapuhalluksia..

Itellä ultra huomenna klo: 8.15, saa nähä. :)

Teille kaikille <3

Juu ei plussaa täällä! Täti kurvasi tänään aamu viideltä paikalle kesken unien. No jotain positiivista on tietysti se, että kierto on kaiketi löytänyt uomansa tuohon 27päivään ja lh-huippukin oli havaittavissa suht ajoissa, joten luteaalivaihe on päässyt pikittymään pari päivää. Vielä ei siellä ideaali 14päivässä olla mutta josko noi hormoonit sitten jo seuraavassa kierrossa veis taas vähän lähemmäksi :)

Jotenkin en osaa en surra / vihastua tädin kyläilystä, tää nyt on meidän tilanne ja sillä hyvä. Testit saa jäädä nyt lopullisesti sinne kauppaan ja päiviä lasketaan vain sen verran että tiedetään ottaa hormoonit oikeaan aikaan.

Tsemppiä kaikille!

Missä muuten on Nymeria??? Onko kukaan nähnyt/kuullut?

Tikru: halit sulle emoticon ja hyvä, että kierto alkaa tasoittua.
Tuli tuosta sun luteaalivaiheesta mieleen, että onkohan se mullakin liian lyhyt? Kun kierrot yleensä on olleet sen 26 päivää. Paitsi viimeksi taas tuli pitempi kierto 27 päivää. Ja minä pöljä heti kuvittelin olevani raskaana.... seuraavan kerran testaan vasta, kun menkat on oikeesti MYÖHÄSSÄ vähintään sen 2-3 päivää.

Eilen illalla Miehen kanssa tehtiin päätös. Tässä kierrossa vielä testaan oviksen ja sen jälkeen aloitamme kesäloman näistä lapsentekohommista. Kanitellaan silloin, kun huvittaa eikä välitetä tärppipäivistä yms. yhtään mitään koko kesänä. Aikalailla saan itseni ylittää, että kykenen täydelliseen suoritukseen, mutta lupaan laittaa kaikkeni peliin ja tehdä parhaani. Ehkäpä se onnistuu paremmin, kun sen täällä näin julkisesti lupaan.
Palauttakaa minut maanpinnalle, jos erehdyn liikoja haaveilemaan...

Täällä on taas jotenkin kumman hiljaista, vissiin on kaikilla menossa joku odotteluvaihe kierrossa, eikä kellään ole mitään sanottavaa.

Tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille!

Maikkie: ideaalinen luteaalivaihe olisi se 14päivää eli kun kierto olisi sen 28päivää ja ovulaatio tapahtuisi siinä kierron 14päivän kohdilla. Mutta kenellä se näin on, niin onnea sitten vaan :) (en jaksa aina hakea noita hymiöitä kun se lataa jotenkin niin kauan aina, tyhmä kone). Mutta siis luteaalivaiheen tulisi olla 12-16 päivää, jotta kiinnittyminen tapahtuisi, mutta yli 10päivää on kuitenkin jo ihan mahdollinen. Jos on sen alle, mahdollisuus kiinnittymiseen jää erittäin epätodennäköiseksi. Tästäkin varmasti on omat koulukuntansa, mutta näin.. Ja tuosta mitä sanoit, että pideätte taukoa, samassa veneessä ollaan! Mulla jäi kaksi digitestiä viime kierrosta ja ne käytän sitten tuolla 14 ja 15päivinä ja se siitä sitten. Sitten saa jäädä testit, laskemiset (paitsi sen verran on laskettava että tiedän millon ottaa nappulat naamaan) ja pähkäilyt kokonaan muille, en vaan jaksa enää. Tulee kun on tullakseen ja jos ei tule, niin ei väkisin. Ainakin nyt on ajatukset nämä, tosin olen nainen ja saan muuttaa mielipiteeni vaikka jo minuutin päästä emoticon

Joo jotenkin on kovin hiljaista, ainakin näiden meidän perus keskustelijoiden osalta Nymeria, Bandida, Pirjel.. yms. mutta ehkä on jotain kovin jännää meneillään :D

Pidetään siis peukut pystyssä! Ja rupatellaan me sitten :)

Minä olen kyllä täällä... emoticon Nyt taitaa olla tosiaan vähän hiljasemmat päivät käsillä, kaikki jollain odottavalla mielellä... Itse myöskin, ens viikolla siis se eka inssi tiedossa, jos vaan päivät osuu kohilleen arkeen. Joten hyvin odottavalla kannalla ollaan täällä... emoticon Yritän vaan nyt hillitä itseäni, etten liikaa toiveita pistäisi ensi viikolle. Ajatukset kuitenkin pyrkimys pitää positiivisina, mut ettei liikaa...

Joten ennen ensi viikkoa ei varmaan meikäläisellä uutta päivitystä tuu.

Tikrulle pahoittelut tädistä! Toi relaaminen kesän ajan on varmaan hyvä idea, meilläki varmaa niin tapahtuu, jos ei tuleva inssi onnaa. Ehkä ehtii toisen vielä kokeilla kesäkuussa, mut sit taitaa klinikka osittain pistää lomalapun luukulle...

Mutta kovasti plussia odoteltais, toiv. jollain tärppäis pian!! emoticon

PS. Raivostuttavan hitaasti kyllä aukee toi hymiöikkuna, mut pakko jaksaa aina muutama sekunti odotella, ne niin kivasti piristää tekstiä emoticon

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Joku voi mut muistaakin, muutaman kerran kirjoittelin tammikuun alkupuolella ja sitä ennen enimmäkseen Joko nyt onnistaisi-ketjussa.emoticon

Alkuvuodesta iski katkeruus ja apatia lapsettomuuden takia ja keskityin opiskelujen aloittamiseen. Helmi-maaliskuussa söin 2kierrossa clomeja ja toisella kierrolla sain plussan CB:n digitestiin. Täti on tullut ajallaa joka kuukausi. Viimeisimpien menkkojen alettua soitin yksityiselle gynelle aikaa aukiolotutkimukseen ja löytyihän viimein syy meidän lapsettomuuteen. (Miehen simpat tutkittiin viime syksynä ja ne oli normaalit) Molemmat munatorvet oli tosi ahtaat. Liuos meni kuitenkin läpi, mutta tosi vaivalloisesti. Gynen toteamus oli, että ilman keinohedelmöitystä on melkeinpä ihme jos raskaaksi tulen. Ja kohdunulkoisen vaara on suuri. emoticon

Gyne laittoi samantien lähetteen julkiselle lapsettomuushoitoihin ja tällä viikolla tuli aika elokuun lopulle. Ensimmäinen tunne torvien ahtaudesta oli itku ja pettymys, emoticon mutta jälkeenpäin olen todella helpottunut. Nyt saa luvan ottaa rennosti koko kesän, tosin painoa pitää pudottaa väh. 10kg emoticon . Ja onneks meillä on häät lokakuussa, niin aika menee sit niiden järkkäilyissä. Ja jospa sitä yrittäis olla taas mukana keskusteluissa ja saada tarpeellista vertaistukea. emoticon

Plussatuulia,
toivoo Pöppis

Pahoittelut Tikrulle ja Maikkielle tädin johdosta.

Pöppikselle moi pitkästä aikaa. Ja pahoittelut, että gyneltä tuli huonoja uutisia, mutta toisaalta nyt tietää mistä on kyse ja on kuitenkin hoidoilla mahdollisuus raskautumiseen. Iloa ja onnea kesään ja tuleviin häihin.

Kuulkaa naiset, täti se vaan tännekin pärähti, eipä se kolmas kertakaan onnistunut.. Kiertokin jäi 25 päivään tällä kertaa. Että voi perse vaan. Osasinhan mä tätä odottaakin, mutta (jälleen kerran) yllättävän paljon se silti kirpaisee. Nyt sitten on tauon aika. Me oltiin vielä viime kuussa sitä mieltä, että IVF tehdään nyt keväällä, mutta mulla on juuri kesäkuussa töissä tosi kiireinen jakso, enkä oikein voi/viitsis ottaa sairaslomaa siihen väliin. Ja kyllä mä taidan tarvita taukoa ihan muutenkin, oman hyvinvoinnin vuoksi. Mä oon aikamoisen väsynyt näihin kuukausittaisiin pettymyksiin. Ehkä tekee ihan hyvää nauttia kesästä ja yrittää unohtaa nää hoitokuviot hetkeksi. Uudella innolla sitten syksyllä. Ja mistäs sitä tietää vaikka se luomuplussa putkahtaiskin jostain takavasemmalta...

Te ootte ihan korvaamattoman arvokkaita tukijoukkoja, ihan jokaikinen Ihana Nainen tällä palstalla. Pirjel kiittää ja kumartaa, ja siirtyy nyt joksikin aikaa taustailemaan -- ihan varmasti seuraan kuulumisianne ja voitte olla varmoja, että täällä pysyy peukut pystyssä jokaiselle. Aurinkoista kevättä teille, rakkaat naiset! emoticon

Hyvää "taukoa" sulle pirjel! Katotaan toteutuuko sun kohdalla tää "tauko" kuten monilla, että plussa pärähtää kun löysää yritystä... Toivotaan!! :)

Pirjel: voi itku ettei se onnannut, mutta pidetään silti peukkuja ja iloinen kesämieli päällä emoticon  Mä kuopsuttelin kukkapenkkejä eilen illalla ja unohdin kokonaan vauvatouhut ja voi että se oli mukavaa!

*Fenix*: voi että varmasti on jännää nyt odotella ensi viikkoa, mutta koita silti relata ettei kroppaa tee kepposia stressihormoonien kanssa!

Pöppis: toisaaltahan se on hyvä homma, että on syy selvinnyt niin tietää miten mennä eteenpäin. Saanko kysyä että käskettiinkö sun pudottaa painoa vai onko toi ihan omasta halusta?

ON, no se on paikallaan emoticon

Tää siirtyy Pirjelin tapaan takavasuriin, hyvää kevättä kaikille!!!

Heippa hei vaan kaikille nyt, kun on juhlat juhlittu ja aika palata taas arkeen  emoticon niin pitäähän sitä täälläkin piipahtaa.

Tikru ja Pirjel nauttikaa nyt keväästä ja kesästä sitten oikein kunnolla emoticon  Tankkaatte kunnolla aurinkoa ja valoa ja keskittykää vaan omaan napaan (siis kuvainnollisesti ei sillai sisäisesti =olenpa mä taas selvä..) ja rentoutukaa! Villiä vapaata!emoticon emoticon emoticon emoticon Ja mitäs kaikkea muuta sitä nyt lomalla voikaan tehdä.... emoticon

Ai, ai tädit ne näyttäis olevan vierailulla aika monellaemoticon  Itselläkin on vähän sellainen pöhöttönyt ole, että aika ovilla kolkutellaan.
Mitenköhän muuten, kun monesti esim. työyhteisöissä naisten kierrot helposti synkronisoituvat lähekkäin niin onkohan se mahdollista näin virtuaali elämässäkin? Kun jonnin verran kun näitä lukee niin aika monella on täti-päivät suht lähekkäin... Hmmm..emoticon

Joo, eipä tänne kummempaa. Täti on niiiiiin hilkulla tulossa, että pakko kantaa kuppia koko ajan laukussa ettei pääse yllättymään ja prkl:n buranat on hävinneet jonnekkin (en ota ennen kuin täti tulee), eeeiiii, prkl,prkl...emoticon   Saisi nyt oikeasti tulla jos on tullakseen. Ärsyttää tällainen turvotus ja pöhötys, jatkuva suklaan himo ja juustonälkä, varsinkin kun tietää että se johtuu tädistä eikä vauvasta emoticon  Äähh...Turvottaa... Inhottaa kun saa koko ajan olla kurkkimassa pöksyihin, että tuliko jo.

Pirjel, mukavaa ja rentouttavaa kesää!emoticon

Tikru, saa kysyä ja käsky tuli pudottaa vähintään 10kg. Muutoin voi tulla julkiselta vastaus, että tervetuloa takaisin, kun paino on pudonnut. Mulla on n. 35 kg ylipainoa pituuteen nähden. Kolme vuotta sitten laihdutin ja painoin 18kg vähemmän kuin nyt, mut sit tapasin mun miehen ja paino hiipi hiljakseen takaisin. emoticon

Hups, onpas tullut hirmuisesti tekstiä!

Pahoittelut teille kenellä yritys taas jatkuu. emoticon Sisua vaatii, että jaksaa taas nousta ja kerätä positiivista asennetta. 

Osalla taas taitaa olla kovasti jännät päivät meneillään - Artemis miten menee?? Täällä myös vähän jänskättää. Nyt kp 27/25 meneillään. Kierto tasoittunut vakaaseen 25 päivään, paitsi viimeeksi 23 pv. Tunne ollut pari päivää, että täti jo kynnyksellä, mutta punaista ei vielä ole ollut näköpiirissä. Jos aamuun mennessä ei ole kurvannut perille asti, ajattelin uskaltautua testailemaan. Kääk - jännittää jo..

Kaikille voimia huomiseen!! Tiedän, yksi vuoden pahimmista päivistä. Tuoreessa muistissa vielä se kipu ja tuska, ja kateus kaikkia äitejä kohtaan. Ja eräänkin sukulaisen sanat joitakin vuosia sitten: "Eihän sinua voi edes onnitella, kun ei teillä lapsia vieläkään ole." Riipaisi ja syvältä, eikä sukulaisrouva edes tajunnut kuinka syvältä satutti. Mutta onneksi aurinko paistaa, siitä positiivista energiaa kaikille!! emoticon Ja rentouttavaa "lomaa" palstalta taustavoimiin siirtyville!!

-Kuukkeli-

Heippa kaikille pitkästä aikaa! emoticon

Oon ollu nyt jonkin aikaa taustalla, muutaman kerran olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumiset emoticon Tervetuloa uusille ja pahoittelut nyt tässä yhteisesti kaikille neganneille...

Mie nyt kirjoitan vain omaa napaa, anteeksi. Yritän päästä juttuihin sit käsiksi paremmin jatkossa, ellei kaikki oo jo kesälomilla! Eli negan testasin minäkin keskiviikkona ja lopetin luget. Eihän se todellakaan yllätys ollut sen lääkärin antaman 5% onnistumismahdollisuuden jälkeen, mutta nyt se kirpaisi aika kovasti. Se oli siis meidän viimeinen inseminaatio. Neljättä ei enää tehdä yhteisestä (siis medän ja lääkärin) päätöksestä, voimia ei enää tälle keväälle ole jäljellä eikä varsinkaan tuommoisilla prosenteilla. Nyt sitten odotellaan syksyä ja IVF:ää. Sain luvan käyttää nyt 3-4 peräkkäisessä kierrossa tuota Femaria, joka mulla oli käytössä viimeisessä inssikierrossa. Mulla jäi 30 kpl paketista 25 jäljelle ja ne oli tosi kalliita, siksi kysyin voisinko käyttää niitä kesälläkin. Sitä siis otetaan kp 2-6. Meillä siis ei ole kovin kummoista monikkoraskausriskiä, kun uskalsivat antaa käyttää ilman ultraseurantaa. Polilta tuli "käsky" viettää kiva kesä ja kerätä rauhassa voimia, sillä syksyllä niitä tarvitaan. Tätikin kurvasi paikalle perjantaina, nyt siis kp 3 ja femarit menossa. Enhän mie todellakaan usko, että kesällä vois tärpätä... Mutta saadaanpahan nauttia paineettomasta rakkauselämästä, kun saa harrastaa seksiä silloin kun huvittaa. Eniten hoitojen aikana seksielämää häiritsi just se, kun oviksen lähestyessä ei saanut. Kun silloin mulla just eniten tekee mieli! No, niinhän se biologia toimii, että silloin tekee mieli. Ja sit ku oli kiellettyä, niin kahta kauheempaa oli ja kun hormonit vielä mukana emoticon . 19.5. oon menossa polin terapeutin juttusille, että saisin purettua tämän asian mielestäni ja saisin aloittaa kesän kevyemmällä mielellä. Tällä hetkellä tuntuu vielä niin epäreilulta ja surulliselta se, ettei meidän vauva saa alkuansa minun sisällä, vaan jossain laboratorion petrimaljassa, jos sielläkään... Eihän sillä loppujen lopuksi väliä oo, miten alkunsa saa, kunhan joskus saa. Mutta vielä en oikein osaa sitä hyväksyä ja tuntuu, että multa on viety jotain pois. Mutta kunhan saan näitä asioita käytyä läpi ja järjestykseen, niin eiköhän se positiivisempikin mieli vielä sieltä tule esille. Onneksi tulee kesä ja sehän menee nopeasti! Tänään on taas yksi päivä, joka on ihana, mutta nyt se tuntuu niin kauheen pahalta sekin. Äitiyttä suitsutetaan joka tuutista ja se ei koske vieläkään minua...

Aurinkoista sunnuntaita kuitenkin kaikille teille, ihanat! Ja voimia!

Nymeria, tosi ikävä kuulla! Latteata, mutta koita nauttia kesäajasta. Ja lohdullista tietty, että kaikkia kortteja ei vielä ole käytetty, mahiksia siis on. (.) Täällä kp 8, ovis lähestyy, taas kerran. Sunnuntaita kaikille siskoille!

Voi Nymeria, hyvä että käyt vähän jäsentelemässä asioita siellä terapeutilla. Ei se petrimaljalla alkuunsaatu muksu mitään pois ole, vaikka saattaa tosiaan tuntua siltä. Itse ajattelen sen aina niin (jotenkin luonnostaan tulee), että meidän muksu se on niin edistyksellinen, että pystyy jättämään hoitoon jo heti ekasta päivästä emoticon.

Iloista sunnuntaita tosiaan kaikille oleville ja tuleville äideille. Äitiyteen kasvetaan ja miksei synnyttämätönkin äiti voisi olla äiti... onhan adoptioäiditkin oikeita äitejä. Mä oon ainakin äiti ihan tolle mun karvakoiralle vaikka ei olla edes samaa lajia 
emoticon 
Noniin, mulla siis menossa palttiarallaa viikko oviksesta. Tää kevät ja lämpö on niiiiiiiin ihanaa. 

Sunnuntai-iltoja kaikille!

Lueskelin juuri aikaisempia tekstejä. Tosiaan neitinen meillä tilanne kaikkiaan hyvällä mallilla. Tosin varmaa ei ole millä kannalla polilla ollaan meidän hoitoja kohtaan. Tuleeko kutsua edes. Mutta terveyaseman lääkäri kirjoitti lähetteen silläkin perusteella, kun molemmilla hedelmällisyyttä alentavia tekijöitä ja todellakin vuosia tuherrettiin ennen hoitoihin päätymistä. Ja niiden hedelmällisten vuosienkin määrä rajallinen... Suhteellisen rennolla asenteella ollaan (ainakin yritetään..) liikkeellä, vaikkakin peiton heiluttelut pyritään ajoittaa sopivaan aikaan. Ovis-testit käytössä. Stressiä tästä asiasta yritän parhaan kyvyn mukaan pitää minimissä, ettei se ainakaan vähentäisi mahdollisuutta onnistua.

Aamulla siis päivän kunniaksi tein r-testin - tuloksena 1 viiva ruudussa. Tähän olin tosin varautunutkin, eli korkealta ei pudottanut. Nyt menossa kp 28/25, eikä täti vieläkään perille asti tullut, joten toivon kipinä sinnittelee edelleen. Kaikki oireet tädin saapumisesta hävinnyt, mutta yhtään ei myöskään tunnu, että "pulla olisi uunissa". Odotellaan, odotellaan, odotellaan... Yksi suurimmista asioista mitä olen lapsettomuuden ja hoitojen kanssa painiessa oppinut on kärsivällisyys. Tosin luonteeltani olen myös "aika näyttää"-tyyppiä, mikä tietenkin tässä suhteessa on pelkkää plussaa. Heh - edes jotain plussaa!!

Positiivisia tuulia kaikille!! Kuten Miikka sanoi, me ollaan äitejä kaikki! Aurinkoista ja lämmintä alkuviikkoa! Perästä kuuluu, jos jotain ilmoittelemisen arvoista ilmenee ;)

-Kuukkeli-

Takaisin