Pelot

Mullakin nosti eilen keskenmenon pelko päätään, kun jostakin tuli himppusen verta. Vatsa ja alaselkä on ollut tosi kipeä, mutta se taitaa onneksi olla vain aivan sekaisin oleva suoli. Ei ole onneksi tullut verta sen yhden kerran jälkeen mutta nyt ei enää osaa luottaa. Toivottavasti kyse oli vain kuivista limakalvoista tms.

Musta tuntuu, että oon ihan stressaantunut pelosta koko ajan.
Oireet ihan kadonneet. Yhden päivän oli rinnat kipeät ja pari päivää etoi.
Nyt ei juuri muuta kuin kova väsymys. Turvotuskaan ei mielestäni ole niin kova enää..
Paniikki iskee!

Toisaalta olen vasta 4+5. Esikoisesta olin vasta plussannut näihin aikoihin. Ei koskaan ollut mitään tissikipuja.. ja eipä se pahoinvointikaan vielä näillä viikoilla alkanut :D
Että ehkä Koitan rauhoittua.. mutta, Kyllä te ymmärrätte:sorry:

Muokattu viimeksi:
Tää kyllä on just tätä aikaa et mikään ei oo hyvä; oireettomuus pelottaa ja sitä on aivan varma keskenmemenosta ja toisaalta taas pientäki nipistystä säikähtää, et nyt se meni kesken.. Huh!

No nyt ollaan taas Suomessa, vaan ei vielä kotona. Inhottava epävarmuus kalvaa koko ajan mieltä vaikka oon yllättävän rennosti ottanu. Vuotoo ei oo edelleenkään tullut lisää ja se on antanu toivoo. Mut oireet on vieläkin epäilyttävän lievät. Toisaalta sitähän mä toivoin ettei kauheen selvät oireet olis matkan aikana ettei appivanhemmat arvaile mitään. Mut nyt pitäis vielä keskiviikkoon asti jaksaa et pääsee ees soittamaan neuvolaan, eikä siitäkään taida mitään konkreettista apua tai mielenrauhaa saada... Tsemppiä muillekin vähäoireisille ja vuotaneille! :rolleyes::)

Mua alkoi pelottaa, että on kyse kkm:sta kun neuvolan ultrassa ei näkynyt selkeästi sikiö/alkio. Nyt elän viikon epätietoisuudessa, sovittiin uusi aika ensi maanantaille.

Toivottavasti Eppis selvis tosiaan säikähdyksellä ja se vuoto olis ollu vain joku ulos tullut verihyytymä tms..

Wk:lle vastailinki jo toisella palstalla, toivottavasti sullakin kyse on jostain väärinkäsityksestä tai vain odotettua vähäisimmistä viikoista..

Kaikilla ei todellakaan oo hauska vappu tiedossa, tsemppiä! :Heartred

Välillä naurattaa se miten hätähousu osaan olla, yhden päivän kun oireet loppuu niin heti iskee paniikki ja pelkää pahinta. Nyt on taas oireita ja myös jatkuvaa pahoinvointia. Täytyisi vaan oppia olemaan stressaamatta jokaisesta asiasta..

Välillä naurattaa se miten hätähousu osaan olla, yhden päivän kun oireet loppuu niin heti iskee paniikki ja pelkää pahinta. Nyt on taas oireita ja myös jatkuvaa pahoinvointia. Täytyisi vaan oppia olemaan stressaamatta jokaisesta asiasta..

Hah, semmosta tää on :grin Jospa nyt osaisit olla säikähtämättä seuraavaa oireetonta/vähäoireista päivää :wink

Täytyy nyt vain toivoa, että kyse on siitä, että se ultrauslaite olisi huono... Meillä on edelleen varattuna varhaisultraan aika Lahden Perhe-Arteen ke 9.5., josko sieltä saisi parempia uutisia. Piinaviikoista ei päästy vieläkään!

Mullakin on välillä oireita, välillä ei.

Tuo on kyllä totta, että heti kun on yksikin oireeton päivä niin alkaa miettiä kaikkea kamalaa. Pitäis vaan yrittää muistaa, että sekin on aivan normaalia ja kaikilla ne oireet vaihtelee.

Nyt on tuntunut taas ajoittain lievää menkkatyylistä jomotusta alavatsassa/alaselässä. Tiedän et se kuuluu asiaan mutta kun sama jomotus edelsi tortaina sitä vuotoa niin nyt taas huolestuttaa enemmän... Huomenna vasta pystyy soittamaan neuvolaan. Enkä mitenkään pysty oottamaan 17.5. asti sitä ultraa.. miten ihmeessä saan neuvolan aikaistamaan ultraa? Yksityinen ei oo vaihtoehto :( en enää ees uskalla luottaa olevani raskaana ja koko ajan on pienen vointi mielessä.

Tuo on kyllä surkeaa, ettei kaikissa neuvoloissa automaattisesti ultrata heti. Meillä just eilen neuvolan kätilö sanoi, että jos ei niillä neuvolan vanhoilla koneilla näy mitään, niin pääsee parempaan ultraan niin monesti, että asia selviää (onko masussa elämää). Meillä tuosta ei onneksi tarvinnut murehtia, mutta oli tosi helpottavaa tietää, että täällä edes välitetään sen verran, että otetaan tärkeimmästä asiasta ensin selvää. Tää on ihan hullu systeemi, että joissain kunnissa joutuu odottamaan tyyliin viikolle 13, että näkee, onko siellä mitään.

Hurjasti tsemppiä Eppis! Toivotaan, että olisi vain asiaankuuluvaa jomottelua ja että saisit neuvolasta palvelua.

Tänään on tullu koko päivän samanlaista tuhruvuotoa ku viimeks ennen keskenmenoa. Varmaan menee taas kesken. Varasin huomiseks ajan yksityiselle niin saa vähän selkoa tilanteeseen. Yhen keskenmenon olisin kestäny mutta kyllä kaks peräkkäistä on liikaa :sad001

Kiitos! Onpas kyllä tosi eri meininki. Ja kai se eniten on kiinni siitä onko neuvolassa ultralaitetta ylipäänsä vai ei. Mun tietääkseni meillä ei oo. Ja asiakkaita niin paljon että uus neuvolahoitaja palkattiin vuodenvaihteessa ja meidät siirrettiin sille. Eli ei taida vaan resurssit riittää ylimääräisiin tutkimuksiin neuvolan puolesta. Tosi kivasti antoivat kyllä esikoista odottaessa useita kontrolliaikoja neuvolalääkärille aikaisten harjoitussupistusten takia.

Kävin siis jo kunnallisessa ultrassa rv 5+, nyt on rv 6+ ja kontrolliultra on rv 8+. Lasketun ajan selvittämiseksi siis. Eli ei tarvi onneks nt-ultraan asti ootella, se vasta pitkä piina olis kun oon niin varhaisilla viikoilla vielä! Mut reilu kaks viikkoo kahdestaan taaperon kanssa, ihan liikaa ehtii miettiä masua vaikka isompi pitääkin kiireisenä. Mies kyllä tukee mutta onhan sillä siellä ulkomailla omat juttunsa päällimmäisenä mielessä.

Tähän neuvoloiden eroon. Juuri tää on outoa, että oon plussannut huhtikuussa ja vasta kesäkuun puolivälissä näkee onko siellä mitään. :sad001 Viimeksi keskenmeno tuli pari päivää ennen nt-ultraa..

Tänään on tullu koko päivän samanlaista tuhruvuotoa ku viimeks ennen keskenmenoa. Varmaan menee taas kesken. Varasin huomiseks ajan yksityiselle niin saa vähän selkoa tilanteeseen. Yhen keskenmenon olisin kestäny mutta kyllä kaks peräkkäistä on liikaa :sad001

Voimia kovasti<3 toivottavasti tällä kertaa kyseessä vain harmitonta vuotoa. Tsemppiä huomiseen!

pelottaa nyt onko menossa keskenmeno. Rv6+0. Raskaus on erittäin odotettu kun olemme 3 vuotta yrittäneet. Aiemmin nyt testailtu lääkärissä hcg kun oli ihan aluksi kovat maha kivut. Eka hcg oli jotain 4+3 n.700hcg, siitä kolmen päivän päästä hcg 1300 ja siitä neljän päivän päästä (5+2) hcg 13500 eli se mitattiin nyt neljä päivää sitten ja silloin myös ultrattiin ja löytyi ruskuaispussi ja sikiö sieltä missä kuulukin olla, sydänääniä ei vielä kuulunut mikä on normaalia. Lääkäri sanoi että hyvä alkuraskaus. Maha kivut ovat loppuneet joitain päiviä sitten. Tissit tuntuu että räjähtää ja lämpöä on tasaisesti ja mieliala herkkä.
Tänään sitten iltapäivällä yhtäkkiä lorahti paljon verta vessanpönttöön ilman mitään kipuja. Lähdin samantien päivystykseen jossa joku nuori lääkärärinalku alku tai hoitaja mittaili verenpaineet ja otti hemoglobiinin ja crp! Katsoi koneelta mikä mahtaa olla vialla! Hieman tuohduin ja sanoin että eikö pitäisi tutkia ihan toisesta päästä! Ei tutkinut. Verta tuli päivystyksessäkin kaksi kertaa pönttöön aika paljon. Ei edelleenkään kipuja. Lääkäri maalaili keskenmenoa ja käski vain soitella neuvolaan ja passitti kotiin.
Tässä nyt kotona tullut kerran aika paljon verta ja äsken tuli vain vähän. Joka pissa kerralla ei ole tullut verta. Mitään kipuja ei edelleenkään ole.
Minulla on yksi keskenmeno takana 10 vuotta sitten viikolla noin 7. Silloin tuli kauheat supistukset verenvuodon yhteydessä.
Varasin nyt huomiseksi yksityiselle ultra ajan että näkee onko masussa enää ketään..
Pelottaa kyllä nyt todella paljon mutta ihmeen rauhallinen mieli silti. Voi kun kaikki olisi hyvin mutta pahoin pelkään että oli nyt keskenmeno

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Pelleriinalle ja Tanjuliinille! :Heartred Toivotaan, että vuodot on kummallakin harmittomia ja pikkuiset on vielä tiukasti kyydissä.

Takaisin