Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mikäs on tilanne tatjuskalla?

itelle se täti tosiaan saapui... kierto jäi sitten 28päiväiseksi.
Ja ovis oli kp21. Eli lekuria soittelemaan tällä viikolla taas...
Hemmetti, no... Kaipa tää tästä taas.

wastis, pahoittelut lyhyestä kierrosta..[&:] Toivottavasti saat lääkäriltä avun tuohon!
Tatjuska, teitkö jo testin?

itse olen täällä nyt kahden vaiheilla.. Keskiviikkona tai viimeistään torstaina pitäisi menkat alkaa jos alkaa. Lauantaina tosiaan viilteli alavatsasta koko päivän ja valkovuotoa tuli tosi paljon. Vessassakin ravasin yhtenään. Lauantai-iltana ihan älytön päänsärky. Sitten sunnuntaina ei mitään, illalla alkoi tulla vähän ruskeaa vuotoa. Myös ihan ihmeellisiä kuumia aaltoja. Ihan kuin jotkut vaihdevuodet olis ollut! Vieläkin välillä yllättää sellanen tuskanhiki. Tissit on särkenyt jonkin verran koko ajan. Mahaan sattuu vähän, mutta se taitaa olla enemmänkin jännitystä siitä alkaako menkat kunnolla kuin perinteistä menkkasärkyä.
Taidan huomenna uskaltaa tehdä testin.. Olis työpaikalla jotkut juhlat illalla ja haluan olla varma siitä, voinko ottaa viiniä vai en. Ja keskiviikkona oltais menossa laivalla Ruotsiin päin, joten senkin puolesta hyvä osata varustautua että ottaako niitä siteitä mukaan vai ei..[;)]

Kohta pitäis mennä kolaamaan lunta pihalta.. Että sitä nyt sitten puskee oikein kunnolla!
Hyvää viikkoa kaikille!

En sitten hakenutkaan testiä kun nyt tulee taas vuotoa. Menkat on vaan ihan sekasin ja toi eilinen lienee pelkkä viivanpaikka. Menkkakipujakin on.

Voi hitsit, Tajuska! Mikä kiertopäivä sulla sitten nyt on menossa?
Mä odotan vielä sen gynen vastausta mun meiliin. Sais jo tietää, että mikä siinä virtsatestissä nyt mätti.. Ei mitään keskittymiskykyä tällä hetkellä! Odotan vaan, että alkaako menkat vai ei.. Pitäis jo alkaa tehdä hommia. Niitä olis ihan vaikka muille jakaa, mutta tuntuu tosi vaikealta aloittaa mitään kun ajatukset harhailee. Mahaan ja selkään sattuu ja tissit on kipeät.

hh83: Mulla on kierronpäivä 29 menossa jo. Eli ois kyllä pitäny kunnon menkat alkaa. Ei tuolta tule vieläkään kun vähän veskipaperiin punaista. Mielenrauhan takaamiseksi teen vielä digitaalisen testin.

haa.. meillä on sama kiertopäivä![;)]
Odotan malttamattomana, että kerrot mitä se digitesti sanoo!
Mun ruskea vuoto on melkein tyrehtynyt. Yritin etsiä sitä kohdunnapukkaa, mutta en oikein tiennyt mitä etsiä.. Hmm.. En viitisnyt sitten enää syvemmältä ronkkia, kun tuntui siltä että en sitä varmaan osaa tunteakaan. Selkää särkee, se on normaali menkkaoire. Tissit kipeät, se voi olla mikä tahansa oire.. Mahtavaa tämä odottaminen! Aika kuluu liian hitaasti![;)]

TATJUSKA: Mulla myös jää vaan paperiin vaalenapunaista pyyhkiessä. Muuten ei isompaa vuotoa ole tullut. Tosin mahakivusta päätellen tulossa on...
Rinnat kipeet ja tää väsymys ei oo hävinny mihinkään [&o]
Normaalisti mulla tulee 2pvaa ennen kunnon vuotoa "tiputtelua" ja sit alkaa kunnon vuotoa.
En tiiä mitä tää on kun kp 24...vasta.

Turha tässä on varmaan testailla mitään. Kiertokin on nyt sitten sekaisin...[>:]

Negatiivinen. Tiesin kyllä odottaakin mutta mieli huojentui kun toi testi on varma. Eli nää on sit ne mun menkat, viidettä päivää tippa sillon toinen tällöin mutta ei vuotoa siteeseen asti. Jokin on pielessä ihan varmaan kumminkin ottaen huomioon kaikki kipuilut ja muut. Perhanan kaavinta minkä teki mun kropalle. Tätä ennen niin säännöllinen kierto ja tunsin oviksen ja kaikki :(

Piti oikein ruveta vähän tutkiskelemaan asioita kun nää menkat on kaavinnan jälkeen kutistunu olemattomiksi mutta kivuliaiksi. Ja tällaista on näköjään muillakin kaavituilla ollut. Ja sitten muistin että viimeksi ultrassa kp9 lääkäri sanoi sen kalvon olevan vain 5mm kun se normaalisti ovulaation aikaan on yli 10mm jotta alkio voisi kiinnittyä.

Olikos kellään kokemusta vastaavasta kaavinnan jälkeen? Ja kauanko mä odottelen että palautuuko kroppa vai ei vai onko mun kohtuani vioitettu lopullisesti kaavinnan yhteydessä. Oletan, että sitä kohdun limakalvon paksuutta saa aika helpostikin jollain hormonikuurilla vahvistettua. Nää on nyt mun neljännet menkat kaavinnan jälkeen ja niukkenee entisestään.

Kurjaa, Tatjuska.[&:] Ehdin jo sun puolesta innostua. Ei ole elämä helppoa.. Toivottavasti kuitenkin kroppa pian toipuisi siitä kaavinnasta. Eikö sulla aika pian kuitenkin tullut tuo edellinen plussa? Eli mahdollisuudet raskauteen on kuitenkin hyvät. Tsemppiä!

hh83: Eka plussa tuli juu yk3 mut silloin kierto olikin vielä ennallaan ja vuoto suht normaalia. Kaavinnan jälkeen vasta tää tilanne on menny tällaseks. Ja tää oli tosiaan mun eka keskenmeno ja kaavinta, mulla on kaksi lasta -00 ja -03 ennestään ja nekin tärppäs yk2 ja yk3, siihen aikaan mulla oli tosi runsaat kuukautiset. No nyt mulla on sit painookin 30kg enemmän kun sillon. Siihen tarttis nyt saada muutos.

Tatjuskalle: Ihan alkuun haluan ilmaista pahoitteluni negasta ja kaikesta kierto-ongelmista alkaen.
Todella kurjaa[:(]
Ja sitten kokemukseni kaavinnasta:
Mulla siis keskenmennyt (ultrassa todetuista raskauksista) jo 6 sikiötä ja lisäksi yksi todella varhainen keskenmeno, meni kesken ennen varhaisultraa ja yksi ilmeisesti meni kesken kuopusta odottaessa (oli kaksoset tulossa).
Kaikki 6 keskenmennyttä on kaavittu ja minulle on tämä ollut ainut ratkaisu, koska keskenmenot ovat olleet keskeytyneitä.
Toipunut kaikista hyvin paitsi yhdestä kaavinnasta- kesti 9 kuukautta, kunnes homma oli selvä- minulla näytti kuukausia verikoe +:aa ja kaavinta suoritettiin uudestaan kahdesti- eikä koskaan löytynyt mitään raskausmateriaalia niissä ylimääräisissä kaavinnoissa/ultrissa...Joka tapauksessa kun vihdoin sain puhtaat paperit, meni muutama kuukausi, kunnes onnistuin raskautumaan.
Tässä viimeisimmässä keskenmenossa (syksy 2009) sain massiiviisen verenhukan ja olin menettää kohtuni ja henkeni.
Mutta kiitos osaavalle ambulanssihenkilökunnalle ja naistenklinikan tehohoidolle, selvisin.
Ja toivuin (fyysisesti) kaavinnasta kuukaudessa, jolloin ultrassa todettiin ovulaatio ja normaalit limakalvopaksuudet.

Joten johtopäätökseni on, että jokainen kerta on yksilöllinen jopa samalla henkilöllä.

Toivottavasti saat kierron ja kehon kuntoon mahdollisimman pian ja pääset nauttimaan täysiaikaisen raskauden mahdollisimman pian!
Niinkuin tietenkin kaikki vauvakuumeiset- lyhyen tai pitkän ajan kuumeilleet[;)]

Tulipas sepustus..[:D]

Kiitos Kaika, itku mulla tuli lopulta että pitääkö ton keskenmenon ja sen vuotourakan jälkeen kokea sitten vielä nämä toisenlaiset ongelmat kun oon aina ennen toiminu kun kello ja kuukautiskierrot siis tasasia ja vuodotkin ihan tasasia... Eihän tää oo mitään noin moneen keskenmenoon verrattuna kun sulla mutta silti alkaa usko mennä koko touhuun. Mä päätin odottaa vielä yhdet menkat ja jos ne on yhtä onnettomat ja kivuliaat niin menen lääkäriin...

Moikka,

tässä tämmöinen lainaus:
"
Itse limakalvolle sinun on hieman hankala tehdä mitään. Mikäli olet selkeästi alipainoinen ja/tai liikut kovasti, niin tällaiset asiat johtavat siihen, että rasvaprosenttisi on alhainen ja tämä ohentaa limakalvoa. Eli normaalipaino + kohtuullinen liikunta kannattaa.

E- vitamiinista on sanottu olevan jonkinverran mahdollisesti hyötyä tällaisessa tilanteessa."

(http://www.helistin.fi/verkkolaakarit/kysymys/6474595)

Yritän päästä teittien juttuihin taas mukaan, pari päivää pois niin voi jestas et tarinaa on tullut!!!! Ei mitään tuntemuksia oikein missään, ärsyttää kun nyt joutuu vielä viikon suunnilleen odottelee et mitä tapahtuu ja jos tapahtuu. Paleltaa, sen tiedän!!

Kylläpä on ollu ilta!

Löysin yhden herkän first testin..ja tein sen..kaksi viivaa..toinen haalea..en uskonut silmiä..kävin ostaa clearblue testin..ja haalea plussa..haalea,mutta näkyy..
tuijotin pari tuntia testejä ja sitten vielä apteekin testi kehiin...2 viivaa...haaleaa,mutta viivat!
valkovuodon ja haalean veren sekoitusta pyyhkiessä su ja tänä aamuna..aamun jälkeen ei mitään..

Kyllä on pää sekaisin...ei tiedä mitä ajatella! voiko kolme testiä olla väärässä... huomenna taas uusi testi..

PALJON ONNEA!!!!!!

Mikä kiertopvä menossa sulla? siis että onko menkat vaan myöhässä vai oliko tutuma takalistossa et nyt on tärpännyt?? [:D] Ihanaaa!!!!!

kp 24 tänään. Selässä ja masussa tuntunu päivän kuukautisoireita. Kuukautiset alkas normisti to tai pe..mutta jospa nyt sitten ne jäis tulematta ja nää parin päivän "vuodot" jäis tähän..pari vkoa on väsymys ollu päällä,flunssaa,pääsnsärkyä ym.. nyt enää nänä tukossa..
Pelottaa,jännittää..

Takaisin