Pelko

Onko täällä muita kellä ei mitään erikoisia oireita raskaudesta ole? Mä täällä kuumottelen, viime vuonna tuulimunaraskaus, jossa ei mitään oireita... sama tunne nytkin:bored:
 
Onko täällä muita kellä ei mitään erikoisia oireita raskaudesta ole? Mä täällä kuumottelen, viime vuonna tuulimunaraskaus, jossa ei mitään oireita... sama tunne nytkin:bored:
Mulla 6+2 tänään ja oikeastaan suurin oire on närästys ja turvotus. Aika epäuskoinen olo tässä tosiaan on, joten matalalla profiililla mennään reilu viikko ultraan saakka...
 
Onko täällä muita kellä ei mitään erikoisia oireita raskaudesta ole? Mä täällä kuumottelen, viime vuonna tuulimunaraskaus, jossa ei mitään oireita... sama tunne nytkin:bored:

Mulla 5+2 eikä juurikaan oireita. Hitsi kun en yhtään muista missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa alkoi pahoinvointi.
 
Mulla 5+2 eikä juurikaan oireita. Hitsi kun en yhtään muista missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa alkoi pahoinvointi.

Mulla varmaan samat viikot suunnilleen, kierto ollut 30-60 päivää, mutta ovulaatio varmaan 3-6.8 tossa välillä :)
 
Tänään 8+1 ja aamusta asti ollut kamala ahdistus ja pelko päällä, että ei tästä kuitenkaan mitään tuu.

Päätettiin jo aiemmin jättää varhaisultra käymättä, koska jotenkin ajattelen, ettei se vielä kerro mitään ja kaikkea voisi edelleen sattua, enkä osaisi huokaista helpotuksesta.. Edellinen raskaus meni kesken 8+3 ja ehkä senkin takia ahdistaa juuri nyt.

Tänään suihkussa käydessä tuli ihan kamala kipu tonne alapäähän ja pelästyin, että kohtu tulee ulos tai jotain muuta vastaavaa. En oo koskaan kokenut mitään tollasta. Nyt tää epätietoisuus tuntuu vielä sietämättömämmältä. Saa nähdä käydäänkö kuitenkin ar-ultrassa.
 
Onko täällä muita kellä ei mitään erikoisia oireita raskaudesta ole? Mä täällä kuumottelen, viime vuonna tuulimunaraskaus, jossa ei mitään oireita... sama tunne nytkin:bored:
Itsellä ei mitään kummempia oireita, välillä etoo, sattuu menkkamaisesti alavatsaan ja rinnat vähän arat. Mutta jos en tietäisi olevani raskaana (ultrassa löyty eilen hyvällä sykkeellä varustettu rv6+5) en näistä oireista välttämättä edes osaisi epäillä raskautta.
Tänään siis rv 6+6 ton eilisen ultran mukaan.
 
Mua itseäni pelottaa raskauden aikainen masennus. Viitteitä tuosta on jo nähtävillä. Neuvolassa en saanut lähetettä neuvolapsykologille vaikka on masennus tausta.

:sad010

Ahdistaa kun minut jätetään tän kanssa ihan yksin. Terveydenhoitaja vaan sanoi että apua pitää hakea muualta. Joinain päivinä pohdin olisiko vain paras vaihtoehto keskeyttää raskaus, vaikka lapsi olisikin toivottu.
 
Mua itseäni pelottaa raskauden aikainen masennus. Viitteitä tuosta on jo nähtävillä. Neuvolassa en saanut lähetettä neuvolapsykologille vaikka on masennus tausta.

:sad010

Ahdistaa kun minut jätetään tän kanssa ihan yksin. Terveydenhoitaja vaan sanoi että apua pitää hakea muualta. Joinain päivinä pohdin olisiko vain paras vaihtoehto keskeyttää raskaus, vaikka lapsi olisikin toivottu.

Kuulostaa todella nihkeältä tilanteelta ja kovasti jaksamista sinne:Heartred
Pystytkö pyytämään esim jotain läheistä joka tietää raskaudesta avuksi avun hakemiseen. Selvittämään asuinpaikkakuntasi/alueen vertaistukiryhmiä ja ammattilaisia(eli psykologei, terapeuttei, kätilöitä yms.) joilla kokemusta raskauden/synnytyksen jälkeisen masennuksen hoidosta(näitä luulisi löytyvän).

Ja kannattaa myös soittaa uudestaan neuvolaan ja pyytää että sieltä saisi mahdollisesti toisen kautta lähetettä kuitenkino_O Neuvolan tehtävä olisi tehdä tämä alku selvitystyö tarvitsemastasi avusta muutenkin.
Ja jos sulla on aikasemmin ollut hoitosuhde johonki ammattilaiseen, niin ehkä sitä kautta kans vois kysyä keskusteluapua.
Nyt ollaan kuitenkin avoimella puolella(vielä), niin en odota että avaat tilannetta kauheesti. Laitoin vaan ny äkkiseltään mitä tuli mieleen, koska tärkee aihe ja näitä foorumeita lukee moni muukin saman asian kans painiva.:3some
 
Muokattu viimeksi:
Mua itseäni pelottaa raskauden aikainen masennus. Viitteitä tuosta on jo nähtävillä. Neuvolassa en saanut lähetettä neuvolapsykologille vaikka on masennus tausta.

:sad010

Ahdistaa kun minut jätetään tän kanssa ihan yksin. Terveydenhoitaja vaan sanoi että apua pitää hakea muualta. Joinain päivinä pohdin olisiko vain paras vaihtoehto keskeyttää raskaus, vaikka lapsi olisikin toivottu.

ihan kamalaa, että apua ei saa kun sitä pyytää. Lilileilaalla olikin tosi hyviä ajatuksia, mä kanssa ottaisin vielä uudestaan yhteyttä neuvolaan, ja kertoisin avoimesti noista ajatuksista mitä tässäkin avasit, vaikka se ei varmasti ole helppoa. Neuvolan tehtävä ei todella ole jättää ketään tällaisten asioiden kanssa yksin. Paljon tsemppiä ja jaksamista sinne Milwi näiden vaikeiden asioiden kanssa, toivottavasti saat pian pyytämäsi avun!
 
Esikoisen raskaudessa pelkäsin kovasti keskenmenoa, ja odotin kauhulla jokaista ultraa, koska olin joka kerta jotenkin ihan varma, että sydänääniä ei enää kuulu tai jotain muuta on vialla. Kaikki oli kuitenkin aina hyvin. Tällä kertaa samanlaista pelkoa ei ole ollut, mutta nään jatkuvasti unia keskenmenosta, vaikka en itse km ole koskaan kokenut. Viime yönä näin taas unta että vuosin verta, ja aamulla olin varma että raskaus oli mennyt kesken. Onko muilla ollut tällaisia unia?
 
Esikoisen raskaudessa pelkäsin kovasti keskenmenoa, ja odotin kauhulla jokaista ultraa, koska olin joka kerta jotenkin ihan varma, että sydänääniä ei enää kuulu tai jotain muuta on vialla. Kaikki oli kuitenkin aina hyvin. Tällä kertaa samanlaista pelkoa ei ole ollut, mutta nään jatkuvasti unia keskenmenosta, vaikka en itse km ole koskaan kokenut. Viime yönä näin taas unta että vuosin verta, ja aamulla olin varma että raskaus oli mennyt kesken. Onko muilla ollut tällaisia unia?
Mä olen ekaa kertaa raskaana joten ihan uusi tässä skenessä. Oon pari kertaa nähny unta jossa alkaa verinen tiputtelu/vuoto. Varmaan tässä ennen seuraavaa ultraa nään taas vastaavia:bag:
Onneksi en luota aavistuksiin omalla kohdalla. Aattelen kaiken aina pahimman kautta, ja unet muutenkin pyörii lemmikin vahingossa tappamisen, puolison mitä eriskummallisempien kuolemien yms. ympärillä, joten eiköhän tämmöset unet suurimmalla osalla ole aivojen tapa käsitellä pelkoja.
 
Mua itseäni pelottaa raskauden aikainen masennus. Viitteitä tuosta on jo nähtävillä. Neuvolassa en saanut lähetettä neuvolapsykologille vaikka on masennus tausta.

:sad010

Ahdistaa kun minut jätetään tän kanssa ihan yksin. Terveydenhoitaja vaan sanoi että apua pitää hakea muualta. Joinain päivinä pohdin olisiko vain paras vaihtoehto keskeyttää raskaus, vaikka lapsi olisikin toivottu.
On kyllä kamala asenne sun terveydenhoutajalla :sad010 Miten voi olla niin eri käytäntö eri paikkakunnilla ja eri neuvoloissa. Mulla on taipumusta masennukseen ja raskaushistoriassa on raskaita ja vaikeita asioita. Puhuin neuvolassa näistä ja saan keskusteluapua jos haluan ja todennäköisesti tartun tarjoukseen. Meidän neuvola tarjoaa perheterapeutin palveluja. Kyllä mun mielestä myös odottavan äidin mielenterveydestä on pidettävä huoli. Olisko sun mahdollista käydä vaikka terveyskeskus lääkärillä ja saada sitä kautta apua. Neuvolan terveydenhoitajan vaihtaisin toiseen. Tsemppiä kovasti.
 
Oireisto on vähäistä ja maanantaina olisi ultra/neuvola. Paljon on ajatusta että ei siellä sykettä ole, mutta tietysti kovasti toivoo että on.
 
Itse tein 5+4 digin vasta. Koita pari päivää myöhemmin vielä uudella jos semmosen jostain saat. Parin päivän heitot laskuissa varmaan usein.
Soititko muuten veritiputtelusta neuvolaan tai jonnekkin?(muok. nyt just luin tuolt varhaisultra-ketjusta että sulla semmonen tulossa ensi viikolla! Hyvä homma)

Sieltä varmasti osataan rauhoitella/kertoa realistisesti yms. mitä tästä voi päätellä vai voiko mitään. Tsemppiä!:Heartred

En päässyt aiemmin tekemään uudestaan, mutta tänään iltapäivällä näytti onneksi 3+ :angelic: Toivotaan myös keskiviikon ultrassa hyviä uutisia :smiley-angelic001
 
Just tajusin et mun rinnat ei oo niin turvonnut eikä kipeät.... tosin en oo liivejäkään käyttänyt koko päivänä.

Jäin miettii nuo näytölliset testit, ku kertoo paljonko viikkoja. Kuinka pitkälle ne näyttää viikot? Tai jos meneekin kesken, tippuuko ne viikot?
 
Just tajusin et mun rinnat ei oo niin turvonnut eikä kipeät.... tosin en oo liivejäkään käyttänyt koko päivänä.

Jäin miettii nuo näytölliset testit, ku kertoo paljonko viikkoja. Kuinka pitkälle ne näyttää viikot? Tai jos meneekin kesken, tippuuko ne viikot?
Oireista ei ehkä kannata liikaa kuulostella onko kaikki normaalisti vai ei:bookworm: Itsellä oireet ainakin aaltoilee ja mulla olis keskenmeno pelko monta kertaa päivästä, kun tää oma oksetusolo tulee ja menee koko ajan niinku mielii.
Itsellä kans rinnoissa vähemmän tuntemuksia, ku mitä vaikka normisti ennen kuukautisten alkua(silloin itellä rinnat kipeemmät ollu ku mitä nyt).
Näytöllises on kolme eri viikkovastausta: 1-2, 2-3 ja 3+. Noi meinaa viikkoja hedelmöittymisestä kun yleensä ilmoitetaan rv:t edellisistä kuukautisista, joten rv3-4, rv 4-5 ja rv5+ on se miten noi itse tulkitsee. Eli 3+ kannattaa odotella vasta rv5+0 alkaen. Osalla tulee aijemmin ja osalla myöhemmin.

Oon ymmärtäny et jos raskaus edenny vaikka 5+ viikolle niin hormoonit lähtee tippumaan sen verran viiveellä ettei niitä testeillä kannata yrittää tulkita? Toki jos tiedetään että mennyt kesken niin odotetaan et saadaan jälleen negatiivinen raskaustesti, eli raskausmateriaali on poistunu ja hormoonit "normalisoitunu"... näin oon itse siis käsittäny:anyone
 
Oireista ei ehkä kannata liikaa kuulostella onko kaikki normaalisti vai ei:bookworm: Itsellä oireet ainakin aaltoilee ja mulla olis keskenmeno pelko monta kertaa päivästä, kun tää oma oksetusolo tulee ja menee koko ajan niinku mielii.
Itsellä kans rinnoissa vähemmän tuntemuksia, ku mitä vaikka normisti ennen kuukautisten alkua(silloin itellä rinnat kipeemmät ollu ku mitä nyt).
Näytöllises on kolme eri viikkovastausta: 1-2, 2-3 ja 3+. Noi meinaa viikkoja hedelmöittymisestä kun yleensä ilmoitetaan rv:t edellisistä kuukautisista, joten rv3-4, rv 4-5 ja rv5+ on se miten noi itse tulkitsee. Eli 3+ kannattaa odotella vasta rv5+0 alkaen. Osalla tulee aijemmin ja osalla myöhemmin.

Oon ymmärtäny et jos raskaus edenny vaikka 5+ viikolle niin hormoonit lähtee tippumaan sen verran viiveellä ettei niitä testeillä kannata yrittää tulkita? Toki jos tiedetään että mennyt kesken niin odotetaan et saadaan jälleen negatiivinen raskaustesti, eli raskausmateriaali on poistunu ja hormoonit "normalisoitunu"... näin oon itse siis käsittäny:anyone

Mä luin myös siitä testin ohjeesta, että jos sen tekee kun on jo vähän pidemmällä (olikohan ehkä yli 6 viikkoa hedelmöityksestä?), niin hormoonia on jo sen verran paljon, että se testi ei välttämättä enää toimi oikein, ainakaan ne viikot.
 
Mullakin on koko ajan pelko keskenmenosta/tuulimunasta. Nyt olis 6+2, ja tuntuu tuskaiselta odottaa että vasta noin viiden viikon kuluttua olisi ensimmäinen ultra. Miten ihmeessä saan tän syyskuun kulumaan :D
 
Mulla kans ekaa kertaa ihan tosissaan pelko nostelee päätään. Tänään viikkoja 6+3. Eilisen ja tän päivän aikana paperiin jääny ihmeellistä ruskeenharmaata tuhrua, ja aamulla pystyyn noustessa hulahti ruskeaa, juoksevaa nestettä housuun. verta kai se oli,mutta ihan tumman ruskeeta. Sen jälkeen taas paperiin tuota ihme tuhrua...
Mulla ois keskiviikkona äippäpoli ja varhaisuä. En tiiä mistä löydän mielenrauhan sinne saakka....
 
Takaisin
Top