Pelko

Mää oon ollu nyt aika zen. Ainakin vielä. Mulla oli ekassa raskaudessa radi ja raskausmyrkytys. Tokassa oli sit estolääkitys ja korkea verenpaine lääkityksineen niin luulen että tässäkin seuraillaan lähtökohtasesti jo aika tarkkaan sikiön kasvua ja kehitystä.
Mä vähän pelkään kans tota radia. Esikoista odottaessa meinasin kupsahtaa sokerirasituksessa, oli aivan jäätävän kauhean tuntuista se verensokereiden heittely. Puhtain paperein kuitenkin selvisin. :smiley-ashamed004 Mies on onneksi lupautunut tällä kertaa lähtemään mukaan, niin saa sit tsempata ja naurattaa vieressä.:taunt014
 
Mä vähän pelkään kans tota radia. Esikoista odottaessa meinasin kupsahtaa sokerirasituksessa, oli aivan jäätävän kauhean tuntuista se verensokereiden heittely. Puhtain paperein kuitenkin selvisin. :smiley-ashamed004 Mies on onneksi lupautunut tällä kertaa lähtemään mukaan, niin saa sit tsempata ja naurattaa vieressä.:taunt014

Mulla onneks oli ihan ruokavaliohoitoinen ja sit toisessa ei onneks ollu ollenkaan.
 
Minulla on taustalla yksi keskenmeno ja tottakai pelottaa, että nyt käy taas samoin. Tuskallista odottaa niin pitkään, ennen kuin tietää onko kaikki hyvin.:sad001 Ajattelin siis odotella np-ultraa. Viimeksikin minulla oli kaikki klassiset raskauden oireet eikä mitään keskenmenoon viittaavaa niin saa tosissaan jännitellä kun oireet ei kerro mitään...
 
Minulla on taustalla yksi keskenmeno ja tottakai pelottaa, että nyt käy taas samoin. Tuskallista odottaa niin pitkään, ennen kuin tietää onko kaikki hyvin.:sad001 Ajattelin siis odotella np-ultraa. Viimeksikin minulla oli kaikki klassiset raskauden oireet eikä mitään keskenmenoon viittaavaa niin saa tosissaan jännitellä kun oireet ei kerro mitään...

Mulla sama tilanne muuten, mutta meillä on varhaisultra neuvolan kautta, luojan kiitos, mä en pystyisi odottaa kyllä nt-ultraan tällä kertaa..

Edellinen meni kesken varhaisultran ja nt-ultran välillä.
Hankin nyt jopa sen kotidopplerin tuomaan mielenrauhaa.
 
Minä en käynyt edellisessäkään varhaisultrassa juuri tuon pelon takia, että entä jos menee kesken siinä välillä. Tippuisiko sitä vielä korkeammalta jos olisi jo kerran saanut kuulla kaiken olevan kunnossa.:sad001 Pitäisiköhän minunkin hankkia tuo kotidoppleri..
 
Mulla on takana kaksi keskenmenoa, kkm rv 8+ ja km rv 19+6. Koko ajan on takaraivossa, että tässä saattaa käydä huonosti, mutta yritän niinä hetkinä kun pelko ottaa vallan ajatella, että mitä jos sittenkin käy tällä kertaa hyvin. Eli juuri tuolla raskaana kunnes toisin todistetaan ajatuksella. Meillä on historian takia varhaisultra julkisella ja siitä mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Tottakai siis menen siihen, mutta pelottaa että tulee huonoja uutisia :sad001
 
Täälläkin ollaan pelko perseessä seuraavat 9kk odotellaan huhtikuista. Vuosi sitten meillä kuoli vauva rv41. Joten mitään ei enää ota itsestään selvyytenä :smiley-angry017
 
Täälläkin ollaan pelko perseessä seuraavat 9kk odotellaan huhtikuista. Vuosi sitten meillä kuoli vauva rv41. Joten mitään ei enää ota itsestään selvyytenä :smiley-angry017

Voi ei, aivan kamalaa :sad001 Ei tässä auta mennä kuin päivä kerrallaan ja toivoa parasta :Heartred
 
Voi ei, aivan kamalaa :sad001 Ei tässä auta mennä kuin päivä kerrallaan ja toivoa parasta :Heartred
Totta, ei se auta kuin odottaa ja toivoa :Heartpink sen on tässä tuskassa ja surussa oppinut, että raskausessa ja elämässä yleensäkään juuri mihinkään ei voi vaikuttaa, toki riskejä voi yrittää minimoida. Monen muun asian elämässä voi saada kovalla työllä, kuten korkean koulutuksen, hyvän ammatin, kauniin kodin, hyvän kunnon, alhaisen rasvaprosentin, hienon auton jne... Mutta elävää tai tervettä lasta kukaan ei voi taata
 
No nyt sitten alkoi tulla vähän veristä vuotoa :sad001 Ei mitenkään hirveetä määrää, mutta pitkin iltaa on jäänyt pyyhkiessä vessapaperiin ja yhdellä kerralla oli jäänyt vähän pikkuhousunsuojaankin. Toivottavasti ei tarkoita että tämä oli nyt tässä. Tänään pitäisi olla 4+3
 
No nyt sitten alkoi tulla vähän veristä vuotoa :sad001 Ei mitenkään hirveetä määrää, mutta pitkin iltaa on jäänyt pyyhkiessä vessapaperiin ja yhdellä kerralla oli jäänyt vähän pikkuhousunsuojaankin. Toivottavasti ei tarkoita että tämä oli nyt tässä. Tänään pitäisi olla 4+3
Toivotaan, että loppuisi :smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
No nyt sitten alkoi tulla vähän veristä vuotoa :sad001 Ei mitenkään hirveetä määrää, mutta pitkin iltaa on jäänyt pyyhkiessä vessapaperiin ja yhdellä kerralla oli jäänyt vähän pikkuhousunsuojaankin. Toivottavasti ei tarkoita että tämä oli nyt tässä. Tänään pitäisi olla 4+3
Toivottavavasti varsinainen vuoto ei ala. Täältä foorumilta lukenut paljon kokemuksia vaarattomasta tiputteluvuodosta. Myös muualta netistä ja jossain terveyssivulla oli että jopa neljäs odottava saa jossain kohtaa veristä tiputtelua. Itsellä oli tätä rv3+9-rv4+0 ja loppui siihen. Nyt rv 5+6 ja ensi viikolla vasta ultrassa kurkataan onko siellä joku, eli en voi vielä sanoa oliko vaaratonta, mutta kaksi viikkoa pysynyt nyt täysin poissa.
Itseä rauhoitti varata neuvola heti tiputtelun loputtua ja kerrottua sinne myös tästä.
Toivotaan että kuulut tähän isoon joukkoon odottavia, joilla kaikki sujuu mallikkaasti loppuun vaikka vähän verta tiputteleekin:smiley-angelic001
 
Ei ole vielä ainakaan vuoto lisääntynyt, ja eipä näillä viikoilla voi vielä muuta tehdäkään kun odottaa ja katsoa. Toivotaan että olisi harmitonta, mitään kipuja ei onneksi ole ollut :smiley-angelic001

Toivotaan Lilileilaa että siellä tulee myös ultrassa hyviä uutisia alun vuodosta huolimatta :Heartred
 
Alkanu itelläki pelko rantautumaan, että onkohan kaikki hyvin vielä :nailbiting: Vielä viikko toiseen ultraan, ehkä sitten toivonmukaan vähän rauhoittuu taas, kun sen jälkeen on kaksi viikkoa np-ultraan.
 
Alkaa vissiin täälläkin pelko nostaa otettaan. Ja jostain syystä juuri pelko tuulimunasta. :think005 Ehkä osan tekee se, että oma olo on (vielä tässä vaiheessa) niin kovin oireetonta ja teidän ollessa pidemmällä, lukee teidän oireita. Yritän kuitenkin lohduttautua sillä, että niin se oli oireetonta usealla teilläkin vielä jokunen viikko sitten, kunnes vaan eräänä päivänä raskaus iski kerrasta. :happy8

Mutta siis ihan tyyni ja rauhallinen olen vielä ollut, huomaan vaan miettiväni asiaa nyt huomattavasti useammin ja sellainen pieni epäusko tähän kaikkeen on olemassa. Toissayönä näin sellaisen unen, jossa oli kahden raskaana olevan ystäväni kanssa hotellissa ja aloin siellä vuotaa verta. Eli selkeesti alitajunta ressaa vielä muakin enemmän. :smiley-ashamed008
 
Äää pelottaa toi neljän päivän pääst oleva ultra:banghead:
En ollu tajunnutkaan, et ekojen viivojen jälkeen ollaan neljättä viikkoa epätietosuuden tilassa ennen ku on ees järkee mennä varhaisultraan katsomaan onko edes mitään alkiota. Ja jos odottaisi kunnalliseen olisi epätietoisuus kaksi kuukautta:bag:

Puoliso sanoo et pitää todennäksempänä, että siellä jotain elävää on ja ite aattelen et 20-30% todennäkösyydellä päästäisiin tätä hoivaamaan sit huhtikuussa. Toivon että puoliso oikeessa. Ite en omalla kohdallani usko mihinkään aavistuksiin, koska aattelen tämmösissä aina pessimistisesti ja pahimman kautta. Musta tulee rasittava äiti:hilarious:
 
Alkaa vissiin täälläkin pelko nostaa otettaan. Ja jostain syystä juuri pelko tuulimunasta. :think005 Ehkä osan tekee se, että oma olo on (vielä tässä vaiheessa) niin kovin oireetonta ja teidän ollessa pidemmällä, lukee teidän oireita. Yritän kuitenkin lohduttautua sillä, että niin se oli oireetonta usealla teilläkin vielä jokunen viikko sitten, kunnes vaan eräänä päivänä raskaus iski kerrasta. :happy8

Mutta siis ihan tyyni ja rauhallinen olen vielä ollut, huomaan vaan miettiväni asiaa nyt huomattavasti useammin ja sellainen pieni epäusko tähän kaikkeen on olemassa. Toissayönä näin sellaisen unen, jossa oli kahden raskaana olevan ystäväni kanssa hotellissa ja aloin siellä vuotaa verta. Eli selkeesti alitajunta ressaa vielä muakin enemmän. :smiley-ashamed008
Mä oon sun kanssa melko samoilla viikoilla (tänään mulla muistaakseni 5+2) ja mulla ei ole juuri mitään oireita. Juuri kun eilen ehdin valittamaan väsymystä niin sitäkään ei ole enää tänään ollut.

Nyt vaan pää pystyyn ja kyllä meillä siellä vauvat on ja saadaan heidät syliin huhtikuussa :Heartred
 
Mullakin alkaa oireita vihdoin esiintymään, omien laskujen mukaan nyt 6+0. Tullut se tuttu krapulaolo/mahassa kiertää/öklötys. Aamulla on ihan hyvä olo ku herää, ihan kun ei raskaana olisikaan, mut sit lounaan jälkeen se alkaa
 
Mulla lähes koko viikonloppu meni murehtiessa tätä satunnaista pientä verenvuotoa, mutta yritän nyt olla liikaa murehtimatta asiaa ja olla raskaana kunnes toisin todistetaan. Pari kertaa päivässä on yhä jäänyt vähän verta paperiin mutta jos vuoto ei tästä voimistu tai tule kipuja, niin yritän ajatella että se on vaan harmitonta vuotoa. :smiley-angelic001
 
Takaisin
Top