Pakastealkion siirto (PAS)

Moi, uutena täällä forumilla kirjoittelen 😊

Olen 36v ja endo todettu ennen raskautumisyritystä. Viime vuonna meille syntyi lapsi IVF-hoidon tuoresiirosta ja muutama alkio jäi vielä pakkaseen 🙏

Haluaisimme yrittää toista syksyllä kun esikoinen aloittanut päiväkodin ja arki lähtenyt rullaamaan, mutta asia on jo mielessä. Mitenköhän nopeasti lääkäriajan saa pakastealkion siirtoa varten (ollaan taysilla)? Pitäisikö jo varailla aikaa? Siellä sitten oletettavasti poistavat kierrukan ja pitää odottaa kierron käynnisyymistä, vai miten siinä yleensä toimitaan?

Olen 36v ja endo todettu ennen raskautumisyritystä. Viime vuonna meille syntyi lapsi IVF-hoidon tuoresiirosta ja muutama alkio jäi vielä pakkaseen 🙏

Haluaisimme yrittää toista syksyllä kun esikoinen aloittanut päiväkodin ja arki lähtenyt rullaamaan, mutta asia on jo mielessä. Mitenköhän nopeasti lääkäriajan saa pakastealkion siirtoa varten (ollaan taysilla)? Pitäisikö jo varailla aikaa? Siellä sitten oletettavasti poistavat kierrukan ja pitää odottaa kierron käynnisyymistä, vai miten siinä yleensä toimitaan?

Ensimmäisen pas-lapsen oltua reilun vuoden, tammikuussa laitoin viestin Tays polille ja seuraavassa kierrossa tehtiin pas. Suunnittelukäynti oli vielä välissä. Itekin ajattelin, että menis jotenkin pidemmälle, mutta käytännössä siirtoon pääsi siis heti ainakin tuolloin. Kierukasta ei kokemusta, mutta veikkaan, että tuskin tuolla polilla sitä poistavat.

Ensimmäisen pas-lapsen oltua reilun vuoden, tammikuussa laitoin viestin Tays polille ja seuraavassa kierrossa tehtiin pas. Suunnittelukäynti oli vielä välissä. Itekin ajattelin, että menis jotenkin pidemmälle, mutta käytännössä siirtoon pääsi siis heti ainakin tuolloin. Kierukasta ei kokemusta, mutta veikkaan, että tuskin tuolla polilla sitä poistavat.
Vau, menipäs nopeasti. Tämän vuoden tammikuussa siis?

Jostain ymmärsin että nappaavat kierrukan pois siellä kun endon takia pitäisi olla hormoonihoito mahdoölisimman pitkään, mutta ehkä tarkistan sen vielä sieltä.

Jännittää kyllä aloitta tämä syksyllä kaikkien tautien jyllätessä, tuntuu jotenkin että on huonommat mahikset kuin keväällä kun ollaan terveempiä ja muutenkin on parempi fiilis!

Tein nyt clearbluen, olis varmaan ollut järkevämpi tehdä samalla testillä kuin eilen, niin näkisi jos tulos olisi haalentunut. Hitsi kun uskaltaisi vain iloita, mutta tää vuotelu pelottaa... 😬 Tänäön on tullut vähän ruskeaa valkovuodon seassa ja selässä ja mahassa on paineen tunne.

Liitteet

• PXL_20260627_022319107.jpg
    PXL_20260627_022319107.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 121

Uuden hoitokierron suunnitteluun joutuu odottamaan pidempään, mutta kuulin kanssa, että keväällä pakastealkion siirtoon pääsi ainakin taysilla heti. Kierukasta en osaa sanoa. 🤔 Tsemppiä! 😊🙏🏻

Vau, menipäs nopeasti. Tämän vuoden tammikuussa siis?

Jostain ymmärsin että nappaavat kierrukan pois siellä kun endon takia pitäisi olla hormoonihoito mahdoölisimman pitkään, mutta ehkä tarkistan sen vielä sieltä.

Jännittää kyllä aloitta tämä syksyllä kaikkien tautien jyllätessä, tuntuu jotenkin että on huonommat mahikset kuin keväällä kun ollaan terveempiä ja muutenkin on parempi fiilis!
Jep, tän vuoden tammikuussa.

Aivan joo, varmasti voi ollakin sit just noin, että siellä poistavat. Ei olis pitänyt mutuilla, kun ei itellä tietoa. 😊

Taudeista, niin ite oon aika tautikammoinen ja mietin samaa tuolloin talvella. Ja onnistuin ihan randomisti jostain saamaan heti pas-plussan perään itelle ensimmäisen koronaplussan. Pelkäsin tietty, että vaikuttaako sairastuminen just alkaneeseen raskauteen, mutta ei onneks vaikuttanut ja nyt mennään onnistuneesti yli puolivälin jo. Onnea matkaan 😊

@Hermeli On kyllä vahvan näköinen plussa! 😍 Jos pientä tuhruilua vain, niin se kuulostaa harmittomalta! 🙏

On tää kyllä raastavaa. Eilen olin iloinen, että tissit on kipeämmöt kuin mikään päivä aiemmin. Illalla tuli kutina tilalle ja se arkuus hävisi yön aikana. Se on yleensä enteillyt menkkoja, mutta nythän tietty ollaan jo sen päivän yli reippaasti. Sitten mieli kääntyi heti niin, että jaahas, ei vissiin onnistunutkaan. 😥 En uskalla testata. Menee viikonloppu pilalle, jos nega.. Ja toisaalta jos meni kesken, ehtii maanantaiksi haalistua. Mun piti eilen päästä lomalle, mut jäi vielä muutama asia viimeisteltäväksi ja pitää avata kone jossain välissä viikonloppuna. Eli ei ole vielä edes helpotus loman alkamisesta. Eilen olin vain niin väsynyt, että tein 1,5h iltatöitä ja päätin jättää loput toiselle päivälle. Ai niin, oon nukahtanut joka ilta TV:n ääreen väkisin, paitsi eilen olin ennalta viisas ja menin nukkumaan ennen sitä tapahtumaa. Mutta se voi johtua viime viikkojen isosta kuormituksesta myös.

Voi @Puolikuu :Broken Heart: Mutta jos jotain haamua on, niin jotain siellä on yrittänyt tapahtua? Voisiko olla, jos päivällä testasit, niin siksi oli niin haalea? Ja testipäivän aamuna tulisi kuitenkin sitten vahvempi? On tää kyllä tosi raskasta vuoristorataa ⏳:Broken Heart:

Ja @Hermeli näyttää musta tosi lupaavalta! Jos vuoto ei ole laisinkaan runsasta, niin kaiketi se voi olla ihan normaaliakin?

Voi @Puolikuu :Broken Heart: Mutta jos jotain haamua on, niin jotain siellä on yrittänyt tapahtua? Voisiko olla, jos päivällä testasit, niin siksi oli niin haalea? Ja testipäivän aamuna tulisi kuitenkin sitten vahvempi? On tää kyllä tosi raskasta vuoristorataa ⏳:Broken Heart:

Ja @Hermeli näyttää musta tosi lupaavalta! Jos vuoto ei ole laisinkaan runsasta, niin kaiketi se voi olla ihan normaaliakin?
Vuoto on ollut niukkaa ja tänään sitä tuli vain aamulla pikkuisen. Nyt oon uskaltanut jo vähän iloita! 😊 Mietin kyllä, että tekisinkö maanantaina vielä uuden testin, niin näkisin onko haalistunut...mutta en vielä tiedä uskallanko.

Kiitos @*Ninni* ja @Hermeli ❤️ Mä tein toisenkin pidemmällä pidätyksellä ja se oli vähän selvempi, mutta silti vain haamu. Kyllä mä nyt jatkan testaamista aamuisin, kunnes häipyy tai jos vielä sattuisi tummenemaankin... Onhan se testipäivä vasta 1.7., mut PAS oli jo 12.6. joten mun järjen mukaan positestin pitäisi jo alkaa näkymään, testipäivä vaan varmistaa, että Ovitrellen vaikutus on häipynyt. Siinä on kyllä ehkä joku virhe, kun lääkäri korjasi sen päivän 1.7, alkuun oli laskettu 29.6. ja muistaakseni puhui 7 päivästä viimeisten naksujen jälkeen, että on häipynyt varmasti.

Ihanaa @Hermeli , että vuoto on vähentynyt! ❤️🙏🌈 Kyllähän ne testaamiset jännittää, mutta eipä tässä auta kuin ottaa informaatiota vastaan sellaisena kuin se tulee. Tsemppiä sinnekin testin kanssa! 🤗

Tein tänään toisen testin. Luuletteko että tämä olisi haaleampi, jos kyseessä olisi keskenmeno, vai lähtisikö se haalistumaan vasta myöhemmin? Eka kuva on lauantailta ja toinen tältä aamulta.

Liitteet

• PXL_20260627_022319107.jpg
    PXL_20260627_022319107.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 84
  • PXL_20260629_015641661.jpg
    PXL_20260629_015641661.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 83
Mitenhän tuo ultra muuten voi olla noin aikaisin? 🤔 Hoitaja puhui puhelimessa kuudennesta viikosta, mutta jos 5d alkio siirrettiin 16.6., niin enhän voi 9.7. (ultrapäivä) olla vielä kuudennella viikolla... Enhän voikkaan? 😅

Mitenhän tuo ultra muuten voi olla noin aikaisin? 🤔 Hoitaja puhui puhelimessa kuudennesta viikosta, mutta jos 5d alkio siirrettiin 16.6., niin enhän voi 9.7. (ultrapäivä) olla vielä kuudennella viikolla... Enhän voikkaan? 😅
Mun laskujen mukaan olis tasan 6+0 silloin. Se alkionsiirtopäivä olis 2+5.

Kuudennella viikolla olet 5+0-5+6 (6. viikko). Mutta rv6 onkin sitten 6+0-6+6 ( eli sama kuin kesäkuu on vuoden kuudes kuukausi, vaikkei vuoden alusta olekaan vielä kulunut 6 kuukautta).

Myös mun laskujen mukaan tuo vu on 6+0, ja onhan se vähän aikainen siihen mitä yleensä varataan, mutta kyllä siellä pitäis jotain näkyä

Takaisin