Pelot

Olen todella pahoillani puolestasi Rintta :sad001 Voimia, jaksamista ja onnea seuraavaan kiertoon. Toivottavasti uusi tärppi tulee pian ja se sitten pysyisi matkassa mukana loppuun saakka.
 
Voimia Rintalle :Heartred

Kyllähän se itselläkin suurin pelko on, että taas käy niinkuin kävi vuosi sitten. Itse asiassa näin sinä yönä outoja unia, mulla on kissan esiintyminen unissa aina liittynyt jollain tavalla raskaana olemiseen ja tuona yönä mun unessa oli ihan kamalan näköinen resuinen ja takkuinen ruma musta kissa. Ja kun heräsin aamulla sanoin itselleni, että en ole enää raskaana. En tiedä mistä se tuli, mutta se oli ensimmäinen mitä oli päässä kun heräsin. Iski kauhea paniikki ja kokeilin onko rinnat vielä kipeät ja olihan ne, samoin pientä pahoinvointia oli. Mutta eihän se mitään tarkoita, ei ne ihan heti lopu ne oireet. Asia jäi todellakin vaivaamaan ja oli pakko soittaa lääkärille. Sain vielä samalle päivälle ajan yksityiselle ja siellä näytti kaikki olevan muuten kunnossa, muttei sydäntä näkynyt sykkimässä. Viikkoja oli vasta 6+3 ja gyne kovasti vakuutteli ettei tarkoita vielä sitä, että olisi mennyt kesken. Viikon päästä
varasin uudelleen ajan ja siellä sitten todettiin että kehitys oli päättynyt 6+3. Ikävintä siinä oli se, että lääkärin mielestä piti jäädä odottamaan, että se tulee ulos luonnollisesti, luultavasti tulisi viikon parin kuluessa. Mutta eihän tapahtunut yhtikäs mitään. Oireet jatkui ennallaan vaikka itse tiesi ettei siellä ole elämää. No, sitten lopulta sain tyhjennyslääkkeen ja se päivä jolloin tein tyhjennyksen oli päivä ennen äitienpäivää... Olipa sekin osuva valinta. Koko äitienpäivän vuosin vielä verta, ei ollut mikään mieltä ylentävä vkl =(

Anteeksi jos joku tästä masentui, ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä tai lisää pelkoja.
 
Huh onpa ikävä kokemus sulla Sara80... Toivon että teillä sujuu hyvin kaikki tällä kertaa! Toi aavistus on käsittämätön juttu, tosi paljon kuulee kokemuksia että äiti on vaan tiennyt että kaikki ei oo hyvin vauvalla, tai vastaavasti tiennyt olevansa raskaana ennen testiä. Tai että ultrassa on todettu km mutta äitillä on tunne että vauva elää eikä suostu toimenpiteisiin. Siihen luotankin nyt, tähän asti on ollut vahva tunne että kaikki on hyvin ja saadaan meidän joulubaby. Vaikka koko ajan huolet ja pelot risteileekin mielessä silti.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli just edellisessä raskaudessa vahva tunne ettei kaikki ole niinkuin pitää ja testiä tehdessä ajattelin että tehdään nega pois alta, olikin plussa ja olin todella yllättynyt. Ja se olikin se tuulimuna. Nyt taas on parempi fiilis ja ennen testiä ajattelin että teen nyt positiivisen testin pois alta ja kun kaksi viivas tuli olin onnellinen mutta en yllättynyt. Kai sen vaan siis jotenkin tietää.
 
Voimia Rintta! Toivottavasti pian tulee teidän vuoro!
Mulla on keskimmäisestä tullut juuri se tunne tai oli koko kierron, että olen raskaana. Muistaakseni myös kuopuksesta oli jokin fiilis. Nyt en oikein tiedä, ehkä vähän oli. Tällä hetkellä en oikein myöskään osaa omista fiiliksistä tulkita, mitä maanantaina ultrassa on vastassa. En oo tehnyt enää pariin viikkoon uusia testejäkään tai siis en oo viitsinyt uusia hakea. Enkä ehkä halua Stressata itseäni liikaa vaan odottelen maanantaihin niin siellä selviää lopputulos.
 
Voimia Rintalle :Heartred

Kyllähän se itselläkin suurin pelko on, että taas käy niinkuin kävi vuosi sitten. Itse asiassa näin sinä yönä outoja unia, mulla on kissan esiintyminen unissa aina liittynyt jollain tavalla raskaana olemiseen ja tuona yönä mun unessa oli ihan kamalan näköinen resuinen ja takkuinen ruma musta kissa. Ja kun heräsin aamulla sanoin itselleni, että en ole enää raskaana. En tiedä mistä se tuli, mutta se oli ensimmäinen mitä oli päässä kun heräsin. Iski kauhea paniikki ja kokeilin onko rinnat vielä kipeät ja olihan ne, samoin pientä pahoinvointia oli. Mutta eihän se mitään tarkoita, ei ne ihan heti lopu ne oireet. Asia jäi todellakin vaivaamaan ja oli pakko soittaa lääkärille. Sain vielä samalle päivälle ajan yksityiselle ja siellä näytti kaikki olevan muuten kunnossa, muttei sydäntä näkynyt sykkimässä. Viikkoja oli vasta 6+3 ja gyne kovasti vakuutteli ettei tarkoita vielä sitä, että olisi mennyt kesken. Viikon päästä
varasin uudelleen ajan ja siellä sitten todettiin että kehitys oli päättynyt 6+3. Ikävintä siinä oli se, että lääkärin mielestä piti jäädä odottamaan, että se tulee ulos luonnollisesti, luultavasti tulisi viikon parin kuluessa. Mutta eihän tapahtunut yhtikäs mitään. Oireet jatkui ennallaan vaikka itse tiesi ettei siellä ole elämää. No, sitten lopulta sain tyhjennyslääkkeen ja se päivä jolloin tein tyhjennyksen oli päivä ennen äitienpäivää... Olipa sekin osuva valinta. Koko äitienpäivän vuosin vielä verta, ei ollut mikään mieltä ylentävä vkl =(

Anteeksi jos joku tästä masentui, ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä tai lisää pelkoja.

Mulla oli viime joulunalla vähän sama tilanne paitsi että selvisi vasta viikolla 12 että oli mennyt kesken ja juuri jouluksi sain tyhjennyslääkkeet. Siinä meni joulusuunnitelmat uusiks.
 
Jaksuja Rintta

Paljon on ryhmäläiset keskenmenoja kokeneet.. Isot tsempit kaikille! Mulla myös keskenmeno takana, varhainen sellainen 5+6 viikoilla 17.3.

Ja nyt plussailtiin uudelleen ❤ En oikein voi uskoa, että tämä on todellistakaan. Niin Ihanaa ja niin Toivottu olisi tämä pieni ❤

Nyt kuitenkin kovasti pelottaa, kun alamaha niin kipeä. Viime yönä heräsin kipuun ja ajattelin että nyt meni kesken.. Mutta vuotoa ei ole näkynyt, hyvähä näin. Pelko on kuitenkin suuri ja nuo kivut joutas hukkaan, kun ei muuta oikein kärsi kuin makoilla. Perjantaina ultraan, jospa siellä selviäisi edes että pikkuinen olisi kohdussa kasvamassa ❤
 
Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan alkurask.ultraan. Se on viikoilla 6+6. Toivottavasti näkyy sitten jo. Ihmeen helposti sain ajan, luulin etteivät anna. Mutta ehkä mun tuleva ulkomaanmatka vaikutti siihen.
 
Tänään heräsin vahvoihin menkkajomoihin ja eka ajatus oli että nyt se lähtee :sad001
Mulla tosin oli kova vatsa, mutta en muista että se tolta olis tuntunut. Nyt ei enää jomota.
 
Kyllähän ne menkkajomot varmasti kuuluu asiaan. Kohtu venyy pikkuhiljaa, ihmekös tuo, että se tuntuu. Mulla kans hetkellisesti tulee menkkajomoja. Tuntuu kuin kohtu supistelis välillä. Mutta viiva on vaan vahvistunut, kun en tietenkään pystynyt oleen testaamatta. Viikonloppuna teen vielä digin..
 
Mullakin on käpynen ollut noita pelottavia jomotuksia aina välillä. Yritän kuitenkin pitää positiivista mieltä yllä ajattelemalla, että voi olla vaan alkuraskauden yleistä oireilua. Toivottavasti ei ala vuoto sulla siellä, vaan on vaan jotain asiaankuuluvaa jomottelua.

Itsellä on nyt hieman huojentuneempi olo, kun plussa testissä on taas vahvistunut. Alla kuva sunnuntain testistä ja tän aamuisesta. Vaikka eihän siitä vahvistumisesta voi lopulta tietää, onko kaikki ok vai ei. Viimeksi alkion kehitys oli pysähtynyt about rv 5+2, nyt menossa 5+1 ja jännittää kovasti, päästäänkö tällä kerralla loppuun asti.
 

Liitteet

  • IMG_20180415_105514.jpg
    IMG_20180415_105514.jpg
    337.6 KB · Katsottu: 38
  • IMG_20180418_091701.jpg
    IMG_20180418_091701.jpg
    337.1 KB · Katsottu: 44
Hyvältä näyttä viivat, Little miss sunshine! Mulla oli eilen testattuna hyvin tuon kaltaiset ja stressaan tietenkin kun eivät ole vielä tasavahvaa. Mutta eihän ne kaikilla tule olemaankaan. Eilen kaaduin pihalla ja sekin huolettaa, että eihän käynyt kuinkaan mutta ainakaan mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut.
 
Mulla on just niin ettei viiva meinaa vahvistua tasavahvaks. Toki se vielä ehtii. Mut on ollu jo viis päivää aika samanlainen. Olin huolissani kun eilen tuli haaleampi viiva. Mut siinä tikussa oli kyllä kontrollikin selvästi haaleempi niin oli vaikee vertailla. Tänään en melkeen uskaltanut tehdä vikaa testiä mut onneks tein, oli taas kunnon viiva. Vähintään edellisen vahvan vahvuinen, ehkä vähän tummempikin. Nyt en osta enempää testejä. Ainakaan muutamaan päivään.
 
On tää yhtä kyttäilyä ja pelkoa kuinka käy. Voiski olla vaan huoleton ja ottaa vastaan mitä tulee.
Testasin la ja eilen apteekin testillä. Teen varmaan diginkin joku päivä. Milloin siinä kuuluis noin suunnilleen olla 2-3? Viikolla 5?
 
Tässä vielä kuva. Tuo ensin tehny menny jo keltaseks mut on kyllä tuosta tummunut.

Nyt 4+4
 

Liitteet

  • IMG_20180417_225809__01.jpg
    IMG_20180417_225809__01.jpg
    575.7 KB · Katsottu: 48
Ei oo ollut enää niitä jomoja, eikä oo mitään tuhruvuotojakaan. Eli toivottavasti oli jotain ihan muuta.
Tajusin että voisin mennä työterveyden kautta varhaisultraan. Mietin vielä menenkö. Nythän vasta 5+0, eli en uskalla kuitenkaan mennä ennenkuin on varmaa että sydän joko on tai ei.
 
Täälläkin yksi himotestaaja. Pakko oli vielä tänään 4+4(4+5?) ja jo melkein tasavahvaa. Ehkä nyt uskaltaisin hengähtää.
 

Liitteet

  • 29AFC98F-D3A0-40E0-B1C0-D04696B84D93.jpeg
    29AFC98F-D3A0-40E0-B1C0-D04696B84D93.jpeg
    338.9 KB · Katsottu: 21
Mulla kans aamulla aika samannäköiset viivat kuin whopperilla. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa luottaan, että kyllä siellä oikeasti joku on ja kasvaa. Mieskin alkoi uskomaan. Häntä vaivasi aikaisempien testien haaleus. :)
 
Takaisin
Top