Pelot

Voi Eppis, olisipa vain jotain harmitonta!<3

Täällä myös kova pelko keskenmenosta ja tuulimunasta.
Kemiallisen (mulla oli helmikuussa kemiallinen, josta viivat vain haaleni) pelosta päästy aikalailla yli, kun testit vahvenneet hyvin. Oon oikeasti testannut dpo9-17 joka päivä, että tummuuhan viiva.
Ensiviikolla teen vielä yhden digin ja sitten saa riittää.

3 viikkoa ja 3päivää ar-ultraan. Aika matelee!

Synnytyksestä pelkään varmasti eniten sektiota. Myös epiduraali mietityttää, kun se ei esikoista synnyttäessä mennyt ihan putkeen..

Kiitos kaikille! Ihania ootte <3 :) Tänään päästiin perille ja nyt sain wifinkin käyttöön. Tilanne on ihan ok, olo on yllättävän rauhallinen. Vuotoo ei oo tullut yhtään enempää. Eli tosiaan tuli vaan se yks yhtäkkinen holahdus. Säikäytti mut totaalisesti kun tuli ihan varottamatta ja oli ihan kunnon kirkkaan verinen lusikallinen... En heti siinä tilanteessa osannu ajatellakaan että se kaikki oli siinä, vaikutti siltä et hanat aukes totaalisesti. Vuodon jälkeen hetken aikaa jomotteli vähän mut sekin loppui ja nyt on vaan samanlainen vähäoireinen olo kun ennen vuotookin. Jotain vihlaisuja välillä, turvotusta ja arkuutta. En osaa ajatella että olis mennyt kesken mut en oikein koe olevani raskaanakaan... Elän jossain välitilassa varmaan et selviydyn tästä reissusta. Ja appivanhemmat viel julisti et huomenna illalla sit juodaan skumpat... Eli joko on pakko kertoo tilanne tai sit keksii joku jippo et ne ei tajua mitään. Haluaisin kertoo vasta sit jos/kun on selkeesti iloisia uutisia kerrottavana.

Vähän vaikee nyt täällä ulkomailla mitään tehdä asialle, ja Suomeen palattuakin on vasta viikko 6+ eli ei oikeen taida olla paljoo tehtävissä vielä näin aikaisessa vaiheessa tilanteen selvittämiseks.. kun eilen näkyi mitä näkyi eli ei paljon mitään ja myöhemmin samana päivänä tuli vuoto niin täytyy varmaan odotella vähintään pari viikkoo että ultrassa vois mitään vastauksia saada. Soitan kyllä neuvolaan heti maanantaina joka tapauksessa.

Eppis, ihanaa kuulla, että sitä vuotoa ei ole enempää tullut! Tsemppiä!

Epätietoisuushan tässä alkuraskaudessa juuri onkin se eniten inhottava ja vaikea asia kestää... Kun alkaa tuntea vauvan liikkeet, niin huolikin vähenee, vaikka ei kokonaan katoaisi.

Tein tänään vielä yhden testin, sain digillä (vihdoin) tulokseksi 3+ viikkoja. Tuo testien vahvistuminen on oikeasti mietityttänyt paljon. Onneksi pääsen maanantaina neuvolaan ultraan.

Eppis, onneksi vuoto ei yltynyt! Inhottavaa elää nyt noin epätietoisuudessa toki. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti kaikki jatkuu mallikkaasti<3

Eppis, keskenmenossa vuodon mukana tulee hyytyneitä klönttejä. Jos vuoto on ollut vain kirkasta verta, en usko että kyseessä on keskenmeno.

[QUOTE="wk_78, post: 3057468, member: 103902]
Tein tänään vielä yhden testin, sain digillä (vihdoin) tulokseksi 3+ viikkoja. Tuo testien vahvistuminen on oikeasti mietityttänyt paljon. Onneksi pääsen maanantaina neuvolaan ultraan.[/QUOTE]

Mä tein digin tänään 5+3 ja sain 2-3. Tässä nyt sit arvon että huolestuisko vaiko eikö. Ehkä ei vielä hätää? Kauanko sulla kesti että nousi 3+?

Mä tein digin tänään 5+3 ja sain 2-3. Tässä nyt sit arvon että huolestuisko vaiko eikö. Ehkä ei vielä hätää? Kauanko sulla kesti että nousi 3+?

Tän viikon tiistaina tein testin, jossa tuloksena 2-3, silloin oli viikkoja 6+0 ovulaatiosta laskettuna.

Mulla tosin taisi kiinnittyminen mennä aika pitkälle, DPO12-15 tuli ruskeaa tuhrua, jota ensin luulin menkoiksi. En tiedä onko sillä vaikutusta tuohon hitaaseen nousuun.

Nyt on ekaa kertaa sellainen huoli ettei kaikki ole hyvin tuolla masussa.. Raskausviikko kymmenen alkoi ja maha litistyi olemattomiin. Samoin rintojen turvotus on vähentynyt.. Pahoinvointia tulee edelleen herkästi, se on ainoa oire nyt. Pitäis malttaa odottaa vielä pari viikkoa nt-ultraan mutta tää tunne on kyllä kamalaa.. Varsinkin kun on viime aikoina lukenut kaikenlaista ja todella monelle muissa ryhmissä on nt-ultrassa vasta selvinnyt että on mennyt kesken. Äähh..

Tän viikon tiistaina tein testin, jossa tuloksena 2-3, silloin oli viikkoja 6+0 ovulaatiosta laskettuna.

Mulla tosin taisi kiinnittyminen mennä aika pitkälle, DPO12-15 tuli ruskeaa tuhrua, jota ensin luulin menkoiksi. En tiedä onko sillä vaikutusta tuohon hitaaseen nousuun.

Ok. Se voi hyvinkin olla et se oli sulla kiinnittymisvuotoa :).
Mulla on lyhyt tuo luteaalivaihe, ja viikot tietty laskettu kuukautisista. Et ehkä en nyt vielä sit pulttaa tästä.. tieto vaan lisää tuskaa. Tyhmät ensimmäiset viikot!!

Onko muut tietosia kohdunnapukan käyttäytymisestä raskaudessa? Mulla tosiaan tänään viikkoja 9+0 eilen oli alavatta toosi kipeä ja seksi sattu. Alapäätä pestessä huomasin, että kohdunnapukka oli tosi alhaalla ja tuntu siltä kun olis auki, lisäksi oli tosi pehmeä. Ja epäilen, että kipu seksin aikana johtu siitä kun osu siihen.
Nyt aamulla pientä jomotusta alavattassa, mutta kohdunnapukka on korkealla ja kova.

Nyt on ekaa kertaa sellainen huoli ettei kaikki ole hyvin tuolla masussa.. Raskausviikko kymmenen alkoi ja maha litistyi olemattomiin. Samoin rintojen turvotus on vähentynyt.. Pahoinvointia tulee edelleen herkästi, se on ainoa oire nyt. Pitäis malttaa odottaa vielä pari viikkoa nt-ultraan mutta tää tunne on kyllä kamalaa.. Varsinkin kun on viime aikoina lukenut kaikenlaista ja todella monelle muissa ryhmissä on nt-ultrassa vasta selvinnyt että on mennyt kesken. Äähh..
Voi johtua myös siitä, että alun pahin turvotus vain alkanut laskemaan! Ja sieltä paljastuu sitten pian se oikeasti pyöristyvä vatsa :) näin minulla oli esikoisen kanssa.
Toivon kovasti, että siitä kyse myös sinulla!

Kiitos kaikille! Ihania ootte <3 :) Tänään päästiin perille ja nyt sain wifinkin käyttöön. Tilanne on ihan ok, olo on yllättävän rauhallinen. Vuotoo ei oo tullut yhtään enempää. Eli tosiaan tuli vaan se yks yhtäkkinen holahdus. Säikäytti mut totaalisesti kun tuli ihan varottamatta ja oli ihan kunnon kirkkaan verinen lusikallinen... En heti siinä tilanteessa osannu ajatellakaan että se kaikki oli siinä, vaikutti siltä et hanat aukes totaalisesti. Vuodon jälkeen hetken aikaa jomotteli vähän mut sekin loppui ja nyt on vaan samanlainen vähäoireinen olo kun ennen vuotookin. Jotain vihlaisuja välillä, turvotusta ja arkuutta. En osaa ajatella että olis mennyt kesken mut en oikein koe olevani raskaanakaan... Elän jossain välitilassa varmaan et selviydyn tästä reissusta. Ja appivanhemmat viel julisti et huomenna illalla sit juodaan skumpat... Eli joko on pakko kertoo tilanne tai sit keksii joku jippo et ne ei tajua mitään. Haluaisin kertoo vasta sit jos/kun on selkeesti iloisia uutisia kerrottavana.

Hei se olin minä, jolle kätilö ultratessa kertoi että siellä kohdunkaulan suulla näkyy verihyytymä (kooltaan se oli suunnilleen saman kokoinen kuin alkion pussi). Samalla kätilö varoitteli, että hyytymä tulee luultavasti jossain vaiheessa irtoamaan ja vuotamaan verta. Eli kaikenlaisia muitakin vuotoja sitä ilmeisesti voi olla, kuin keskenmenovuotoja. Tietenkään tämä mun tieto ei sinänsä sua auta, mutta josko se antaisi vähän toivoa. ❤️
Joka tapauksessa tsemppiä sulle ja levollista mieltä!

Onko muut tietosia kohdunnapukan käyttäytymisestä raskaudessa? Mulla tosiaan tänään viikkoja 9+0 eilen oli alavatta toosi kipeä ja seksi sattu. Alapäätä pestessä huomasin, että kohdunnapukka oli tosi alhaalla ja tuntu siltä kun olis auki, lisäksi oli tosi pehmeä. Ja epäilen, että kipu seksin aikana johtu siitä kun osu siihen.
Nyt aamulla pientä jomotusta alavattassa, mutta kohdunnapukka on korkealla ja kova.

En kyllä oo seurannu/kokeillu ollenkaan, en oo niin ammattilaistasolla tässä touhussa :D

Onpas täällä paljon pelkoa ja epävarmuutta, tsemppiä kaikille näihin piinaviikkoihin! :Heartred

Mä kanssa luulen, että sulla on vaan alkuraskauden turvotus katoamassa. Ja muistelen, että noilla viikoilla mulla edellisessä raskaudessa rintojen turvotus ja kipuilu laantui. Eiköhän kaikki ole hyvin! <3

Toivottavasti näin on, sitä vaan pelkää aina pahinta. Kiitos teille <3

En kyllä oo seurannu/kokeillu ollenkaan, en oo niin ammattilaistasolla tässä touhussa :D

Onpas täällä paljon pelkoa ja epävarmuutta, tsemppiä kaikille näihin piinaviikkoihin! :Heartred

En määkään ole ennen ollu mitenkään tietonen koko napukasta, mutta vasta jonku aikaa sitten jotenki havahduin sen olemassaoloon :D olen sitte siitä asti kiinnittäny enemmän huomiota sen muutoksiin alapäätä pestessäni.

Tänään hiukan poltellut alaselkää ja masukin tuntuu aralle. Miks nää päivät ei vaan vois mennä nopeasti! Tulis se km jos on tullakseen ja jos ei niin pääsis leppoisammille viikoille :wacky:.
Miksköhän joka toinen päivä pelottaa ihan sairaasti ja joka toinen päivä on onnensa kukkuloilla? Liittyyköhän se jotenkin hormoneiden lisääntymiseen? Eikös ne tuplaannu aina tasaisin väliajoin?

Takaisin