Pelot

Mä tein yhden testin ja se oli siinä, ja nyt oottelen vaan ar ultraa joka on 3.5 sillon pitäs olla 7-8rv. Itellä taustalla kkm joka todettiin ekasss ultrassa rv 13, en nyt ihan saa kiinni miksi teette useita testejä? En siis tuomitse :) jos tulee spontaani km ni sehän on sit siinä, mutta kkm vaikka kuinka tekis noita raskaustestejä niin se kyllä näyttää sen raskaushormonin vaikka sikiö olisikin menehtynyt, näin ainakin mulle lääkäri silloin sanoi. Hirveitä summiahan noihin testeihin sitten menee jos joka päivä testailee, se kun ei mitään muuta ennen ekaa ultraa josta ehkä saa lisää tietoa.

Itellä taustalla kkm joka todettiin ekasss ultrassa rv 13, en nyt ihan saa kiinni miksi teette useita testejä? En siis tuomitse :) jos tulee spontaani km ni sehän on sit siinä, mutta kkm vaikka kuinka tekis noita raskaustestejä niin se kyllä näyttää sen raskaushormonin vaikka sikiö olisikin menehtynyt, näin ainakin mulle lääkäri silloin sanoi. Hirveitä summiahan noihin testeihin sitten menee jos joka päivä testailee, se kun ei mitään muuta ennen ekaa ultraa josta ehkä saa lisää tietoa.

Minä olen ymmärtänyt sen niin, että hcg ei silloin kovin lisäänny, jos tulee kkm, joten olen testannut nähdäkseni vahvistuvatko viivat testeissä (halpoja liuskatestejä, useamman liuskan paketti). Päätin myös testata toimiiko ovistesti raskaustestinä, niitäkin kun oli jäänyt ylitse samaisesta paketista.

Joka päivä en testaile, teen vielä yhden digitestin (kahden kappaleen paketti), jotta näen onko viikon jälkeen muuttunut lukema vastaamaan 3+.

Tämä on siis keino hallita sitä epätietoisuutta onko kaikki hyvin - vahvistuvien viivojen pitäisi merkitä sitä, että kaikki on ok.

Muokattu viimeksi:
Itse tein tässä kierrossa monta testiä, koska halusin tietää sen mahdollisen kemiallisen. Mulla raskaaksi tuleminen kestää ja halusin tietää onko edes yritystä kiinnittymisestä ollut. Tammikuussa oli siis eka kemiallinen puolen vuoden yrityksen jälkeen. Silloin tein pari digitestiä eikä viikot noussu niin kuin piti. En osannu epäillä mitään, kunnes ultrassa rv5+4 paljastui, että kohtu on tyhjä. Vuoto alkoi vasta pari päivää ultran jälkeen eli ei ollut voinut vielä vuotaa tyhjäksi.
Ok, ymmärsin sun pointin onko teillä muillakin testaajilla sama syy testailla, ihan mielenkiinnosta myöskin kyselen , meillä kaikilla ei varmasti ole samanlaiset taustat raskauden suhteen?

Minä testasin eilen yhden tavallisen ja tänään vielä viikkonäytöllisen ja näillä mennään. Itselläkin keskenmeno taustalla, mutta tuntuu että jatkuva testaaminen vain lisäisi stressiä ja pelkoa keskenmenosta. Eihän testien tarkoitus ole lopulta näyttää muuta kuin että onko raskaana vai ei, ja jos hcg:n nousua haluaa välttämättä seurata niin sitten luottaisin kunnolla vain verikokeisiin.

Mä tein kolme testiä. Ekan kaks päivää ennenkuin menkkojen piti alkaa, toisen seuraavana aamuna ja kolmannen sinä aamuna kun ois pitänyt alkaa. Halusin vaan nähdä vahvistuuko viiva ja en oikein meinannut uskoa kun niin ajoissa plussasin. :)

Ok, ymmärsin sun pointin onko teillä muillakin testaajilla sama syy testailla, ihan mielenkiinnosta myöskin kyselen , meillä kaikilla ei varmasti ole samanlaiset taustat raskauden suhteen?

Itsellä ei ole tarkat viikot selvillä niin siksi toisen digin teen, missä välissä sitten nousisi. Eka normitesti iltapäivällä niin seuraava sitten oli aamulla, että olisiko vahvempi. Tuon toisen 2x normitestiä myönnän ostaneeni ihan oman mielenrauhan vuoksi, että jos iskee epätoivo voi ne tehdä ennemmin kuin saada hermoromahduksen - kaksi euroa mielestäni pieni hinta stressin laskusta. :)

Ite oon tehnyt kolme testiä, ekan josta tuli haamu ja seuraavalla halusin testata, että saisiko selvemmän positiivisen ja sainhan kyllä. Viivatestejä en oo tehnyt enempää, lisäksi yhden viikkotestin kun halusin seurata meneekö viikot siinä missä pitää ja menihän ne :) Lisäks yks epäonnistunut viikkotesti, kun testi ei toiminut :(

Mää tein ulkomailla reissussa ollessa kaksi. Ekan viiva oli niin haalea, että tein toisen parin päivän päästä. Toinen oli jo vahvempi. Suomessa tein vielä yhden, jonka viiva oli jo ihan selkeä ja ilmesty näyttöön heti.

Hyi, luin eilen tämän ketjun ja välittömänä seurauksena siitä olin ihan varma että tulee km :wacky:. Tänään iltapäivällä dpo16 oli sitten pakko tehdä 2h pissasta testi, näytti vahvempaa kuin dpo 14 aamulla tehty. Helpotti nyt sit hetkeks :hilarious:.

Mäkin tein tänään vielä yhden ja sain vihdoinkin sen jostain syystä kaipaavani kontrollia kirkkaampana kirkuvan testiviivan :) en ees kehtaa laskee montako oon tehnyt yhteensä, hirveesti. Esikoisesta mulle riitti yks mutta mies halus että teen toisen, molemmat hailakoita haamuja. Nyt en itekään ymmärrä mikä muhun iski mut testailin ihan hulluna ja tiirailin niitä päivät pitkät, vertailin ja seurasin vahvistumista. Nyt loppu. Testit ei enempää anna tietoo tai mielenrauhaa, seuraavaks ootellaan ultraa.

Mulla ei tarkkaa tietoa ollut kierrosta tai siis se oli ollut imetyksen vuoksi aika pitkä. Niin tein vähän huvikseni ekan testin kp34 ja siihen tuli ihan tosi haalea viiva. En malttanut odottaa niin tein toisen seuraavana päivänä, hiukan oli vahvistunut. Ja tosiaan sitten tein useamman, että tulee kunnon viivat. Ja kun yksi testi oli välillä mielestäni haaleampi. Mutta sen jälkeen tuli vahvempi. Mutta siis reilun viikon testasin sitten kun neuvolan varasin niin en enää. Huomenna sitten selviää onko mahassa elämää,myöhemmät testit ei minullekaan mielenrauhaa olisi tuonut. Ultra vasta.

Keskenmenon kokeneet tsemppiä odotukseen ja toivon että saatte nautittua olostanne vaikka varmasti ajatus keskenmenosta odotusta varjostaa. :sad001

Mun pelko liittyy lopuraskauteen. Mulla on ollu raskaushepatoosi 3/4 lapsesta.
Viimeisin synnytys oli 1,5v sitten.
Kiireellinen käynnistys tehtiin rv 35+1. Sappihappojen liian nopean nousun vuoksi.
Vauvalla ei ollutkaan keuhkot valmiina vielä ja se yllätti lääkäritkin.
Teholla oltiin hengityskoneessa alkupäivät.
Aikaa vietettiin siellä 3vk. Tuntuu pieneltä ajalta mutta päiväkin oli tuolloin ikuisuus.

Mulla raskaushepatoosi aikaistunut ja pahentunut aina jokaisen raskauden kohdalla. Nyt mietin että mitä jos tällä kertaa ei enää vauva selviäkään..

Minun pelkoni liittyy raskauteen ja omaan jaksamiseen, edellisessä raskaudessa aiheutti ensimmäisen sektion kiinnikkeet kovia kipuja. Nyt sektioita takana jo kaksi ja pelottaa kuinka nyt käy. Haluaisin alatiesynnytyksen, edelliset sektiot 8 ja 6 vuotta sitten, en millään haluaisi enää sektiota.. itse teen työtä vauva- ja lapsiperheiden kanssa päivittäin ja ehkä "tieto lisää tuskaa" niin lähinnä pelottaa kaikki.... :D

Tsemppiä kaikille!

Itse kun en ole keskenmenoa kokenut, niin en osaa sitä ihan hirvittävästi pelätä. Tietysti sellainen pieni järjenääni sanoo ettei tässä vaiheessa vielä lapsille kerrota.

Mun pelko liittyy synnytykseen: jos tämä jää istumaan rakenneultran aikaan niin sitten ei enää pääse kääntymään. Mun kohdusta oikea puoli on surkastunut, eikä veny normaalisti. Tämä tieto selvisi sektiossa kun edellinen oli perätilassa. Mulla on kaikki lapset olleet vinossa alhaalta vasemman tissin alle. Kaksi ekaa oli pylly tissin alla, mutta viimeisimmällä olikin pää siinä. Mä en kestä ajatusta että toisen kerran joutuisi sektion kokemaan.
Lisäksi mulla on joka raskaudessa ollut radi, joten tiedän jo nyt että se tulee taas. Se ei niinkään pelota, kun tietää miten itse saa arvot kuntoon. Jokaiselle kun eri ruoat vaikuttaa eri tavalla.

Mullakin on yhtenä pelkona sokerirasitustesti (jos siihen joudun, koska ikää alle 30v ja edellisestä raskaudesta alle 2v) ja sen tulos. Edellisestä testistä sain muka puhtaat paperit, mutta häiritsee tänäpäivänäkin se tulosten tulkinta, kun Omakanta-palvelusta sitten tarkistin myöhemmin niitä arvoja, niin muistaakseni se keskimmäinen tulos oli pari desimaalia viitearvoja korkeampi ja käsittääkseni yhdenkin desimaalin heitolla joutuu raskausdiabeetikkojen kerhoon..? Ja se testi itessään oli kamala kokemus, toisen tunnin aikana tuli todella huono olo ja olin lähellä mennä luovuttamaan, mutta sain sitten skarpattua.. Hyh! Lapsi kyllä syntyi aivan normaalikokoisena..

mähän meinasin pyörtyä molemmilla kerroilla kun mulle tehtiin toi sokerirasitus. tuska hiki päällä, supistaa ja korvissa vinkuu...
enkä nyt halua pelotella ketään... hoitsukin oli ihmeissään että miten mä sillälailla reagoin siihen...

Jännä että jotkut pelkää sektiota ja toiset, vähemmistö kaiketi, alatiesynnytystä. Mä pelkään ihan hulluna tuota jälkimmäistä ja pyydän sektion. Mutta nyt vielä niin aikaista mulle miettiä noita ku tällä hetkellä pelkään vain sitä keskenmenoa.

Takaisin