Pesänrakennusvietti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mira: Täällä sama ongelma et jos olis isompi talo niin varmasti laittaisin kaikkea valmiiksi mutta ei tänne 49neliön kämppään hirveästi saa lisätilaa. Mutta tällä mennään toistaiseksi :)

Suunnittelen kovin lastenhuoneen uudelleen järjestämistä niin että sinne saa sitten pinniksen aikanaan sopimaan (kauhean akuuttia siis!) Ja pitää se muutenkin saada palvelemaan kahden tenavan tarpeita. Vähän kyllä jännittää miten käy huoneen jos uus tulokas onkin poika.. Nyt kun se on vaaleanpunainen prinsessa ihmestys...
Mies luottaa mun pesänrakennusvietin tulemiseen niin vahvasti että ehdotti ettei oteta tyttöä pois päiväkodista vielä toukokuussa kun äippäloma alkaa. Voin sitte toteuttaa itteeni vapaammin jos vaikka haluan siivota vaatehuoneen ja komeroita taas :D

Tännään siivottu 11 asti kämppä lattiasta kattoon, käytetty kaikki petivaatteista mattoihin asti pihalla tuulettumassa, ihana kun on puhdasta!! <3
Kylläpä mennee muuten luutuaminen melkosesta urheilusta ku ei oo sitä vartta, vanhan aikasella systeemillä lattiat kontaten läpi! Tulleepahan tajuttoman puhasta ku läheltä näkkee kaiken p*skan mikä pitää luututa:)
Kaiken tän kruunaa sit tietenki jumalaton selkäkipu, mutta kauratyynyä lämpiämää :P

Km kokeneena, en oo uskaltanut toivoo parempaa tulevaa vaan odotellut sen run. RU jälkeen iski ahistus, että asiat kotona rompehuoneesta saatava mallilleen. Meil on neliö, mutta ne tilat löytyy parvekkeelta ja terassilta ulkoa.... Ja tavaraa enempi kö varastotilaa ja olemassaolevaa tilaa. Viime torstaina tuttu laitto viestii lastentarvikkeen alesta, perjantaina hommattiin Emman yhdistelmät + keinuva sitteri, lauantaina Ikeasta lipasto, joka olikin väärä tuote - sunnuntaina korjaamaan asia mutta tulikin hommattua muuta. Tai siis lipasto mutta ihan toisenlainen kö aiemmin sovittu. Eilinen ilta meni vauvan huonetta sumpliessa, tänään laulaa pesukone vauvalle puhdasta vaatetta, varastosta löyty se 5 laatikkoa vaatteita, toiset 5 laatikkoo tuli menetettyä v.2013 muuttojen vuoksi, kun nakkasin konttiin. Sillon oli yhteinen puhe, että lisää pieniä tule... Mutta kuinkas ne asiat tuppaa muuttumaan... Jos olis hartaasti vaan pystynyt säilyttää, ni vaunut olis vaan tartennu ostaa uutena. Pinnis saatiin tutuilta jo tossa aiemmin. Verhot ja matto huoneeseen, ni alkaa olla parempi olo. Nyt haluu laittaa, kö pystyy olen pystyssä tai liikkumaan, toisin kuin eka 1/3.

Vauvan liikkeet tuntuu päivittäin, taitaa tapailla jo tiettyy rytmiä, ilmottaa kö pitää syödä. Pitkään en voi olla pystyssä kön huippaa 10:llä. Jos mimmi tulee aikasemmin ni olis huone oottamassa. Vielä tietty vaipat, kosteuspyyhkeet, vanupuikot, septidin ja talkki hommattava lähempänä la.

Onko muilla näin, mutta itellä on pakko käydä kurkkii vauvan huonetta ja kamoja, kun ite vauvaa vielä oo siellä?

Mulla se pesänrakennusvietti on näkynyt lähinnä kaappien siivoamisella. Nyt kuitenkin kun tänään kuulin että meille olisi tulossa poika kahden tytön jatkeeksi, tuli sellainen olo että pitäisköhän sitä vähän jo ainakin alkaa mietiskelemään että mitä tuleva pikku herra tarvitsee. Kaikki meillä on niin tyttömäistä, että hankintoja tulee varmaan jonkin verran kun en halua pojalla käyttää mitään vaaleanpunaista. Tavallaan harmi että kaikki vauvan lakanat, pyyhkeet, vaatteet, torkkupeitot, mobilet ym. menee vaihtoon vain väärän värin takia :confused: Mutta ne on onneksi suht pieniä hankintoja verrattuna vaunu, vuode, syöttötuoli ym. hankintoihin!

Mulla tää pesänrakennus vietti on näkyny lähinnä siivoskeluna, oon jynssäilly seiniä ja vaikka mitä, joita en kyllä normaalisti tee. Muutenkin tullut jotenkin tarkemmaksi siisteyden ym. suhteen.

Voi miten ihana lukea mitä kaikkea ootte jo tehny ja suunnitellu! :) Itellä vähän toi sama, tuntuu että töissäkäyminen vie kaiken energian, ettei illalla jaksa alkaa puuhaamaan. Mutta mitä nyt muutamat vauvanvaatteet oon jo ostanu, niin onhan niiden peseminen ja ylipäätään hypistely ihanaa! Miten ne onkin niin pienet ja se ajatus, että ne vaatteet on mun omalle vauvalle, ensimmäiselle lapselle, onhan se ihan käsittämättömän ihana ajatus. :Heartred

Mun pesänrakennusta hieman hidastaa myös se, et meillä ei oikein oo tilaa vielä. Pitäisi ostaa huonekaluja vauvan tavaroille ja siirrellä olemassa olevia huonekaluja, että saadaan tilaa. Ja tähän mä tarviin tietty miehen apua. Ja se sitten taas on niin viime hetken ihmisiä kun olla voi. Mutta musta tuntuu, että kyllä siihenkin hiljalleen on tullu vähän liikettä. Eilen se oli meinannut käydä kauppakeskuksessa käväistessään Lastentarvikkeessa hypistelemässä turvakaukaloita. Musta se oli hellyyttävää. :Heartred Ja syy miksei se mennyt, oli kuulemma se, että meidän täytyy mennä yhdessä. :)

Pesänrakennusviettiä odotellessa. Tällä hetkellä se on vaan suunnittelun tasolla, että pitäs tehdä sitä ja tätä ja tota, mutta tuntuu ettei mitään saa aikaseks. Vaikka mä en työelämässäkään oo, mutta kummasti tuo esikoisen hoitaminenkin vie aikaa ja energiaa. Ja sillon ku se nukkuu päikkäreitä niin ois hyvää aikaa käydä niitä vaatteita läpi, mutta eihän sinne huoneeseen voi mennä kaappeja penkomaan ku toinen nukkuu! Meille kun nyt tulee toinen poika, niin paljon saa kierrätettyä vaatteita, ei tartte paljoo ostaa :) . Se on tavallaan hyvä juttu, että säästää, mutta kuitenkin se pienten vaatteiden ostelu on niin kivaa että kyllä mä toisellekin jotain uutta haluan! Kaikkein pienimpiä vaatteita ainakin pitäs ostaa, kun viimeks niitä tuli ostettua niin vähän..

Esikoiselle pitäs ostaa vielä uus lasten sänky ja opettaa se nukkumaankin siinä kun nukkuu nyt vielä pinniksessä. Ja sisustaa hänelle uus huone, kun tuo nykyinen tulee vauvan käyttöön. Meillä on vielä siitä vähän huonon mallinen kämppä, kun kaks makkaria on yläkerrassa ja kaks alakerrassa. Eli siinä vaiheessa kun toinen tajuaa että se nukkuukin yksin alakerrassa, niin en tiedä mitä siitäkin sit tulee.. no nyt on vielä niin pieni, että ei varmaan vielä sitä asiaa tajua..

Mulla iski kauhee himo laittaa kaikkee ja nyt voinki laitella vähän jotain valmiiksi tyttö värissä mutta neljän viikon päästä seuraava ultra niin pitää siellä kysellä sit sukupuolta uusiksi toisen kohalta että uskaltaa sit tehä lisää investointeja. :) kauhee vauvan vaatteen osto himo iski ja piti käyä jo kahtomassa tulevaa pinnasänkyä että millanen se on. Toinen pitäs vaan enää löytää. :)

Mä olen tänään kerennyt katselemaan netin kautta jo vaikka mitä ihanaa meidän tulevalle boitsulle :) En ole onneksi vielä sortunut ostamaan!

Täällä kans vähän järjestelyvimmaa, enemmän tekisin ku selkä antaa kivuilta myöten, mutta onhan tässä aikaa tehä tällee etanavauhillaki :) ja vaatteita yms, voi kuinka haluaisin jo ostaa ja pestä ja viikata ja laittaa kaikki valmiiks ♡ Ru:n jälkeen tinkasin itelle luvan alkaa hössöttään nuista! :D
Ja hei, olis pieni kysymys varsinki teille joilla jo lapsia on: millä pienen vauvan vaatteet yms pestään? Oon ite tosi allerginen kaikelle maholliselle kemikaalille, eli mitään kaupan pesuaineita en voi käyttää, ja huuhteluainepurkin näkeminenki alkaa jo kutittaa. Pesen meillä vaatteet tällä hetkellä pesupähkinöillä, mutta esim. Pyyhkeet jää tosi karheiks niillä, eli en viitis vauvan pyykkejä välttis pestä :( mut helpottais kumminki ku ei tarttis pestä mun ja miehen erikseen ja lapsen, ja sit aina huuhella konetta välissä :confused: mutta jos siihen ois joku supermieto aine jota vois lisätä aina ja pehmenis pyykit :D

Miten ois esim ecoverin huuhteluaine? On mieto ja luonnonmukainen, ei kemikaaleja.
Mä käytän meillä hajusteetonta neutralin pesunestettä (ja sitäkin tosi paljon vähemmän kuin mitä pullon kyljessä ohjeistetaan) ja ecoverin pesunestettä. Oon allerginen hajustetuille puykinpesuaineille. Pesupähkinät käy kyllä vauva pyykille. :) etikkaa voi käyttää huuhteluaineen tilalla, se pehmentää pyykkiä!!

Mut et JOS meinaat vaihtaa pesuaineen niin ehottomasti vauvalle hajusteeton :) vastasyntyneen iho on niin herkkä ja hauras♡

Okeei, kiitos paljon! :) aattelin kokeilla et josko niinki yksinkertane asia kun silittäminen auttas, mutta aina pitää tutkia oisko helpompi keino :D ja en varmastikaan peruspesuaineeseen vaiha, kun ei oma iho kestä käsitelläkään niitä pyykkejä kunnolla :s toivottavasti pikkunen perii isänsä ihon, tämmösen superatopian kans on tosi hankalaa -.-
mutta kiitos paljon vinkeistä, tuota etikkaa vois ensin kokeilla! :) ja pitää laittaa korvantaakse nuo pesuaineet, jos tuntuu että tarvii sit vielä pehmeempiä :)

Tänne on myös pesänrakennusvietti iskenyt oikein urakalla! Kovasti mietityttää miten minkäkin asian järjestän ja mitä kodin missäkin paikassa säilytetään, jotta vauvan kanssa on mahdollisimman helppo toimia. Vaatehuone on uudelleen järjestelty, samoin eteinen jotta vaunuille saatiin hyvä paikka, kodinhoitohuoneen hyllyt täytyi myös järjestää jotta pesupisteen yläpuolelle saadaan tilaa vauvan vaatteille ja tilpehööreille. Kotona on koko ajan sellainen olo, että täytyy hääräillä! :p Nurkkiin on kaikenlaista tavaraa kertynyt ja nyt kun perheeseen saadaan uusi tulokas niin tavaraa on karsittava. Tosiaan kenkiä lähti ainakin 10 paria uffille, jotta ne vaunut sinne eteiseen mahtui.

Meillä oli helppo aloittaa tää pesänrakentaminen, kun Loppiaisena muutettiin tähän uutukaiseen paritalon puolikkaaseen. Entisessä kaksiossa neliöitä oli 58 ja tässä 107, neljä makuuhuonetta. Ostettiin silleen tää koti, että on ainakin kahdelle lapselle oma huone ja lisäksi melkein pakollinen vierashuone. Vauvan huoneeseen valittiin jo rakennusvaiheessa maailman söpöin pöllötapetti :Heartblue Sinne olen nyt hankkinut käytettynä pinniksen ja hoitopöydän. Vauvan vaatteet on hänen omassa vaatekaapissaan vielä pesemättöminä, aattelin, että ootan miehen kotiin sieltä reissusta ja katsellaan ne yhdessä läpi vielä ennen kuin aloitan pesu-urakan. Vielä haluan äitiyspakkauksenkin vaatteet oottaa samaan pesu-urakkaan. Kyllä mä joka aamun aloitan mennen sinne vauvan huoneeseen katteleen :Heartred Oon kans pitänyt kirjaa, että mitä vaatetta on minkäkin verran. Oon näköjään ostanut liikaa (?) noita isomman vauvan vaatteita, kun tullut kirppiksellä sopivia vastaan. Tän ostohysterian ja pesänrakentamisen annoin päästä täyteen vauhtiin heti rakenneultrapäivänä 19.1. Mut toisaalta, mulla on ollut nyt koko tammikuu aikaa ihmetellä näitä juttuja, kartoittaa ja kierrellä. Vaunuostokset tehdään sitten yhdessä miehen kanssa. Ja lisää vaatetta, jos tarttee. Mun mielestä oli ihana idea hankkia uutena ainakin vauvalle ne kotiintulovaatteet :Heartred oon mä alennuksesta ostanut kyllä kans uutta vaatetta, mut tosi paljon kirppikseltä, musta on tullut ihan fani :happy119 Nyt jää väkisellä vähemmäkke, kun aloitin työt, jotka jatkuukin sitten toivottavasti hyvällä voinnilla äitiyslomaan saakka! :dance008

Määää haaaluuuuun myös ison ihanan kodin meille! Hitto syö naista kun niiiiiiiiiiin tekis mieli laittaa semmosta ja tämmöstä ja vähän viel tuommosta....ei vaan oo tilaa. 62 neliöö jo nyt täynnä. Joku hokkuspokkus taikatemppu on tehtävä et saahaan kaikki mahtuun tänne :woot::wtf:

Takaisin