Pelot

Eilen pohdin näitä ja tänään on kyllä ollut kroppa ihan normaali. Ei tunnu kunnolla aristusta rinnoissa eikä turvota. Nyt pelottaa kyllä todella, että menkat tulee taas 🥹
No mutta plussa testin kuitenkin oot tehny. Oireet tulee ja menee, niiden vaihteluiden kanssa pitää vaan koittaa pitää pää kasassa. 💜

Mua alko nyt vähän pelottaa et eikai ala isot pahoinvoinnit… huomen alkaa rv 7 ja mitä jos se sit iskeeki 😬 jotenki huono olo nyt. Ja vaik olin ollu tosi tsemppi päällä etukäteen asian suhteen ni nyt ku tunnen tän tunteen ni tuntuu vaan et EIIIII en haluu en kestä täähän on hirveetä mitä teen jos tää jatkuu ja pahenee. 😫 Miten te selviitte pahoinvoinnnin kaa? Henkisesti ja fyysisesti. Kaikenmaailman vippaskonstit saa kans jakaa. 😆

Moi kaikki, itseänikin pelottaa keskenmenon riski vaikka tosiaan nyt ensinmäistä kertaa raskaana. Itsellä pcos, mikä taitaa hiemän lisätä keskenmenon riskiä. En uskalla vielä oikein iloita plussasta, mutta koitan muistuttaa itseäni että kaikki voi myös mennä ihan hyvin.
Tsemppiä ja päivä kerrallaan. 💜

@Florette Itsellä oli samoja ajatuksia eilen, tänään taas hieman parempi mieli. Onko sulla edellisistä pahat kokemukset? ❤️
Mullaki nyt parempi mieli ku pystyin lopulta mennä eilen nukkumaan (ämpäri tyynykasan vieressä 😂) eikä tullu oksennus. 🙏🏼 Ja nyt onneks hyvä olo vaikka nyt alan ottaa todesta sen tunteen ku tulee tunne että kiire syödä ettei tuu huono olo. Eilen lykkäsin syömistä illalla paljon vaikka tuli se olo ja sit puolivälissä leipää tuli aivan jäätävän huono olo…

Mulla oli ekalla ja kolmannella kerralla aika ikävä pahoinvointi (vaikka varmasti on paljon pahempiaki olemassa!) ja tokalla kerralla tais pysyy hyvin syömisellä ja lisäravinteilla lievänä. Mutta mulla se on ollu sellasta että 24/7 tosi huono olo mut onnistun välttää oksentamisen. Kerran oon oksentanu raskaana. Mut viime kerrasta viel muistissa kuin taiteilua se on öin ja päivin et selvii jotakuinki ja hirvee olo. Leipäpussi tyynyn vieressä. Ja hampaat kärsii ku pitää kokoajan syödä tai juoda tai pitää pastillia suussa.

Mul on nyt toistaseks tällä kertaa ollu pääosin hyvä olo ja välillä pahoinvointia mut aika lievää lukuunottamatta muutamaa ”kohtausta”. Sellasen aikana tulee NIIN huono olo ja närästys ja oon millin päässä oksentamisesta mutta koska inhoon sitä niin teen kaikkeni ettei se tuu. Hengittelen, haistelen kokoajan sellasta eteeristä öljyä joka on mahajuttuihin suunnattu ja yritän liikuttaa kehoa varovasti ja röyhtäillä ja käydä vessassa. 😅 tmi mutta näillä konsteilla se on onneks tasottunu se pahin niin et oon selvinny. Mut nyt en enää syö yhtään liian isoa tai ällöttävää annosta enkä lykkää syömistä yhtään. 😅

Eilen tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa ja huolestuin. Joillainhan tulee ihan harmitonta veristä vuotoa raskauden alussa, mutta itsellä se on aina tarkoittanut, että keskenmenovuoto alkaa. En sitten saanut unta kun murehdin tätä ja muutenkin töitä ja elämää. Vasta neljältä onnistuin nukahtamaan.

Eilen tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa ja huolestuin. Joillainhan tulee ihan harmitonta veristä vuotoa raskauden alussa, mutta itsellä se on aina tarkoittanut, että keskenmenovuoto alkaa. En sitten saanut unta kun murehdin tätä ja muutenkin töitä ja elämää. Vasta neljältä onnistuin nukahtamaan.
Jos ihan vähän tuli vaaleanpunaista, niin ei ehkä vielä hätää?🤔 Mä muistelen, että omassa syyskuun km:ssa oli ruskeaa tuhrua ihan ensin, joka sitten lähti runsastumaan ja muuttumaan verisemmäksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin🙏❤️

Ymmärrän että huolettaa varsinkin kun taustalla menetyksiä😔 Toivottavasti oli vain harmitonta, vuodot kun on yllättävän tavallisia vaikka pelästyttävät kovasti.❤️

Jos ihan vähän tuli vaaleanpunaista, niin ei ehkä vielä hätää?🤔 Mä muistelen, että omassa syyskuun km:ssa oli ruskeaa tuhrua ihan ensin, joka sitten lähti runsastumaan ja muuttumaan verisemmäksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin🙏❤️
Olen samalla linjalla, että jos oli vaaleanpunaista niin ei välttämättä mitään hätää! Omat km alkaneet juuri ruskealla tuhrua. Toki asiat on yksilöllisiä, mutta toivotaan parasta ja toivottavasti vuoto ei lisääntynyt ❤️🙌

@Mangojugurtti
Mulle sanottiin varhaisultrassa, että näki että minulla oli hematooma joka aktiivisesti vuoti. Totesi että älä säikähdä jos lähipäivinä tulee pyyhkiessä verta tai vaaleanpunaista, kuulemma normaalia. Lisäksi sanoi että kohdunkaula ja kaikki alueella on niin hormonimyllerryksessä ja verestävää ihan yleisesti, että vähäinen vuoto ja vaaleanpunainen ei automaattisesti tarkoita yhtään mitään muuta kun alkuraskauden oireilua. Että ei se aina tarkoita keskenmenoa ❤️
Ja omalla kohdalla myös hyvin nopeasti on mennyt kunnon verenvuotoon ja nimenomaan menkkojen alun rusehtavaa verta ja sitten kirkkaan punaista kun on tullut aikaisemmat keskenmenot

Tänään on tullut lisää vaaleanpunaista, olen melkein luopunut toivosta 😔 mutta nyt kun pari teistä sanoi, että teillä alkoi keskenmenot ruskealla vuodolla niin muistelen, että niin taisi olla minullakin 🤔 Jos tässä olisikin vielä mahdollisuus, että kaikki olisi hyvin 🤞🏼
Toivotaan parasta ❤️ mulla ollu ainakin yhdessä raskaudessa pariinkin otteeseen esim yhden siteen verran veristä vuotoa ja silti oli normaali raskaus ja lapsi nyt 5v ❤️

Takaisin