Pelot

Eilen tuli vähän ruskeaa vuotoa 😔 Tänään sen sijaan ei mitään 🤔 Edelliset keskenmenot menivät niin, että vuoto nopeasti yltyi niin runsaaksi ja kipeäksi, että tiesin mistä on kyse. Nyt jatkuu epävarmuus. Varsinkin, kun olo oli hyvin epävarma jo ennen vuotoja 😔 Täytyy jaksaa nyt odottaa perjantain varhaisultraa.

@Minya~ en osaa sanoa, missä vaiheessa se oireilisi tai minkä verran nyt pitäisi sattua, mutta minulla oli varsinkin ensimmäisessä raskaudessa paljon toispuolista pientä kipua, vaikka alkio oli kohdussa. Ei siis ole välttämättä kohdun ulkoinen 😊

Eilen tuli vähän ruskeaa vuotoa 😔 Tänään sen sijaan ei mitään 🤔 Edelliset keskenmenot menivät niin, että vuoto nopeasti yltyi niin runsaaksi ja kipeäksi, että tiesin mistä on kyse. Nyt jatkuu epävarmuus. Varsinkin, kun olo oli hyvin epävarma jo ennen vuotoja 😔 Täytyy jaksaa nyt odottaa perjantain varhaisultraa.

Jospa olisi vain harmitonta vuotoa ❤️ Onneksi sulla on jo perjantaina toi ultra, niin saat varmuuden. Voimia epävarmoihin tunteisiin ja päiviin.

Missähän vaiheessa ulkoinen raskaus oireilisi? Että milloin se tuntuisi esim munajohtimessa jos siellä kasvaisi.. Mulla on yksi tapaus kun oli toispuoleista kipua, päivystyksen ultrassa ei ollut kohdussa mitään, mutta hcg nousi hetken. Jäi mysteeriksi sitten, mutta ulkoiseksi epäiltiin joka onneksi tuli itsestään pois.. Välillä vasemmalle kipuilee niin pelkään taas ettei siellä kasvais, mutta kai se sattuis jo tässä vaiheessa enemmän?
Mäkään en osaa sanoa, missä vaiheessa kivut yleensä alkaa. Mulla kohdunulkoinen meni niin, että menkat tuli ihan normaalisti, mutta raskaustestit näytti positiivista ja vahvistuivat. Sitten ehkä parin viikon jälkeen plussasta alkoi voimakkaat kivut, mutta nekin aaltoilivat aika paljon ja oli myös paljon oireettomia päiviä. Varhaisultrassa rv 8 tehtiin löydös, mutta oli itsestään jo alkanut tulla pois.

Olen sen jälkeen ollut kolme kertaa raskaana, kaksi edeltävää todistetusti sijainneet kohdussa (toivottavasti myös tämä kolmaskin) ja kaikissa ollut myös tuollaisia toispuoleisia kipuja. Välillä aika koviakin, mutta tunnistan silti eron tuohon kohdunulkoiseen, jossa kivut oli niin kovia etten saanut nukuttua niiden takia ja piti syödä särkylääkettä. Jos kipu voimistuisi, niin kannattaa kyllä olla päivystykseen yhteydessä. Mutta toispuoliset kivut ovat itselläni kuuluneet myös ihan normi raskausoireiksi 😊

Missähän vaiheessa ulkoinen raskaus oireilisi? Että milloin se tuntuisi esim munajohtimessa jos siellä kasvaisi.. Mulla on yksi tapaus kun oli toispuoleista kipua, päivystyksen ultrassa ei ollut kohdussa mitään, mutta hcg nousi hetken. Jäi mysteeriksi sitten, mutta ulkoiseksi epäiltiin joka onneksi tuli itsestään pois.. Välillä vasemmalle kipuilee niin pelkään taas ettei siellä kasvais, mutta kai se sattuis jo tässä vaiheessa enemmän?
Ilmeisesti joskus viikolla 7-8 rupeaisi tosiaan kovaa särkemään kohdunulkoiset, ja sellainen pieni nippailu ja särky voi olla ihan keltarauhaskipua! Oot siis saattanut ovuloida siltä kivun puolelta.

Mulla takana kaksi kkm joista ekassa tuli välillä hitusen vaalanpunaista ponnistusvuotoa mutta ei mitään muuta, ja raskausoireet loppui muutoin siihen km hetkeen.

Nyt tässä nykyisessä tuli tihuttamalla taas reilu viikko sitten, sitten oli monta päivää ettei vuotanut lainkaan, ja keskiviikkona holahti niin että jouduin laittamaan ihan siteen. Ja sitten se taas loppui. Tänään aamulla ihan pientä tihkua taas, mutta ota tästä nyt sitten selvää. 🤷🏻‍♀️

Itsekin kyllä olen ihan hyppimässä seinille tän takia, ihan hirveä stressi ja kuulemma naistenpolille ei pääse näytille koska "no välillä nyt vuotaa". 🫠🫠

Voi kun olisi vain harmitonta vuotoa❤️ Onneksi sinulla ultra ensi viikolla niin saa sitten selvyyttä asiaan, toivoen tietenkin että siellä kaikki hyvin. Päivät toki tuntuu epävarmuudessa niin kamalan pitkiltä. 😔

@Mangojugurtti Tsemppiä sinne epävarmuuteen! ❤️

@Minya~ mulla kohdunulkoinen ei oikeastaan alkuun oireillut. Saatiin kiinni siis hcg epätavallisesta noususta ja laskusta. Tällöin vuotelin aina aamuisin, joka iltaa kohden loppui. Pääsin siis ultraan lähinnä raskaudenkeston määritykseen, koska plussaa testit näyttivät. Tuolloin ultratessa sitten vihloikin ihan reippaasti toiselle puolelle, sekä sisäpuolelta että sitten kun lääkäri käsin vatsan päältä paineli.
Pieniä sellaisia äkillisiä tuikkimisia ja vihlomisia sitten vielä myöhemmin tuolle samalle puolelle tuli. Sain siis metotreksaatti pistoksen, joka kohdunulkoisen yksi hoitomuoto. Reilu kk varmaan meni kaikkineen et vuoto loppui ja hcg arvot olivat taas normaalit.

Minä sain jo paniikin aikaiseksi tälle aamulle. Oon testannut aamuisin ja iltaisin. Meidän pikku marketissa ei vain ollut enää rfsu:n puikkoja, joten jouduin ottamaan liuskat. Viiva ei ole vahvistunut yhtään jos vertaa puikkoa ja liuskaa keskenään. Siis toissa päiväiseen verrattuna. Vaikka tiedän että niitä ei kannata verrata keskenään, mutta ehkä te ymmärrätte 😭😭

@Mangojugurtti voi kun olisi nyt vaan ihan raskauteen kuuluvaa tuo pieni vuotelu. Tää on kyllä raastavaa kun joutuu odottamaan ja pelkäämään epätietoisuudessa 🥺 Hurjasti tsemppiä ja paljon lämpimiä ajatuksia, että perjantain ultrassa on kaikki hyvin ❤️

@Pantis voi höh että sielläkin vuotaa 😭 Tosi ikävä juttu ettei naikkarille pääse tsekkiin. Vaativat varmaan sitten runsaan vuodon ja kovat kivut? Oletko ajatellut mennä yksityiselle tsekkaamaan tilanteen?

@Aida-leena ymmärrän ahdistuksen 🙏Mullakin testit vahvistui aika hitaasti, ne RFSUn liuskat tuntui näyttävän vaaleampaa kuin esim Pregchekin liuskat (aamun ekasta pissasta testasin joka päivä) Eli testeissä on kyllä eroa, vaikka herkkyys sama ja ihan varmasti myös saman tuotemerkin sisällä eroia. On kuitenkin eri testi kyseessä, niin ei niitä oikein voi verrata. Jatka testailua samalla testillä, niin voit oikeasti nähdä vahvistumisen 🙏

@Ness käyn varmaan tänään ottamassa hcg:n niin saa jotain osviittaa onko se noussut yhtään viime viikosta, ja sit loppuviikosta tai ensi viikon alussa varhaisultra, jossa sitten toivottavasti jo vähän asiat selviää.

On kyllä raastavia nämä alkuviikot! Tsemppiä kaikille muillekin epävarmuuksien ja pelkojen kanssa painiville!

Takaisin