Pelot

mannikka

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Syysmammat 2016
Elomammat 2018
Täällä näytti olevan muitakin km kokeneita, joten arvelin avata oman ketjun km- ja toki muillekin peloille, joita tässä raskaana tulee.
 
Sain pienen paniikin aikaseks, kun menin testaamaan aamusta n 1h pidätyksellä ja testiviiva on nippanappa näkyvissä. Yritän pitää toivoa yllä et haaleet viivat johtuu vaan laimeesta pissasta, eikä laskevasta hormonitasosta.. testailen tässä päivän mittaan lisää.
 
Huh. Mulla ei ole km taustalla, mutta pelko siitä kyllä elää. Ihan vaan tämän päivän digin joka antoi 2-3 ja tänään 5+2 :sad001
 
Voih, tunnen kyllä tuskasi.. itse en viikkodigiä ees kehtaa ostaa, kun luultavasti sit panikoisin niitä viikkoja :rolleyes:

Sain vähän parempia viivoja päivästä, mutta en kyllä oo nyt yhtään varma. Voi kun huomenna tulis kunnon viivat testiin!
 
Aamupissa ja virtsa rakossa mielellään se 4h, ainakin alkuvaiheessa jos vaan pystyy - varmimmat tulokset sillain. Mä en oo viel uskaltanu tehdä muulloin kuin aamulla ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
No mä tein kyllä päivällä, mutta yötyöläisen aamu on päivällä, silti aiheutti huolta...
 
Joo, voin kertoa et ei kannata päivästä tehdä.. aamupissa oli vaan ihan liian laimeaa, kun menin eilen illasta juomaan paljon. Noh, huominen testi varmaan kertoo jo aika paljon..
 
Ja se murehdituttaa joka minuutti että voi miksi sitä ei osaa vaan luottaa ja iloita nyt täysillä siitä, että on ensimmäinen oikea kunnon plussa jo MONESSA testissä ekaa kertaa 6vuoteen....

Mikä on näin vaikeaa nyt vaan lopettaa tää stressaaminen ja googlettelu jne.... mutta silti en varmasti ole ainoa, mutta olisi kiva osata olla kuten suurin osa ; kunnon plussa tehtynä ja sit vaan ollaan ja odotetaan laskettuun aikaan......
 
Täällä myös yksi jännittäjä kun varhainen keskenmeno takana elokuussa. Pahemmaksi asian on tehnyt pienet vuodot. Tosin menkatkin tuli, vaikka olin raskaana niin ehkä ne vuodot ei ole niin vaarallisia. Onneksi näyttää siltä, että vuodot loppui tänään. Testasin tänään taas varmuuden vuoksi ja parin tunnin pidätyksen jälkeen tuli vahva viiva testiin. Vähän helpotti. [emoji4] Join melko vähän. Liian laimeasta ei tietenkään kannattaisi tehdä. Nyt pelkään lähinnä tuulimunaa. [emoji51]
 
tinkanen: Ei ihme, että jännittää! Mekin yritettiin esikoista pitkään ja käytiin lapsettomuustutkimukset. Hormoneilla tärppäsi. Tuo kuusi vuotta on hurjan pitkä aika odotella!
 
Kyllä varmasti jännittää/panikoi enemmän, jos on lapsettomuutta ja/tai keskenmenoja taustalla. Ja kuusi vuotta on kyllä tosi pitkä aika.. myö ollaan tätä plussaa ooteltu nyt hieman yli vuosi.
 
Tinkanen, ootte joutuneet odottamaan raskautta niin pitkään, että varmasti mukana kulkee pelko, että kaikki ei menekään odotetusti ja joutuu palaamaan lähtöruutuun. Minulla on taustalla yksi nt-ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno enkä usko voivani enää kokea sellaista huoletonta ja pelotonta raskautta. Tuo keskeytynyt raskaus oli elämäni ensimmäinen ja sen jälkeisessä raskaudessa pelko menettämisestä kulki läpi raskauden, vaikka saimmekin onneksemme vauvan siitä syliin asti. Nyt olen lähinnä yrittänyt olla ajattelematta ja haaveilematta vielä kovinkaan pitkälle, menettämisen pelko ei ole vielä päässyt iskemään, kun koko raskaus tuntuu jollain tapaa niin utopistiselta.
 
Kyllähän se km aina aluksi pelottaa. Mutta en mieti sitä jatkuvasti, yritän nauttia :happy: Varasin silti yksityiselle ajan varhaisultraan.
 
Kyllä tää nyt vahvasti siltä näyttää et kemialliseks jää. Aamun testit lähes negaa. Toivottavasti teillä muilla on parempi tuuri!
 
Meillä jännätään onko siellä edes ketään. Ennen esikoista yks tuulimuna raskaus. Joka pysäytti molemmat ja ei oikein uskalla luottaa ennen kuin saa varmistuksen, aikaisemmin ei oikein osaa nauttiakaan tai olla onnellinen uudesta raskaudesta.
 
Voi mannikka, pahoitteluni jos niin todella on, että jää kemialliseksi!

Kirkkaus, ootko menossa varhaisultraan vai meinaatko odotella siihen nt-ultraan asti?
 
Voi ei mannikka. :sad001 Toivottavasti tärppää pian uudestaan! :)

Mulla on kans yhden keskeytyneen keskenmenon kokeneena koko ajan pieni pelko päällä. Tää raskaus on alkanut ainakin samalla tavalla kuin onnistunut raskaus, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Vielä 1.5 viikkoa varhaisultraan.
 
Pahoittelut mannikka! :sad001 Jospa kohta oisit uudestaan raskaana. Ainakin tietää, että se on mahdollista kun kerran jo tapahtui. Itseä lohdutti keskenmenon jälkeen se, että ainakin tulin raskaaksi ja vielä ihan luomuna. Esikoisen kohdalla piti syödä hormoneja.
 
Mulla takana kaks keskenmenoa vuoden sisään, eikä yhtään onnistunutta raskautta. Nyt sit tuhruvuotojen takia jo 4+6 viikoilla oli pakko käydä gynellä (ihan kuin se osais vielä mitään varmaa sanoa) oman mielenrauhan takia. Kalliiks vaan tulee jos pitää jokaisesta pienestä jutusta rampata lääkärillä. No sikiöpussi oli oikeassa paikassa ja tuhruttelukin on loppumaisillaan niin eiköhän tää taas tästä. Seuraavat pari päivää. Mutta joo, iloita ei voi, ahdistaa ja vituttaa lähinnä koko ajan ja se on mälsää se.

Ja mannikalle tsemppiä hirmusti!
 
Esikoisen raskaudessa ja synnytyksessä kaikki meni niin loistavasti, että välillä hankala uskoa, että voisi käydä tuuri toisenkin kerran. Ja kun tietää mitä menettää. Esikoista odottaessa oli jotenkin niin huoleton ja autuaan tietämätön.

Sitten toi kemiallinen syyskuussa rassaa vähän, että jos tämä onkin sitä taas. Mutta kun silloin ei tosiaan menkat edes jääneet pois niin en olisi huomannut jos en olis testannut raskausoireiden perusteella keskellä kiertoa.

Ja sitten vielä yksi hölmö pelko. Että tuleeko tästä toisesta nyt jotain kakkoslaatua kun esikoinen on saanut alkunsa rentoutuneena lomamatkalla suunnitelmallisesti ja tämä toinen väsyneenä, epäterveellisillä ruoilla, parin vuoden urheilutauon jälkeen ja riitelyn ja taaperon päiväunien lomassa :D Älkää käsittäkö väärin, ihan ollaan rakkaudellinen perhe ja tätä toista suunniteltu just nyt, mutta tätä se arki vaan joskus on..
 
Takaisin
Top