Parisuhde

Anskupa

Puuhakas puhuja
Miten raskaaksi tulo on vaikuttanut teidän parisuhteeseen? Miten mies on suhtautunut raskauteen?

Meillä mies hiukan negatiivisella asenteella. Raha-asiat mietityttää ja työmäärän lisääntyminen. Vaikka siis miehellä ollut koko ajan tiedossa ettei ehkäisyä käytetä, että näin saattaa tapahtua :)

Miehelle ei pysty yhtään puhumaan mikä tässä alkuraskaudessa huolettaa. Tänään kun yritin puhua raskaudesta niin kommentti oli vaan "ai sä oot edelleen raskaana". Teki mieli motata miestä, mutta päädyin itkemään.
 
Aika karu reaktio mieheltä :eek: oliko teille siis toinen tulossa vai eka? Ootteko yhtään saanu puhuttua tulevaisuudesta (siis vaikka ennen raskautta)? Luulisi miehenkin kyllä tajuavan, että jos ei ehkäistä, niin raskaus saattaa alkaa..
 
Toinen lapsi. Joskus on ollut puhetta toisesta lapsesta, mutta se taisi olla viime keväänä. Mies ajattelee aina pahimman kautta asiat. Ja nyt sillä on kauhee stressi päällä ja hommia hirveesti. Kotona käynyt vaan nukkumassa, mutta muuten ollut menossa koko ajan nyt parin viikon ajan. Pitäisi kyllä helpottaa kun saa yhden projektin tehtyä valmiiksi. Kaipa mies kokee nyt ettei tällä hetkellä pysty antamaan itsestään enempää
 
Miten raskaaksi tulo on vaikuttanut teidän parisuhteeseen? Miten mies on suhtautunut raskauteen?

Meillä mies hiukan negatiivisella asenteella. Raha-asiat mietityttää ja työmäärän lisääntyminen. Vaikka siis miehellä ollut koko ajan tiedossa ettei ehkäisyä käytetä, että näin saattaa tapahtua :)

Miehelle ei pysty yhtään puhumaan mikä tässä alkuraskaudessa huolettaa. Tänään kun yritin puhua raskaudesta niin kommentti oli vaan "ai sä oot edelleen raskaana". Teki mieli motata miestä, mutta päädyin itkemään.


Onpa harmi että miestä stressaa :sad001 mun mies on ollu tosi onnellinen raskaudesta, vaikka se on koko ajan puhunu että toivottavasti en tule vielä raskaaksi. Meillä eka lapsi siis. Mutta kyllä sekin stressaa että miten rahat riittää ja jaksaminen ylipäätään.
 
Anskupa, voimia tuohon lähtötilanteeseen ja toivottavasti miehen asenne muuttuu, kun raskaus etenee :Heartred

Minulla on mukava lähtötilanne, sillä meillä on miehen kanssa lämmin suhde ja hyvä keskusteluyhteys. Haluamme molemmat kovasti esikoista ja myös taloustilanne on hyvä, koska opinnot on käyty jo vuosia sitten ja työelämässä ollaan molemmat.
 
Meillä tää raskaus on aiheuttanu hieman normaalia enemmän riitoja, mutta uskon sen johtuvan vaan siitä ko oon niin sairaan väsynyt ja vielä valvon yöt pojan kanssa :confused: mutta mua itseasiassa jännitti tosi paljon kertoa miehelle, että raskaana ollaan kun jotenkin ajattelin hänen suuttuvan taijotain :hilarious: vaikka ollaan puhuttu toisesta lapsesta jo pidemmän aikaa. Mies on tosi onnellinen ja niin innoissaan toisesta lapsesta, huomattavasti enemmä kuin ensimmäisesta :hilarious: mutta senkin uskon johtuvan siitä että nyt hän tietää ainakin suuri piirtein mitä odottaa :)
 
Meillä kans kyllä mies ottaa raskauden paremmin ko minä :D silloin kun kerroin plussasta niin hän vain sanoi että melkein arvasikin että varmaan oon raskaana ja niin onneissaan puhelee ja kertoo tulevasta kun kaks pientä lasta täällä höpöttelee menemään :love7
 
Ei ole muuttunut parisuhde, enkä usko muuttuvankaan ellen nyt ihan hormonihirviöksi heittäydy. Tää lapsi oli yhdessä suunniteltu ja tehty, joten en kyllä kauheesti kattelis mitään marmattamista muutenkaan. Tsemppiä teille :Heartred toivottavasti stressi helpottaa ja mieskin pääsee iloitsemaan tulevasta beibistä :)
 
Kuukausi sitten yhteisellä päätöksellä mietittiin, että tosissaan ryhdytään lasta yrittämään. Miehellä vielä puolisen vuotta opiskeluja jäljellä ja yhdessäkään ei olla ehditty kuin 1,5 vuotta olemaan, mutta aika vaan tuntui kypsältä. Nuoremmaksikaan ei olla tulossa, minä 34 ja mies 35. Miehellä jo yksi lapsi edellisestä liitosta, niin tietää mihin on ryhtymässä.

Ollaan molemmat tosi innoissamme, ekasta yrityksestä näkyy jo haamu tikussa ja eipä tässä paljoa muuta enää ajatella laughing6 Päätös yrittämisestä tuntui jo tosi lähentävältä ja molemmilla on hyvä fiilis. Yhdessä keksitään Möykylle lempinimiä ja toivotaan asioiden menevän putkeen. Jos ei nyt, niin ennemmin tai myöhemmin.
 
Anskupa, olipas todella ikävä reagointi miehelläsi, tuli ihan surku sun puolesta. Toivottavasti pian miehen stressi helpottaa ja pääsette yhdessä nauttimaan raskaudesta :)

Ja ihanaa lukea kuinka monien miehet on niin innoissaan ja näkevät jo tulevaisuuteen lapset höpöttelemässä ja kaikkea! :)

Meillä lapsettomuus on kyllä saanut osansa aikaiseksi myös tässä suhteessa. Olemme molemmat hyvin varovaisia ilon tunteiden kanssa näin alussa.
Miehelle kun kerroin raskaudesta, hän totesi että pitää remontoida yläkerran huone, eli hyvin onnellinen on raskaudesta! :)
 
Meillä oli muuten sama jännitys kun kakkosta aloin oottaa, esikoinen alko nukkuu kokonaisia öitä kun olin öö rv14? Oli se kyllä helpotus kun kamala väsy muutenkin, ja sit saikin nukkua!!
 
Takaisin
Top