Perhevalmennus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli ihan keskellä päivää ne tapaamiset, että normaaleille työssäkäyville aika ikävää...Itse olin, olen, opiskelija, ja mies oli yrittäjä niin onnistui. En kyllä kokenu oppivani siellä mitään uutta, mutta johtunee siitä että taustani vuoksi tiesin jo 'kaiken'. Miehelle se info tosin tuntui olevan hyvinkin tarpeellista, vaikka hänkään ei olisi niin lässyttävästä opetustyylistä välittänyt.
Parasta oli ehdottomasti että tutustui saman alueen muihin odottajiin, ja muutamasta tulikin myöhemmin tosi läheisiä!!! Kivaa kun sai mammalomalle lounasseuraa läheltäkin. Suurimman osan kanssa en kyllä ole ollut missään yhteydessä valmennuksen jälkeen, muuta kuin kadulla tai päiväkerhoissa tms moikattu jos on myöhemmin törmätty. Ne leikkipuistotapaamiset oli kans ihan kivoja, kun vauvat oli ihan pieniä, kun niissä just näki sitten näitä muiden vauvoja, ja oikeastaan vasta siellä tulikin enemmän juteltua ja vaihdettua muutamien tiettyjen kanssa yhteystietoja kun tarkemmin muistelen, ei niinkään vielä silloin ennen kun lapset syntyi...että itse suosittelen lämpimästi siksi, että saa 'vauvakavereita' lähistöltä :) ja varmaan myös siksi, että kaikille tuskin kaikki tieto on täysin tuttua ennestään.

Meillä on eka valmennuskerta huomenna illalla. En muista mikä huomisen aihe on mutta ens viikolla on itse synnytys. Sit taitaa karu todellisuus iskeä miestä lekalla päähän! :D Hän on veri- ja piikkikammoinen... Saa nähdä mitkä on hänen fiilikset sen jälkeen.

Meillä oli tänään synnytysvalmennuksen toinen osa missä käsiteltiin itse synnytystä. Kyllä meillä tais mennä niin päin et mua alko pelottaa ja hirvittää enemmän ku miestä :o nyt sen vasta oikeesti tajus et ei helv***i se on oikeesti pakko synnyttää...

Teillähän on valmennukset aikaisin! Ja meillä myöhään. Viimeksi juur neuvolassa kertoi, että helmikuisten perhevalmennukset on vasta tammikuussa. Aika myöhään, jos sattuiskin syntymään ennakkoon. Sairaalan tutustumiskäynti on aikaisintaan 34+ ja meillä se on tammikuun puolivälissä.

Mä kävin tänään Elämää vauvaperheenä -osassa valmennuksessa. Siellä oli joku pariskunta 3kk esikoisensa kanssa ja oli ihan kiva kuulla niitten arjesta ja tästä yhdestä tissisuusta, joka kuulemma syö 3 tuntia kerrallaan ja koko ajan.
Mut ei siellä paljon uutta tullut, kiitos teidän, leidit! *hovikumarrus*

Meillä ei vieläkään ollut puhetta perhe-/ synnytysvalmenkuksesta. Ne tietysti ajattelee, että me tiietään. No tiietäänhän me vaan ei muisteta! Ja tuo mies vaikka isi jo onkin niin ei oo ollut alatiesynnytyksissä mukana... Pitääpä alkaa ite treenaamaan häntä!

Happy: Ainakin täällä meillä päin sekä valmennukset että tutustumiskäynti sairaalaan on tarkoitettu vain ensisynnyttäjille. Itse haluaisin käydä ainakin tutustumassa sairaalaan, koska olen synnyttänyt edellisen kerran 9,5 vuotta sitten ja eri sairaalassa. Sain viime viikolla neuvolastapuhelinnumeron sairaalaan, jotta voin tiedustella mahdollisuutta tutustumiskäyntiin.

Joo, mulla kans eka valmennuskäynti 13.1. sairaalalla :D eli Teetu siellä nähdään sitten ;)
Neuvolassakin on kuulemma pari valmennusta joiden aikoja ei oltu viel päätetty kun viimeeksi neuvolassa kävin. Seuraava käynti onkin reilun viikon päästä niin katellaan jos sillon jo ois tiedossa.

En mäkään usko että ihan hirveesti mitään uutta tulee siellä esiin, vasta keväällä luin lapsiin erikoistumisen ja sitten toki täällä kuullut paljon jo. :)

Täällä on kans synnytysvalmennus oikeestaan vaan ensikertalaisille mutta kun mulla on yli 13 v viime kerrasta ja miehelle eka lapsi niin päästiin mukaan. Sairaalaan tutustumisia ei TYKS enää järjestä. Esikoisesta olis ollut viikolla 35 mutta hän päätti syntyä muutama päivä ennen sitä niin peruin tutustumiskäynnin samalla kun mentiin synnyttämään. :D

Musta kans outoa, että valmennukset niin myöhään. Meillä oli jo viime kuussa eka kerta (hammasinfo, josta myöhästyttiin, ja parisuhdeilta). Ens kerralla pitäis vissiin olla jotain synnytykseen ja vauvanhoitoonkin liityyvää kai, mutta vieläkään ei tiedetä että milloin se on. Seuraava neuvolakin mulla vasta 18.12. Eikä se joulunakaan voi olla niin menee sit tammikuulle täälläkin.

Lisäksi sairaala järjestää jonkun synnytysinfon, mihin piti ilmottautua jo rakenneultrassa, mutta vieläkään ei ole siitäkään mitään kuulunut.

Meillä on kaks valmennuskertaa. Toinen tällä viikolla ja toinen ens viikolla. Ensin ehdotti tammikuuta, mut sit ottikin takas kun on LA jo kuun alussa... Hyvä näin :)

Meilläkin on joku tutustuminen synnärille 16.12... En kyllä tiädä mikä taidan olla liian "hälläväliä" äiti:) meen joka paikkaa mihkä käsketään!!!

Me käytiin miehen kanssa pyörittelemässä silmiä kun aiheena oli parisuhde ja vauvan hoito. Infon sisältönä se kuinka vauva muuttaa elämää ja aikatauluja, isä on tärkeä lapselle (no shit Sherlock) ja muutaman hassun tarvikkeen esittely. Aika lailla ajan hukkaa kun oli vielä aamulla 8-10. No, oli ihan hauska nähdä 3vko vanha vauva mutta eipä siellä mitään ahaa-elämyksiä syntynyt. Mies kiinnitti enemmän huomiota isä-videon luokattoman huonoon editointiin ja grafiikoihin. Että silleen.
Jos nyt vielä sairaalaan käytäis tutustumassa kun siellä käydään synnytystäkin läpi. Riittänee meille.

Mä jätän suosiolla noi turhalta kuulostavat käynnit väliin. Nyt vielä imetys-osio ja sit laitokselle tutustumaan. Jyväskylässä on "synnärikierros" joka lauantai ja tarkoitettu (muistaakseni) rv34+.

Meillä oli tänään eka valmennuskerta ja oli sellanen "lämmittely" kerta... Vähän turhan psykologinen ja lässyttelyä. Parien toisiinsa tutustumista, rentoutusharjoitus, mielikuvia vauvasta, "miltä nyt tuntuu" jne. En mä sinne ole mennyt uusia kavereita hakemaan, vähän jotain enemmän ASIAA olis voinut olla. No, ei mies onneks täysin haukkunut koko juttua ja suostuu tulemaan ens viikolla taas. :D Ens kerralla on sit itse synnytys teemana ja sitä odotan mielenkiinnolla. Kolmas kerta on lapsivuodeaikaa ja imetystä. Mulla on kaksi lasta jo niin tiedän mistä on kyse ja yritän päästä imetyspolille niin hoituu sekin puoli, eli se kerta jätetään varmaan väliin.

Lisäksi sairaala järjestää jonkun synnytysinfon, mihin piti ilmottautua jo rakenneultrassa, mutta vieläkään ei ole siitäkään mitään kuulunut.
No tänään tietty tuli postissa kutsu tuohon ja se olis 19.1. Vasta. No synnytystapa-arviokin on vasta seuraavana päivänä.

Aika turhia noi valmennukset sisällöllisesti jos on terveystietonsa ja biologiansa koulussa lukenu... mutta kiva oli tutustua saman alueen muihin odottajiin, yhden kanssa sitten vauva-aikana lähennyttiin enemmänkin ja ollaan hyviä ystäviä, tytötkin on, ja parin kanssa käydään lounaalla silloin tällöin, muuten ei jääny kun naamatuttuja. Luulen että on kuitenkin ihmisiä, joille osa infostakin on uutta, ja kannattais tietää...

Perhevalmennus 1/2 takana. Aiheena parisuhde. Oli kyllä sellaista scheissea, että piti ihan keskittyä että pokka pitää :D onneks toinen kerta käsittelee synnytystä, imetystä ja vauvanhoitoa, eli siinä on varmaan jotain asiaakin...

Takaisin