Pesänrakennusvietti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy, mullakin pahasti vaiheessa mä ootan et oon kotona niin pääsen pyykkään ja laitteleen. Pari laatikkookin pitäis saada järkättyy ja heitettyy turhat roskiin. Kirppari sentään pidettynä jo ja hirmu moni kaveri haluis vielä nähä, kuhan kyselisivät ite!!! Ja vauvakutsut ja kaikkee ois vielä eessä päin. Mä keskityn nyt näihin vikoihin työviikkoihin ja huilimiseen. Tässä ollu touhua ja tohinaa tällekin viikonlopulle ihan yllin kyllin!!

Kyllä Mira ehdit kaiken vielä laittamaan. :) Vaikka tiedän kyllä tunteen, kun paniikki iskee.. Reilu neljän viikon päästä kuitenkin voivat ihan hyvin jo vauvat syntyä.

Pesää on rakennettu oikein urakalla!! On vaihettu, pesty, silitetty ja lyhennetty verhoja enempi vähempi yhteen jos toiseen huoneeseen. Paksuimmat ja "turhimmat" talvikamppeet siivottu säilytykseen. Parisänky käännetty toisin päin ja pinnis siirretty. Imuroitu, pyyhitty pölyjä ja jopa ikkunalistoja hinkattu viime kesän kärpäsenkakka-tipluista :D

Hitto, rupeaa tekeminen loppumaan... :rolleyes: tai no ainahan se kierros alkaa alusta. Kohta vois taas pestä jääkaapin jne. :joyful:

Voi Rosalina voisiks vähän lähettää sitä siivousintoa tännekin! Mä oon hypänny askeleen eemmäs ja harjotellu jo ristiäisherkkujen tekoa, pikkuhiljaa toi sokerimassakin alkaa mua totteleen! Seuraavaks ois suunnitelmana vaaleensiniset macaronit :o
Vieläkun joku muu siivois jäljet!

Tänne saa Rosalina tulla jatkamaan jos siellä loppuu tekeminen :)
Eilen kirjoitin itselleni tehtävälistan ja siitä tuli piiiitkä... Tänään en sitte töiden jälkeen jaksanut kuin tehä ruoan ja lösähtää sohvalle. Onneks isukki viihdyttää esikoista niin äiti saa koomailla...

Joo, täälläkin suuri saavutus jos saa tiskarin tai pesukoneen päälle :D

Täällä on pesukone ja silitysrauta laulaneet :D Lisäksi laadin oikein listan isommista siivoushommista, jotka ajattelin hoitaa ennen vauvan tuloa.

Maanantaina mies vihdoin haki pienet vaatteet kellarista <3 Mutta eipä niitä paljon ollut O_O Nyt arvon, pitääkö hankkia tai tehdä lisää.. Osa vaatteista on viety anopille säilytykseen, mutta ne on 60cm eteenpäin.. En yhtään tiedä minkä kokoinen vauva on tulossa.. No kukapa tietäisi. :D Esikoisella oli muutama 56cm body, muuten mentiin 60cm vaatteilla. Toiselle piti ostaa 50cm, kun oli niin pieni. Ensimmäiset osti appiukko, että oli edes sopivat vaatteet, millä kotiutua :D Nyt on vaan tieto, että oli rakenneultrassa siro neiti (vastasi viikkoa pienempää).. Sillä ostin Hulluilta päiviltä kaksi pientä yökkäriä (tiesin että niitä ei ole).

Aattelin huomenna iskeä kynteni tuohon hoitopöytään.. pestä se (käytettynä kun ostettu), pestä ja lajitella vaatteet ja laittaa kaikki paikoilleen. tänään haettiin myös pinnis eli senkin saisi huomenna koota ♡
oottekos muuten pesseet vauvan vaatteet yleensä 40° vai 60°? olisiko käyttöönottopesu ainakin hyvä tehdä 60°?
mä kun oon vähän huono pyykkäri ja yleensä pesen kaikki meidän pyhkit 40°...
Mietein myös, että uskallankohan pestä kaikki kestovaipat 60°, kun osassa sanotaan että pesu vain 40°:ssa, mutta jotenkin musta tuntuu että mahtaakohan ne pöpöt noin alhaisessa lämmössä lähteä...

Mä pesen käytännössä kaikki vaatteet 60 aina :) ja kaikki vaipat kestää 60 pesun kyllä. :)

Tuntuu, että täällä olisi kaikki jo hommattu ja silti taustalla pyörii tunne, että vaikka ja mitä vielä puuttuu ja tarttis tehdä. Lähinnä ne on noita ostoshankitoja, joita on jäänyt ostamatta "kun tässä on vielä aikaa". Mutta mitä jos se aika loppuu oikeasti kesken? :D

Mä manailen täällä osastolla just tuota et aika paljon on vielä hankkimatta enkä niitä varmaan itse pääse hankkimaan :( Olis vaan pitänyt aloittaa ajoissa... Noh mies joutuu pyykille ja järjestelee vaatteet sit kaappiin... Ja ostaa loput tavarat :)

Mä sain eilen laitettua vauvan vaatteet paikoilleen kokoineen lajiteltuna, samalla tuli valittua kotiutumisvaatteet. Alkaa olee kaikki suht valmiina..enää puuttuu kylpyamme ja varmaan jotain mitä en nyt muista :grin

Mulla alkaa iskee nyt paniikki, et entä jos en ehdikkään hommaammaan kaikkea tarpeellista...O.o

Takaisin