Maatuska, entä jos et ajattele etukäteen, miten hankalaa on tulossa? Jos vaan nautit hetkestä? Nyt vauva ei itke, nyt on ihanaa. Jos vauva itkee, niin mietit, että varmasti saan vauvan rauhoittumaan, olen ennenkin saanut. Jos vauva itkee pitkään, olet ainakin läsnä ja yrität. Joskus olosuhteita ei voi muuttaa, mutta omia ajatuksia voi. Sillä on suuri merkitys jaksamiselle.
Ehkä helpommin sanottu kuin tehty tämmöiselle melankoliaan taipuvaiselle pohdiskelijalle joka stressaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta. :D
Meillä kämppä on ku pommin jäljiltä, mutta panostan kiiltäviin pintoihin sitten joskus tulevaisuudessa. Hyvä kun virta riittää täyttämään lasten tarpeet tällä hetkellä.
Miehet on ehkä vähän ohjelmoitu tuollai että ei välttämättä hoksu pelaa että se äiteenkin tarttee aikansa siihen syömiseen ja ittensä laittamiseen.
Ite eilen otin lämpöä kun pyysin miestä ottamaan vauvan että saan syötyä. Ajattelin samalla lähettää viestin vanhemman pojan mummille pojan hakuun liittyen niin mies tokaisi "syö ny kun on mahdollisuus äläkä muuta touhaa. Ettei tartte valittaa kun ei oo saanu syödä."
Siinä tuli sitten yhteentörmäys ja kivahdin miehelle. Hän sitten krokotiilinkyynel silmäkulmassa poikani kuullen surkutteli kuinka huudan hänelle. Hämmästyin että minustako tässä ny tehään kusipäätä että sehän mä tietenkin olenkin. Mies vastasi että tässä tapauksessa kyllä.
Aluksi itketti ja sitten alkoi kiukuttaa tuollanen Drama Queen. En paljoa miehelle puhunut loppupäivänä eikä koko päivänä kertaakaan vahingossa koskettu toisiimme ja tänäänkin olen koittanut tarkkaan valita sanani. Muutenkin olen niellyt mielipiteitäni asioista viime aikoina ja antanut miehen käskyttää ja päteä asioissa kun kerran se hänet onnelliseksi tekee. Tietty jos hän kysyy mielipidettäni ja sanon että ihan miten hän haluaa niin saan kiukuttelua osakseni kun olen kuulemma taas tuollaisella tuulella. Välillä oikein ahdistaa että pitääkin katella tämmöstä ääliötouhua tuollaisen jääräpään kanssa ja yrittää kotileikkejä tässä ja monesti tekisi mieli kääntyä takaisin kun ajelen kotia kohti kun rintaa alkaa puristaa mitä lähemmäksi saavun. Mutta sen ny tietää että vaihtamalla ei parane kun aina löytyy ärtymyksen aiheita ja yritän ajatella että kait tämä tästä, kun eipä tuo mies onneksi alkoholisti ole tai ilkeä lapsilleni.