Pakastealkion siirto (PAS)

Moi, uutena täällä forumilla kirjoittelen 😊

Olen 36v ja endo todettu ennen raskautumisyritystä. Viime vuonna meille syntyi lapsi IVF-hoidon tuoresiirosta ja muutama alkio jäi vielä pakkaseen 🙏

Haluaisimme yrittää toista syksyllä kun esikoinen aloittanut päiväkodin ja arki lähtenyt rullaamaan, mutta asia on jo mielessä. Mitenköhän nopeasti lääkäriajan saa pakastealkion siirtoa varten (ollaan taysilla)? Pitäisikö jo varailla aikaa? Siellä sitten oletettavasti poistavat kierrukan ja pitää odottaa kierron käynnisyymistä, vai miten siinä yleensä toimitaan?
 
Moi, uutena täällä forumilla kirjoittelen 😊

Olen 36v ja endo todettu ennen raskautumisyritystä. Viime vuonna meille syntyi lapsi IVF-hoidon tuoresiirosta ja muutama alkio jäi vielä pakkaseen 🙏

Haluaisimme yrittää toista syksyllä kun esikoinen aloittanut päiväkodin ja arki lähtenyt rullaamaan, mutta asia on jo mielessä. Mitenköhän nopeasti lääkäriajan saa pakastealkion siirtoa varten (ollaan taysilla)? Pitäisikö jo varailla aikaa? Siellä sitten oletettavasti poistavat kierrukan ja pitää odottaa kierron käynnisyymistä, vai miten siinä yleensä toimitaan?

Ensimmäisen pas-lapsen oltua reilun vuoden, tammikuussa laitoin viestin Tays polille ja seuraavassa kierrossa tehtiin pas. Suunnittelukäynti oli vielä välissä. Itekin ajattelin, että menis jotenkin pidemmälle, mutta käytännössä siirtoon pääsi siis heti ainakin tuolloin. Kierukasta ei kokemusta, mutta veikkaan, että tuskin tuolla polilla sitä poistavat.
 
Ensimmäisen pas-lapsen oltua reilun vuoden, tammikuussa laitoin viestin Tays polille ja seuraavassa kierrossa tehtiin pas. Suunnittelukäynti oli vielä välissä. Itekin ajattelin, että menis jotenkin pidemmälle, mutta käytännössä siirtoon pääsi siis heti ainakin tuolloin. Kierukasta ei kokemusta, mutta veikkaan, että tuskin tuolla polilla sitä poistavat.
Vau, menipäs nopeasti. Tämän vuoden tammikuussa siis?

Jostain ymmärsin että nappaavat kierrukan pois siellä kun endon takia pitäisi olla hormoonihoito mahdoölisimman pitkään, mutta ehkä tarkistan sen vielä sieltä.

Jännittää kyllä aloitta tämä syksyllä kaikkien tautien jyllätessä, tuntuu jotenkin että on huonommat mahikset kuin keväällä kun ollaan terveempiä ja muutenkin on parempi fiilis!
 
Takaisin
Top