Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jousimies73: Voimia teille! Oletteko olleet hoidoissa?

hh83: voi vitsi sitä tätiä, kun se taas sieltä saapui [:@] Mutta onpas kiva kun pääsette tutkimuksiin, tosin toivotaan että ennen sitä pienokainen löytää tiensä masuusi [:D]

Tatjuska: Voih, toi on niin tuttu tunne[&:] Koita vain jaksaa uskoa, että sieltä se oma nyytti vielä sinne kainaloon tulee [:)]

omaa: mulla on kanssa ollu ihan ihme kuukautiset, tänään vasta ensimmäinen päivä ku vuodan oikein kunnolla, tähän asti on vain tullut muutama tuhru vessassa käydessä [>:] ärsyttävää kun venyy niin pitkäks ku ei tuu kunnon vuodolla [:@]
Vielä olis kuukausi lomaa jäljellä ja takana jo kolme kuukautta[:D] tälläsiä pitäis aina olla kesälomat [;)] Nyt alkaa jo oikeesti tuntuu siltä että vois jo palata töihin, mutta enköhän mä saa vielä tän kuukaudenkin kulutuettua [:)]

Tervetuloa joukkoon Jousimies73, tänne valitettavasti mahtuu, mutta me teemme kaikkemme, että jokaisen pitkänkaavalaisen vierailu on tässä ketjussa mahdollisimman lyhyt ennen siirtymistä odottajien puolelle [:D]

Tatjuska, pidetään toiveita että on enemmän sellasta kiinnittymisviirua, kuin tätiä?! Harmittavaa, kun teillä vuodet täyttyy yrityksen aloittamisesta [:@]. Mitä vähemmän meitä vuoden ylittäneitä olisi, sitä parempi tunne olisi, että meillä pitkillä kaavalaisillakin onnistuu. Tosin wastishan se meille näytti, miten homma hoidetaan lopulta hienosti!

hh83, mä jo toivoin että siirryit niin vauhdilla odottajiin ettet hei hei muistanut sanoa! Harmittavaa tuo pettyminen joka kerta, MUTTA tosiaan pääsette sinne tutkimuksiin! Eihän ne tietysti heti mitään auta, mutta omalla kohdalla tästä vauvaprojektista tuli jotenkin rennompaa ja ehkä ei niin suorittamista, kun aattelin että ilman apuja meille ei tuu kuitenkaan mitään tuloksia. Teillä saattaa hyvin tärpätä jo ennen syksyn hoitoja, joten eipäs siellä masennutella yhtään.

ON: Itse sain aamulla miniviirun verta papruun pyyhkiessä. Siihen yhteen viivaan se jäi, joten voisiko olla sitä kiinnaria? Toisaalta ihan hyvällä tuurilla tää voi olla myös kuivista limakalvoista. Pidetään peukut pystyssä ja toivotaan tietysti parasta. Viikko siitä oviksesta taitaa just olla, tosta laskurista en tiedä mitä sekoilee.

Kyllä se mun vuoto on tänään ihan normalisoitunut eli noi kaks ekaa päivää vaan tihuuttaa.....

Me ajateltiin tänään kattella rakkausmatka varmaankin Kreikkaan ja kattelin noita laskureita että ovis osuu jonnekin 5-7.8 kohdille ja meidän todennäköinen lähtöpäivä on 5.8 eli sieltä voi tosiaan lähteä yksi salamatkustaja Suomeen sitten... Ja lapset lähtee kahdeksi viikoksi isälleen lomailemaan tulevana sunnuntaina niin täti on silloin jo poissa ja meillä mahku sekstailla mihin päivän aikaan tahansa ja sitähän sitten monesti tekee just mieli lähestulkoon joka päivä. Tää ei malta oottaa....

MK81: Täällä on varpaatkin pystyssä että ois kiinnittymisvuotoa, tsemppiä [:D]

Helou taasen,

Olis sitten menossa meitsillä dpo7-8, tai mistä sitä tarkkaan tietää. Mikähän tohon lilypiehen on tullu...tarjoaa ovulaatiopäivää vaan joka väliin. Tarttis varmaan jossain välissä korjata.

Mille alalle Mimmu tekee gradua? Pitäs itekkin vääntää, mutku ei täs töiden lomassa jaksa... Seli seli!

MK81, kuulostaa lupaavalta se tuhruvuoto! Sen määrällähän ei niin ole väliä, kun kaikilla ei tule ollenkaan. Mullakaan sen viimeisimmän varhaisen keskenmenon alussa ei tullut kiinnitysvuotoa vaikka ensimmäisillä kerroilla tuli. Siis unohda nyt tuo keskenmeno-sana, kun oli tarkoitus mainostaa että raskauden alkaessa kiinnittymisvuotoa tulee tai ei tule riippumatta jatkosta.. Tulipas epäselvä selostus, mutta siis takoitus oli olla kannustava?;)

Tatjuska, kuulostaapa ihanalta tuo kahdenkeskinen loma! Toivotaan, että saatte sieltä kivan tuliaisen sitten.;)

Jousimies73, tsemppiä paljon teille!

Mimmu82, miten ihmeessä sulla on noin ihan pitkä loma? Nauti täysillä!!=)

On: mulla on nyt ollu menkkojen jälkeenkin rinnat aika kipeet ja pissattaa usein. Mietin just, että jos kuitenki tekisin sen RT:n, kun ollaan nyt lähellä apteekkia. Menkat oli kyllä suht tavalliset, mutta kun se migreenikin tuli vasta niiden jälkeen vaikka tollanen hormoonimigreeni kuulemma yleensä johtuu hormoonien noususta just ennen menkkoja.. Ja sit mulla oli viimeksi rinnat kipeet menkkojen jälkeen sen viimeisimmän "säädön" aikana..
Eli ilmeisesti haluan nähdä sen negan siinä testissä, että ei tarvitse pähkäillä..;) saa sit ainakin mielenrauhan tässä asiassa.

hh83: Testaa [:)]

MK81: Edelleen peukut ja varpaat pystyssä [:D]

Mimmu82: Mäkin oon koko kesän ollu vapaalla kun otin potkut töistä vapaaehtoisesti ja vielä ei oo töitä löytyny mut jotenkin näillä keleillä ei kyl haittaa yhtään. Nautin ihan täysillä [:)]

MK81: On se kiinnittymisvuotoa [:)]. Tarkoitat varmaan muuten jotain muuta mimmua ton gradun suhteen, sillä mä en ainaskaan semmosta väsää [:D]

hh83: Asun talvisesonki kohteessa ja mun työt vakityöpaikassa on aina 1.9-30.4 ja tänä kesänä päätin olla etsimättä kesäksi työtä ja nauttia vaan. Saa mies raataa töissä, kun mä ja poitsu lomaillaan [;)]

Tatjuska: On tää vaan ollu ihanaa, olla vaan[:)]! Tosin täällä ei noista helteistä ole päässy nauttimaan [:-]

Täällä taitaa olla kp5 menossa (en nyt oo ihan varma ja en jaksa tuolta sitä nyt tähän hätään tarkistaa) ja odotellaan tädin poistumista (seuraavaks vuodeks kiitos). Ja helteidenkin pitäisi tänne asti löytää tiensä loppuviikosta[8D]! Joten eiköhän tää tästä iloks muutu [:D]

Heipä hei taas armaat kanssakärsijät, mulla tuli taas useamman päivän tauko palstailusta kun päätin lähteä ex tempore miestä katsomaan toiselle puolen suomea kun se on nyt pari viikkoa enemmän tai vähemmän poissa kotoa, ja sit yks asia johti toiseen ja sit mun viikonloppureissusta tulikin 5 päivän mittainen [:)] Hauska viikonloppu oli vaikkakin paljon ajamista, ja vaikkei ollutkaan edes tärppipäivät minkä takia olis sinne ajellut [8D] Tosin, jostain kumman syystä, mulla on tänään ja eilen ollut ovismaista vihlontaa muniksien kohdalla vaikka on menossa vasta jotain kp 7 [8|] Pitäs ehken uteliaisuuttaan testata et näkin onko mulle käynyt kuin MK81:lle ja ovuloinkin tosi aikaisin - ainakin tällä kertaa...?

MK81:llä kuulostaa muuten TOSI hyvältä tällä kertaa, tottakai se oli kiinnaria!

Tatjuska, ihanaa kun pääsette rakkauslomalle miehen kanssa, ja vielä niin sopivaan aikaan [;)] Hiukan oon kateellinenkin, meillä menee rahat tuohon uuteen kämppään jonne päästään muuttamaan kk päästä ja aika miehen harrastusreissuihin, joten tänä vuonna ei tuu yhteisiä lomia kovin kauheesti olemaan... [&:]  Toivottavasti saatte sen salamatkustajan sieltä mukaan!!

Joko hh83 jo testasi?

Bandida: Kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi ja aina noi kahdenkeskiset hetket on kyllä ihania. Odotan tuota matkaa kyllä niinku kuuta nousevaa. Ollaan ulkomailla oltu edellisen kerran kaksi vuotta sitten ja sitä ennen kaksi vuotta sitten. Nyt mä toivon... siis en tietty muuten... mut että tää ois meidän viimeinen kahdenkeskinen reissu pitkään aikaan ja ens vuonna tähän aikaan meitä olisi yksi enemmän... voi että mä liikutun aina kun mä mietin että meillä olis täällä kotona sellanen pikkunen, nytkin taas pyrkii kyyneleet silmiin. Kyllä noi keskenmenot ja menetykset aina lisää tätä tuskaa, ei sille näköjään mitään voi ja vaikka mä kuinka esitän reipasta niin sisällä tuntuu pahalta aina vaan. Mutta pää pystyyn ja uutta yritystä kohti, eihän tässä muukaan auta.

Nyt on reissu varattu. Egyptiin Makadi Bayn rannalle 4+ tähden hotelli täysihoidolla. Eli me ei ressata mistään, nautiskellaan vaan toisistamme ja ennusteen mukaan 37 asteisesta ilmasta ja siitä että aina voi pulahtaa veteen kun hikoiluttaa ja välillä käydä ilmastoidussa huoneessa...hmm.... [;)][;)][;)][;)]

Täältä laitan tulemaan puhurin plussatuulia!!! Haluan tuoda toivoa teille kaikille pitkään yrittäneille ja yrittäville!!!! Kerron oman tarinamme:

Itse olen 31-vuotias ja mies 37. 7 vuotta yrittäneenä odotamme esikoista. 2003 jätin pillerit pois, sitten 1,5 vuoden päästä lääkärille ilman ensimmäistäkään raskautta. Lähete tutkimuksiin, jonka kautta yksi inseminaatio-hoito. Ei tulosta. 2007 "rankempiin" hoitoihin, IVF ja ICSI jne. Nyt: kolmas (ja se viimeinen julkisen puolen tarjoama) hoitokerta tuotti tuloksen alkion tuoresiirrosta. [:D]

Kummaltakaan meistä ei koskaan löytynyt mitään "vikaa" mistään. Se oli kaikkein raskainta, vaikka saattaa oudolta kuullostaakin. Mulla kierto kellontarkka 28 pv ja miehen siittiöissä ei mitään häikkää. Olimme jo ehtineet aloittaa sopeutumisen lapsettomaan elämään, adoptio olisi kohdallamme ollut luultavasti mahdoton sairauksiemme ja taloudellisen tilanteemme takia ja muut (esim.luovutetut sukusolut) eivät oikein olisi tuleet kyseeseen, kun ei mitään merkittävää syytä meistä löytynyt.

Olin itse aivan täysin luovuttanut jo niiiiiin monta kertaa ja kuullut kaikki mahdolliset "älä stressaa" ja "kyllä se tulee kun lakkaa yrittämästä" ja pahimpana "ette vaan ole vielä valmiita"-jutut, että tuntui parhaalta ajatella elämä "uusiksi" ja sopeutua olemaan kahdestaan ja lemmikkien kanssa.

Päätimme lähteä nyt keväällä 2010 viimeiselle kierrokselle. Ensimmäinen ja toinen hoitokerta aiemmin olivat olleet karmivia. Hormonihoidot olivat raskaita, tulin tosi kipeäksi munasolujen keräyksien jälkeen ja alkiot eivät kestäneet hormoneista johtuneita hyperstimulaatiotiloja eivätkä sitten oikein pakastusta ja sulatustakaan. Muutamia tuoresiirtoja ja pakastettujen siirtoja tehtiin, ei mitään tulosta. Oma kierto häiriintyi ja kuukautiskivut pahenivat. Ja aina siinä mukana kulki se pienen pieni toivo, kuitenkin, ei olisi muuten jaksanut. Jospa sittenkin, piti aina välillä muistaa itselleen ja toiselle sanoa. Ei sitä meinannut uskoa millään tavalla todeksi sitä testiä 2.6. Kaksi viivaa!!!! Ensimmäsitä kertaa raskaana koskaan. Minä?! Ei voi olla. Siinä itkettiin ja naurettiin vuorotellen.

Nyt 12+2, ultrassa uiskenteli pikkuinen, rakas odotettu esikoinen.

Kaikella on tarkoituksensa, olen itselleni opettanut. Kaikesta olen aina yrittänyt löytää merkityksen ja jonkun ajatuksen, miksi asiat menevät niin kuin menevät. Asioilla on tapana järjestyä on samalla rasittava ja joskus helpottava sanonta. Masennuksen ja toivottomuuden aikana voi olla vaikea löytää itsestään voimia jatkaa ja toivoa ja yrittää. Silti, se kannattaa. Pitäkää huolta itsestänne ja parisuhteistanne kaiken keskelläkin!

Plussaa ja voimia, toivoa ja kaikkea hyvää teille!!!!!

Maiza: Mä täällä itken onnen kyyneleitä teidän puolesta, ihanaa että vihdoin onnistui ja pieni ihmisen alku mahassasi kasvaa [:)]. Itse kanssa lapsettomuushoidot kokeneena tiedän, että helppoja ne eivät ole, ei henkisesti eikä fyysisesti.

Tatjuska: Kuulostaa aivan mahtavalta tuo teidän loma, kateellisena täällä lueskelen [:D]

Maiza, kiitos tosi paljon tarinastasi! Me ollaan yritetty nyt vuosi ja 7kk eikä kummastakaan ole löytynyt vikaa. Tavallaan olen iloinen ettei vikaa näytä olevan, mutta sit se lapsettomuus tuntuu jotenkin niin hankalalta ymmärtää.. Mutta hienoa kuulla että VIHDOIN saitte plussan!! Paljon onnea teille!

Tatjuska, oon ihan kateellinen matkastanne..;) kuulostaa tosi mahtavalta!

Tein sen digi-testin äsken ja negaa näytti. Että jotain muuta sit nämä raskausoireet.. Noh, onneks on se aika sinne julkiselle.. Ehkä sieltä saadaan vastauksia.;)

Äääh, sori Mimmu82, sekoilin... Tarkoitin siis hh83! Mikäs on aihe? Tästä sisuuntuneena kaivoin omani esille ja asetin valmistumisaikataulun. Saas nähdä koska into lopahtaa.

Maiza, IHANAA!!! Kaikkea hyvää nyt odotukseen teidän perheelle ja toit kyllä valoa tämänkin tunnelin päähän!

Mitään oireita ei täällä taaskaan ole, muuta kun korvatulehdus (joo kiva kärsiä tälleen kesällä).

Maiza:Tarinasi oli kyllä koskettava ja hyvä meille muille yrittäjille opettavaisena tarinana ettei kannata luovuttaa ja kaikkeen pitää varautua mitä voi matkan varrella tapahtua ettei pidä lapsen hankkimista itsestään selvänä. Itellä on yritystä takana suhun verrattuna vasta 2v 4kk eikä raskaus ole ollut lähelläkään kierto tasan 28-29 miehessä on vähän "vikaa" ja mulla endo epäilys et voi olla pikkasen ongelmallista. clomeja on kokeiltu 4kk. ivf:n ollaan menossa seuraavaksi vähän pelottaa mut ei auta jos lasta haluaa.
hyvät jatkot teille loppu odotukseen [:)]

Omaa:Täällä ollaan kierron 25 päivä menossa ja tässä vaiheessa alkaa oireitten kyttäily vaikka kuinka yrittää olla miettimättä niin aina vain sitä sortuu kuuntelemaan jokaista nipistystä ja vessa reissut on ihan kauheita, kauheata kyttäämistä tuliko paperiin verta.On tää kans kummallista ja rasittavaakin välillä tahtois elää normaalisti.

Kiitos Maiza tarinastasi, hienoa kuulla onnistumisista kun tälläkin palstalla on viime ajat ollet hiljasta niiden suhteen. Pitää toivoa yllä!

Tiisa, tsemiä kitupäiviin! Ilmeisesti sitä jaksaa vielä noinkin pitkän yrityksen jälkeen jännätä ja odottaa - ihana ettet ole luovuttanut. Tuotahan se on joka kierrossa, vaikka miten olisi valmistautunut että tuskin on tärpännyt ja aikoo ottaa ihan rauhassa vain...

Tuo MK81:n tikkeri on vissiin seonnu helteestä? [:D] Koitahan parannella korva - toivottavasti teidän perheen seuraava korvatulehdus on jollain vielä syntymättömällä jäsenellä! (kummallisia toiveita mutta ymmärtänet ajatuksen [8D])

Tatjuska, hiukanko kuulostaa hyvältä tuo teidän loma! Nauttikaa lomasta ja toisistanne ja unohtakaa kaikki ikävät ja stressaavat asiat ainakin siksi viikoksi!

Täällä vain ovista odotetaan, tai aikaa että voisi alkaa testaamaan. Kokeilin varan vuoksi jo tiistainakin, kun muniksissa niin juili, mut negaa näytti. Viikonloppuna pitänee alkaa haarukoimaan tuleeko se luomuovis vai ei. Ja rakkaus <3 tulee kotiin maanantaina, toivottavasti kerkeää ajoissa kun meidän talossa saattais olla seksiä tiedossa alkuviikosta! [8D]

Tatjuska, ihana romanttinen stressinpurku-sessyily-loma teille tulossa! Kuulostaa mahdilta [:D].

Juu tää korva tuntuu vaan pahenevan... mut oikeastaan tulin vain korjaamaan ton tickerin, pakko korjata koska muuten en yhtään tiiä missä mennään [8|]

Heips tulin vaan kertomaan.... Täti ei ole tullut kylään [:D] No vasta kolme päivää myöhässä, mutta toivottavasti jää nyt sitten ensi keväälle!

Hedelmällistä loppukesää kaikille!

Ihanaa IhaNainen, toivotaan että ei tulekkaan tai siis EI SE SIELTÄ TULE [:D]

Omaa: meillä on parin viikon päästä miehen kanssa 5 vuotis hääpäivä ja lähdetään viikonlopuksi hotelliin Leville nauttimaan toisistamme. Harmi kyllä ovis on silloin jo mennyt, mutta saadaanpahan nauttia ilman mitään paineita kahden keskeisestä ajasta. Vähän jännittää miten menee, ku ei olla ikinä ennen oltu yhtä yötä pidempää erossa poitsusta, mutta ehkä jo on aikakin [:D]

Takaisin