Palautetta ja ideoita!

Asiasta kukkaruukkuun; nuo tittelit ovat muuten ihan hyviä, mutta yksi on särähtänyt silmään, nimittäin "Hyväntuulinen höpöttelijä". Kaikki muut tittelit ovat neutraaleja, paitsi tuo.

Kun tuskainen äiti kertoo viestissään siitä, kuinka hän on synnyttänyt kuolleen vauvan ja sanonut vauvalleen hyvästit ja saattanut vauvansa haudan lepoon, ja hänen jokaisen viestinsä yläreunassa kerrotaan kirjoittajan olevan "Hyväntuulinen höpöttelijä", niin ensimmäinen ajatus on, että kohtuutonta vaatia mitään hyväntuulisuutta, ja höpöttely on tästä kaukana. Muissa titteleissä vastaavaa ongelmaa ei ole.

Olisi kiva, jos tämäkin titteli korjattaisiin sopimaan kaikkiin tilanteisiin. :Person With Folded Hands:
 
Kehitysidea: voisi olla kätevää, jos tuossa käyttäjänimen alla voisi olla noiden muiden rensselien lisäksi joku omavalintainen tekstikenttä, jossa voisi lyhyesti kuvata oman tilanteensa :) esim. Ikä, montako lasta on, onko yritys päällä vai ei, milloin yritys alkoi jne.

Idean lähteenä on redditin keskustelualueet, jossa jokaiselle alueelle voi lisätä itselleen tälläisen labelin, joka kertoo juuri kyseiselle alueelle relevantit tiedot. Voisi siis täälläkin olla hyödyllistä, jos esimerkiksi salaisella puolella olisi mahdollista laittaa tietoja, jotka eivät näy kuin viesteissä, jotka laitetaan salaiselle puolelle. Erikseen voisi olla sit myös "julkinen" kenttä.

Palstalla on paljon enemmän ja vähemmän aktiivisia keskustelijoita, ja vaikka henkilö olisi alunperin kertonut omaa taustaansa jossain, on sen löytäminen jälkikäteen usein hankalaa. Olisi usein tosi kätevää, jos viestin yhteydessä käyttäjänimen alta näkisi lyhyesti "tärkeimmät" tiedot kyseisen henkilön tilanteesta, jotta vastaus olisi mahdollisimman hyvin pohjustettu. :)

Kiitos ehdotuksesta, mutta ainakaan ihan seuraavaan päivitykseen ei tätä suunnitella mukaan. Sinulla on kyllä hyviä pointteja, mutta ajaisikohan allekirjoitus saman asian? Laitamme IT-tuelle toiveen, josko allekirjoitus saataisi seuraavassa päivityksessä näkymään kännykällä myös näytön ollessa pystyssä, jolloin sitä voisi oikeasti hyödyntää. :smiling-eyes: Tällä hetkellä näkyy vain näytön ollessa vaakatasossa ja tietokoneella selatessa.
 
Asiasta kukkaruukkuun; nuo tittelit ovat muuten ihan hyviä, mutta yksi on särähtänyt silmään, nimittäin "Hyväntuulinen höpöttelijä". Kaikki muut tittelit ovat neutraaleja, paitsi tuo.

Kun tuskainen äiti kertoo viestissään siitä, kuinka hän on synnyttänyt kuolleen vauvan ja sanonut vauvalleen hyvästit ja saattanut vauvansa haudan lepoon, ja hänen jokaisen viestinsä yläreunassa kerrotaan kirjoittajan olevan "Hyväntuulinen höpöttelijä", niin ensimmäinen ajatus on, että kohtuutonta vaatia mitään hyväntuulisuutta, ja höpöttely on tästä kaukana. Muissa titteleissä vastaavaa ongelmaa ei ole.

Olisi kiva, jos tämäkin titteli korjattaisiin sopimaan kaikkiin tilanteisiin. :Person With Folded Hands:

Titteli on vaihdettu neutraalimmaksi 'Vauhtiin päässyt keskustelija'. Kiitos palautteesta. :smiling-eyes:
 
Kiitos ehdotuksesta, mutta ainakaan ihan seuraavaan päivitykseen ei tätä suunnitella mukaan. Sinulla on kyllä hyviä pointteja, mutta ajaisikohan allekirjoitus saman asian? Laitamme IT-tuelle toiveen, josko allekirjoitus saataisi seuraavassa päivityksessä näkymään kännykällä myös näytön ollessa pystyssä, jolloin sitä voisi oikeasti hyödyntää. :smiling-eyes: Tällä hetkellä näkyy vain näytön ollessa vaakatasossa ja tietokoneella selatessa.
Ajaa ehdottomasti - en tiennyt tuon olemassaolosta, koska en ole kertaakaan käyttänyt tätä muulla kuin kännykällä, ja selvästi en kertaakaan ole kääntänyt puhelinta vaakatasoon! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: kiitos!
 
Ajaa ehdottomasti - en tiennyt tuon olemassaolosta, koska en ole kertaakaan käyttänyt tätä muulla kuin kännykällä, ja selvästi en kertaakaan ole kääntänyt puhelinta vaakatasoon! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: kiitos!
Aukesi itsellekin taas uusi maailma, kun näkyy koko ajan kaikkien allekirjoitukset (aiemmin näkynyt vain silloin harvoin kun käynyt läppärillä foorumilla) :smiling-eyes:
 
Hei onko nyt siis nuo vanhassa versiossa olleet reaktiot poistuneet kokonaan, ja tilalla on vain "tykkää" peukku?
 
Vilja, Like-painiketta pitkään painamalla tulee muitakin vaihtoehtoja. Mutta mielestäni nuo ei ole kovinkaan hyvät vaihtoehdot, ikävä on erityisesti sympatiaa- ja optimistinen-reaktioita :/ Toivottavasti saadaan jotain niitä vastaavia reaktioita vielä...

Lisäksi nyt uudistuksen myötä on lähes mahdoton huomata, mihin ketjuihin on tullut uusia viestejä. Tietokoneella huomaa että fontti on näissä paksummalla, mutta puhelimella (ainakin iOS) ei huomaa kyllä mitään eroa. Pitää vaan koittaa muistella, että milloin on viimeksi käynyt lukemassa mitäkin ketjuja.

Myöskään puhelimen emojit ei toimi ainakaan itselläni. Mitään ei näy, kun emojeja koittaa lisätä.

Mutta plussaa uudesta värimaailmasta ja erityiskiitos siitä, että allekirjoitukset näkyvät myös puhelimella nyt! :)
 
Lisäksi nyt uudistuksen myötä on lähes mahdoton huomata, mihin ketjuihin on tullut uusia viestejä. Tietokoneella huomaa että fontti on näissä paksummalla, mutta puhelimella (ainakin iOS) ei huomaa kyllä mitään eroa. Pitää vaan koittaa muistella, että milloin on viimeksi käynyt lukemassa mitäkin ketjuja.

Myöskään puhelimen emojit ei toimi ainakaan itselläni. Mitään ei näy, kun emojeja koittaa lisätä.
Huomasin, että täällähän voi nyt filtteröidä! Ehkä pystyi aiemminkin, mutta ei ollut tarvetta :Grinning Face:

Eli kun menee tuolta vasemman laidan kolmesta viivasta ja klikkaa uudet viestit. Sitten valitsee keskusteluiden yläpuolella oikeasta laidasta "filters" ja sieltä "threads in which you have participated".

Ja minä myös saan lisättyä emojit tällä hetkellä vain tuosta teksti-ikkunan kolmen pisteen takaa (mutta @Vargynja kirjoittikin jo että sitä korjataan että puhelin emojit toimisivat myös)
 
Kaikki reaktiot tosiaan löytyy Tykkäys nappulan alta, kun painaa siitä pitkään tai tietokoneella vie hiiren päälle. Näköjään käännös ja :red-heart: sympatia on jo tullutkin perässä. Onko nyt parempi reaktio-valikoima? :smiling-eyes:

Puhelimen emojit toimi vielä testausvaiheessa ja tätä ollaan korjaamassa. Jokin meni ilmeisesti valitettavasti hieman pieleen päivityksessä, mutta pian tämä on varmasti entistä ehompi.

Kiitos palautteista!

Laitan eteenpäin tiedon ettei iOS:llä erota mihin on tullut uusia viestejä. Itselläni on Android ja sillä erottaa.
 
Paremmalta näyttää! :) Oletan ettei optimistinen-reaktio ole palaamassa? Vai voisiko sen saada? Sitä tuli käytettyä tosi paljon etenkin tuolla menetyksen kokeneissa / lapsettomuuspuolella...

Mulla sattuu olemaan myös Android työpuhelimena, joten vertailin vähän eroja. Tosiaan Androidilla näyttää otsikot selkeästi lihavoidulta jos ketjussa on lukemattomia viestejä, iOSilla on vaikeampi huomata eroa.

1652184778404.png
 
Lisäksi nyt uudistuksen myötä on lähes mahdoton huomata, mihin ketjuihin on tullut uusia viestejä. Tietokoneella huomaa että fontti on näissä paksummalla, mutta puhelimella (ainakin iOS) ei huomaa kyllä mitään eroa. Pitää vaan koittaa muistella, että milloin on viimeksi käynyt lukemassa mitäkin ketjuja.

Ja onko nyt niin, ettei ole sellaista pallukkaa, mistä pääsee suoraan sen keskustelun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin?
 
Menee ihan otsikkoa klikkaamalla ensimmäiseen lukemattomaan.

Ei mee ainakaan mulla, otsikkoa klikkaamalla menee ekan sivun ekaan viestiin. Kun klikkaa sitä kohtaa missä lukee koska se viesti on kirjoitettu, esim. 7 minuuttia sitten, niin siitä menee uusimpaan viestiin.

Muoks. Nyt vasta luin kunnolla, siis niissä ketjuissa joihin on kirjoittanut menee otsikkoa klikkaamalla ekaan lukemattomaan viestiin.
 
Muoks. Nyt vasta luin kunnolla, siis niissä ketjuissa joihin on kirjoittanut menee otsikkoa klikkaamalla ekaan lukemattomaan viestiin.
Aaaaaa! Olen itse kirjoittanut niin moneen ketjuun, ettei tuo tule minulla juuri koskaan vastaan. Mutta nyt kun tarkensit ja kävin kokeilemassa, niin sama juttu minullakin.

Mutta tämä siis ei vaikuta liittyvän siihen, erottuuko lukemattomat ketjut luetuista, minulla näkyy lukemattomat boldattuna ihan oikein.
 
Aaaaaa! Olen itse kirjoittanut niin moneen ketjuun, ettei tuo tule minulla juuri koskaan vastaan. Mutta nyt kun tarkensit ja kävin kokeilemassa, niin sama juttu minullakin.

Mutta tämä siis ei vaikuta liittyvän siihen, erottuuko lukemattomat ketjut luetuista, minulla näkyy lukemattomat boldattuna ihan oikein.
Joo, mulla näkyy myös lukemattomat boldattuna.
 
Ei mee ainakaan mulla, otsikkoa klikkaamalla menee ekan sivun ekaan viestiin. Kun klikkaa sitä kohtaa missä lukee koska se viesti on kirjoitettu, esim. 7 minuuttia sitten, niin siitä menee uusimpaan viestiin.

Muoks. Nyt vasta luin kunnolla, siis niissä ketjuissa joihin on kirjoittanut menee otsikkoa klikkaamalla ekaan lukemattomaan viestiin.

Siis niissä joihin ei ole itse kirjoittanut menee sivun alkuun, ymmärsinkö oikein? Jos ymmärsin niin laitan palautteen eteenpäin, ettei sen nyt niin ole kiva toimia.
 
Siis niissä joihin ei ole itse kirjoittanut menee sivun alkuun, ymmärsinkö oikein? Jos ymmärsin niin laitan palautteen eteenpäin, ettei sen nyt niin ole kiva toimia.
Ihan ketjun alkuun (ei pelkästään sivun alkuun) menee, eli jos ketjussa on vaikkapa 500 sivua ja 23 sivua lopusta on lukematta, pääsee otsikkoa klikkaamalla vain ketjun ensimmäiselle sivulle. Jos siis ei ole kirjoittanut ketjuun yhtään viestiä.
 
Ihan ketjun alkuun (ei pelkästään sivun alkuun) menee, eli jos ketjussa on vaikkapa 500 sivua ja 23 sivua lopusta on lukematta, pääsee otsikkoa klikkaamalla vain ketjun ensimmäiselle sivulle. Jos siis ei ole kirjoittanut ketjuun yhtään viestiä.

Kiitos tiedosta ja tarkennuksesta. Laitan eteenpäin.
 
Testailin asiaa ja ainakin mulla näyttäisi menevän niin että jos en ole katsonut ketjua pidempään aikaan päädyn ketjun alkuun. Jos olen katsonut ketjua hiljattain pääsen uuteen viestiin, vaikka en olisi kirjoittanut ketjuun. Voisiko teilläkin mennä niin vai onko tässä kahta erilaista variaatiota?
 
Testailin asiaa ja ainakin mulla näyttäisi menevän niin että jos en ole katsonut ketjua pidempään aikaan päädyn ketjun alkuun. Jos olen katsonut ketjua hiljattain pääsen uuteen viestiin, vaikka en olisi kirjoittanut ketjuun. Voisiko teilläkin mennä niin vai onko tässä kahta erilaista variaatiota?
Noin se toimi vanhalla foorumiversiolla, mutta esim. tänään avasin ketjun jota luin varmasti eilen, ja päädyin ketjun ensimmäiselle sivulle.

Edit: Nyt testailin lisää, ja nuo, mitkä eivät tänään aikaisemmin toimineet, toimivat nyt. Minulta vain alkaa loppua nuo ketjut, joissa en ole kirjoittanut, mutta jotka muistaisin lukeneeni hiljattain, joten hirveästi enempää en voi testata.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top