Pesänrakennusvietti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa tekeminen loppumaan tästä 107 neliön talosta. Oon siivonnu kaikki kaapit, vaihtanu verhot sekä matot. Tytön huoneeseen oon laittanu paikoilleen kaiken mitä ollaan hommattu, vaatteita en oo vielä tohtinu pestä, koska pesen ne pian uudestaan... :grin sänky odottaa mun vanhempien luona ja sen saan v.loppuna! Jee :) Hoitopöytä haetaan kuun lopussa. Mitähän keksin seuraavaks...?

elaffy, äiti sano ihan samaa ja mä oon käyny niillä siivoamassa kaappeja raskauden alussa :grin Suunnittelin tossa, kun pitäs matot pestä ennen juhannusta kuten joka vuosi...haen porukoilta ison saavin jossa liotan mattoja, mies saa nostaa ne telineelle ja mä päästelen painepesurilla. Pakko suunnitella tämmöstä kun tekeminen on loppunu :hilarious: Toivottavasti ehdin toteuttaa tämän ennen synnytystä :grin

Mä voin kans asettua jonoon, meille saa tulla ihan vapaasti toteuttamaan kaikkia siivous vimmojaan!

joo se on kyllä huomattu että joka päivä pitää ollaa hinkkaamassa jotain kaappeja :grin vaikka ei olis tarvekkaan. mut oon aatellu että nyt kun energiaa semmoseen vielä on ni menkööt :cat:

Mulla on ollut pesänrakennusvimma noin kuukauden verran. Olen pessyt pyykkiä, siivoilut kaappeja ja asuntoa muutenkin, pyytänyt miestä siirtämään huonekaluja, järjestellyt tavaroita järkevimmillä paikoille, shoppaillut vauvatavaraa netissä ja perinteisissä kaupoissa... Erityisesti siivoaminen, järjestely ja kaikki vauvatarvikkeet ovat parasta viihdettä. Haaveilen ullakkokomeron siivoamisesta, mutta mies ei ole vielä kerennyt hakemaan sitä varten uusia pahvilaatikoita Pelikaanivarastolta (vanhat laatikot eivät minulle tällä hetkellä kelpaa). Kaiken pitää olla uuden tuntuista, siistiä ja järjestyksessä.

Jos huomenna jaksaa vois alkaa raivaamaan vauvanvaatteille tilaa :Heartpink mut en ota stressiä, ihana olla koko aamupäivä yksin kotona pitkästä aikaa :Heartred ei miehen seurassaan siis mitään vikaa oo:wink

Nyt se sitte iski yötä vasten tää pesänrakennusvietti, oon tyhjentänyt kaappeja ja laatikoita et vauvan tavaroille ois tilaa. Jälleen kerran ihanan vapauttavaa heittää vaan roskiin tavaraa mitä ei tartte ja kirppistäkin ois vieläkin tarkotus tässä pitää!! Sais tätä pientä asuntoo ees vähän tyhmemmäksi ja vauvan vaatetta tilalle!!

Täällä yritetään kuumeisesti etsiä uutta asuntoa tämän pienen ja epäkäytännöllisen kaksion tilalle...
aluksi olin tosi innoissaan asunnon etsimisestä ja muutosta, mutta tällä hetkellä lähinnä vain vituttaa kun sopivaa asuntoa ei löydy :sour:

Asunto hakusessa täälläkin eikä kiinnosta enää yhtään etsiä... pesää tekis mieli rakentaa ja ostaa uutta mutta ei tähän vanhaan viitsis. :(

En ole todellakaan aiemmin ollut mikään kodinhengetär, mutta nyt olen kovasti raivannut vauvan tavaroille tilaa ja muutenkin siivonnut kaappeja eli pesänrakennusvietti kyseessä. Mies ei vaan ole saanut juuri mitään aikaiseksi joten luulen että heitän miehen tavarat vauvan kaapeiksi aiotuista kohta vain pahvilaatikkoihin niin saan pahvilaatikoista vauvan tavarat kaappeihin. :)

Olohuone rempataan (tai minä remontoin) ja huonekalut uusitaan huhtikuussa ja samoin varmaan makuuhuoneeseen tehdään vähän remonttia. Keittiöön tekisi myös mieli tehdä pientä remonttia, että saisin sen hieman käytännöllisemmäksi. Aikanaan työhuoneesta täytyy sitten tehdä vauvalle huone, mutta sillä ei ole vielä niin kiirettä koska vauva kuitenkin nuukkuu meidän kanssa varmaan aika pitkään. :happy:

Mulla olis kauhea hinku muuttaa.
Toiveessa olis isompi joko kooltaan tai yks huone enempi. Saunaki olis nii kiva.

Jos vaa sais uuden kämpän nii sit viitsis alkaa touhuun. Nyt ei kiinnosta

Sain 3 laatikkoo tyhjennettyy vauvan tavaroille, sit kun pakkaus tulee/ saadaan muuta vaatetta niin rupeen peseen niitä! Jokunen viikko siis menee vielä!

Mä aion vielä muutamia kirppiskierroksia tehdä, ehkä perjantaina ehdin taas katsastaan tarjontaa. Jospa löytäisin muutamat pienemmät vaatteet vielä. Sitten vois suunnitella jo alkavansa pestä niitä vaatteita ja järkkäillä kaappiin vauvalle valmiiksi. Sänkytekstiilit pitää myös pestä jossakin kohtaa, mut vielä ei viitti pedata sänkyä valmiiksi odottamaan, sehän ehtii pölystyä jo moneen kertaan :D Vauvan huonetta pitää kyllä vielä hiukan sisustaa, vaikka pinnis pahvilaatikkoineen siirtyykin aluksi meidän huoneeseen :)

Toivottavasti mun kadonneet pesänrakennusvietit heräis uudelleen. Alkuraskaudessa tein vaikka mitä,siivosin päivittäin,tyhjensin varastoa,sisutin...nyt sit taas.... halua olis mutta aloittaminen mahdotonta. Hyvä jos kerran viikkoon saan imuroitua :grin:confused:Makuuhuoneeseen sain viimeviikolla pari uutta lipastoa vauvan tavaroille,nyt ootan sitä pesu-silitys-viikkaus-järjestysBuustia :wideyed:

Mä luotan että se tulis sitte kun äippälomaalkaa, sitten olis ainakin aikaa. Meillä kun asuu kaksi täystuholaista niin en kauheita viitsi vielä siivota raivata kun ehtii sotkeentua vielä monta kertaa. Sain kuitenkin yhden lipaston tyhjennettyä vauvan tavaroille!

Takaisin