Parhaat hankinnat vauvalle ja ne jotka olisi voinut jättää hankkimatta

Ihanaa, ku meillä vaunut/rattaat käy myös matkarattaista! ;P :D
 
Me saatiin Gracon matkarattaat, mutten ole vielä itse edes nähnyt niitä, saati päässyt testaamaan. Mun sisko haki ne ja ne on vielä sen luona espoossa :) menee kuitenkin makuuasentoon ja on kuulemma tukevan oloiset ja hyvät työntää ja kunnon kuomun saa hyvin suojaamaan, mutta ei ne kyllä kuulemma kovin pieneen tilaan pakkaudu.. o_O
 
Britaxeissa on se huonopuoli ettei niissä ole sitä haaraväliin tulevaa kangasta(?). Lapsi pitää olla aina valailla kiinni ettei valahda kyydistä pois!
 
Oon maininnu jo jossain viestiketjussa aiemmin, että kaveri osti Emmaljungan Scooterit ja on ollu niihin erittäin tyytyväinen: on tukevat, mutta myös ketterät, miinuksena hinta. Pienipyöräisistä (rullat) ja hepposista en oo juuri hyvää sanottavaa kuullu. En tiedä, millaisista nyt puhe eli niitä en arvostele. :wink
 
Meillä on sen verran näppärät yhdistelmävaunut, että matkisten pitää oikeasti mennä pieneen tilaan ja monet ei sitä vaatimusta täytä, vaikka matkarattaina myydäänkin:confused: Hankalaa :shifty:
 
Meillä miuten yksi parhaista hankinnoista on ollut kylvetystuki! Nautitaan kaikki kylpemishetkestä todella paljon, poikaa saa rauhassa pestä, poika itse on hyvässä asennossa ja saa polskia sydämensä kyllyydestä ja voidaan koko perhe nauttia yhteisestä kylvetyshetkestä! :Heartred
 
Tänään ostettu vaunuihin uv-suoja. Koppaan kiinni ja naruilla ripustetaan työntöaisaan. Käydään aamuisin jo ysin aikaan lenkillä jolloin ainakin tuntuu että aurinko pääsee paistamaan vaunukoppaan. Myös päivällä aurinko välillä kiusannut, testattu parilla lenkillä tänään ja toimi! :) sopii myös sitten kun vaunukoppa jää pois, saa poika sitten nukkua auringolta suojassa rattaissakin :)
miten muut suojannut vauvan auringolta kun vaunuilette?
 
Meillä on harso vaan edessä, mutta tuo uvsuoja kuulostaa mielenkiintoiselta, mistä semmoisia saa? Ja kuinka kallis hankinta?
 
Onpa näppärä Kotimama! Täytyy lisätä hankintalistalle. Meilläkin Gessleinin vaunut ja kun puoli-istuva asento ratasosassa niin kuomu tulee kyllä tosi pitkälle ja suojaa hyvin, mutta täysin makuulla kyllä paistaa silmiin. Vaunukoppaa ei olla juuri enää käytettyäkään.
 
Meidän emmaljungaan kuuluu kiinteenä ötökkäsuoja ja aurinkosuoja, en vaa oo tajunnu vielä käyttää :D Hyvä että tuli täällä puheeks ni otan miekii ne käyttöön :) tähän mennessä ollu harso pölyltä ja auringolta suojana mut ei taia enää paljoo pölyä olla ilmassa ni vois siirtyy vähä esteettisempään aurinkosuojaan :D
 
Miten tuo uv-suoja tulee vaunun kuomuun kiinni? Näyttää kyllä hyvältä :) Meillä vaunuissa on kiinteänä ihan ok lippa kun laittaa tuulisuojan vielä lisäksi niin tuo oma lippa korottaa tuulisuojan suuremmaksi lipaksi.. Ja sitten vaunuihin kuuluu pieni päivänvarjo.. en tiedä oikein onko se hieno vai nolo :wink
 
Sellaisella kumilenksulla kiepautetaankuomuun :) ja naruilla tosiaan työntöaisaan. Ja on venyvää sorttia :)
 
Näkyykö siitä läpi? Vai estääkö se vauvaa näkemästä vaunujentyöntäjää?
 
Ei näy läpi. Sivuille jää tilaa. Meillä ei ainakaan ole poitsu suuttunut vaikka usein ennen suojaa heräili. Nukkuu oikeastaan paremmin kun vaunukopassa nyt pimeämpää :) saa nähdä miten tilanne muuttuu..
 
Kesällä kätevä tuo musta hyttyssuoja. Varjostaa itessäänki ilman uv-läppää, jonka voi rullata hyrtysverkon alle. Täällä pohjoisessa hyttysverkko ehdoton kapistus. Periaatteessa kuomun saa meillä tosi hyvin suojaksi (etenki, jos aukaisee rattaista kuomun alahelman; sieltäki paljastuu sitten valmis, hieman vahvempi (hyttys)verkko niin kuumalla ilma kiertää hyvin), mutta aurinkoisella ilmalla tosiaan se uv-lippa hyvä. Välillä taas rullaan sen pois varjostamasta. Hyttysverkkoa suosin muutenki kesällä (kuomusuojat peittää näkyvyyden), vauvaki viihtyy paremmin, kun näkee työntäjän, ellei nuku siis.

Tarkennus, mulla siis on vähän vastaava kuomusuoja uv-kertoimella, mikä tuolla esiteltiin, mutta käytän kesällä hyönteissuojaa
Dooky: http://www.babystyle.fi/index.php/dooky-kuomunsuoja-pinkki.html
 
Muokattu viimeksi:
Mä pidän hyttysverkkoa ympäri vuoden vaunuissa kun lapset nukkuu. Meillä on pihassa tosi paljon lintuja, oravia, naapurin kissoja (!) jne ja en luota niin yhteenkään ettei ne hyppäis vaunuun. Viime syksynä kaverin vauvan vaunuissa oli lintu sisällä kun ystävä meni katsomaan että mikä kummallinen ääni kuuluu itkuhälystä :wideyed: Onneks ei ollu tehny vauvalle mitään (nokkinu paniikissa tms)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin
Top