Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei naiset!!
Tulin tänne "lomaltani" vähän tirkistelemään, mitä teille kuuluu. Onneksi tulin, sydämellliset onnittelut  wastis!!!!!![:)][:)][:)][:)][:)]
Plussatuulet siis puhaltavat välillä täälläkin palstalla, se on oikein mukavaa havaita [:D]. Olen myös seurannut teidän keskustelua noiosta ovistikuista, joihin olen itsekin tässä luottanut. Olen testaillut ovisplussia siis kierron aika alkumetreillä 9-11 kp. Nyt kävimme siellä lapsettomuusklinikalla mieheni kanssa ja kerroin, että olin juuri tässä kierrossa plussannut oviksen 10 kp. Mutta, mutta...kun lääkäri sitten katsoi ultralla munasarjojani, niin kertoi, että ovista ei ole kyllä tässä kierrossa tapahtunut ja luultavasti mulla ei ovulaatiota juuri usein (koskaan?? ) edes tapahdukkaan!!! Olin äimistynyt, sillä olin tietysti ollut iloinen noista ovisplussista, että kehossani siis edes joku homma toimii, ja nyt saatiin tietää, että lapsen tuloa on vaikeuttanut/estänyt ovuloimattomuuteni. Eli en sitten tiedä mitä noista ovulaatiotiuista pitäisi olla oikein mieltä. Ehkä en vain osaa käyttää niitä, tai sitten ne on jotain sekundakamaa, netistä olen niitä tilailllut.

Että näin. on: kävimme siis lapsettomuusklinikalla ja nyt ainakin ensisijainen syy siis olisi mun ovuloimattomuus. Elokuussa menen siihen munatorvien aukiolotutkimukseen ja jos sitten röörit on auki, niin päästään syyskuun kiertoon aloittamaan mulle toi hormonilääkitys.

Ensin olin ihan surusta maissa, kun kuulin että en ovuloikaan, vaikka tikut olivat mun antaneet niin uskoa [:@][:@] , mutta sitten tuli toivon pilkahdus, että jos se sittenkin vain olisi niin pienestä asiasta kiinni kuin ovulaatio, että mitään muuta vikaa ei olisi.....en tiedä [&:], vähän sekavat fiilikset. Toisaalta hyvä ja odottavat, toisaalta pieni epätoivo

Nyt kuitenkin yritän olla tuohon elokuuhun saakka, niin kovasti miettimättä asiaa, kun en sille mitään voi tehdä.Toki aktiivisesti ollaan pupuiltu, eihän sitä koskaan tiedä!!! [:D][:D]

Toivo, eikös tuo "ovuloimattomuus" ole suht helposti hoidettavissa hormoneilla? Vaikeinta tai suht mahdotonta on ymmärtääkseni hoitaa sitä, jos kiinnittymistä ei tapahdu. Joten siinä mielessä kaiketi onni onnettomuudessa... vaikka eihän se siltä tietenkään tunnu.

Ja tuskin nuo testit nyt sen parempia on apteekistakaan ostettuna, eli kaiketi sulla ainakin hormoonit kerran kuussa on kohollaan [:)] Ootko huomannu itessäs muita ovisoireita? Limaa...

ON: Ei mitään ihmeellistä. Väsyttää ja vtuttaa, siis länsirintamalta ei uutta. Koetellaan pongailla ovista. Jäi sitten lyhyiden kuukautisten vuoksi käymättä siellä verikokeissakaan, joten ensi kuussa sitten.

Sullahan on sitten Toivo sama tilanne kuin minulla [&:] Mäkin luulin että ainakin joissain kierroissa ovuloin mutta lääkäri meinas että aika epätodennäköistä on et kovin usein sitä olisin tehnyt [8D] Nyt eka clomikierto lopuillaan ja koitan kestää epätietoisuuden ja odottelun tuonne sunnuntai-maanantai-akselille. Olishan tuo ihan liian hyvää ollakseen totta että heti ekasta clomikierrosta tärppäis, mutta kun tutkimusten mukaan ei pitäis olla mistään muusta kiinni kuin siitä ettei akka ovuloi (torvet on auki ja ukolla tavara kunnossa) niin eihän se mahottomuus ole. Ei kannata vaipua epätoivoon, tilannehan on nyt paljon parempi kuin ennen ultraa, kun tietää mistä tärppäämättömyys johtuu ja mahdollisuudet paranee kun asialle tehdään jotain. Itekkään en enää luota noihin netistä tilattaviin ovistesteihin, näyttävät mitä milloinkin... Nyt ei muuta kuin teilläkin vaan mieli rennoksi kun ei tartte enää ressata ja miettiä et miksi ei onnistu ja peitot pölisemään, niin tiijä vaikka pääset syksyllä ihan toisenlaiseen ultraan!

Heissanrallaa[:)]

Ai täälläkö MK81 ja Bandida vieläkin yrittää tuota raskautumista??[&o] Olin ihan luullut jo että te kumpikin olisitte jo saanut sen plussan,noh luulin väärin näköjään.[:)] Itekkin täällä vielä tapellaan tuon pikkukakkosen yrittämisen merkeissä,ei ole vieläkään tärpännyt[&o] Tänään pitäis testailla ja huomenna pitäis täti tulla kyläileen...Mulla ei ole kummoisia oireita kuin tuo menkkamainen kipuilu jotan on jatkunut jo 4.päivää ja v-vuodon määrä on lisääntynyt[8|] Ettekös te ollenkaan enään käy tuolla "joko nyt onnistaisi" puolella?? Oon ihmetellyt mihin MK81 on sieltä hävinny kun ei ole näkynyt mutta täällähän se[:)]

Paljon plussapuhureita teille kaikille ja tsemppiä![:)]

Chiao,

Minnuska89, juu täällähän minä ja Bandidakin. Vaihdoin tuon jokonytonnistaisi-puolen tähän, kun en kahta ketjua jaksa päivitellä, mutta teidän edesottamuksia ja kuumeiluja toki seurailen siltäkin puolelta... ns. kärpäsenä katossa[;)]. Sulla onkin testipäivät jo käsillä!

Nyt vaan rennosti kesä tytöt! Juurikin niin kuin Bandida totesi: Mennään joukolla elokuulla sitten erityyppisiin tutkimuksiin [:D][;)]

Juhannuksia!

Täällähän me, samaa tahtia käsi kädessä MK:n kanssa.. [;)] Mullakin sitten loppui odottelu lyhyeen, ei tarvinnu kärvistellä sunnuntaihin kun jo tänä aamuna aukesi hanat.... Kierron pituudeksi siis clomien kanssa 29 päivää - onhan se jo edistystä että on normaalimittainen kierto edes [:D] *haluaa ajatella positiivisesti* Tässä kierrossa otankin sitten omatoimisesti ilman seurantaa taas clomeja ja katellaan sit elokuussa minne päin sitä aika alkaa varailemaan, klinikalle keskusteluihin ja jatkohoitoihin vai siihen "toisenlaiseen ultraan", heheh. Se tässä kyllä on huonoa kun tuli aikaisin menkat et meillä ei miehen kanssa kerkee alkaa kesäloma kun on seuraavat tärppipäivät - olishan se ollu mukava viettää ne ihan vaan sängyssä/sohvalla/pöydällä/matolla töiden tekemisen sijaan [8D][:D] 

Noh, ei muuta ku uuteen nousuun. Tänä kesänä naiset me plussataan kaikki! Tai viimeistään syksyllä kun useampikin alkaa saada apuja yrittämiseen... Tämä on käsky! [;)]

MK81 ja Bandida, kiitokset tsempistä!![:)][:)][:)]
Toisaalta sitä ajattelee, että jos sitten vielä tämän ovuloimattomuuden lisäksikin löytyy vielä jotain muuta häikkää, niin kuin juuri mainitsemasi kiinnittymishäiriö, niin se saa masentumaan. Mutta toisaalta, ei kaikkea vaan voi, eikä pidä miettiä!!! Pitäisi mennä tässä asiassa yksi juttu kerrallaan ja nimenomaan kärsivällisyyttä pitäisi olla!![8|] Sitä kun juuri ei tunnu olevan...[&:]

Aina kun odottaa jotain, ovulaatiota, kuukautisia, ultraa ym. aika tuntuu vaan niiiiiiiin matelevan, vaikka itseasiassa ne ei sitten kuitenkaan ole pitkiä aikoja.Ja eniten pelottaa se, että ei tässä pysty elämään tätä omaa normaalia elämää lainkaan kun ajatukset vain ovulaatiossa, follikkeleissa, ultrissa ja muissa [:D]. Onneksi työkaverit eivät nää ajatuksia, kun meitsi pää höyryten istuu koneella, ei niin että tekisi töitä vaan surffaa millloin missäkin vauvasivustoilla [:D][:D] ja ajatukset petipuuhissa ja pävien laskemisessa [:D]

Tämä palsta on kuitenkin huippu!! Täällä voi käydä välillä purkautumassa ja mikä parasta, kuulla mitä teille kanssasisarille kuuluu![:)]
Oikein mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille!![:)]

Toivo, mä oon päättänyt että se on häikkä per nassukka, eli sulla on toi ovishommeli ja muut toimii [:D] Nyt ku oikein todennäköisyyksiä laskee niin se että olis vielä toi kiinnittymisongelma tohon päälle, olis periaatteessa yhtä suuri todennäköisyys, kuin että ens viikolla Victoria ihastuis turvamieheensä ja jättää Danielin häämatkalle yksinään....

Iloista Juhannusta itse kunkin laiturin alle!

Hei vaan.. Kirjotin just megapitkän vieetin ja nyt tää kone kadotti sen johonki.. Äh!

No mut kuitenkin, pitkästä aikaa! Oli pakko tulla lueskelemaan uutisia, kun on taas aika kova vauvakuume päällä.. Ja samalla vähän luovutusolo.. Siis sellanen epäusko että omin avuin tulisin raskaaks.

MK81, tiedän ton tunteen, kun kaikki muut tulee raskaaks ja saa lapsia. Mulla just yks kaveri kertoi odottavansa toistaan.. Me on alettu yrittää silloin kun niiden eka syntyi.. Mahtia. Mut vauvajuhlia järkätessä ajattele, että seuraavaks ne kaverit järkkää sulle juhlia..[:D]

Toivo, toivottavasti toi ovuloimattomuus olis se teidän juttu. Se tosiaan taitaa olla aika helppo korjata. Tsemppiä!

Omaa: keskiviikkona vihdoin kuullaan meidän testitulokset. Vähän jännittää, että jos sieltä jotain selviäis.. Tosin luulen kuylä et meidän ongelma on mun endo. Mulla on tullu lisää vihlaisukipuja alavatsaan ja myös yhdyntäkivut on lisääntyneet.. Ikävää tässä on se, että pk-seudulla jonot leikkauksiinon tosi pitkiä.. Mut toisaalta turha varmaan mennä asioiden edelle. Onneks sillä gynellä on ollu aikaisemmin sellanen maaginen positiivinen vaikutus mun mielialaan.[;)] toivottavasti se saa taas valettua meikäläiseen lisää uskoa..[:)]

Tsemppiä kaikille ja nauttikaa yöttömistä öistä!

hh83, tosiaan välillä nää viestit häviää täältä ja se on tooooosi ärsyttävää.

Bandida, eikös 29 ole hyvä clomikiertopituus? Vai siis ymmärsinkö väärin tämän?

Itse bongasin oviksen jussina ja fiilikset on vielä ainakin hyvät tärpin suhteen. Toisaalta viimoset 13 kertaa on ollu hyvät fiilikset, että jos nyt tärppäis niin olis aika epäuskoinen olo.

[:D][:D] MK81, nauratti oikein toi sun vertaus Victoriasta ja Danielista [:D][:D], toivotaan että olet oikeassa!!! Ja olen kyllä samaa mieltä, yksi häikkä per nainen/mies/pariskunta saa kyllä riittää!!!

MK81, mieti, jos nyt tärppäs, niin se on teidän juhannusvauva!!!![:)][:)] Ihanaa! Sitä on sitten kiva kertoa lapselle, miten hartaasti häntä on toivottu ja sitten juhannuksena tärppäs![:D] Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin mielentilasi ja ajatuksesi siitä, että miksi nyt tärppäisi kun ei ole muinakaan kuukausina tärpännyt. Mutta sellaiset ajatuksethan me työnnämme niin pitkälle kuin suinkin jaksamme ja ajattelemme mielummin, että TÄMÄ on nyt SE kerta kun tärppää!!![:)][:)]

Itsellä pieni toivo taas tässä kuussa, vaikka lääkäri sanoikin, etten todennäköisesti ovuloi. Mutta 100% varmuutta ei ole,että en ovuloisi joten pieni usko ja toivo elää, että jos sittenkin!!!!! Josko edes joskus ovuloisin.....

Toivossa, kp 26/28-30, yk 13

MK81, joo ilmaisin itteä vissiin vähän sekavasti, 29 on hyvä clomikierron pituus, se vain että tuo kierron pituus olikin sitten se ainoa positiivinen lopputulos tuosta kierrosta ja siitä pisi sitten repiä iloa kun muusta ei voinut [;)] Pidä kiinni vaan hyvistä fiiliksistä, pakkohan niiden on joskus osua oikeaankin! [:)] Ite en oo jokaista 13 YK:ta jaksanut olla kovin positiivisin mielin tärpin suhteen, mut SILTI kun alkaa olla pari päivää odotettuun menkkojen alkuun, sitä alkaa miettiä aina et jospa se olis sittenkin... Ihan sama vaikka tietää ettei ole ovuloinutkaan koko kierrossa! [:D] Eli Toivo, et ole ainoa...

Oon samaa mieltä tuossa ettei sais olla kuin yks häikkä korkeintaan per pariskunta, jos on enemmän niin tehdään uusi jako...

Hepskukkuu tytöt,

Tuosta oviksesta piti kertoa sen verran, että itsellä en mitään tavallisuudesta poikkeavaa tunnetta tule oviksen aikana, ts. en tunne ovista muusta kuin limasta (ja tietty tikuttamalla ja hirmusella määrällä p*netusta) ja siis todennetusti ovis tapahtuu... joten älkää heittäkö lusikkoja nurkkaa vain sen vuoksi, että se ei "tunnu" viiltoina tai kipuina persuuksissa ja siksi epäilette ettei koko ovista joka kierrossa tapahdu :D

Olipa kamalan pitkä lause tuo edellinen! Siis lyhennettynä: Ovis voi tapahtua vaikkei sitä tunnekkaan [:D] Toisin sanoen koskaan ei Toivo ja Bandida voi olla 100% varma ettei ovuloi sen kierron aikana[;)][;)][;)]

MK81, no joo, mulla se ovis tuntuu kyllä melkeen siellä persiissä asti, lisäksi oon tikutellut ja lääkärikin on todennut että mun ovulaatio taitaa olla enemmän poikkeus kuin säännönmukainen tapahtuma (PCO-tyyppiset munikset) [8D] Mutta siinä puhut kyllä asiaa että pelkästään oma epäily ei kerro välttämättä mitään - kaikilla ovis ei tosiaan suuriakaan oireita aiheuta, ja jos sitä valkkariakaan ei tuu aina niin kauheen tarkkaan analysoitua [:)] Et toivoa ei kannata heittää vain jos ei ovisoireita ole - ja ovistikkujenkin kanssa voi olla niin ja näin, itellä ne ainakin on näyttänyt vähän kaikenlaista viivaa tässä historian aikana... Ovuloi tai ei [8D]

Heissulivei,

Ovikset tai ei, niin täällä kärsitään ihan rehellisestä kesäflunssasta. Todella mukavaa olla pää täynnä räkää, kun muut pääsee uimaan [8D]

Noh, kyllä viimeistään tässä vaiheessa tekisi jo mieli sitä isoa masua ja tulevaa perheenlisäystä. Huomaa että mieskin on jo hieman pettyneen oloinen, vaikka onkin meidän perheestä se "uskonnollinen" ja sanoo aina että tulee kun on tarkoitettu. Itsellä ei tuo uskonnollisuus ole koskaan päässyt kukoistamaan, joten yleensä tokaisen vaan, että: hoidatko nyt asiat silleen, että se alkais olla tarkoitus jo lähellä.

Oon antanut itselleni luvan, että jos oikein pahalta tuntuu niin saa lyödä päätä seinään. Yleensä tuo kierron ensimmäinen päivä on sellainen, että tekisi mieli vetästä maailmaa turpiin, mutta jotenkin sitten lähtee aika leikkiin mukaan uudestaan ensin bongaamaan ovista ja sitten odottelemaan josko jokainen karannut pieru olisikin se ilon nippaus.

Olen MK81:n kanssa ihan samaa mieltä, että kyllä saa lyödä päätä seinään jos pahalta tuntuu. Vain jotenkin sen avulla sitten vaan taas pääsee eteenpäin ja jaksaa tsempata seuraavassa kierrossa. Mietin kyllä just joku ilta meitä yrittäjiä, että kyllä meen vaan ollaan sitkeetä porukkaa. Joka kuukausi ollaan siellä pohjan pojalla ja vihataan maailmaa. Ja jostain sitten vaan tulee taas se taisteluinto ja saadaan häntä pystyyn uusia koettelemuksia kohti!![:)]

Itseäni ei ole tarvinnut kasata kokoon kuin yk 13 verran, että en osaa sitten yhtään sanoa kun nuo numerot on toisinpäin, että miten sitä sitten jaksaa.....[X(] toivottavasti sitä ei tarvitse kokea...

Itsellä täällä kp 28/28-30, mutta inhoan niin sitä yhden viivan tuijottelua testissä,että en sitä kyllä teen ennen kuin kp 38. Se on mun mielestä jotenkin kamalaa, aina vaan se yksi viiva [:@] Mitään oireita ei ole, ei menkkaoireita eikä myöskään niitä muita [:-]

Peukut pystyssä Toivolle! Ymmärrän hyvin tuon myöhäisen testaamisen [:D] 

Itsellä ei niin paljoa ole itsehillintää, joten aloittelen testaamisen yleensä pari päivää ennen h-hetkeä, ihan vain siksi että jos tämä olisi SE kerta ja saisi olla heti toooooodella onneissaan odottamassa... ihan niinkuin ne tavalliset melkeen ensikerrasta plussaajat [8|] Itsepetosta siis...

Onkos teistä kukaan pannut merkille mitä voisivat olla pienet nipistelyt kohdun alueella tässä ovulaation ja kiinnittymisen välillä? Virtsatietulehdusta? Oviksesta on siis vasta kolmisen päivää, joten mitään kiinnarikipuja ne eivät voine olla, mutta empä ole eläessäni myöskään virtsatietulehdusta sairastanut, joten voisiko olla sitä?

MK81, voisko olla siihen keltarauhaseen liittyviä? Siis kun munasolu irtoaa niin eikös se rakkula jotenkin kasva vielä ja ala erittää sitä keltarauhashormoonia? Mulla on noiden parin viikon aikana ennen menkkoja usein kaikenmaailman nippailuja myös. Mitä lienevät sitten, mutta tollasen selityksen olen itelleni kehitelly..[;)]

Me saatiin tänään molempien tulokset.. Kummassakaan ei ollut vikaa. Miehen testi oli ihan priima vaikka kuulemma näytteen tilavuus oli vähän alakanttiin. Mulla oli pieni verenkuva, keltarauhas- ja "maitohormooni" sekä kilpirauhastesti kaikki normaalit. Eli hormoonitoiminta on ok. Luultavasti siis vielä yritellään ihan luomuna ja jossain vaiheessa loppuvuodesta sit meen tutkituttaa sitä endoa poliklinikalle. Gyne oli sitä mieltä, että sen suhteen ei ole kova hätä, kun kerran munasarjoissa ei ole endoa..
Että näillä mennään sitten. Vaikka pitäis varmaan olla tyytyväinen ettei mitään pahempaa löytynyt niin silti kyllä ketuttaa tämä odottelu ja epävarmuus. [:@]

Mutta ovis on just kohillaan nyt, että ei auta muu kuin yrittää nauttia elämästä..[;)]

hh83, loistavia uutisia sinulla! Ehkä se sitten onkin vain kiinni siitä, että tarvitsitte tämän valmistuksen, että kaikki on kunnossa [;)][;)][;)]

Oot muuten aikas fiksu! Mulle ei tullut mieleenkään tuo keltarauhanen. Ehkäpä nämä nippailut ovatkin tosiaan sitä keltarauhasen aikaansaamaa... siis varmaankin follikkelin surkastumista. Toisaalta tarkoittaisiko tämä sitä, että munasolu ei ole hedelmöittynyt?

"LH-piikki laukaisee kypsän munasolun irtoamisen dominantista follikkelista. Follikkelin jäljelle jäävä osa muuttuu keltarauhaseksi, joka erittää progesteronia valmistellakseen kohdun limakalvoa alkion kiinnittymiseen. Progesteroni saa ruumiinlämmön nousemaan. Jos siittiö ei hedelmöitä munasolua 72 tunnin sisällä munasolun irtoamisesta, keltarauhanen ei kehity eikä raskaus ala. Jos hedelmöitys kuitenkin tapahtuu ja alkionkehitys jatkuu, alkaa hCG-hormonin tuotanto. Tämä saa keltarauhasen erittämään estrogeenia ja progesteronia, jotka varmistavat suosiolliset olot hedelmöityneen munasolun kiinnittymiselle."

Vai oonkohan ymmärtänyt tän ihan väärin? Jos tuo menisi niin kuin edellä esitin, niin silloinhan naiset tietäisivät jo muutaman päivän oviksen jälkeen onnasiko vaiko eikö. En ole kyllä aikaisemmin kiinnittänyt tällaisiin pikku-nippailuihin mitään huomiota, joten mahtaakohan olla vaan mielikuvitusta [:)]

Teillähän hh83, oli sitten todella hyviä uutisia!![:)] Hienoa! Ehkä se vaan on nyt antanut odottaa itseään. Ei muuta kun yritystä vaan, kyllä se sieltä sitten tulee [:D]. Onko sulla muuten tehty tuo aukiolotutkimus jo, että torvet on varmasti auki? Ajattelin vain, ettei se endopirulianen ole mennyt sinne [:@] [:@]

on: täällä odottelen kuumeisesti menkkojen alkua...kp 29 menossa, ei juuri tuntemuksia kuin kauheen v**tutus, joten eiköhän ne sieltä ala [:D]

Takaisin