Pelot

Tällä hetkellä pelkään sitä keskenmenoa, luultavasti lähempänä joulukuuta alkaa mietityttää meneekö synnytys yhtä huonosti kuin esikoisen synnytys: epäonnistunut käynnistys, helvetilliset, lamauttavat oksitosiinikivut, määräysvallan menetys, kiireellinen sektio (oli sillä hetkellä helpotus), sen jälkeinen leikkausalueen vuoto ja uudelleenleikkaus, haavan tulehtuminen ja haavahoidot.

Ei siinä paljon vaaleanpunaista vauvaonnea ollut, ja masennuskin taisi iskeä. En tiedä olenko vieläkään toipunut tuosta kokemuksesta.

Muokattu viimeksi:
Mulla takana kaksi aika helppoa alatiesynnytystä ja yksi sektio. Mulle se sektio oli ihan hel*ettiä ja se arpi kipuili vielä yli vuosi leikkauksen jälkeen. Sektio on oikeasti todella iso leikkaus eikä siinä riskit ole pieniä. Kun taasen alateitse naiset on iänkaiken synnyttäneet ja siihen paljon apuja kivunlievitykseen. Mutta onneksi on nuo vaihtoehdot. Toisille sopii toinen :)

Tällä hetkellä pelkään keskenmenoa tai että taas olisi tuulimuna. Mutta kyllä mä sektiota pelkäisin. Mulla takana kaks suht helppoa alatiesynnytystä ja toki sitä jännää että meneekö kolmannellakin kerralla kaikki hyvin.

Onkos täällä asiantuntijoita lämpöjen mittailun suhteen?
Mulla on testissä viiva tasaisesti vahvistunut, mutta lämmöt heittelee aamuisin omituisesti. Oviksen jälkeen ne nousi niin että korkeimmillaan oli 36,8. Siitä hiukan laski 36,6 jossa pääasiassa ovat olleet. Nyt kuitenkin toissapäivänä ja tänään aamusta olivat 36,4. Pitääkö tästä päätellä että kyytiläinen ei jaksa mukana, vai pitäiskö vaan lakata mittaamasta kokonaan ja olla hermoilematta?

Onkos täällä asiantuntijoita lämpöjen mittailun suhteen?
Mulla on testissä viiva tasaisesti vahvistunut, mutta lämmöt heittelee aamuisin omituisesti. Oviksen jälkeen ne nousi niin että korkeimmillaan oli 36,8. Siitä hiukan laski 36,6 jossa pääasiassa ovat olleet. Nyt kuitenkin toissapäivänä ja tänään aamusta olivat 36,4. Pitääkö tästä päätellä että kyytiläinen ei jaksa mukana, vai pitäiskö vaan lakata mittaamasta kokonaan ja olla hermoilematta?

Oletko ottanut lämmön aina samaan aikaan aamusta? Mikä sulla on se ns. coverline lämmöissä?
Aika moni asiahan vaikuttaa mittaustulokseen. Jossain vaiheessa sitä lämpöä ei enää neuvota mitattavaksi sen jälkeen, kun on tehnyt positiivisen raskaustestin.

Muokattu viimeksi:
Oletko ottanut lämmön aina samaan aikaan aamusta? Mikä sulla on se ns. coverline lämmöissä?
Aika moni asiahan vaikuttaa mittaustulokseen. Jossain vaiheessa sitä lämpöä ei enää neuvota mitattavaksi sen jälkeen, kun on tehnyt positiivisen raskaustestin.

Kolmen tunnin vaihtelulla, ja yötkin voi olla välillä rikkonaisia kun on tuo 1v. Alimmillaan kierron alussa on olleet noin luokkaa 35.8. Mulla on siis lady comp, mutta vanhoja tietoja ennen edellistä raskautta ei ole tallella. Tää oli vasta eka kierto kun aloin taas mittaamaan.

Mun mielestä mun oireet ovat vähentyneet :/ Rinnat ovat edelleen arat, eteenkin vasen on turvonnut pahkura. Muuten ei mitään, paitsi ehkä vähän lyhyempi pinna. Esikoisesta oli tosi vähän oireita, mutta kun tästä tuntui että olisi enemmän.
Takana siis yksi km kesällä -14 jolloin alkion kehitys oli loppunut ~5+4 ja tuli pois 7+4. Nää viikot on tosi jänniä kun kaikki tärkeimmät elimet kehittyy. Haluaisin vain kuulla ne sydänäänet :(

Tein just viimeisen viikkonäytöllisen digin. Edelleen näyttää 2-3 viikkoa, vaikka tänään (tiistaina) pitäisi olla 6+0 (eli 4 viikkoa ovulaatiosta). :(

Kolmen tunnin vaihtelulla, ja yötkin voi olla välillä rikkonaisia kun on tuo 1v. Alimmillaan kierron alussa on olleet noin luokkaa 35.8. Mulla on siis lady comp, mutta vanhoja tietoja ennen edellistä raskautta ei ole tallella. Tää oli vasta eka kierto kun aloin taas mittaamaan.

Jos se Lady Comp kerää kierron tiedot, syyttäisin ne Fertility Friend-ohjelmaan tai sovellukseen, laskee todella luotettavasti ovulaation. Ja se tosiaan käskee lopettaa lämpöjen mittaamisen kun on raskaana. :)

Mulla lyheni luteaalivaiheen pituus 14->12 päivään esikoisen syntymän jälkeen, eli niihin tietoihin ennen esikoista ei voi välttämättä luottaa.

Jos se Lady Comp kerää kierron tiedot, syyttäisin ne Fertility Friend-ohjelmaan tai sovellukseen, laskee todella luotettavasti ovulaation. Ja se tosiaan käskee lopettaa lämpöjen mittaamisen kun on raskaana. :)

Mulla lyheni luteaalivaiheen pituus 14->12 päivään esikoisen syntymän jälkeen, eli niihin tietoihin ennen esikoista ei voi välttämättä luottaa.

Kiitos avusta :). Mä lopetan siis mittaamisen. Tänään lämmöt oli taas koholla hienosti. Tähän on hyvä lopettaa mittailu :joyful:.

Joo mä oon nähnyt unia kans. Paria päivää ennen kun sain plussan, eli mahdollisesti kiinnittymisen aikoihin näin unta että tein raskaustestin ja siihen tuli KOLME kirkuvan tummaa viivaa :confused: En silloin vielä ollut uskonut raskauden mahdollisuuteen oikeestaan (lukuunottamatta pientä epätoivoista toiveajattelua) mut ton unen takia tarkistin kierron tilanteen (kp40) ja päätin tehdä testin heti kun mentiin kotiin mun vanhemmilta. Kaks päivää myöhemmin ekaan testiin siis niin haalea plussa että tuskin ois aiemmin näkynytkään. Nyt mietin vaan että mikä se ylimääräinen viiva oli... Kaksoset? Kolmoset? Ei siinä oo mitään järkee.

Muutama yö sitten näin tosi karun keskenmenounen. Vessakäynnillä tuli paperiin vähän hennon punaista vuotoa. Ja yhtäkkiä mulla oli kädessäni sikiöpussi minkä sisällä tuntui pieni alkio... :eek: Siinä vaiheessa heräsin ja olin ihan kauhuissani pitkään.

Kyllä minäkin keskenmenoa pelkään. Rinnat tutkin tarkasti, onhan vielä arkuutta yms. Tuntuu, että rinnat ovat aina aamulla/iltapäivällä aremmat, ja sit taas illalla arkuus vähenee. Turvonneet ovat edelleen. Pahanolon kanssa sama homma.
Aamulla oli vaikea syödä, kun oli niin paha olo, sit nyt on ihan ok. Ei normaali, mutta parempi, kuin aamulla.
Tänään myös tuntui alavatsassa kipua. Vähän samalaista, kuin menkkakivut. Sitä ei kauaa kestänyt, mut kyllähän se sai miettimään vuodon alkamista. Mitään ei ole kuitenkaan tullut. Paitsi normaalia enemmän valkovuotoa on tullut melkein joka päivä.

Pelkäänpä et nyt toteutui se suurin pelko... :( Alkoi suhteellisen runsas verinen vuoto ihan yhtäkkiä, ja vielä loistavasti ajoittui siihen hetkeen kun laivalla appivanhempien ja esikoisen kans päästiin allasosastolle. Tunsin vaan et nyt holahti ja kipitin vessaan. Jäi uimiset välistä ja siitä asti oon ollu ihan sumussa täällä laivalla... Ollaan menossa siis miehen luo käymään. Miten voi olla näin huono ajoitus näin kamalalla asialla? Ei tietenkään oo vielä varmaa mistä vuoto johtuu enkä oo hetkeen tarkistanu tilannetta onko se jatkunu. Mut alavatsassa/alaselässä on ollu jomotusta vuodon alkamisesta asti. Heikottaa ihan hulluna. Aamulla kävin tosiaan ultrassa ja siellä näkyi ruskuaispussi, ei alkioo ja 5+ viikot. Kaikki niinkun oletettavaa on tässä vaiheessa. Mut voiko oikeesti olla et on laivaan tultua mennyt kesken! :( Mies on mua toiveikkaampi, se on lukenu huolella googlesta alkuraskauden vuodoista.. ::cool: mut tää menetyksen pelko on kyt ihan käsin kosketeltavaa! Ja oisinkin ees kotona... :(

Takaisin