Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitenköhän on yö mennyt...?Tsemppiä eppis! Eikös joku täälläkin sanonut, että ultrassa oli nähty joku verihyytymä, joka tulee jossain vaiheessa ulos? Toivottavasti olis ollu vaan semmonen!
Toivottavasti on harmiton hematooma.
Tsemppiä Eppis!Toivottavasti on harmiton hematooma.
Mulla keskenmeno alkoi niin että monta päivää oli menkkapolttelua. Sitten alkoi hyvin hitaasti verenvuoto, mutta se kasvoi tasaisesti. Ei mitään kertaholahduksia. Siinä vaiheessa, kun hakeuduin sairaalaan niin tiesin satavarmasti mistä on kyse.
Ei oo vuotanut enempää. Kaiken kaikkiaan ehkä noin ruokalusikallisen verran ja sit loppui. Alavatsa arka ja vähän jomottelee. Pelottaa tää yö ja koko matka. Jos on mennyt kesken niin kuinkahan pian alkais raskaustesti haalenemaan? Mietin et ainoo mitä voin tehdä ennen kotiinpaluuta on raskaustesti.. ellei sit ala huolestuttavan kovat kivut tai vuoto, sit lääkäriin. Aamulla tein ennen ultraan lähtöö testin ku olin ihan hermona ja tasavahvat viivat oli.
Mulla ihan selvis kkm ekassa ultrassa rv13, ja oireet oli kyllä ihan sinne asti vaikka olikin mennyt kesken jo muistaakseni 8+5Toivottavasti kyse ei kuitenkaan ole keskenmenosta, vaan olisi vaan jotain ylimääräistä vuotoa. Tsemppiä Eppis koettelemuksien kanssa!
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että siinä vaiheessa, kun istukka on riittävästi kehittynyt hcg hormonia voi erittyä vielä jonkin aikaa alkion kehityksen pysähtymisen jälkeen. Tein tuossa raskaudessa varmistustestin muistaakseni kahdeksannella tai yhdeksännellä viikolla ja vahvaa plussaa näytti. Alkion kehitys oli kuitenkin pysähtynyt ultran mukaan viikoille 5+6 (Sanoin täällä aiemmin 5+2, mutta muistin silloin väärin). Tämä selvisi vasta varhaisultrassa rv 10. Täysin negatiivista raskaustesti näytti vasta 2 viikkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Mulla oli tuolloin myös tosi vahvoja raskausoireita ja pahoinvointia vielä kahdeksannella viikolla, mutta sen jälkeen pahoinvointi ja rintojen turvotus hellitti jonkin verran. En itse sitä silloin älynnyt, mutta oli varmasti merkki keskenmenosta. Tähän keskeytyneeseen keskenmenoon ei kyllä minulla kuulunut yhtään mitään epäilyttäviä vuotoja.