Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nymeria: Pahoittelut tädistä ja muista kurjista asioista miten ne sattuukin aina tulemaan kaikki yhtä aikaa [:(]

Mk81:En ole vielä piikittely vaiheessa,mutta kohta keskiviikkona alkaa [8|] olo on aikas pelokas ja innostunut yhtä aikaa.

Tatjuska: ihana työnimi teijän pienokaisella.Ja ihana kun käyt tsemppaamassa meitä ja kertomassa kuulumisistasi baby-Q kanssa.[:)]

Omaa: niinku jo kerroin vähän aikasemmin niin huomenna töiden jälkeen menen ostoksilla apteekkiin ja ostan tilatut gonal-f piikit. Keskiviikkona on eka seuranta ultra ja piikin pisto harjoitukset ja eka piikki pistetään samalla. saapa nähä miten piikki kammoisen käy pöyrtyykö kesken harjoittelun? Mua kyl tosissaan kammottaa ajatuskin et pitäis pistää itteäni [&:]
Nenäsumutetta on jo sumuteltu yks 10g pullo ja toinen jo aloitettu huh huh mut pahempia oireita ei ole ollut vähän pääkipua ja outoja nipistyksiä muniksissa välillä. Palataan asiaan sit keskiviikkona miten mun kävi lääkärissä, pitäkää peukkuja.[;)]

MK81: Mikäs tilanne nyt on? Vieläkinkö vuotaa? Huippu sinun tuo positiivinen asenne, pitäisi yrittää ottaa esimerkkiä! Ja olet niin ihana, kun täällä puolustat meidän muidenkin oikeuksia ei-niin-asiallisten lääkärien ja poliklinikoiden ihmesääntöjen kurimuksessa, vaikka just on tullut pettymys hoidossa. <3 Mutta sitähän se vertaistuki tietysti onkin, että tuetaan toisia samankaltaisessa tilanteessa olevia. Tosin itse olen vielä kaukana sinun ja teidän muiden hoitoja käyvien/käyneiden tilanteesta.

Bandida: Mulla oli vuosi-pari sitten melkein aina tuo 25 päivän pituinen kierto. Sitten se viimeisen vuoden aikana oli välillä 26 ja välillä 27 päivää (ja kerran taisi olla 28 ja toisen kerran jopa 33 päivää). Viimeiset muutamat kierrot olivat sen 27 pv, paitsi tätä edeltävä 26. Ja nyt taas 25... No, ehkäpä tuohinkin selvyys tulee sitten siellä klinikalla, että jäisikö se luteaalivaihe liian lyhyeksi. Tosin 25 pv:n kiertohan on vielä ihan normaalin pituinen. Nyt onkin jännäilyt sinun puolestasi, että mitäs se testi näyttää sitten vajaan parin viikon päästä. Peukut on kyllä pystyssä ja positiivisia ajatuksia ja plussapuhureita sinne! [:)]

Tatjuska: Isot kiitokset, kun vielä meitä täällä olet tsempittämässä! Ja kaikkea hyvää Baby-Q:n kanssa. Ihana työnimi! [:)]

Tiisalle kauuuuuheasti peukkuja ja tsempit piikityksiin! Kerrothan sitten, millaista on! Täällähän on nyt tosiaan oikein joukkohoidot menossa, toivottavasti saatte ne pikkukaverit kasvamaan massuihinne ennenkuin minä liityn "hoitojoukkoon" keväällä. Ja olen todellakin varma, ettei tästä meidän vauvayrityksestä ilman apuja mitään tule, kun ei ole tähän mennessäkään onnistanut.

Huomenna menen hormonikokeisiin, vaikka tuskinpa niissä sen kummempaa on kun ei ollut silloin vuosi sittenkään, kun ekan kerran otettiin.

Tiisa: Sinulle myös tsemppiä piikittelyihin sun muihin juttuihin ja pian plussauutisia sitten :)

Kiitos kaikille Baby-Q:n ja minun puolesta, kyllä mä käyn täällä ihan joka päivä katsomassa miten teillä menee. Henkisesti kuulun vielä tälle palstalle ihan täysin!

Kai sitä on uskallettava kertoa eteenpäin...[:)]

Tein eilen testin, tai oikeastaan ensin ovistestin ja sitten raskaustestejä. Kaikki positiivisia. Ovistestiin tuli lähes tummanvioletti viiva, raskaustesteihin selvät plussat, ei epäilystäkään. Samoin tänä aamuna heti kaksi viivaa. Kai sitä nyt pitäisi sitten uskoa, että sitä on jotain tapahtunut. Vaikkakin hassulta se tuntuu. Muutaman päivän tässä oon miettiny, että varmasti menkat alkaa, kun julmetonta menkkamaista kipua ollut. Eilen kuitenkin satuin katsomaan rintoja peilin kautta ja nänneistä oli tullu ihan valtavat, ja tosi arat. Sit ajattelin, että ehkä sitä tekee ovistestiin, vaikka eihän se voi olla madollista, että ovis näin myöhään tulis. Raskautta sitä ei oikein edes ajatellut, kun vasta siinä vaiheessa, kun ovistestiin tuli 2 sekunnissa se ensimmäinen viiva ja tosi tummana.

On tää vain hassua. Tässä syksylläkin on kierrot olleet mitä on, viime menkat alko 7.10 ja omasta mielestäni testasiin oviksen jo viikon sisään. Silloin ajattelin, että antaa olla kun eihän se nyt noin aikasin voi tulla.. ja annoin koko loppukuun testit lojua kaapissa. Mutta että nyt sitten raskaana. Vaikka meilläkin vuosi takana ja juuri viime viikolla ensimmäinen käynti lapsettomuushoidoissa, niin tuntuu se silti hassulta. Vaikkakin, eipä siellä hoidoissa tehty kun ultratutkimus (joka oli hiton kivulias) ja määrättiin mies tällä viikolla mentäväksi simppatesteihin. Kyllä sitä miettii, että miten ihmeessä ja pitäisköhän sitä olla huolissaan.. itselläni oli antibioottikuuri, jonka tietty lopetin heti kun huomasin plussat. Antibiootin selosteessa luki vain, että raskauden aikana käytöstä neuvoteltava lääkärin kanssa. Samoin myös se mietityttää, kun viime viikolla oli se kivulias tutkimus sillä ultralla, lääkäri oikein rusikoimalla rusikoi että näkis jotain ja sitten ei edes mitään itse potilaalle kertonu. Vastasi vain kysymykseen, että kaikki näyttää ok:lta. Myös se mietityttää, että kun sitä viikonloppuna innostuttiin miehen kanssa viettämään iltaa ja nauttimaan viiniä.. Mutta kait se raskaus oli niin alussa tai on, ettei ole vielä noilla vaikutuksia. [8|] Itse olen kuitenkin seurannut vähäisesti kohdunnapukkaa ja kummastellu, että kuinka alhaalla se on ollut. Ainakin vielä lauantaihin asti ja ehkä sunnuntaihinkin. Ihan heti samantien sen on tuntenut, eilen se taas oli noussut jonnekin korkeuksiin, että päätin jättää suuremman ronklaamisen väliin, ettei ole haitaksi.

Kyllä tässä siis pohdittavaa riittänee. Tietty heti sitä piti ottaa kuvat todistusaineistoksi testeistä, kun kerran sen plussan sai. [:D] Yksittäinen testi on tän aamun, muut eilisen illan ja kuvattu ehkä vähän jälkeen sen testiajan umpeutumisen. http://fi.netlog.com/im1983/photo/photoid=2035083#photos

Kiitos siis tuestanne kanssasisaret!! Allekirjoittanut ei meinaa hyljätä teitä, vaikka siirtyykin plussanneiden puolelle. [:)] Ja pahoittelut, nyt tuntuu että tällä hetkellä sitä kädetkin ihan tärisee, kun on jotain niin uutta, että tää oma asia nyt tulee vain esiin

lmj: VAU, onnea! Niin sitä monelle käy että mieli vähän rauhoittuu kun tietää että hoidot on tulossa niin se stressitason laskeminen auttaa saamaan plussaan. Äläkä antibioottikuuria tai viinejä sure, ne ei tuossa vaiheessa vaikuttanut vielä mihinkään mitään. Nyt vain nauttimaan uudesta olotilasta :)

Onnea Onnea Onnea Imj!! Raskaus on vielä niin aluillaan et oon täysin Tatjuskan kans samaa mieltä et mikään mitä oot tähän asti tehnyt ei varmasti oo vaikuttanut vielä mihinkään...

Tiisalle valtavasti tsemppiä piikittelyyn [8D] Ite hirvittelin kans ennen opetteluun menoa et miten sitä itteään uskaltaa pistää, mutta se oli kyllä todella paljon helpompaa kuin mitä olin kuvitellut. Mulla menee ehkä niin päin et toista mun olis vaikea piikittää mutta itteä näköjään ei... Ja kun miettii mikä palkinto siitä voi odottaa niin kyllä sen varmasti kestät sinäkin [:)]

lmj hurrrrjan paljon onnea ! Meillä kävi samat, kun päätettiin että tutkimuksiin lähetään niin tadaa plussa tuli[;)][:)][:)]

Imj aivan ihana uutinen!!!! Taisi mennä monta r-testiä [:D]

Onkos Nuu_ nyt w.astis ja toisin päin? [;)]. Juttele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan... hehee.

Kiitos kaikille onnitteluista!! [:)][:)][:)]

Kyllähän niitä r-testejä tais yhteensä mennä 3 ja tänään vielä clearblue [:D] mutta sinänsä onkin hyvin varaa testailla, kun jää vino nippu niitä kaappiin..

Täytyy kyllä vielä todeta, että kummastuttaa toi clearbluen vastaus. Se ilmoittaa että raskaana ja 3+. Paha sanoa, mutta eiköhän se sitten selviä ultrassa, joka on tän kuun lopussa, että millä aikataululla asioissa mennään.. ja että koska on se laskettu aika. Ei sitä kyllä vieläkään todeksi usko. Pakko pitää noita testejä tallessa, että sieltä voi sitten aina tilenteen tullen tarkistaa. [:D][:D][:D]

Onkos kenelläkään muuten antaa vinkkiä, että missäs se ketju pidemmän kaavan mukaan plussanneille on?

lmj: Millaset kierrot sulla on ollu ja missä mentäis nyt jos et ois plussannu jo? 3+ meinaa siis raskausviikkoja 5+ eli hormonia on pissassa reilusti. Ellei sulla oo sekaset kierrot niin mä sanoisin että ainoa selitys on että odotat kaksosia :-)

Vai mitäs muut on mieltä? [;)]

Tatjuska Eipäs pelotella! [:D]

Mulla on ollu tosi omituiset kierrot tässä viimeisen parin kk aikana. Kevään ja kesän oli luokkaa 30-35 pvä, sitten tuli heinä-elokuu, joka oli 53 päivää, johon söin terot 40 päivästä alkaen. Sit syyskuussa tuli kierron n. 13 päivä outoa punaista vuotoa tosi vähän, ensin kirkasta ja sit vähän rusehtavaa (tosin voidaan laskee siihen, että se loppui tai väheni kun ruskeutui) ja söin taas terot 15-25 päivän ajan. Menkat alko 7-8.10 ja kummasti mittasin oviksen mukamas jo 11.10. En sit tiä että oliko se ovis vai jotain ihan muuta, kun en nyt ees muista että tuliko siihen testiin kuin tummaksi se viiva. Teroja söin taas 21-> ja eilen testasin, kun oli tosissaan niin omituinen olo, kun mietin ettei se oviskaan enää tässä vaiheessa voi tulla. Sit tulikin ne plussat r-testeihin. Joten ottaa nyt tosta sitten selvää, että missä vaiheessa on mitäkin tapahtunu. [:D]

Ai niin, piti vielä mainita että tosissaan kummastuttaa se kun sain noi vahvat plussat jo kiertopäivän 25 mukaan. Jos siis laskee tosta 7.10.

lmj, ensin mietin että jos noi vikat menkat ois valemenkat mut siinä tapauksessa sulla olis viikkoja jo yli 7 ja olis näkynyt raskaus ultrassa viime viikolla. Eli kaksosteorialla jatketaan :)

Paljon onnea Imj minunkin puolestani!! [:)] Toivotaan todella, että me kaikki muutkin seurattaisiin mahd. pian perässä...

Niin ihanaa, kun on kuulla tällä palstalla plussauutisia, niin rankkaa on kuulla niitä omasta läheisestä kaveripiiristä. Tänään uutisia tullut kahteen otteeseen, toinen oli ihan vauvan syntymä tänä päivänä ja toinen juuri tehty plussatesti. Jälkimmäisen ystävän kanssa puhuttiin aiheesta vasta kolmisen viikkoa sitten ja hän kertoi, että alkavat taas yrittämään. Ja hupskeikkaa, kuinkas sitten kävikään heti kättelyssä. [&:] Kertalaakista, kuten heidän aiemmatkin mukulansa. Kyllä sitä kovasti yrittää olla onnellinen omien ystävien osalta, mutta vaikeaa se on, varsinkin tässä kohtaa omaa kiertoa, kun noin 99 % varmuudella täti kolkuttaa huomenna ovea... [:(]
Kahdet vauvauutiset lähipiiristä on kyllä yhdelle päivälle liikaa... [&:]

Voi ei Fenix, kyllä oot tossa ihan oikeassa että kahdet ilouutiset toisille on liikaa, kun itsellä on tilanne mitä on. Ehkä näissä asioissa tosissaan on se ero, että täällä palstalla sitä voi kertoa syntyjä syviä ja suuria ketutuksia ja mikä tärkeintä - saada niihin tukea. Rankkaa on kuulla niistä plussauutisista ystävä/muuten lähipiiristä, kun tuntuu että sitä toisille vain onnea riittänee. Ja etenkin jos yrityskerrat ovat kuukauden luokkaa. Ei sitä voi ymmärtää täysin, jos ei itse pidemmän aikaa sitä omaa plussaa toivo, odota ja itke.

Heipä hei ihania uutisia on päivän aikana tullut tänne palstall.

Imj: Onnea plussa uutisesta ja kovasti tarrasukkia mukaan. Voin vain kuvitella miten sulla on tunteet sekaisin ja miten et voi kuvitella olevasi yhtäkkiä raskaana.Toivottavasti ajatukset selkeytyy ekan ultran jälkeen ja pystyt nauttimaan ajatuksesta et teillä tulee vauva [:)]
Pidemmän kaavan mukaan plussanneiden palstan oon nähnyt -odottajat-yleinen raskauskeskustelu-pidemmän kaavan mukaan plussanneet-
http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=110349 (tässä suora linkki palstalle jos toimii?)

Fenix: terveluloa minunkin puolesta palstalle. Ja todellakin kahdet vauva uutiset on tässä tilanteessa ihan liikaa.

Mk81: saako kysyä paljonko sulla oli alku annostus gonal-f:ssä? mulla laitettiin 150IU 6 päivää, sit on toinen ultra ja tarkistetaan annostus.

Ja kiitos kaikille tsempeistä piikitykseen: niistä oli hyötyä eka pistos meni tosi hyvin ei yhtään heikottanut ajatus pistoksesta.Vaikkakin itse en sitä pistänny vaan se hoitaja-täti,mut en itkenyt yhtään[;)]
Huomenna sit pääsen omin nokkineen pistelemään, mut luulen et suriudun tehtävästä suht hyvin. Muutenkin hoidon tässä vaiheessa kaikki oli niinku pitikin.Sumutekin oli tehonnut hyvin, munarakkuloita oli jo hyvin kehittymässä. Vaikka itse luulin sen pysäyttävän kaiken toiminnan munasarjoissa[:D][:D] Seuraava käynti on ensi viikon tiistaina.

Fenix, tosiaan noita raskausuutisia lähipiiristä saaneena joutuu aina välillä nieleskelemään kyyneleitä ja katkeria sellaisia. Eihän se keneltäkään ole pois, mutta kuten aikaisemminkin tällä palstalla osuvasti on todettu: Sitä tuskaa lapsettomuudesta ei muutaman kuukauden yrittäneillä vain ole, sitä on turha edes yrittää ymmärtää... Siksi painitaankin ihan eri luokassa tämän asian kanssa tällä palstalla ja jokainen onnistunut pitkänkaavalainen auttaa meitä muita jaksamaan eteenpäin!

Tiisa: mulla oli kanssa se perusannostus 150IU viime kierroksella, nyt seuraava on 4pv 225IU, että saataisiin muutama munis enemmän. Sen kynän kanssa pistäminen on tosiaan suorastaan yksinkertaista ja siihen tottuu yllättävän hyvin :) Tsemppiä pistoksiin!!

Omaa: vieläkin välillä vihloo muniksista ja digiovismittari sanoo edelleen negaa. Mies totesi, että jos tulee vaikka 2 munista niiden lääkkeiden vuoksi tässä kierroksessa, niin kohdataan makuuhuoneessa sitten kerran päivässä koko kierron ajan... Ihana se on, kun toivoo edelleen luomuna onnistumista, ei tollasta toivetta voi toiselta viedä, vaikka tietäisi paremmin.

Imj, mahtavia uutisia![:)][:)] Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Varmasti todella hölmistynyt jos on jo ehtinyt "tottua" niihin negoihin..[;)] mutta ihanaa, kun saatiin tänne hyviä uutisia pitkän tauon jälkeen!

Tiisa, hienoa että piikitys tuntui ihan siedettävältä! Tsemppiä vaan kovasti loppuhoitoihin! Toivotaan, että saisitte tuloksia!

MK81, kurjaa tuo vuoto.. Keskenmenolta se kyllä vähän kuulostaa. Mun yksi ystävä sai keskenmenon pari vuotta sitten ja hänellä vuotoa kesti muistaakseni pari viikkoa ja sitten kun se oli jo melkein loppunut, niin välillä yht äkkiä tulikin vielä verta odottamatta. Inhottavaa, jos ei pidä enää sidettä tms, niin on paikat sit sotkussa..[:@] varmaan ihan hyvä, et sulla nyt on välikierto ja kroppa saa palautua. Varmasti se sit auttaa raskautumiseenkin jos elimistö on saanut kuntoutua omaa aikaansa.[:)]

Tänne ei kummempia, ovis tuli kuin tulikin sitten vähän myöhässä. Ilmeisesti se operaatio vaikutti asiaan.[;)] eli turhaan ehdin huolestua, et kieto meni sekaisin.. Huomenna mennään kuulemaan palaute tehdyistä tutkimuksista. Saa nähdä miten menee.. Vähän jänskättää..[;)]

Uujeah, ovis pongattu! Tänä aamuna yhtä hymynaamaa koko digimittari [:)]. Eli näillä hormoneilla mitattuna elimistö ei onneksi näytä olevan sekaisin edellisen kuun touhuista ja päästään n. 14pvn päästä taas piikittelee. Tuntuukin kyllä ekaa kertaa tää ovis ihan kipuna, jännä fiilis!

Takaisin