Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka, ootkos jo testannut uusiks? Ai tuolleenkin voi käydä, ettei munasolut tykkää kasvatteluista. Mutta kyllähän niitä tietty kasvatellaan inssissäkin (jos lääkkeellisesti tehdään), ei toki vaan pyritä niin moneen kerralla. Mutta jos se vielä plussaks muuttuis...

Rouva S, heippa ja kiitokset tsemppailusta! Ja paljon onnistumistuulia sinnekin! :)

pirjel
, onko tuo siun tickeri kohillaan? Eli oliko sulla ultrassa kp 6? Mullahan oli kp 7 nuo 12 milliset. Teillä tietty nyt tuo pässi (pääsiäinen) tulee tuohon ikävästi. Toivottavasti tuo menopur buustais follit kunnolla kasvuun ja pääsisitte inssiin torstaina. Ja jos ei, niin sitten todellakin oikein munarikasta pääsiäistä! :D

ON: Viikonlopun stressailut oli ihan turhaa. Siis stressasin sitä, kun perjantaina oli juilinnat, että joko ne munikset karkas. Eilen ultrassa näkyi, että toinen oli 19,5 mm, toinen pienempi. Vissiin tuosta menopurista johtui sit ne oireet. Kävin apteekista Pregnyliä ja tuikkasin illalla mahamakkaraan. Ohje oli, että ennen pistosta piti vielä testata LH-testillä ja jos ois tullu positiivinen, niin ei ois tarvinnu pistää ja inssi ois ollu tänään. Kun oli nega, pistin siis piikin ja inssi on huomenna, kp 13. Illalla tosin juili taas oikein kunnolla tuonne oikeelle puolelle ja aamullakin heräsin siihen klo 5. Soitin polille ja sieltä sanottiin, että tehdään se inssi kuitenkin vasta huomenna. Mie en nyt oikein tiiä, etttä miten noihin juilimisiin pitäis luottaa vai eikö ollenkaan. Pelottaa vaan, että taas ne karkaa eikä inssissä enää näy mitään. No, ei se auta kuin odotella huomiseen!

Hirmu paljon keväthormoneja kaikille hyrräämään! Siis sellaisia positiivisia, josko tässä vielä ennen kesää joku plussa tänne saatais. Olisihan se ihanaa!

pirjel, kiitos tiedosta koti-insseilyn suhteen, tämä tieto varmasti auttaa tulevaisuudessa myös meidän yksikköä.
 emoticon

RouvaS, turhautumisesi on täysin ymmärrettävää! Ootko suunnitellut yksityisellä käymistä? Se on toki kallista, mutta ymmärtävät paremmin miiksi kaipaat ovulaatiotasi... ja antavat järeämmät annokset jos kerran tarvetta on.

ON: Noh, se olis sitten pp11 ja aamulla Clearbluen puikkotestissä (se mitä saa kahden pakkauksissa) heikko plussa. Oon onnesta sekaisin, mutta ihmettelen miten se oli vain heikko, eikös nyt kuitenkin olisi menossa jo 3+6!. Huomenna käskivät jo testaamaan ja kertomaan klinikalle, että saadaan tarpeeksi ajoissa aloitettua hepariinit.

Miikka JEEEE! Plussa se on heikkokin plussa!! Onnea hirmuisen paljon! Nyt tarrasukkia, ihmisliimaa ja mitä akikkea sitä onkaan! Iso hali!!  emoticon  (Joku vähän innostui... :D)

Hei taas!
Oon ollu niin väsyny etten oo koneella jaksanu istuskella moneen päivään. Eli kävin viime keskiviikkona siellä ultrassa ja siellähän näkyi 2 ruskuaispussia, mutta vielä oli niin aikaista ettei näkynyt sisältöjä vielä. Eli vielä jännitetään, että onko siellä 1 vai 2 tai ehkä 0. Mutta verikokeessa selvisi, että raskaushormonia oli yli 10000 eli paljon, joten eiköhän siellä ainakin joku ole. Yritän olla iloinen ja positiivisella mielellä, mutta etova olo häiritsee kun se kestää koko päivän, oksentaa ei ole tarvinut ainakaan vielä, mutta mahassa velloo koko ajan. Ja väsyttää, ei jaksais mitään tehä.
Ens viikon keskiviikkona on jo seuraava ultra, joten eiköhän siellä jo jotain mahtane näkyä ja ehkä jopa kuulua :)emoticon
Kaikille paljon tsemppiä omissa tilanteissanne, että kaikki menis hyvin!!

Siis mitä onko meillä täällä kaksi plussaa!??!?!?!?!?!?!?! emoticon  VOI ETTÄ MÄ OLEN NIIIIIIIIIIIIIIIN ONNELLINEN TEIDÄN PUOLESTA!!! Ja vilpittömästi sittenkin!
Onpa kyllä ihan huippu juttu! Tintti81 ja Miikka älkää silti unohtako meitä vielä tänne jääviä!

Pirjel: nyt sitten peukkuja pystyyn että noi sun buustit auttaa ja ylihuomenna onkin sitten hyvä päivä inssille. Sun ovis tykkää pyhistä, mun ovis tykkää lauantaista. Kaksi viimeisintä on tosiaan olleet lauantaipäiviä jostain syystä kp16 ja 17. Nytkin tuleva lauantai olis kp17 että katotaan kuinka käy.

Nymeria: mun on pakko kysyä noista sun juilimistuntemuksista eli onko sulla ollut niitä aina ennenkin? Mä en ole koskaan ennen (ekan kerran silloin helmikuussa) tuntenut ovista tai mitään siihen liittyvääkään. En tiedä sitten johtuuko se siitä ettei ole tarvinnut moisia tuntemuksia "syynäillä" vai mistä lie, mutta siis noi mun juilimiset oikeesti on melko nopeita alle minuutin kestäviä eikä niitä ole kuin sen yhden kerran. Mä en tajua. Mut sillon kun se vihlaisu tulee, niin sen kyllä sit kanssa tuntee ihan joka solussa. Nyt toivotaan parasta ja kohta säkin pääset plussa-aallon huipulle emoticon

Rouva S: moikka, me ei ollakaan vissiin vielä täällä kohdattu, mutta moikka vaan emoticon  Kuinka kauan teillä on yritystä takana? Mä kun kävin julkisella, olisin saanut clomit jos ei ovulaatiota olisi saatu osoitettua verikokeissa. Näin kun kävi, joudun odottamaan syksyyn jos siis luonto ei tee tehtäväänsä.

Niin ja Miikka, eikös noissa raskausteisteissä ole niin, että pieninkin haamu on jo plussa aivan kuten Nymeriakin sanoi!?

ON: tänne ei ihmeellistä. Testejä on tehty, mutta ei ovista bongattu. Tosin nyt vasta kp13 menossa joten en sitä ole tähän kohtaan vielä edes odottanut. Olishan se nyt liikaa jo, jos ovis olis alle 15kp.. viimeiset kun ovat olleet sen 16 ja 17. Torstaina alotan sitten hormoonibuustauksen, joten katotaan mitä se saa meikäläisessä aikaan. Jotenkin ollut hirveästi energiaa ja ei oikein osaa enää olla vaan paikallaan. Emmerdale on kyllä sellanen, että sillon en tee mitään muuta. Se on pyhitetty vain ja ainoastaan Emmerdalen asukkailleemoticon.  Jep myönnän olen addiktoitunut ko. sarjaan ja olen seurannut sitä jo, mitä... ööö yli 10 vuotta. Alotin seuraamaan Briteissä ja jatkuu edelleen. Noh se siitä! Tänä aamuna mies olis taas jotenkin niin aaaaw, ihana. Me soitetaan joka aamu mun työmatkan aikana ja kysytään nukuttiko toista hyvin ja kaikkee muuta diipadaapaa. Tänä aamuna mies sitten kysyi, että mites nyt kun ollaan oltu vklopun jäljiltä vähän väsähtäneitä eikä olla oikein keskityttyä vauvapuuhiin, onko jo liian myöhäistä vai vieläkö keritään tähän rytmiin. Hyvä etten alkanut itkeä! Musta se oli vaan jotenkin niin ihanasti kysytty emoticon

Nyt sitten kevään 2011 kunniaksi kiivetään kaikki plussa-aallon huipulle ja pysytään siellä! Eikös näin!!!

Saanko muuten kysellä mistä päin te olette? Itse olen Päijät-Hämeestä.

Miikka ja Tintti81 JEEEEEEE!!!! Aivan valtavan ihanaa! emoticon emoticon Nyt kaikenmaailman kiinnitysliimat ja muut härpäkkeet toimimaan!

Pirjel ja Nymeria emoticon

Miikka
Mä kävin yksityisellä ja kun ne ei tääl tutki miehiä, niin laitto yhen lähetteen kunnalliselle jotta se saatais vähän halvemmalla ja nosti clomiannosta ko ei se eka tehonnu..sit tuli hylsy ja ei ovista..

Tikru Meillä tulee pian 2 vuotta siitä ko ehkäsy jätettiin ja helmikuusta 2010 alettiin laskee kiertoi jne. Varhainen keskenmeno oli heinäkuussa ja sit en ole ovuloinu kun kerran. Se ihan todistetusti. Sen jälkeen olen tikutellu ahkerasti eikä mitään näy missään..

Mä menin yksityiselle ekan kerran alkuvuodesta ja silloin lääkäri ultras, kartotti muutenki tilannetta ja määräsi verikokeet. Ovuloin, pupuiltiin ahkerasti ja ei mitään. Ultrassa näkyi jotain pcon näköstä, näin ihan itsekkin sen "helminauhan". Sit sain clomit 1 x pvä 5.-9. kiertopäiville. Sit uusi ultra, nyt menin eri lääkärille, kun ei ollu vaihtoehtoja. Se oli aivan ihana tyyppi, kartotti tilanteen uusiksi, ultrasi (ei mitään missää, ei myöskään mitään pcon näköstä) ja määräsi isomman annoksen aikasemmilla kiertopäivillä ja kirjoitti lähetteen julkiselle, jotta mies tutkittaisiin. Siitä tuli hylsy. Nyt mies menee itse sinne terkkulaan, jos ne sit ottaisi meijät sinne julkiselle..edes tutkisivat meidät loppuun. Rahaa on jo menny melkein 600 e ja mitään selkoa ei ole. Paitsi mun kilppariarvot on koholla, siihenkään se eka lääkäri ei kommannu mitään ja toinen painotti sen vaikutusta raskautumiseen..Olipas sekava selonteko, siitä anteeksi..emoticon

Toivottavasti tämä ihana plussa-aalto kaappaa meidät kaikki matkaan..emoticon

Miikka, ONNEA!!! emoticon Plussa se on plussaa..!! Aivan mahtavaa. Nyt hurjasti tarraa. liimaa, onnea ja ihan kaikkea muuta parasta mahdollista.

Nymeria, hienoja ultrakuulumisia sulla. Tsemppiä hirmuisesti huomiseen inssiin! emoticon Tuo mun ticker ei oo ajan tasalla -- oon yrittänyt useaan otteeseen päivittää sitä, mutta ne oman sivun muutokset ei toimi mulla ollenkaan, murrrrr, se ei suostu tallettamaan uutta tickeriä... (tää foorumin muutos ei tosiaan ole ollut parannus entiseen.) Nyt siis kp11 ja ovis yleensä kp14-15 kohdilla, joten toivotaan, että menopur ja pregnyl toimii.

Tintille vielä kerran onnittelut raskaudesta, ja tarraa + liimaa sinne myös. Toivottavasti etova olo pian väistyy. Jännää aikaa sielläkin, kun odottelet ensi viikon ultraa!

Tikru, kiitos peukuista! Ihanaa, kun sun mies on noin mukana vauvahommissa... Ja fantsua hormonien huuruista pääsiäistä sinne!

Minä lähdenkin tästä kohta kotiin päin menopur-meininkeihin....mukavaa tiistai-iltaa kaikille!

Tintti, vautsi että ois ihan tuplat tulossa! emoticon Mikäs viikko sulla siis nyt onkaan menossa vasta? Meinaan, että onko se edes oletettavissa, että muuta kuin ruskuaispussi(t) näkyy? Toivottavasti seuraava ultra näyttää, että molemmissa on asukki!

Tikru, sie oot ihana, jotenkin niin eloisa ja spontaani ja annat tulla suoraan hyvät ja huonot fiilikset. Mie katoin myös joskus Emmerdalea, mutta viime vuosina se on jääny. Sillon ennen kun oli vielä Tatet ja muut, se oli hyvä. Kyllä joskus silloin tällöin vieläkin vilkaisen, mutta vähän pihalla ehkä oon siitä. Milläs hormonilla sie buustailetkaan? Ovistuntemuksista, en miekään mitään juilimisia itessäni huomannu ennenkuin aloin niitä seuraamaan. Eikä ne joka kierrossa oo tuntuneet yhtä selkeesti. Mutta kuten sulla, yleensä se on ollu just semmoinen yhtäkkinen kipu. Nyt on ollu pitempiaikaisempaa jomottelua, eli varmaan siis johtuu ihan noista hormoneista ja on siis ollu jotain munasolun kasvukipuja tms. Tosin eilisiltana se kipu oli terävämpi ja tänään välillä jomotellut pitkin päivää, nyt ei tunnu mitään. Joillakinhan oviksen jälkeenkin voi vielä tuntua. Noh, turha miun on nyt sitä spekuloisa, joko se ovis meni vai ei, huomennahan se selviää. Ihme kyllä toisaalta jos on, kun sekä eilen aamulla että illalla oli testissä nega. Alan vaan olla enemmän ja enemmän sitä mieltä, ettei ne testit toimi miulla ihan niinkuin ihannetilanne olis. Limat miulle kertoo myös aika hyvin oviksen lähenemisestä, tulee semmoista kirkasta ja/tai kananmunanvalkuaismaista ällötystä. Tänään on ollu tosi etova olo, oon suurimman osan päivästä viettänyt vaakatasossa. Veikkaan, että tuo johtuu Pregnylistä. Hirveesti väsyttääkin. Ja oon ollu kauheessa, anteeks nyt vaan mieheni käyttämä ilmaisu, kiimassa nyt parin päivän ajan emoticon . Syytän tästäkin ylimääräisiä hormoneja. Aika vaikeeta ollu ku on seksikielto inssin takia ja koko ajan tekee kauheesti mieli, paaaaljon enemmän kuin normisti oviksen aikaan. Miehellekään ei oo kovin helppoo ollu, kun mie oisin koko ajan niiiin ready to go ;D No, kun huomenna on inssi ohi, niin varmastri peitot pöllyää! :D

Ja juu, mie oon Pohjois-Karjalan tyttöjä. :D

Muoks: oho, oli pirjel ja Rouva S ehtineet väliin, kun puhelimessä piti höpöttää välillä. :D

pirjel, no onhan noilla sitten aihetta kasvaa, kun on noilla kiertopäivillä ollu tuon kokoiset. Mutta nyt menopur vaan virtaamaan, niin kyllä se siitä! Joo ihan pyllystä ollu tää uudistus. Mie sain kyllä tickerin poistettua, mutta kun tuota omaa kuvaa oon yrittäny poistaa, niin ei suostu.

Rouva S
, onpas teillä ollu jo koettelemukset noiden kanssa! Se on kyllä kummallista, miten voi kohtelu vaihdella paikkakunnittain ja klinikoittain. Me ollaan julkisella eikä oo ainakaan vielä mitään valittamista. Toisille taas tulee vaan kylmää vettä niskaan... Nyt kovasti peukkuja, että teilläkin alkais homma etenemään!

Lyhykäisesti tulin tsiigaamaan tilanteen JA!!!!!!!!!!!!!

Voi Miikka, kyllä minäkin jo uskaltaudun onnittelemaan, plussa kuin plussa!!!

emoticon  Aivan mahtavaa, tarraa, liimaa ja teippiä nyt vaan niin perkuleesti!!! ja sit

Nymeria, tsemppiä huomiseen ja sen jälkeen eiku vaan emoticon  niin hyvä tulee!!! emoticon

Tikru, ihku sun mies, ei voi muuta sanoa! emoticon

ON ei sen kummempaa, vetelen vielä pari päivää Lugeja ja sit katotaa, millon kierto alkaa. Isäntä ei saanukaan pääsiäisen takia aikaa tälle viikolle tarkempiin "laatu"tutkimuksiin vaan vasta ens viikolle, joten saa nähdä, ehtiikö hänen tulokset tulla ennen seuraavaa ovista. Meinaan sit jää se inssi vasta sitä seuraavaan kiertoon ja sitähän ei haluis... emoticon  No mut ans kattoo nyt asia kerrallaan, ei tässä muukaan auta...

Mä tästä todennäköisesti hiivin pikku hiljaa päästäisen :) viettoon maaseudun rauhaan enkä välttämättä ole "linjoilla", joten kaikille tasapuolisesti ja kirjaimellisesti OIKEIN MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ emoticon, vaikka kornilta toivotukselta kuulostaakin!! emoticon +++++++++++++++++++++++++++!!! 

Miikka: Voi, kun IHANAA!!! Nyt vaan hurjasti teippiä, tarroja, liimaa ja kaikkea mahdollisia kiinnipitovälineitä pikkuiselle matkalle mukaan... Ihania uutisia kyllä emoticon
Tintti: Ihanaa, ja jännää jos onkin tuplaonni tulossa emoticon

Rouva S: ei mekään vissiin olla täällä vielä tavattu, mutta moikka vaan munkin puolesta!

Omaa: Huomenna on se kauan odotettu ensimmäinen polikäynti. Jännittää jo valmiiksi, mitä siellä sanotaan/tehdään ja mitä sitten jatkossa. Se selvinnee huomenna...
Olen onnistunut olemaan tämän kierron hyvin stressaamatta ja laskematta päiviä. Jonkun verran kroppaa on kuitenkin tullut kuulosteltua... minkäs mahdat, kun alamahassa nipistelee vähän väliä. Ovis se varmaan siellä kolkuttelee tai sitten on muuten vaan maha kipeä.

Minä myös toivottelen kaikille oikein hyvää pääsiäistä ja poistun itse takavasemmalle sitä viettämään enkä luultavamminkaan tule ainakaan kirjoittelemaan tänne. Palataan uusin kujein sitten ensi viikolla!

Onpas täällä ihania uutisia ja sen kunniaksi jengi on ahkeroinut tänään kirjoittelupuolellakin ;)
Hirrrmuisesti ONNEA Tintti (tuplaten sulle) ja Miikka!!! emoticon Tarrasukkia ja ongenkoukkuja sekä enkeleitä matkaan, peukut on niin pystyssä että pakottaa, että kaikki jatkuisi hyvin. emoticon
Nymeria, ymmärsinkö siis ihan oikein et sun piti pistää pregnyl 2 päivää ennen inssiä? Mulla on aina ollut ohjeena et mahdollisimman tarkkaan 24h ennen inssin ajankohtaa - ja vihlonnasta päätellen mullakin ovis on ollut ainakin toisella kerralla aamuyöllä n 20h piikistä. Mut kai ne lääkärisetät ja -tätit tietää... Toivotaan et homma menee tällä kertaa nappiin!
Pirjel
, peukkuja teille et ylihuomenna olis oikeen komeet follikkelit lähdössä ja inssin ajoitus mätsäis.
RouvaS
, kyllä teitäkin on pompoteltu. Tuo on tosi ärsyttävää kyllä kun mitään ei löydy - tai jos löytyykin niin osa lääkäreistä ei joko tiedä asiasta tarpeeksi tai ovat siitä eri mieltä, eivätkä esim reagoi kaikkiin tuloksiin tai tuntemuksiin. Meillä ollaan kans selittämättömässä tilanteessa. Lievä PCO mulla on ja itsellä epäilys et on jotain muutakin kun ei edes yritä kiinnittyä, mut vaikea itteään tohtoroida...
Maikkielle tsemiä polikäynnille! Koita jännityksestä huolimatta muistaa kysellä kaikki mieltä askarruttavat asiat pois lisäämästä jännitystä jatkossa... ;)
Tikru, mä oon Oulun seudulta.
Omassa navassa ei paljon tuulettelemista. Oon aika hyvin onnistunut unohtaan kaiken laskemisen ja muun tässä kierrossa, piti ihan kalenterin kanssa laskea tänään et jokos mulla pitäis pääsiäisenä tädin kolkutella, kun ei ollut oikeen hajuakaan. Mut tuskin se kolkuttelee kun ei oo ilmeisesti ollut ovistakaan... Jos se on salaa kuitenkin ollut niin simppoja sillä on kyllä ollut odottamassa, me on varmaan otettu miehen kanssa joku varaslähtö pääsiäiseen ja herkuteltu (!) munalla reippaasti lähiaikoina emoticon  Jotain kiimaa kai täälläkin ilmassa...
Mekin lähtään päästäisen viettoon maaseudun hiljaisuuteen, eli jos ei mua täällä näy niin munarikasta pääsiäistä vaan minunkin puolesta jokaiselle! emoticon (vaikka kyllä mä taidan vielä tarkistaa miten Miikan käy - vaikka luotankin siihen että hyvin käy!)

Voi te leidit ootte niin ihania.... mutta.... tänä aamuna edelleen se hailakka plussaviiva siinä testissä, mutta digi sanoi ei raskaana. Eli ilmeisesti joutuu vielä muutaman päivän jännäämään vahvistuuko viiva vai ei. Jotenkin olin ymmärtänyt, että tuo digi olisi herkkä (?). Klinikalta kyllä onniteltiin ja sanottiin että parin päivän päästä sen pitäisikin vasta näkyä kunnolla (mistä se voi johtua???) ja että heti vaan ne verenohentajat peliin.

Lähden tästä möksälle viettämään pässiäistä, mutta erittäin munaista lomaa itse kullekin!!!

Fenixillekin mukavaa pääsiäistä, jos vielä käyt lukemassa! Toivottavasti nyt pääsisitte insseilemään pian.

Maikkielle
myös pääsiäisiä ja onnittelut stressittömästä kierrosta! :) Käyhän sitten pässin jälkeen kertomassa polikäynnistäsi, jos et tällä viikolla enää ehdi!

Bandida, kyllä meidän polilla ainakin on sellainen ohje, että Pregnyl pistetään 36 tuntia ennen inseminaatiota. Miun käsittääkseni se on vähän klinikasta kiinni, mitä ne suosittelee, oon kyllä kuullut molempia versioita käytettävän. Pääsiäistoivottelut sinnekin!

Miikka, kylläpäs nyt jännityksessä pidetään. Mutta eipä kai se auta kuin vaan testata sitten taas parin päivän päästä uudelleen. Rohkaisevaa kuitenkin, jos klinikalla ollaan oltu tuota mieltä! :D Mukavaa möksäpääsiäistä!

ON: Oma mieli on tosi maassa. Simpat oli huonot, lääkäri arvioi 5% onnistumismahdollisuutta, eli eipä juuri sillä hurrata. Suositteli, että jos nyt ei tärppää, niin ei tehtäis enää sitä neljättä inssiä vaan huilattas kunnolla ja syksyllä sitten aloitettais koeputkihommat. Luulen, että se näki miten väsynyt oon tähän ja kehotti siksikin huilaamaan. Mulla onkin nyt pari päivää ollu tosi huono olo fyysisestikin, Pregnyl voi kuulemma sitä aiheuttaa. Munasolu(t) oli jo irronneet, mutta lääkärin mukaan ajoitus oli kuitenki vielä hyvä, kohdun limakalvo näytti niinkuin tässä tilanteessa parasta onkin. Mie oon nyt jotenkin niin murheellinen. Pitäis ajatella positiivisesti, että meillä on mahdollisuus onnistua sit koeputkihoitojen kautta, mutta nyt en jotenkin vielä jaksa ajatella niin. Ja sinne syksyyn on niin kamalan pitkä aika... Kuulemma siinä kuitenkin voidaan samalla tehdä tarkempaa diagnoosiakin tilanteesta, se lienee positiivista. Itsekin olin jo vähän miettinyt, että jaksanko enää 4. inssirumbaa tähän putkeen jos tää ei onnistu. Onneksi lääkäri ohjasi päätöstä oikeaan suuntaan. Nyt kuitenkin luget menemään tästä illasta alkaen ja katsotaan 2 viikon päästä, vaikkei toiveita juuri olekaan. Eli kai se silti on nyt pp 0, vaikkei ihan siltä tunnu. Ehkä mie tästä piristyn kun vähän aikaa murjotan.

Kaikesta huolimatta mukavaa pääsiäistä! Mekin lähdetään huomenna reissuun ja sunnuntaina palaillaan. Pieni ympäristönvaihdos tekee varmasti hyvää.

Veit jalat suustani Nymeria, jännitystä pisaa. Tosin juurikin äsken verta pyyhkiessä, eli eiköhän tämä itkuun pääty. Nautitaan nyt vielä hetki, mutta sitten pakko ottaa henkinen tauko tähän koko hommaan.

Nyt on taas niiiin paljon tekstejä, että huhhuh :)

Miikka: voi ei, jos toi nyt noin päättyy! Mä olin jo jotenkin niin varma, että nyt kävi hyvin! Toivotaan nyt kuitenkin vielä niin kauan kun toisin todistetaan. En oikein osaa muuta sanoa. Ymmärrän kyllä, että jos nyt niin huonosti tosiaan käy, haluatte ottaa etäisyyttä koko hommaan.

Pirjel: ei muuta kun kunnon pääsiäisbuustit päälle ja emoticon  ja jalat kohti kattoa emoticon

*Fenix*: joo niin se kyllä on! Ainakin suurimmaksi osaksi, hih emoticon

Bandida: aina pitää olla varastossa, jos vaikka kuitenkin "saletisti natsaa"! Niin ja mitä tuohon ovulaatioon ja tätiin tulee, ovulaation pois jääminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että täti jäisi pois. Mulla on täti aina tullut kylään vaikken ole ovuloinutkaan. Nämä on näitä luonnon oikkuja, joista me naiset saadaan kärsiä. Tosin olen kyllä sitä mieltä, että kyllä noilla miehilläkin on omat "setänsä" (vs.meidän "täti") jos nyt ei ihan kerran kuussa niin melkein emoticon

Maikkie: on ilmeisesti jo lähtenyt pääseilemään, mutta tulehan sitten heti kertomaan kun koneen ääreen eksyt, miten polikäynti sujui! Toivottavasti hyvin ja saitte tarvittavia apuja.

Nymeria: joo mä oon kyllä pääasiassa positiivinen ja eloisa, mutta sit kun joku on päin peetä niin se sit kans on. En siis todellakaan ole mikään yltiöpositiivinen aina hymy korvissa. Ehkä ennemminkin olen realisti, joka iloitsee kun ilon aihe ja suree kun on surun aika. Tosin mulla ei ole tapana jäädä asiaa pitkäksi aikaa surkuttelemaan, yleensä se päivä tai kaksi itketään ja raivotaan ja mökötetään, mutta sit taas se valo tunnelin päähän ilmestyy. Olen perinyt tämän 'taidon' mummoltani ja olen siitä erittäin kiitollinen. Sen verran olen saanut kokea ikäviä asioita elämässäni, sairastelujen merkeissä, että moni olisi jo ihan puhki. En siis tarkoita vähätellä kenenkään tuntemuksia enkä mitään sellaista, mutta se on vaan kasvattanut vähän toisella tavalla kun on tuohon sairaalamaailmaan joutunut tutustumaan muutenkin kuin työnpuolesta. No se siitä synkistelystä  emoticon . Toi ovulaatio on kyllä niiiiiiin outo juttu että hiki tulee asiaa ajatellessa. Sanoit että sä tunnistat nimenomaan limasta ovulaatiosi.. MÄ EN! Melkein vois kysyä, että mikä lima!?! Ja mitkä tuntemukset.. Toki joskus on ollut limaisuutta, mutta se on kyllä ollut ihan jossain muussa ajankohdassa kuin ovulaatiossa. Tosin nyt viime ja tässä kierrossa olen huomannut itsessäni tuon halun kasvaneen tässä vaiheessa kiertoa. Tiedä sitten mikä sekin on.. Joku aivojen kikka huijata mua luulemaan olevani hedelmällinen.
Niin ja sitten vielä Nymeria, mä uskon, että nyt on mieli maassa, ahdistaa ja itkettää, mutta siihen ei auta mikään muu kuin itkeä pois se paha mieli ja itkeä niin kauan kuin siltä tuntuu. Mutta sitten otat taas ohjat omiin käsiisi! Nyt teillä on faktat kehissä: se inssi ei ole teitä varten ja nyt jatketaan seuraavaan etappiin. Sekin on kuitenkin jo askel eteenpäin ja lähemmäs sitä omaa nyyttiä. Nyt teidän ei tarvitse miettiä, onnistuukohan tällä vai ei. Aivan kuten itsekin olet muistaakseni jollekin sanonut, että sehän on tavallaan hyvä, että lääkäri on sanonut suoraan mikä on tilanne ja mitä tehdään seuraavaksi, ettei turhaa elätetä toiveita siitä, että no se neljäs inssi on sit varmaan parempi. Eikö? Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan. Nyt nautit aurinkoisista päivistä ja jos ei aurinko paista niin sitten nautit sateesta. Joku fiksu on joskus sanonut (en muista kuka, missä ja milloin), että jos elää ja odottaa aina vain sitä viikonloppun lauantaita, kun on vapaata saa nauttia vain 52 päivästä vuodessa ja menettää 313 mahdollisesti yhtä ihanaa ja mukavaa päivää! Primolutit on muuten mun pääsiäisbuusti (kinderien lisäksi)

ON sen verran, että tänä aamuna normi ovistestiin lävähti viiva ja digitestiin elämäni ensimmäinen hymynaama :) tulin siitä hyvälle mielelle! Nyt sitten teen testejä aamuin ja illoin ja seuraan mitä tässä tapahtuu. Päätin etten kerro miehelleni asiasta mitään vasta kun jälkikäteen. En tiedä miksi, mutta ehkä se vähentää miehen paineita tai jotain. En tiedä sitten miten nuo primolutit vaikuttavat ovulaatiotestiin vai vaikuutavatko mitenkään. Toivottavasti ei!

Nyt toivotan kaikille oikein rentouttavaa ja mukavaa pääsiäistä! Mä jään lomalle, joten musta ei välttämättä kuulu vasta kuin toukokuun puolella.

HYVÄÄ VAPPUA   emoticon 

Täälläpäs on monenmoisia fiilistelyjä.

Nymeria: Komppaan Tikrua, ainakin tiedätte nyt jotain uutta siinä missä ollaan menossa ja jos surettaa niin sitten suret! Kuten jo aikaisemminkin paasasin niin jokaisella on oikeus tuntea juuri niin kuin tuntee ja muiden lisäksi täytyy myös itse ymmärtää ja muistaa antaa itse omille tunteille tilaa emoticon Miikka kanssa, jos itkettää niin sitten itket! Oliko ihan kunnolla verta vaikko vaan tuhru?  Ei sillä että turhia toiveita haluan herätellä/yllä pitää, mutta jos kyseessä on vain pääsiäis-säikähdys?

Tikru: Onnea hymynaaman johdosta! emoticon  Mä kuulun myös siihen ryhmään joka ei ole saanut edes siihen ovulaatiotestiin koskaan plussaa tai jolla ei ole mitään hajua siitä millon mun kroppa päättää ovuloida tai ovuloinko mä edes ollenkaan! emoticon

Bandidalla onkin näyttänyt olleen oikea pääsiäisten pääsiäinen emoticon  Heh... Toivotaan, että on ollut salainen agentti-ovis jos vaikka olis jäänyt sinne simpoille kiikkiin emoticon

NapanapaNAPA: Pahimman vauva-masiksen yli on nyt päästy (sieltähän se viimeisinkin bebe tuli; pojan palleroita lisää tähän maailmaan) ja makuuhuoneessakin on onnistuttu taas ottamaan lungisti emoticon  Vähän nuo miehen työputket haittaa, mutta hyvin sitä on ehtinyt silloin tällöin pikaiset lemmenhetket varastaa aikataulusta..
Aloin tuossa juoku hetki sitten miettimään, että millos se täti nyt taas viimeksi meillä oikein vieraili, kun olen kokonaan unhotanut viimeiset pari vierailukertaa merkata kalenteriin niin ei ole mitään hajua siitä että kuinka pitkillä kiertoväleillä tätä nykyä mennään (mullahan on siis aikaisemmin ollut kaikkea 24-52 pv:n väliltä viimeisen puolen vuoden aikana vakiintunut aika hyvin siihen 30-34pv välille) ja missä kohtaa kuuta saattaisi ehkä olla jonkin moiset bingo-"tsäänssit" saada pullat uuniin. Noh, tätiä odotellessa.

OIKEIN MUKAVAA, HYVÄÄ JA MUNARIKASTA (täti köyhää) SEKÄ ENNEN KAIKKEA PLUSSA-RIKASTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Välihuomautus:

Mun pikku-aivot alkoivat vinhasti tuossa kahvin voimasta kuplimaan ja pääsi ihan mahtava aivoitus (aka aivopieru) ilmoille!

Kun ihmisillä diagnosoidaan erinlaisia syitä raskaudettomuuteen ja siihen onko kyseessä sekundaarinen vaikko primaari lapsettomuus, aloin miettiä että mikäköhän diagnoosi sopisi meidän tapaukseen ja niin  minäpä sen keksin! Seksitömyydestä johtuva lapsettomuus!emoticon

Siis älkää ymmärtäkö väärin; kyllä meillä peittoja heilutellaan ja nakkia uitetaan!
Mutta alkoi vaan vähän närästämään, kun kaikissa "lääkäri neuvoo"-palstoissa tohtorit selittää sitä, että esim. hoitoihin tai tutkimuksiin pääsee sitten kun ei vielä 2 vuoden yrittämisen jälkeenkään mitään kuulu. Että kyllä se terveiltä ihmisiltä pitäisi onnistua siihen mennessä kun on normaali seksielämä eli patjat natisee 2-3krt/vko.
Ei kuulosta paljolta, eihän? Tai sitten kuulostaa. Tajusin juuri nimittäin, että jos me pidettäisiin jotain päiväkirjaa siitä kuinka usein sitä nakkia tulee uitettua niin keskiarvoksi tulisi varmaan 1krt/vko. Siis kerran viikossa!

Apua, eli onko tää sittenkin meidän vika??
Isi ja äiti on liian laiskan pulskeita lempimää aktiivisemmin niin sen takia juniori ei suostu tulemaan! Eli diagnoosi on ihan selvästi seksittömyyttömyydestä johtuva lapsettomuus!

Mut hei, mun on pakko kysyä: Ketkä ihmeen super-ihmiset ehtii heilutella peittoja koko ajan 2-3krt/vko? Mä ymmärtäisin jos kyse olisi lomailijoista, mutta että jatkuvasti, ympäri vuoden, työssä käyvät ihmiset muka ehtisivät saatika jaksaisivat ja syttyisivät rakastelemaan noin usein?!

Vai kuuluuko lapsia yrittävien pakko-maata keskenään? Kyllä ainakin meillä katoaisi romantiikka pieruna saharaan jos pitäisi kellon ja kalenterin kanssa alkaa isännälle huutelemaan, että "hei, nyt meidän pitää harrastaa ainakin tänään kaks kertaa ja huomenna vähintään kerran kun ei muuten tule tarpeeksi viikko kertoja täyteen!".
Sehän tulisi hulluksi eikä enää uskaltaisi varmaan alttarillekaan mun kanssa astellaemoticon

Mutta joo, ehkä sitä vaan yritetään näillä  mitä on eikä edes yritetä mahtua mihinkään muottiin. Kyllä meidän medialla ja elektroniikalla marinoituneet sukusolumme ehkä vielä joku päivä kohtaavat lämpimissä merkeissä "kohtaloikkain" seurauksin. emoticon

Mun oli ihan pakko tulla kirjottaan vielä, kun Artemis otti esille tämän kuinka monta kertaa viikossa peitot heiluu ja nakki kastuu emoticon .

Meille lääkärit (sekä yksityinen että julkisen puolen kaksi eri lääkäriä) sanoivat että otollisimpana aikana pitäisi se 2-3krt/viikko harrastaa seksiä ja mieluiten joka toinen päivä. Sen verran nyt valotan meidän makuuhuone elämää, että täti kun poistuu, meillä ne peitot heiluu sen 2-3krt viikossa ja otollisimapana viikkona sitten ehkä jopa enemmän. Mutta ei siitä paineita oteta eikä se mitään pakko pullaakaan ole, ainakaan vielä. Mua ei vaan kiinnosta juuri ennen tädin tuloa eikä kyllä sen aikanakaan (ennen kyllä ei haitannut yhtään) koko touhu. Mutta kyllä meilläkin toki niitä viikkoja ja kuukausiakin on kun jää vähemmälle, nimenomaan kun tuntuu ettei vaan jaksa.

Jokainen siis omalla tavallaan ja miten parhaalta tuntuu! Täytyyhän tilastoihin saada jakaumaa täällä meidän tilastojen luvatussa maassa emoticon  (toi on mun lemppari)

Kop kop - vieläkö yksi kuumeen kourissa kieriskelevä mahtuu joukkoon turisemaan? Hetken aikaa olen teidän tarinoita lueskellut, ja viimein päätin itsekin kirjautua mukaan. 

Oma odotuksen odotus alkoi jo vuosituhannen alkupuolella - tarkka aika ei enää ole edes muistissa koska jätettiin lisääntyminen "herran haltuun". Alussa vauvakuume oli vielä lievänä, mutta ajan kuluessa kuume vain nousi eikä minkäänlaisia merkkejä uuden elämän alusta kuulunut. Lapsettomuushoitoihin viimein päädyttiin hirmuisen jännityksen/pelon saattelemana. Näin jälkeenpäin ihmettelen itsekin mikä siinä etukäteen niin kovin pelotti..? Ensialkuun napsin puolisen vuotta Clomifeneja ilman toivottua tulosta. Tämän jälkeen päädyttiin inseminaatioon, mitä tehtiin kahdessa perättäisessä kierrossa. Meillä siis vähän molemmissa löytyi "vikaa", itsellä pco-tyyppisiä löydöksiä ja miehen siimahännät ei aivan primaa. Kolmas inssi oli vielä suunnitteilla, mutta meistä riippumattomista syistä jouduimme pitämään yhden kierron taukoa hoidoissa. Ja tämän luomukierron tuloksena pinnasängyssä tuhisee reilun vuoden ikäinen elohiiri. Ennen kaverin polttareita tein vastentahtoisesti ja "kaiken varalta vaikka miinustahan sen näyttää kuitenkin" testin ja tuloksena sain ensimmäisen positiivisen tuloksen ikinä! Oli kuin metrisellä koivun halolla olisi päähän paukautettu ja kunnolla!!

Mutta nyt siis kuume taas nousee koko ajan korkeammalle (tainnut jo kroonistua..) ja toiveissa olisi toinen tuhiseva käärö. Toisaalta tuntee kovasti syyllisyyttä ja ahneutta, kun on jo yksi ihana ja terve lapsi suotu ja toiset vielä odottavat sitä ensimmäistä. Mutta kuitenkin nyt ollaan jonossa uusiin hoitoihin, varmaan loppukesään menee ennen kuin päästään itse asiaan. Ja toiveissa tietysti, että natsaisi luomusti, eikä hoitoja tarvittaisi! Eikä vietäisi hoitoaikoja ensimmäistä lasta haluavilta..

Oikein lämmintä ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! Ehkä ne keväiset auringon säteet löytää niihin risukasoihinkin!

-Kuukkeli-

Näin vähälläkin lukemisella on niiiiin paljon samanlaisia ajatuksia ja tunteita tällä palstalla ollut, mitä olen itse kokenut, että ihan kylmät väreet kulkee selkää pitkin. Tuskaisimpina aikoina olisin todella tarvinnut tällaista vertaisjoukkoa. Ei viitsinyt niin paljon kuormittaa ystävienkään hartioita, mitä todellisuudessa olisi ollut tarvis..

Morjensta Kuukkeli ja lämmin tervetulotoivotus! Yleensä ei tervetulotoivotuksia tarvitse näin kauaa odottaa, mutta nyt taisi pässiäinen sotkea emoticon. Saako heti kättelyssä udella, että mitä feelua miehen simpoissa oli? Ei ole pakko vastata, meillä on vaan tilanne, jossa lapsettomuuden syyksi on todettu se, että mies pihtaa simppojaan, eli tuottaa niitä vain sellasen 1-4milj./ml. Tästä syystä meille todettu ainoaksi hoidoksi ICSI.

Omaa napaa: testi ei sitten koskaan vahvistunut, vaan näytti jo pertsinä haaleaa haamua. Tiputteluvuoto alko perjantaina ja yltyi maanantaina... Tämä olis sitten tässä tämä hoito taas. Nyt on pakko pitää vähän ymmärrystaukoa ja varmaan menee klinikan kesätauon jälkeen uusi ICSI.... lajissaan jo neljäs.

Takaisin