Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MK81: Aivan mieletöntä, onnea onnea roppakaupalla koitokseen. Hienoa kun asiat etenee lupaavasti [:)][:)][:)][:)][:)]

Moikka taasen
Kovasti on täällä keskustelut kuumana...ja se on kiva se.

Mimmu82: pahoittelut negasta, mutta mäkin toivon parasta ettei apteekin oma testi tiedä mistään mitään.Mä ite tilaan testit netistä sellanenko www.kotitesti.fi.siellä on aika hyvä valikoima ja nopea toimitus suoraan postilaatikkoon.

mk81:mahtaavaa miten nopeesti pääsette hoitoihin.Ootteko yksityisellä vai julkisella puolella? Me ollaan julkisella puolella niin saadaan vielä oottaa hoitoihin mahd. tammikuuhun asti. Kesäkuussa laitettiin paperit vetämään ja siinä sanottiin et sillä hetkellä oli 6kk jonot.

Omaa: täällä odototellaan viikonloppua jo kovasti tuleeko täti käymään vai jättäiskö tulematta. Eilen kylläkin tuli vähän ruskehtavaa vuotoa,mut nyt sitä ei ole näkynyt onneks. Oireita ei ole mihinkään suuntaan et vielä toivossa eletään.[:)]

Uuh Tiisa, se on kiinnaria!!! Tietenkin on [:D]. Juu siis ollaan yksityisellä, mulla työpaikkakassan kautta yksityisellä kaikki lääkäritoiminnot muutenkin, niin sieltä sitten otettiin tämäkin koitos. Julkiselle puolelle oltas varmaan menty kyllä muuten, jos ei oltaisi tiedetty eksaktisti missä vika piilee ja ettei luomusti tule missään vaiheessa onnistumaan (ihan turha siis odottaa tämän enempää). L-lääkärin mukaan siis mitä enemmän aikaa menee (silloin kun ei ole tällaista ongelmaa, kuin meillä) sitä suuremmalla todennäköisyydellä se seuraava kierto on juuri SE kierto [;)]. Teillä siis kuukausi kuukaudelta lähenee tuo SE kierto [:D][:D][:D].

Ja kiitokset Tatjuskalle tsemppareista, niitä vielä tullaan tarvitsemaan. Nyt jo jännittää että montako munasolua saadaan imuroitua meikäläiseltä.

Ihanaa MK81, onnea oikein kovasti [:D] eikös olekin ihana saada aikataulu selville ja tietää, että kohta alkaa tosi toimet! Ja me kaikki pidetään peukkuja, niin niitä munasoluja saadaankin heti paljon [;)].

Tiisalle on peukut pystyssä, että se plussa sieltä tulee [:D] Ois jo aika jonkun plussata ja tuoda toivoa tähän touhuun taas!

Ja hh83 missäs luuraat, kun ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään???[:D][:D][:D]

Angero soititko naistentaudeille, selvisikö mitään? Ja kiva kun matka sujui hyvin [:)]

Itellä ei vieläkään muutosta tilanteeseen. Valkovuoto on lisääntynyt, mutta muuten ei oireita mihinkään suuntaan [:'(] ahistaa tämmönen! Alan taas uskotella ittelleni, että vielä on mahdollisuuksia, jos vaikka ovis oliskin ollu viikon myöhemmin, niin meijän rakkausviikonloppu olis saattanut tuottaa tulosta [;)]. No joo tiedän, että itseäni vaan kiusaan näillä ajatuksilla[:@]. Nyt siis mennään kp 36/31.

Mutta kaikille plussatuulia puhaltelen!!!

Heippa vaan kaikille, tulin tässä nopeasti vaan päivittämään kuulumisia - joita ei siis mahdottomasti ole [:D] Oon tässä pari päivää pakannu meidän kämppää laatikoihin ja säkkeihin, huomenna muutto uuteen kotiin - omakotitalohaave vihdoin täyttyy. Kiva vaan kun miehen harrastus vie sitä koko ajan jonnekin, niin se ei oo ollut kotona pakkaamassa, eikä oo muuttamassakaan... Onneks on kavereita ja äiti&isi, jotka tulee paikkaamaan! Ei oo tässä joutanu kyllä paljon kiertoa seurailemaan, ovis lienee ens viikolla, ehkä. Onneks mieskin on taas sunnuntaista alkaen kotona, joten päästään testaileen ens viikolla sitten uuden kodin kaikki huoneet [8D] Jos otettais ihan huvittelun ja 'sightseeingin' kannalta eikä 'yritettäis' lasta... Tekis mieli jättää ovistestitkin ostamatta, mut en oo varma et uskallanko kun haluaisin kuitenkin tietää jos se ovis taas jääkin tulematta... Syksyllä sit sinne inseminaatioon, varmaankin.

MK81, mahtista että teillä on nyt noin selvät sävelet! Ja vielä nopealla aikataululla. Se hyvä puoli kyllä yksityisissä on, vaikka hinta onkin suolainen (saako udella kuinka paljon ICSI-hoito teille maksaa? Itelläkin kun se pitää ottaa vaihtoehtona huomioon...) Ja vaikka onkin kamalaa, kun joku 'vika' löytyy, itsestä tai toisesta, niin on siinä aina se toinenkin puoli että hoidot voidaan kohdistaa oikein. Itsekin kun kuuluu tuohon kerhoon jolla se seuraava kierto voi olla SE kierto, ja kun se ei koskaan ole sitä, eikä tiedä oikein mitä asialle voisi tehdäkään, paitsi käydä kaikki keinot vuorollaan läpi... [8|] Tsemppiä ja roppakaupalla onnea hoitoihin!

Tatjuska ja Nymeria, mäkin liityn tuohon painokeskusteluun... Itsellä sitä ei niin hirveän(!) paljon ole ylimääräistä, BMI jojoilee lievästi ylipainoisen ja normaalipainoisen rajoilla, mutta töitä teen koko ajan että se siinä pysyisi eikä hurahtaisi sinne ylipainon puolelle. Mä oon tykännyt kiloklubista (ilmainen mutta vaatii rekisteröitymisen, kiloklubi.fi) koska siellä saa syömiset ja liikunnat kirjattua samaan paikkaan, se laskee suurinpiirtein liikunnalla kulutetut kalorit mukaan viikon ohjelmaan ja antaa palautetta syömisistä ja liikunnasta (laadusta, määrästä, jne). Jos tykkää (kuten minä) kirjailla tekemisiään ylös, niin tuo on minusta tosi toimiva painonhallintaväline.

Missähän luuraa Mimmun menkat? Mä kyllä uskon lujasti että sun ovis vaan oli myöhemmin, ja rakkausviikonloppu pääsi tuottamaan hedelmää! Pidä vaan kiinni niistä positiivisista ajatuksista, kyllä siitä tädistä kerkee sittenkin murehtimaan jos se sattuis vielä tulemaan... Testailehan uudestaan digillä muutaman päivän päästä!

Peukut pystyssä Tiisalle että kiinnaria se oli vain!

Tottakai saa hintaa udella! Nuo ensimmäiset tutkimukset verikokeineen on tullu mulle maksamaans sellasen 100e eli omavastuuosuuden, mutta miehellä se oli viime käynti jo 400e (kivesultra ja hormonikokeet), saanee osan takaisin vakuutusyhtiöltä, koska eivät niinkään liity lapsettomuuden hoitoon vaan ihan miehen terveyden hoitoon! Huom: se siemennesteanalyysi maksaa korvausten jälkeen 55e, joten ei maksa niin paljoa etteikö sitä voisi varmuuden vuoksi tehdä yksityisellä ajan ja hermojen säästämiseksi!!!

Katselin Graviditaksen sivuilta, että aukiolotutkimus on sellasen pari sataa ja kun ICSI lasketaan niin puhutaa muutamasta tuhannesta. Siihen päälle vielä alkion pakastus ja verikokeita pari kappaletta, niin kyllä tämä tulee sen noin 3000e maksamaan. Ja lainaa isännän mukaan haetaan heti jos pari kierrosta joudutaan suorittamaan, ettei ihan kaikki säästöt mene.

Heippa vaan!
Mimmu82, en mä ole mihinkään kadonnut..[:D] lähinnä taka-alalla seurannut keskusteluja, kun ei itsellä ole pahemmin ollut kuulumisia. Mies lähti työmatkalle ja tulee takaisin vasta viikon päästä joten viikonloppuun luultavasti ajoittuva ovis menee meiltä nyt hukkaan. Mut sillehän ei voi mitään.. Toisaalta ihan jees pitää rennompi kuukausi, kun mulla on se viimeinen iso koe tulossa ennen niitä maisterin papereita. Saa energian kohdistettua siihen nyt. Ja sit 21.9. mennään lapsettomuusklinikalle ekalle käynnille. Sitä nyt odottelen vaan.. Jotenki tullut noiden lisääntyneiden kipujen ja välivuotojen takia sellanen olo, ettei meille ilman apua lasta ehkä tulekaan, joten olen nyt päättänyt laittaa toivoni siihen mahdolliseen laparoskopiaan. Jos meidän ongelmat johtuis siitä endosta sitten.

Mutta täällä on kyllä ollut hyviä uutisis, vaikkei sitä plussaa olekaan vielä kuulunut! Mimmu82, sulla on hyvät saumat nyt! Olishan se hienos, jos saisitte sen plussan vielä palkinnoksi hääpäivä reissusta! (eikös teillä ollut just hääpvä?!)
Ja MK81, onnittelut syyn selviämisestä! Se on arvokas tieto! Nyt voitte kohdistaa voimat oikeaan asiaan! Ja upeeta, että saatte noin nopean aikataulun hoitoihinkin!!!!![:D][:D]

Tsemppiä muillekin!
Ja mukavaa viikonloppua!

Hei!

Olen tässä lueskellut tätä palstaa ja samaistunut niin moniin tunteisiin, että päätin uskaltautua tänne kirjoittelemaan. Tästä kun ei tule puhuttua paljon kenellekään ja välillä tuntee olevansa niin yksin näiden ajatusten kanssa. Eli tässä vähän mun taustoja: Oon 27-vuotias ja yhdessä miheni kanssa ollaan oltu vuodesta 2003 eli n. 7 vuotta. Siitä naimisissa ollaan oltu 1 vuosi. Lasta ollaan yritetty 8 kuukautta ilman minkäänlaista tulosta... Ei siis ainuttakaan plussaa vielä paukahtanut lukemattomiin testeihin [:(]. Kierto on melko säännöllinen, 28-29 päivää ja ovulaation olen löytänyt molemilla kerroilla kun olen sitä tikuttanut. Tällä viikolla kävin yksityisellä gynellä ja kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri oli sitä mieltä, että vasta vuoden vaihteen jälkeen aiheellista tutkia miehen sperma ja multa munajohdinten aukiolo. Kehotti lähinnä vain harrastamaan seksiä mennen, tullen ja palates sekä nauttimaan tästä ajasta. Helpommin sanottu kuin tehty tällaiselle stressaajan Euroopan mestarille...!

Siinä lyhyesti musta ja mun tilanteesta. Tällä hetkellä menos kp 28/28-29 ja aamulla testi negatiivinen...Kuinkas muuten! No, eteenpäin sanoi mummo lumessa. Jotenkin nyt helpottaa vaan kun tietää että teitä muitakin on olemassa jotka tämän saman asian kanssa painiskelee [:)].

Paljon onnea yritykseen kaikille ja toivottavasti pian tänne saadaan plussauutisia antamaan toivoa!

Bandida onnea uuteen kotiin ja jaksamista muuttoruljanssiin [:D]. Mä yritän pitää mielen positiivisena, on ihan totta että, olis parempi murehtia sitten vasta kun se täti tulee. Ja muistakaahan muuton keskellä tosiaan korkata kaikki huoneet [;)].

MK81 ei ole juu halpaa nuo hoidot yksityisellä, mutta voi ne rahat turhempaankin laittaa[:D] se on pieni raha onnistumisesta ja hermojen säästämisestä. Me ei oltu yksityisellä ja todellakin meni monta vuotta, kun siellä haluttiin käydä halvat hoidot eka läpi vaikka meijän kohdalla toivoa ei kauheasti silloin ollut.

hh83 kiva kuulla, että et ole meitä unohtanut [:D]. Harmi kun ette pääse hyödyntämään ovista, mutta toisaalta välillä on hyvä pitää ressivapaa kuukausi vaikka sitten pakon edessä [8D]. Meillä joo tosiaan oli hääpäivä tasan kaksi viikkoa sitten rakkausviikonloppuna [;)], eli toivotaan että se olis sitten tuottanut tulosta, jos vaikka ovis olisi ollut myöhässä [:)]. Ja onnea paljon viimeiseen kokeeseen [:D]

Amelia tervetuloa ja toivotaan että matkasi tällä palstalla jää lyhyeksi, että saat odottajiin siirtya mahdollisimman pian [:D]. Mutta siihen asti pura tuntojas tänne vain, samassa veneessä ollaan kaikki [:)].

Ja siis täällä menossa kp 37/31 ja ei tietoakaan menkoista. Oon nyt päättänyt kuitenkin odottaa maanantaihin (jos maltan) seuraavan raskaustestin kanssa. Nyt ei siis minkäänlaisia täti oireita, mutta ei myöskään minkäänlaisia raskautumis oireitakaan[>:] ihmeellistä, mutta ei auta kuin venailla[;)].

Mukavaa viikonloppua kaikille!

ps. huomaatteko että tykkään hymynaamoista, käytän niitä joka välissä [:D]

Ameli: Tervetuloa mukaan ja toivotaan tosiaan että visiittisi jää lyhytaikaiseksi ja pääset odottajien puolelle [:)]

Bandida: Mä oon nyt ollu vähähiilarisella ruokavaliolla pari vkoa ja parina päivänä elelly nutrileteilla ja painoa on tippunut jo reilu 5kg. Mutta kun 30kg on vielä jäljellä niin ei auta ku eteenpäin...

Mä oon odotellu ovisnippailuja kun limaa on tullu reilusti jo pari päivää, puuhasteltu on nyt joka toinen päivä ettei pitäis ainakaan siitä jäädä kiinni. Ja olen maannut jonkin aikaa jalat pystyssä (huvittavaa...) seksin jälkeen jotta ei heti simot karkaa minnekään. Mut en usko siis että vielä ois munis irronnu kun ei oo yhtään nipistelly.

ameli hienoa että uskaltauduit taustalta mukaan ja tervetuloa! Tosiaan yritetään potkia sinut täältä mahdollisimman nopeasti tuonne odottajien puolelle, samalla tavalla kun tällä hetkellä saappaani on potkinut jo ainakin sata mustelmaa Mimmun tätiin, ettei se noita uskalla edes enää yrittää Mimmulle kylään vaan antaa jo heti huomenna sen plussan tulla (huomasitko Mimmu oletuksen, että jo ihan mun mielenrauhan vuoksi testaat heti huomenna!)

P.S miehen hormoniarvot osoittautuivat normaaleiksi, eli ihan terve miekkonen.

Tatjuska, huomasin muuten tuossa viimesivulla että olit jotakin sikainfluenssa rokotteesta sanonut niille jotka on raskaana sen ottanut yms...Minä otin viimevuonna alkuraskauden aikana joulukuussa joskus rv 9-10+ jotaki niin joulukuussa sikiö sitten oli tosiaan menehtynyt jo ja sain tietää vasta tammikuussa 2010 ett sikiö on ollut kuolleena jo kuukauden..Ja sopivasti kun otin joulukuussa rokotteenkin niin oli keskenmeno..On se aika paska suoraan sanottuna kun nytten vasta puhutaan tuommoisista haittavaikutuksista mitä siitä voi seurata yms..

MK81: Hienoa, että teillä on jo aikataulut tiedossa. Varmaan (ainakin luulisin) helpottaa oloa, kun vihdoin tietää, mitä tuleman pitää. Ja hienoa sekin, että miehen hormoniarvot olivat normaalit. [:)] Nyt vaan lykkyä pyttyyn ja toivottavasti aika kuluis toooosi nopsaan siihen, että pääsette itse asiaan. Ja sitten me kaikki jännitetään mukana täällä! Tai siis, tottakai toivotaan, että oltais ihan kaikki jo odottajia syksyn mittaan, mutta kai te nyt kaikki tajusitte mitä tarkoitin. [;)]

Mimmu
, hitsinpimpulat tuota siun tilannetta! Oon käynyt äkkiseltään monta kertaa päivässä lukemassa mitä uusia kuulumisia teillä kaikilla täällä on (vasta nyt on aikaa itse kirjoittaa) ja sinun kohdalta oon niin odottanut sitä, että kertoisit, että nyt kipeyty tissit tai jotain muuta klassista raskausoiretta. On se täti kumma epeli, joko se tulee epätoivottuna tai sit jos jo toivoo että tulis, niin ei varmana tule. Mahdatko malttaa odottaa maanantaihin...... [;)]

Angervo:
Tervetuloa takaisin! Ja toivottavasti nyt pian pääsisit epätietoiduuden tilasta. Itselläkin vähän semmoinen tilanne nyt, kun ei tiiä missä mättää vai mättääkö... Tsempit!

Tiisa:
Voi vitsit, nyt jännät paikat siis sinullakin! Toivottavasti se täti on ja pysyy poissa, ja vuoto olis merkannut sitä, että pikkuinen ois kiinnittynyt. [:)]

Bandida
: Oi, onnea uuteen kotiin! Itse reilun puolen vuoden kokemuksella voin sanoa, että kyllä se vaan on mahtava tunne, kun se omakotitalohaave toteutuu! [:D] Ja ei olla kaduttu päätöstä, ei sitten yhtään, vaikka kyllähän tässä hommaakin on enemmän kuin aiemmissa kerrostalokämpissä.

hh83: Onnea tulevaan koitokseen! Ihan hyvä onkin välillä keskittyä muuhun kuin näihin lisääntymisjuttuihin. Muutakin elämää pitää olla, vaikka tällä hetkellä ainakin minulla on sellainen olo, että koko elämä pyörii tämän raskautumishomman ympärillä.

Ameli: Tervetuloa joukkoon! Ja toivottavasti pian tervemenoa tuonne odottajien puolelle. [:)] Sillä välin, tänne voi tosiaan kirjoitella hyvillä mielin (tai pahoillakin, jos siltä tuntuu) näistä asioista. Ja vaikka kaikesta muustakin. [:D] Pääasia on, että täällä ainakin kaikki tietävät, mitä käyt läpi ja miltä tuntuu...

Tatjuska: Kröhöm, tuota jalat pystyssä -makoilua on tullut harrastettua tälläkin suunnalla viime päivinä. [:D] Liekö siitä apua vai ei, mutta kyllä tässä alkaa jo tuntua siltä, että kaikki keinot käyttöön vaan, oli sitten kyse humpuukista tai ei!

Ja mie. En nyt ole ollenkaan varma tuosta ovulaatiosta. Keskiviikkonahan olis pitänyt olla laskujen mukaan, mutta testi oli silloin haalea viiva. Eilen oli tumma testiviiva, muttei kuitenkaan samanvahvuinen kuin kontrolliviiva. Tänään vielä melko vahva myös, mutta haaleampi kuin eilen. Eilen nippas vähän tuolta vasemmalta puolelta kyllä, ja ehkä vähän niitä limojakin ollut. Yleensä kuitenkin minulla on ollut (oletetun) oviksen aikaan ihan kunnon limat. Anteeksi suorasanaisuuteni, toivottavasti kellään ei menny leipä väärään kurkkuun! [:D] Mietin myös sitä, että kun kävin silloin viime vuoden lopulla ultrassa, ja se oli vähän ennen menkkojan alkua, niin eikös siinä ois pitäny näkyä, jos ei olisi munasolu irronnut? Kun ultra oli kuulemma ihan normaali. En tiiä, nyt odottelen sitä uutta gynekäyntiä, kun nyt vaan pääsis sitä aikaa varaamaan.

Nymeria: Ei mullakaan ihan aina toi ovis tunnu yhtä vahvana, että uskotaan et se on kumminkin ollu ja menny jo ja hyödynnetty ;-)

Pahoittelut MK81, järkytän sun mielenrauhaas vielä huomiseen aamuun asti [:D]. Mä aattelinkin että mulla on selkä oudon kipee, mutta ne on varmaan ne sun potkus osunu sinne [;)]. Ja hienoa että miehesi hormoniarvot olivat miehekkäät [:D].

Ja Nymeria nyt täältä tulee vihdoin niitä raskausoireita[:)]. Tänä aamuna on kuvottanut ihan hirveesti ja oksennus noussu kurkkuun monta kertaa ja pyörryttää ihmeellisesti aina välillä [:D], siis tämmösestä olosta voi ihminen olla ilonen?! Tosin jos järjellä aattelee, niin saattaa johtua siitä, että pidin eilen karkkipäivän pitkästä aikaa ja siis hiilareita vetelin ihan huolella paljon. Niin voi tosiaan johtua kuvotus ja pyörrytys siitäkin, mutta emme tietenkään usko siihen[;)]. Ja kyllä Nymeria sulla se ovis on ihan varmasti ollut, uskomme siihen, eiks vaan!? Ei se aina tunnu niin selvästi [:)].

Mutta siis tosiaan täällä on meneillään kp 39/31 ja kuukautisista ei merkkiäkään!? Ihmettelen suuresti mikä mättää, jos en siis raskaana ole[8|][>:]. No huomenna aamulla teen testin, jos täti ei siihen mennessä ole tänne eksynyt.
Ja apua huomenna alkaa työt, niin se vaan meni melkein neljän kuukauden kesäloma[8D]. Täytyy myöntää, että kiva on töihin mennä ja poikakin jo odottaa innolla tarhaan pääsyä [:D].

Mutta plussapuhureita kaikille ja eihän sitä MK81 tiedä vaikka sieltä teillekin se "ihme" tulis[:D].

Mimmu82, ounou mä joudun vielä yhden päivän odottamaan sun plussaa!!!![:D] Tuu sit HETI kertomaan huomenna hyvä uutiset. Vai ihmeitä meille vielä odottelet! Kiva kuulla että edes joku odottelee, meitsillä ei ole niinkään odottavaiset tunnelmat näihin luomuihin, mutta eipä se estänyt aamulla herkällä sitä negaa testaamasta. Hyvähän noi liuskeet on kaapista heittää pois kuljeksimasta, digit säästään sitten siihen ensimmäiseen ICSIin odottelemaan josko saisi ne maagiset tekstit silloin.

Nymeria, tajusin mitä tarkoitit ja en tippaakaan epäile, ettäkö teidän kannustukset loppuisivat vaikka kaikki palstalta saisivat ansaitsemansa plussan [:)]. Jokainen pitkänkaavalainen on kyllä varmasti ansainnut oman nyytin... tai miksei saman tien vaikka kaksoset [;)].

hh83:sesta oli mukava kuulla, vaikka inhottavaa tietysti että sielläkin joudutaan hoitoihin asti menemään [8|]. Voin kertoa, että vaikka hoidot sinällään jo pelottavat (miksei me olla niinkuin muut normaalit perheet -ajatuksineen), niin itselle tuli ainakin sellanen sisäisesti erittäin hyvä tunne ja luotan onnistumiseen enemmän kuin aikoihin! Henkilökohtaistahan se tietysti on, mutta ota se lääkärikäynti pliis siltä kannalta, ettei siellä katsota teitä "epäkelpoina" vaan yritetään toden totta auttaa teitä tässä matkassa vanhemmiksi! Tulipa pitkä selostus, sori!

No mitäs muuta... ei kai mittään ihmeellistä. Tässä toivon salaa muuttoa pois pääkaupunkiseudulta, kotiäidiksi jäämistä ja vähemmän stressistä elämää pienine onnenhetkineen, mutta vahvasti näyttää siltä että sekin menee pidemmän kaavan mukaan [:D]. Isäntä olis onneksi valmis muuttamaan jo vaikka heti huomenna maalle, mutta ilman kahta palkkaa ei ole toivoakaan maksaa näitä asuntolainoja ja turha sitä kai on kotiäidiksikään jäädä, jossei perhettä ole koirulia enempää. Mulla on tää yksi akateeminen tutkinto takana (sekin alalta, joka ei missään vaiheessa ole kiinnostanut... joo typerää tiedän) ja se toisen ammatin hankkiminen oliskin sitten useamman vuoden työrupeama. Karmeeta avautumista, mutta toivotaan että joku näistä mun haaveista tässä piakkoin toteutuisi (arvaatte varmaan mikä!!!!!)

Mimmu82: Toivottavasti plussaat huomenna. Kaikki peukut sinne :)

NYT täällä on ovis ja tällä kertaa se lähtee oikealta, viime kuussa vasemmalta eli taitaa noi mun systeemit ihan hienosti toimia. Ja tokihan me laitettiin simpat odotteleen, koko aamupäivän on nipistelly tosi voimakkaasti. Ja toissapäivänä oltiin kans että sieltäkin on jemmassa varmaan ainaskii niitä tyttöpuoleisia jotka pidempään selvii hengissä. Jos kierto menee niinku viime kerralla eli 16pv oviksesta tuli täti niin tää enteilis nyt 27pv kiertoa. Reilu kaksi viikkoa siis taas hirveetä piinaa.

Piti tulla heti päivittelemään. Käytiin ystäväni luona, joka kuukausi takaperin on saanut ensimmäisen lapsensa. Hyvä ettei mies itkenyt kun sieltä lähdettiin, oli kuulemma varpajaiset pidetty vain "lapsellisille" ja "onneksi kohta tulee heidän pojalleen seuraa toiselta ystäväpariskunnalta"... Siinä pieniä otoksia kokemuksesta. Oltiin ajateltu, että heille kerrotaan tästä meidän tilanteesta, mutta niin sitä vain huomattiin miten muutamassa viikossa kaikki muuttuu ja ystävyyssuhteet (ollaan oltu ystäviä monia vuosia ja siis TODELLA läheisiä) muuttuu tilanteiden mukaan. Muilla samoja kokemuksia???

Mk81, todella kurjaa että jouduitte tollaseen tilanteeseen![&:] kyllä oon itekin huomannut vastaavaa. Siis että kun pariskunta saa lapsen, niin sitten sitä ollaan yhtäkkiä niin lapsiperhettä, että lapsettomat kaverit jää täysin taka-alalle. Oon miettinyt että mistä se oikein johtuu. Lapsettomana ihmisenä on ehkä vaikea ymmärtääkään. Eihän se että jollain ei ole omia lapsia, tee ihmisestä mitenkään perhevastaista. Vai onko siinä kyse sitten uusien vanhempien kastin muutoksesta? Että ne haluaa kuulua johonkin toiseen porukkaan? Hammasta purren vaan, ja kohtahan se on teilläkin oma nyytti josta voitte olla ylpeitä![;)]

Mimmu82, plussa plussa plussa!!![;)][;)] tosi lupaavia oireita!! Pliis tule heti kertomaan aamulla, miten kävi! Täällä peukut ja varpaat pystyssä teille!

Kiitos myös kannustuksesta, MK81! Yritän kovasti ajatella positiivisesti tutkimuksien suhteen. Pahin kompaskivi tässä itselläni on se, että todella tuntuu että mussa on jotain vikaa. Jotenkin olen niin antiikin aikainen, että ajattelen että naiseuteen kuuluu nimenomaan juuri se että tulee raskaaksi.

Eräs ystävä, joka on muuten ainoa joka tietää tästä projektista oli aluksi hämmentynyt, että me edes haluttais lapsia! Joten en usko, että kovin moni tajui edes, että meillä voisi olla ongelmia asian kanssa ja siksi sitä joutuu itse tavallaan pitämään sen ulkokuorensa niin sileänä. Olisi varmaan valtava shokki lähipiirille jos he saisivat tietää koko asiasta. Niinpä tämä palsta on aivan loistava paikka purkaa ajatuksiaan ja keventää fiiliksiä!

Eräs tuttu on juuri selvinnyt syövästä ja hänelle ollaan tarjoamassa vaikka mitä kuntoutusta. Ei vaan fyysistä vaan myös psyykkistä. Kun kuuntelin hänen juttujaan en voinut olla ajattelematta että joskus on itselläkin sellainen olo että vois haluta kuntoutukseen. Sen verran koville tämä aisa joskus ottaa. Mutta kyllähän se onnistuminen sitten korvaa ne terapia-istunnot.[;)]
Mun täytyy nyt vielä kertoa, että viime yönä näin todella outoa unta! Mulla on ollut hirveitä päänsärkyjä ja aura-oireita varmaan jo viikon ajan ja mies on yrittänyt kannustaa mua menemään lääkärille. Ja varmaan huomenna menenkin. Mutta unessa siis olin lääkärin vastaanotolla ja kun pääsin sisään, jouduinkin leikkaukseen jossa sain neloset! Kolme poikaa ja yhden tytön. Hölmöä siinä oli, että lääkäri oli nimennyt lapset valmiiksi ja ne nimet oli ihan kamalia vanhanaikaisia. Yhden nimi oli kaiken lisäksi joku Ahmed tai joku muu musliminimi.. Ja minä siinä unessa yritin miettiä että voisinko kutsua lasta keskimmäisellä nimellä, kun etunimi oli niin kamala. Kun lähdin lääkärin vastaanotolta muistinkin että niin mähän olinkin täällä sen päänsäryn takia! Ja lääkäri kirjoitti jotain vahvaa särkylääkettä.. Sitten yhtäkkiä paikalla oli kaikki sukulaiset ja tutut onnittelemassa vauvojen takia, jopa isoisä joka kuoli kome vuotta sitten. Kun oltiin lähdössä kotiin sairaalasta ja sanoin miehelle, että hei mehän tarvitaan neljä lasten turvaistuinta autoon ja että haluan sellaset isofix-istuimet jotka on helppo kiinnittää. Mies vaan siihen, että ei meillä nyt ole mitään. Laitetaan vauvat takakonttiin kotimatkan ajaksi!![:D]
Ihan hullua!!

Ninni, tulipas taas stooria luettavaksi teille! Toivottavasti en pitkästyttänyt teitä!
Nauttikaahan loppuillasta ja voimia uuteen viikkoon kaikieel!

MK81 toi on tosi kurjaa, se on jännä miten se meneekin niin [>:]. Mulla itellä taas on niin päin käyny, että kun saimme tuon esikoisemme, niin olimme kaveriporukasta ensimmäiset jolla oli lapsi. Tulos oli se, että meitä ei enää pyydetty mihinkään ja kukaan ei ollut meihin enää yhteydessä. Ja varsinkin minä tunsin itseni erittäin hylätyksi kavereiden puolelta ja kyllä se mieskin taisi tuntea, vaikka ei siitä niin puhunutkaan ja valittanut. Nykyään ollaan taas enemmän tekemisissä, kun muutettiin n. 1000km päähän [:D].

hh83 et pitkästytä ollenkaan [:)]. Ja itse hoidot kokeneena tiedän, että sitä rupeaa helposti syyttämään itseään. Mutta koita olla syyttämättä se ei auta asiaa yhtään. On tärkeää, että jaksat uskoa itseesi, mieheesi ja parisuhteeseenne [;)]!

Tatjuska tsemppiä ovikseen ja jaksakaahan pupuilla vielä tänäänkin [;)]!

Ja sitten omaa napaa. En sitten malttanut odottaa aamuun ja tein testin ja mitäs muutakaan se näytti kuin negaa [:(][:@]. Nyt mä kyllä jo uskon ja jään odottelemaan koska täti suvaitsee saapua. Tervetuloa kp1 ja yk miljoonas!!![:'(][:'(][:'(]

Takaisin