Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivo: Minulle tehtiin tammikuussa ultratutkimukset kohtuun ja munasarjoihin. Uudelleen tehtiin noin kuukausi sitten, jolloin löytyi puhjennut kysta. Lääkäri epäili että kysta oli seurausta keltarauhashormonin vajeesta. Minulla kun on aina ollut erittäin epäsäännöllisen pitkät kk kierrot ja kovat kivut. Kivut ja kierrot säännöllistyivät ja vähenivät kun käytin rengasta, mutta nyt taas takaisin.

Tutkimuksissa silloin alkuvuodesta ei mitään epänormaalisuuksia löytynyt. Lääkäri sanoi ettei ole endometrioosiepäilyä, kun ultrassa ei näkynyt mitään. Antoi silloin kuuriksi nuo terolutit. Nyt viime kerralla, kun tuo kysta havaittiin sain taas ohjeeksi syödä teroja, jos kk kierto venyy 40 päivään. Silloin kun kiertopäivä 40 tulee, tulee ottaa aamulla ja illalla terolutit. Oikein tupla annoksena, mutta kai se tosissaan viittaa siihen keltarauhashormonin vajeeseen...

Toivo, niinhän se menee että stressi vaikuttaa vuotoon. Mulla on sitä ruskeaa vuotoa tullut aikaisemmin kyllä sekä ennen kuukautisia että niiden jälkeen. Ensi maanantaina on onneksi se gyne, että ehkä se sitten näkee jos jotain on vialla.
Lmj, tuo hormoonivajehan on onneksi aika helppo korjata lääkkeillä. Eli toivottavasti se riittää myös teidän kohdalla!

Plussatuulia kaikille!

tervehdys

Onnittelut Adara plussasta hienoa,iloitse vain kerta aihetta on vihdoinkin iloita.

lmj:Tervetuloa meidät kuumeilijoiden joukkoon.Tänne voi jakaa niin ilot kuin surut.

Omaa: Ovis oli ja meni vaikken edes yrittänyt tikutellakkaan ko on niin vahvat tuntemukset ilmankin.tosin tuntemuksia oli su-ma tiä sit kumpi päivä oli oikea, mut sen olen huomannu et joka toinen kuukausi tunnen oviksen paremmin ja selvemmin. Voiko nyt tai ennen syksyä tärppäisi niin ei tarvisi ruveta henkisesti valmistautumaan hedelmöityshoitoihin.[&:]
kp 16/29

Toivo, täytyyhän sen vanhan veren joskus päästä sieltä kohdusta pois! Eikä se aina tarkoita mitään ihmeellistä. Nyt voit hyvillä mielillä rahoittua nautiskelemaan vauvojen tekemisestä, kun kerran testeihin pääset jo syksyllä [;)] Käy kun Adaralle konsanaan vielä sullekin [:D][;)]

ON: itse en sitten viitsinyt tehdä testiä eilen, kun ei sitä pidätystä tullut illan aikana paria tuntia enempää, aamulla tuli taas niin sika kiire että jäi sen vuoksi väärään vessaan testi ja ei pystyny pidättää et pääsee oikeaan vessaan. Mutta josko sitten huomenna aamulla ottaisi sen viimosen negan. Menkat jäi tosiaan siihen yhteen päivään ja vähäiseen tuhrutukseen seuraavana päivänä. Olipas kiva juttu [>:]

Adara, olen kyllä joo kuullut, että useammillekin on käynyt niin, että just on tullutkin sitten raskaaksi ennen hoitoihin menoa. Toivotaan sitä meille kaikille!![:D] [:D]

Kun kyllä sekin tietysti on oma prosessinsa, että hyväksyy sen, et me nyt ehkä tarvitaankin apuja tän vauvan saamiseen. Ja hoidot varmasti jännittää meitä kaikkia. Mitä siellä tehdään, onko kivuliaita juttuja, niin kuin esim. munatorvien aukiolotutkimus. Ja kyllä mua myös jännittää se, että jos hormoneja alkaa syömään, tuleeko siitä sitten suuria tunnevaihteluja, et vaan itkee tihrustaa päivät pitkät, vai mitä tapahtuu. Ja myös ihan se, että lääkkeillä voi olla myös muita sivuvaikutuksia. Tuntematon pelottaa.  Ja vaikka viimeksi kirjoitinkin, että muistetaan naiset huomioida myös se mies, niin väkisinkin tulee varmaan hoitojen myötä yksinäinen ja orpo fiilis, kun hoidot lähinnä kuitenkin keskittyy meihin naisiin, ja taas on kehomme sekä oman, miehen että lääkärien tarkkailun alla . HUH![&:]

Mutta, mutta, kyllä se niin paljon toivoa kasvattaa tämän lapsen saamisen suhteen, että uskon et hoitopolku on sellainen mikä kannattaa kulkea. Ainakin itestä tuntuu, et voi sitten myöhemmin ajatella, et koitettiin ainakin kaikkea.
Mutta ei siitä enempää, sillä eihän meistä kukaan jatka/aloita hoitoja kun plussataan pikapikaa!!![:)] [:)] [:)]

hh83, kerro meille sitten heti, mitä sulle gynellä sanottiin!!! Miten juttu etenee.

MK81, toivottavasti testi olisi positiivinen!! Kyllähän tollasta ihmeellistä vuotoa voi olla ihan raskauden alussa. Peukut on täällä pystyssä !!!

Toivo, kuinka kauan olette yrittäneet luomusti? Ja onko kiertosi noin muuten normaali vai onko jotain erikoisempaa? Pahoittelut, etten jaksa lukea kaikkia reilua 30 sivua läpi.. 

Hei ihmiset,

Tänään on ollut ihmeellisiä nippailuja alavatsalla ja k un tuo ruskea vuoto ei ole vielä edes loppunut niin en ihan ovikseenkaan uskonut. Nyt juuri äsken tein sitten vikan testin joka kaapista löytyi ja siihen tuli tosi haalea viiva. Että nyt sitten olen entistä enemmän hämmentynyt. Tissejä särkee jonkin verran ja kasvoja kuumottaa. Ja lisäksi on tuo todella outo kuukautisvuoto jokas siis alkoi selvästi myöhässä ja oli tosi omituista kun vain yhtenä päivänä vuoto oli normaalia..
Jotenkin taas pelottaa että onn kyseessä uusi varhainen keskenmeno ja ei vieläkän päästä tutkimuksissa alkuun. Maaliskuussahan tilanne oli juuri se. Koska kyllähän testin pitäis olla selekästi positiivinen jo, kun oviksesta on nyt noin 3 viikkoa?!

Että tällaista aallonpohjaa sitten mennään..

hh83, MiTÄ!? Viiva on viiva [:D] Jos se sun munasolu on ensin hedelmöityttyään tanssinu onneissaan polkkaa ja nyt vasta sitten pääsi limakalvoihin kiinni -> eli siis erittää vasta nyt sitä testien kaipaamaan hCG:tä! Tuu heti kertoo miten toi edistyy???

ON: Noh, testasin eilen illalla sen kaivatun negan. Aamulla en kerenny enää varmistamaan. Vessassa joutuu useemmin juoksemaan mut muuten ne mun yhden päivän vuodot oli sit ilmeisesti menkat.

Mk81, joo aika ihmeissäni olen. Mulla ei yleensä mennkojen aikana tai niiden ja oviksen välillä ole mitään oireita. Eiliseen asti ajattelin, että mä vaan kuvittelen kaiki oireet, kun haluaisin niin kovasti jo sen lapsen..[;)]
Mut ne eiliset nippailut tuolla alavatsan kohdalla jotenkin tuntui niin oudoilta, että päätin illalla tehdä testin. Se haamu tuli noin vartin päästä testiin josta sanottiin että 30min sisään viiva tulee jos on tullakseen.

Mut niinkuin jo sanoin, niin näin on käynyt aikaisemminkin ja silloin meni kesken, että en sanonut miehellekään nyt mitään kun se on työreissulla. Mulla on se gyne tiistaina, joten katotaan jos jaksan siihen asti odottaa. Tai sit teen perjantaina tai lauantaina uuden testin. Pelottaa tosi paljon jos tää on taas keskenmeno..
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta![;)]

Ja voihan se olla että sullakin vielä nega muuttuu plussaksi. Varsinkin kun on oireitakin. Js yhden päivän vuoto on mun mielestä kyllä aika outo. Minkä pituiset menkat sulla yleensä on?

hh83, no ihmehän toi 1 päivän menkkakivuton vuoto on, mutta kai se on uskottava. Yleensä sen basic 4 päivää vuodan, joista 2 silleen kaatamalla ja klimbeillä.

Katsotaan koska sulla muuttuu iloiseksi odotuksesti tämä jännärinäytelmä [:D]

MK81, olet ihanan positiivinen mun suhteen. Itse en osaa vielä kamalasti iloita.. Jos testi vaan vahingossa näytti viivaa..[:D]
Olishan se mahtavaa, jos neljännellä plussalla vihdoin kaikki menis hyvin.

Jospas se sulle kävis samoin? Teitkö millä sen testin? Tavallisella vai herkällä? Entä jos se olikin kiinnitysvuotoa? Voisko olla mahdollista?[;)]

mk81 ja hh83: kylläpä teillä on jännät paikat. Pidän molemmille peukkuja et omituiset vuodot loppuisivat ja testit saataisiin positiivisiksi.Jos munasolu on vasta kiinnittynyt ja  hormoonit niin alhaiset vielä niin siks ei tule kunnon viivaa testiin. [:)][:)] Hitaasti hyvää tulee.

hh83 & MK81!!! WAU!!!
Siellä nyt kovasti pukkaa plussaa!! [:)] Adara avasi potin ja te jatkatte hienosti siitä!!Kaikki hyvät onnet nyt teille sinne, toivotaan että hh83 plussa vahvistuu oikein paksuksi ja MK81 saa sen plussan pärähtämään vielä ruutuun [:)][:)] Toivottavasti kaikki palstalaiset joutuvat plussatuuliiin vahvasti mukaan!!

lmj, meillä menoss yk 12. Mulla todettu jonkin verran? endoa ja miehellä tosiaan 3/4 testistä hyvää, mutta petrattavaa olisi. Kuukautiset mulla tosiaan on ollut koko elämäni hyvinkin säännölliset kierto 28-32. Ja vuoto ollut tosiaan melko runsasti. Mutta, mutta, nyt kun ollaan tässä tuota lasta haaveiltu, niin tosiaan menkat olleet todella sekaisin koko vuoden. Kierron pituus vaihdellut, samoin  kuin vuodon määrä. Outoa! Olen laittanut sitä ihan stressin piikkiin sillä plussaa en ole koskaan saanut.

Luulen, että mulla myös ovulaatiossa jotain häikkää, sillä olen saanut kaksi viivaa kierron 8,9 ja 10 päivinä eli todella aikaisin. ( siis 3 kiertoa olen tikuttanut) Se saattaa myös olla yksi tekijä, miks lasta ei vielä kuulu, plus endo plus mies.....[:-]  Mutta olen hyvin toiveikkaalla mielellä ja aion saada vauvan kunnes toisin todistetaan [:D]  [:D] [:D] Niinkuin tietysti me kaikki!!!

Mutta jänniä hetkiä eletään tällä palstalla!!! Naiset, ilmoitelkaa miten käy!!! [:)] [:)]

Heps,
Eipäs nyt vielä nuolaista! Tsemppi palstalla on ainakin kovaa, vaan yhtään positiiviseksi luokiteltavaa testiä en o tällä viikolla saanut aikaiseksi. Joten kohdistetaan nämä onnet nyt vaan hh83:seen [:D][:D][:D]... toki toivotaan että perässä tullaan tässä pikimmiten [;)]

Yhden roskishaamun oon saanu eilisestä testistä. Tuohon apteekin omaan siis, mitenkäs herkkä se muuten on?

Toivo, mulla on kanssa tosi aikainen ovulaatio. Yleensä ovis itsessään jo kp10... eikä kuulemma gynen mukaan ole haittaa, kunhan luteaalivaihe on sen yli 10 päivää. 

MK81, kiva kuulla toisenlainenkin mielipide tuosta aikaisesta ovulaatiosta. Mun gyne sanoi, että jos ovulaatio on kovin aikaisin, niin kyseessä saattaa olla munasolu joka ei ole vielä "valmis" ja siksi ei välttämättä voi hedelmöittyä. Jostakin keskeneräisestä munasolun kehittymisestä se puhui. Ja sitten myös siitä, että jos ovulaatio on ajoissa, niin limis ei välttämättä silloin vielä ole tarpeeksi paksu, mihin se hedelmöittynyt munasolu voisi kiinnittyä. Mutta, tiedä näistä sitten.

Ajattelin, että siellä lapsettomuusklinikalla sitten kysyn tuotakin asiaa. Uskon, että heillä parhain tieto näistä, vaikka tokikaan en voi moittia oman gyneni ammattitaitoa. Tosin olen kyllä kuullut, että ihmiset ovat kyllä tulleet raskaiksi vaikka ovulaatio tapahtunut jo varhain.

Päätelmä: Meidän kummankaan raskaaksi tuleminen ei siis riipu tuosta meidän aikaisesta ovulaatioajankohdasta! [:D] [:D]

Hei, mites kaikilla sujuu?
Itse olen yrittänyt unohtaa koko haamun, mut eihän se helppoa ole.. Raskausoireita tulee ja menee. Välillä olen ihan varma, että en ole raskaana ja sit yhtäkkiä alkaa rintoja särkeä ym. Mulla olisikin teille kysymys.. Eilen kävin jumpassa ja sen jälkeen tuli parin tunnin ajan sitä samaa ruskeaa vuotoa, jota tuli menkkojen (?) aikana. Tänään sitä on tullut taas vasta nyt illan aikana. Ei tunnu normaalilta ollenkaan. Osaako joku sanoa onko se aina merkki kohdun ulkoisesta raskaudesta vai voiko kyseessä olla myös onnistunut raskaus? Tai sitten mulla hormoonit heittää ihan päälaelleen. Myös sitä endoa pelkään, kun mulla on sitä ultralla löydetty vähän.
Tulisi se tiistai nopeastei, kun silloin menen kierron kartoitukseen ja siis ultraan.

MK81, oletko kokeillut esim Predictorin varhiaisella testillä? Sen pitäis olla yks herkimmistä testeistä ja on mulla näyttänyt jopa 5pva ennen menkkoja plussan.

hh83, kai sen vanhan veren (ruskean veren siis) pitää päästä joskus pois! Kohdun ulkoisessa ilmeisesti kivut ovat se suurin merkki, joten jos sellaisia ei ole, niin ei varmaan kannata vielä huolestua [:)] Miltä näyttää testit?

Predictorilla (sillä tavallisella) sain sillon 3+4 (dpo 14) sen haamun, joka sitten kutistui seuraavana aamuna negaksi. Sitten se päivän vuoto ja nyt olisi menossa 28 kierrolla (normi kierrot 23-27) päivät 4+5... luulis että jo näkyis jos olis raskaana [:@]

MK81, voi olla että olet oikeassa. Toivottavasti. Jotenkin vaan epäilys koko raskaudesta jäytää mielessä. Huomenna teen uuden testin. Ehkä siitä sitten sais jotain varmuutta suuntaan tai toiseen..
Ja anteeksi omanapaisuuteni! Tämä palsta vaan on paras henkireikä! Joten kiitos kun olette jaksaneet vastailla mulle!

MK81, todella toivoisin että seuraava tädin vierailu jäis sulla pois ja se plussa vihdoin tulis näkyviin! Niin kuin tietysti kaikille palstalaisille paljon plussatuulia viikonlopuksi![;)]

No voi hemmetti, että osaa olla epäselvä tilanne MK82 ja hh83, molemmilla... Koittakaahan nyt edes jompikumpi tiristää se plussa siihen tikkuun [:D] (ette varmaan oo yrittänytkään...)

Mulla on täällä täti kylässä. Niukanlaisesti mutta kuitenkin. Varasin ens viikolle sen munanjohtimien aukiolotutkimuksen. Ei taida valitettavasti keretä ennen kesätaukoja (prkl kirosana) alkaa enää vetään clomeja. Tai siis niitähän kerkeis, mut kun ne ei anna vetää niitä ilman valvontaa / ultraamista, etten mee ja paukase nelosia [8D] SItä lukuunottamatta ihan voittajafiilis, kun nyt "oikeesti" saa hommat käyntiin, ja tuon tutkimusten tulosten jälkeen voidaan oikeesti hahmotella miten jatketaan...

Hienoa Bandida! Ihanaa, että asiat etenee siellä. Se varmasti auttaa omaa oloa, kun tietää mitä tapahtuu. Mun mielestäni ne neloset kuulostais just hyvältä.. Olis sitten kerralla tehty koko lapsilauma, niin ei tarttis enää uudelleen tätä rumbaa elää niin miellyttävää kuin tämä raskautuminen onkin..[;)][;)] Noh, leikki leikkinä! Tsemppiä Bandidalle hoitoihin![:)]

Takaisin