Pelot ja murheet

Näin viime yönä unta, että alkoi verenvuoto. Kyllä oli ahdistunut olo herätessä.
 
Näin viime yönä unta, että alkoi verenvuoto. Kyllä oli ahdistunut olo herätessä.

Mä näin unta kans että mulle tuli keskenmeno ja samaan aikaan mun paras ystävä siinä unessa hehkutti miten niillä ollaan raskaana. Ja aamulla herätessä oikeasti ahdisti kun mietin että on meidän vuoro saada vauva eikä muiden..
 
En ole vielä huhtikuisten listalle ilmoittautunut, kun raskaus näin alussa 5+5. Mutta kirjoittampa nyt tänne pelkoni.. Eilisiltana maalasin ulkona yhtä rakennusta mitä omalle pihalle tehdään. Tajusin vasta maalauksen jälkeen että se oli liuotinpohjaista maalia! No siinä kävin itseäni syyttämään miksi en ajatellut asiaa yhtään.. no tänä aamuna kun menin vessaan tuli verta pyyhittäessä.. no siinä sitte itketti vielä enemmän, ”tapoin oman lapseni”. Huhhuh. Vuoto on jatkunut tämän päivää, ei niinkään kauhean runsaana kuitenkaan, eikä mitään ”kökköjä”. Pelottaa silti, että meneekö tämä kesken.:sad001 ensimmäisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan vuotoa. Vaikka tiedän, että tämä voi olla sattumaakin, mutta tietysti epäilen että jos se maalihöyryn hengittäminen tämän teki.
 
Et ole voinut aiheuttaa mitään :Heartred Ulkona kuitenkin maalasit eli tuuletus kunnossa. Eri asia on ruiskia esim työkseen. Toivotaan, että vuoto on sitä harmitonta. Istukka alkaa kasvaa ja sen reunat voivat verestää, tai ihan limakalvot kuivuuttaan. Tsemppiä, mukavaa ei vuotelu ole missään tapauksessa!
 
Kiitos :Heartred kauhea tilanne tämä on kun ei oo ikinä ennen näin käynyt. Kipuja ei viel ainakaan oo, katellaan nyt mitä tuleman pitää..
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa rv 6 pientä vuotoa, sama toistui päivää ennen niskaturvotusultraa rv 12. Se säikäyttää kyllä älyttömästi. Kävin molemmilla kerroilla lääkärissä, eikä syytä löytynyt vuotoon. Sanottiin, että alkuraskaudessa voi esiintyä. Toivotaan, että sullakin harmitonta:Heartred
 
Kiitos :Heartred kauhea tilanne tämä on kun ei oo ikinä ennen näin käynyt. Kipuja ei viel ainakaan oo, katellaan nyt mitä tuleman pitää..

Suklaapehmis mikä sulla on tilanne, onko vuoto mennyt jo ohi?
 
Vaikka ollaan kahdesti jo käyty ultrassa kattomassa, että kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin silti pelko keskenmenosta kolkuttelee takaraivossa. Vaikka itsellä keskenmenot onkin alkanut vuodolla mitä ei onneksi nyt ole ollut! Vielä joutuu kolmisen viikkoa oottaa nt ultraa, miten voikin pari hassua viikkoa tuntia niin älyttömän pitkältä ajalta..
 
Täällä on vieläkin vuotoa tullut koko päivän ja aamulla tuli muutama osompi klönttikin :sad001 kipuja ei vielä ole. Vuoto ehkä hieman niukempaa kuin oikeet menkat mutta kuitenkin. Kyl tää valitettavasti vaikuttaa pahasti siltä että kesken on mennyt. :sad001 pitää nyt varmaan ens viikolla soitella neuvolaan ja kysellä pitääkö ultrata, kunhan vuoto on ohi.
 
Itsellä raskaus vielä alussa (6+0), ja huoli on kova. Menossa 6 päivä, kun pyyhittäessä tulee rusehtavaa vuotoa. Missään vaiheessa vuoto ei ole veristä, eikä sitä ole niin paljon, että tarvitsisi käyttää siteitä tai sitä tulisi yöllä lakanoille. Vatsakipuja ollut myös enenevissä määrin, joten sekään ei helpota huolta. Kipu ei ole kuitenkaan ollut niin paha, että olisi tarvinnut turvautua särkylääkkeisiin. Raskaustesti näyttää edelleen positiivista, rinnat ovat arat ja pahoinvointia ollut. Ensi viikolle yritän saada ajan varhaisultraan, jotta saisin tietää, mikä tilanne on raskauden suhteen.
Itsellä ensimmäinen raskaus, joten ei ole tietoa mihin verrata ja kaikki on uutta.
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä raskaus vielä alussa (6+0), ja huoli on kova. Menossa 6 päivä, kun pyyhittäessä tulee rusehtavaa vuotoa. Missään vaiheessa vuoto ei ole veristä, eikä sitä ole niin paljon, että tarvitsisi käyttää siteitä tai sitä tulisi yöllä lakanoille. Vatsakipuja ollut myös enenevissä määrin, joten sekään ei helpota huolta. Kipu ei ole kuitenkaan ollut niin paha, että olisi tarvinnut turvautua särkylääkkeisiin. Raskaustesti näyttää edelleen positiivista, rinnat ovat arat ja pahoinvointia ollut. Ensi viikolle yritän saada ajan varhaisultraan, jotta saisin tietää, mikä tilanne on raskauden suhteen.
Itsellä ensimmäinen raskaus, joten ei ole tietoa mihin verrata ja kaikki on uutta.

Voihan se olla kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa, tai sitten joku tulehdus? Itse varmaan olisin yhteydessä neuvolaan.
 
Voihan se olla kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa, tai sitten joku tulehdus? Itse varmaan olisin yhteydessä neuvolaan.

Olin yhteydessä neuvolaan heti vuodon alussa, käskivät tarkkailemaan asiaa viikon ja tämän jälkeen hakeutumaan lääkäriin. Nyt siis täytyy vain odotella...
 
Olin yhteydessä neuvolaan heti vuodon alussa, käskivät tarkkailemaan asiaa viikon ja tämän jälkeen hakeutumaan lääkäriin. Nyt siis täytyy vain odotella...
Kurjaa kun et heti päässyt tarkastukseen :sad001 tsemppiä odotukseen :Heartred
 
Olin yhteydessä neuvolaan heti vuodon alussa, käskivät tarkkailemaan asiaa viikon ja tämän jälkeen hakeutumaan lääkäriin. Nyt siis täytyy vain odotella...

Selvisikö tilanne?
 
Selvisikö tilanne?

Kävin eilen terveyskeskuksessa, eivät vielä sanoneet, että kyseessä olisi keskenmeno tmv. Kohdunsuu kuulemma hyvä, ja näkyy selkeästi "vanhaa" verta, mutta lääkäri ei vielä ollut huolissaan. Lääkäri siis epäili vuotoa kiinnittymisvuodoksi. Ottivat hgc-arvon, joka oli 4860.
Varasin huomiselle yksityiselle gynekologilla ajan, sillä epävarmuus on niin suuri tällä hetkellä ja haluan saada jotain vastauksia. Eli huomenna toivottavasti lisää vastauksia.
Itsellä kuitenkin sellainen epäluuloinen olo siitä, että raskaus olisi edelleen käynnissä.
 
Kävin eilen terveyskeskuksessa, eivät vielä sanoneet, että kyseessä olisi keskenmeno tmv. Kohdunsuu kuulemma hyvä, ja näkyy selkeästi "vanhaa" verta, mutta lääkäri ei vielä ollut huolissaan. Lääkäri siis epäili vuotoa kiinnittymisvuodoksi. Ottivat hgc-arvon, joka oli 4860.
Varasin huomiselle yksityiselle gynekologilla ajan, sillä epävarmuus on niin suuri tällä hetkellä ja haluan saada jotain vastauksia. Eli huomenna toivottavasti lisää vastauksia.
Itsellä kuitenkin sellainen epäluuloinen olo siitä, että raskaus olisi edelleen käynnissä.

Toivotaan että kaikki on hyvin! :Heartred Jos se onkin sitä kiinnittymisvuotoa, pidän peukut pystyssä.:Heartred
 
Tulin päivittelemään tietoja.
Eilen olin Mehiläisessä gynekologilla, diagnoosi oli epätäydellinen keskenmeno. Gynekologi ei löytänyt muuta kuin tyhjän sikiöpussin, joten epäili kyseessä olevan tuulimunaraskaus. Sain lähetteen naisten poliklinikalle, jossa kävin aamulla. Myös hgc arvo tarkastettiin aamulla.
Tämän päivän diagnoosi määrittelemätön alkuraskauden vuoto ja hgc arvo oli noussut 5770. Eli tänään löydettiin pieni alkio ja viikot muuttuivat 6+1 (omien laskujen mukaan olisi 6+5). Myös alustavasti sanoi, että syke löytyi, mutta ei uskaltanut varmaksi vielä sanoa. Eli raskaana ollaan vielä toistaiseksi kunnes toisin sanotaan :happy:

Nyt on kuitenkin odottelua edessä, sillä seuraava ultra 17.9. Silloin selviää, onko raskaus edennyt normaalisti. Tänään sanottiin, että keskenmenon riski on vielä 50%, koska vuodon syy ei ole tarkkaan selvillä.

Vaikea pitää oma pää mukana tässä, kun ensin itkee keskenmenoa, sitten itkee onnesta, että pieni löytyykin. Ja nyt taas huoli siitä, miten raskaus jatkuu. Odottajan aika on pitkä :)
 
Tulin päivittelemään tietoja.
Eilen olin Mehiläisessä gynekologilla, diagnoosi oli epätäydellinen keskenmeno. Gynekologi ei löytänyt muuta kuin tyhjän sikiöpussin, joten epäili kyseessä olevan tuulimunaraskaus. Sain lähetteen naisten poliklinikalle, jossa kävin aamulla. Myös hgc arvo tarkastettiin aamulla.
Tämän päivän diagnoosi määrittelemätön alkuraskauden vuoto ja hgc arvo oli noussut 5770. Eli tänään löydettiin pieni alkio ja viikot muuttuivat 6+1 (omien laskujen mukaan olisi 6+5). Myös alustavasti sanoi, että syke löytyi, mutta ei uskaltanut varmaksi vielä sanoa. Eli raskaana ollaan vielä toistaiseksi kunnes toisin sanotaan :happy:

Nyt on kuitenkin odottelua edessä, sillä seuraava ultra 17.9. Silloin selviää, onko raskaus edennyt normaalisti. Tänään sanottiin, että keskenmenon riski on vielä 50%, koska vuodon syy ei ole tarkkaan selvillä.

Vaikea pitää oma pää mukana tässä, kun ensin itkee keskenmenoa, sitten itkee onnesta, että pieni löytyykin. Ja nyt taas huoli siitä, miten raskaus jatkuu. Odottajan aika on pitkä :)

Ei vitsi miten jännät paikat!! Ihanaa että siellä vielä on pieni mukana, toivotaan et kaikki menee hyvin. :) mut on tosiaan ollut varmasti rankkaa.
 
Eevis90 kyllä teit on nyt ”koeteltu” ihan huolella!
Ja ihme huono ultraaja ollu tohtoritalossa! Onneks tarkistivat vielä.
Ja onnea kyytiläisestä. Toivotaan onnellista jatkoa :Heartred
 
Mulla oli äsken vessassa käydessä ilmestynyt pieni läntti kunnon veristä vuotoa! Ihan kirkkaan veren väristä siis, ei mitään vaaleanpunaista. Nyt alko tietty pelottaa että mistä johtuu :sad001 Mulla on onneks ylihuomenna eka neuvola! Ei auta ku odottaa ja toivoo parasta! Kuinka monella teistä on ollu veristä vuotoa (muuta ku ihan pientä ruskeeta tai vaaleenpunasta) ja kaikki olis silti ollu hyvin? Mulla nyt laskujen mukaan 8+5 eli 9. viikon lopulla menossa... muuten ei oo ollu vuotoa muuta ku vaaleenpunasta hieman yhdynnän jälkeen ja kiinnittymisvuotoa pikkutiputteluna testaamisen jälkeen. Kipuja ei ole nyt muuta kun pientä tunnetta vatsassa mitä ollut jo monta päivää välillä.
 
Takaisin
Top