Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla on 30.5. PAS, jos alkio selviää. Pelottavaa, koska mulle ei oo koskaan tehty pakastealkion siirtoa… Siis pelottaa, että alkio ei selviä.
Tänään olikin eri lääkäri vastaanottamassa… Vähän oli mennyt aikataulut ilmeisesti solmuun…
Jos mulla on 6 päiväinen alkio, niin koskakohan sen saa testata 🤭

Samaistun tähän pelkoon. Oli aivan hirveä jännitys koko aamupäivän, kun tiesi että siellä sitä sulatellaan. Ja se helpotuksen tunne oli ihan hurjan suuri, kun lääkäri sanoi ensitöikseen että alkio säästyi 100% sulatuksesta ja on kaunis. 😍

Toivotaan että siellä käy samanlailla 🫶🏼 Tosiaan tilastot puoltaa sitä että kaikki menee hyvin sulatuksessa, mutta ymmärrettävää että sitä on silti huolissaan.

On tämä ihan hullun jännää 🙈

Onko kukaan joutunut ottamaan sisarusta mukaan kun on pas? Mies toisella paikkakunnalla töissä ja yrittää saada vapaaksi to ja pe, koska siirto niin aikaisin että pitää tulla jo to kotiin. Mutta jos tämä ei onnistu niin onko kukaan joutunut ottamaan taaperon mukaan? On rauhallinen että jaksaisi kyllä istua sen hetken vaunuissa mutta pohdituttaa asia.

Mä tein tänään aamulla pp5/dpo10 ekan testin rfsu:lla herkkä (näin unta negatestistä) ja nega/viivanpaikkahailura oli testissä, jonka mies näki kanssa. Mutta joo, tein ovulaatiotestin 1 h pidätyksellä äsken ja eipä kyllä paljon hailun hailua tullut että taisipa mennä tässä tämä kierto😕
kyllä mä uskoisin et nyt jo jotakin näkyisi jos olisi näkyäkseen. Toisaalta helpottavaa niin ei tarvi enää piinailla😅

Mä tein tänään aamulla pp5/dpo10 ekan testin rfsu:lla herkkä (näin unta negatestistä) ja nega/viivanpaikkahailura oli testissä, jonka mies näki kanssa. Mutta joo, tein ovulaatiotestin 1 h pidätyksellä äsken ja eipä kyllä paljon hailun hailua tullut että taisipa mennä tässä tämä kierto😕
kyllä mä uskoisin et nyt jo jotakin näkyisi jos olisi näkyäkseen. Toisaalta helpottavaa niin ei tarvi enää piinailla😅
Negat on kyllä tympeitä. Mut testaa vielä. Mulla kerran näkyi plussa vasta pp7/dpo12.

Mä oon ajatellut et aikaisintaan dpo10 voi nähdä jotain. Huomenna mulla olisi tuo päivä mutten tiiä haluanko testata ja nähdä negatiivista tulosta.

Negat on kyllä tympeitä. Mut testaa vielä. Mulla kerran näkyi plussa vasta pp7/dpo12.

Mä oon ajatellut et aikaisintaan dpo10 voi nähdä jotain. Huomenna mulla olisi tuo päivä mutten tiiä haluanko testata ja nähdä negatiivista tulosta.
Joo mä varmaan testaan sunnuntaina, jos vuoto ei oo alkanut. Viime yön tosin valvoinkin jo menkkakipujen kanssa🙄Maanantaina oli sit se verikoe vielä, mutta haluaisin tietää itse varman tuloksen ennen sitä.

Paljon tsemppiä testaukseen sinulle🌈

Mulla nyt dpo 14, pp 9. Viime yönä koski mahaan, ehkä tunnin, nyt vähän huono olo. Ei oo vuotoo. En oo testannut.. sunnuntaina ajattelin testin tehdä, sillon dpo 17, pp 12. Virallinen testipäivä vasta pp 14.

Menkathan mulla olis alkanut normi kierrossa jo ajat sitten. Nyt ovat periaatteessa 5 päivää myöhässä. Kortisoni, terot, cyclot, zumenonit menee. Siirto tehtiin kp 21, 5 päiväinen blasto.

3 nega siirtoo taustalla, 2 tuore, 1pas joka oli lääkkeettömään kiertoon.

Muokattu viimeksi:
Tänään dpo8/pp3, ja aika matelee madon lailla 🐛 Tekis hirveästi mieli nyt jo testata, tiedän, ihan järjetön ajatus 😅

@Kohta35vtyhjäsyli kuulostaa toiveikkaalta 🤩 Tsemppiä loppuihin piinapäiviin! Nostan hattua sun itsekurille testauksen suhteen 😳 Noilla päivillä nimittäin näkyy kaiketi jo hyvin suurella todennäköisyydellä jotain jos on näkyäkseen 🤭 mä en ikinä pystyis oleen tuossa tilanteessa testaamatta.

Täällä oli eilen jonkun aikaa juilintaa kohdun alueella/alaselässä, ja heti toiveet kiinnittymisestä nousi taivaisiin… Miksi ei voi vaan pysyä coolina vaan heti pitää innostua?!

Muokattu viimeksi:
Onko kukaan joutunut ottamaan sisarusta mukaan kun on pas? Mies toisella paikkakunnalla töissä ja yrittää saada vapaaksi to ja pe, koska siirto niin aikaisin että pitää tulla jo to kotiin. Mutta jos tämä ei onnistu niin onko kukaan joutunut ottamaan taaperon mukaan? On rauhallinen että jaksaisi kyllä istua sen hetken vaunuissa mutta pohdituttaa asia.
En usko, että päästävät lasta sinne. Liian iso riski, että jotain tapahtuu sillä aikaa kun keskittyvät toimenpiteeseen.

Tänään dpo8/pp3, ja aika matelee madon lailla 🐛 Tekis hirveästi mieli nyt jo testata, tiedän, ihan järjetön ajatus 😅

@Kohta35vtyhjäsyli kuulostaa toiveikkaalta 🤩 Tsemppiä loppuihin piinapäiviin! Nostan hattua sun itsekurille testauksen suhteen 😳 Noilla päivillä nimittäin näkyy kaiketi jo hyvin suurella todennäköisyydellä jotain jos on näkyäkseen 🤭 mä en ikinä pystyis oleen tuossa tilanteessa testaamatta.

Täällä oli eilen jonkun aikaa juilintaa kohdun alueella/alaselässä, ja heti toiveet kiinnittymisestä nousi taivaisiin… Miksi ei voi vaan pysyä coolina vaan heti pitää innostua?!
Mut olisko tää enää mitään kiinnittymiskipua, kun näin pitkällä jo päivät? Itsellä vähän toiveet heräs, kun oli niin erikoista 😅 Mietin jo aamulla, et näinkö unta. Mut olin selannut yöllä puhelinta, vatsakipu - pas 🫢 Eikai menkkoja vaan yritä tehdä? Aamulla oli vähän huono olo, nyt taas ei mitään. Eilen töissä oli elohiiri tai joku vatsassa.

Mut olisko tää enää mitään kiinnittymiskipua, kun näin pitkällä jo päivät? Itsellä vähän toiveet heräs, kun oli niin erikoista 😅 Mietin jo aamulla, et näinkö unta. Mut olin selannut yöllä puhelinta, vatsakipu - pas 🫢 Eikai menkkoja vaan yritä tehdä? Aamulla oli vähän huono olo, nyt taas ei mitään. Eilen töissä oli elohiiri tai joku vatsassa.

Joo, vois ajatella että ei välttämättä liittyisi enää kiinnittymiseen, vaan voisi olla jo seuraavan vaiheen tuntemuksia 🤭 Hitsi miten jänskää 😊 Toivotaan plussatestiä sitten kun testaat 🫶🏼

@Kohta35vtyhjäsyli toivotaan nyt kovasti että olisi hyviä oireita! 🙏🏻 Sehän se just onkin, kun mitään ei kai voi päätellä oikein mistään. Ja aika todellakin M A T E L E E !

Mulla on jostain syystä nyt vahva fiilis että tää eka siirto ei meillä tärpännyt. Vaikka toisaalta jotain oireitakin on, niin en sitten tiiä mikä johtuu lääkkeistä, mikä jännityksestä ja mikä mistäkin. Ens viikon ke ois testipäivä, mut ehkäpä jo viikonloppuna rohkenen testaamaan. 🙈

Mulla ei ollut lapsi mukana alkion siirrossa mutta 0-ultrassa oli pakon sanelemana. Yksityisellä olen asiakkaana, joten en tiedä miten julkisella asiaan suhtautuvat. Yksityisellä eivät sanoneet asiasta mitään, kun selitin tilanteen. Mulla vielä oli odotusarvona että lapsi ei suostu istuu vaunussa vaan pitää ottaa syliin mutta onneksi suostui tuon ajan katsomaan puhelimesta lastenohjelmaa.

Mulla ei vielä ole ollut mukana, mutta kyselin juuri Tyksistä uutta siirtoa nyt, kun esikoisen syntymästä on vuosi ja ainakin sieltä sanoivat, että voi ottaa mukaan, jos lapsi on rauhallinen. Varmaankin ajatuksena juuri, että jaksaako lapsi istua rattaissa hiljaksiin sen aikaa.

Paljon tsemppiä piinailuun kaikille, voi toivon niin plussia tänne❤️ Olen hengessä mukana vaikka minun piina päättyikin, menkat ja vatsakivut rytisten niskassa 😕 Täytyy soittaa polille, että mitä tuon progen kanssa tehdään/mittautan sen huomenna varmaan. Laitan cyclogestit tänään vielä ja aamulla niin tietää sitten vähän realistisemmin, mitä ne arvot on.

Kävin tänään ultrassa ekaan PAS:iin liittyen. Ehkä meidän onni, ettei kierto vielä kunnolla käynnistynyt punktion jälkeen, koska muuten olisi ollut riski osua siirto viikonloppuun. Ensi viikolla sitten uudestaan katsomaan tilannetta, tulee vaan nyt vähän pidempi kierto, vaikka letrot olikin mukana 😊

Paljon tsemppiä piinailuun kaikille, voi toivon niin plussia tänne❤️ Olen hengessä mukana vaikka minun piina päättyikin, menkat ja vatsakivut rytisten niskassa 😕 Täytyy soittaa polille, että mitä tuon progen kanssa tehdään/mittautan sen huomenna varmaan. Laitan cyclogestit tänään vielä ja aamulla niin tietää sitten vähän realistisemmin, mitä ne arvot on.
Voi ei, onpa kurjaa! 😞 Sitä niin kaikille toivoisi onnistumisia. Mikä teillä on pakkasen tilanne?

Mitkä tukilääkkeet sinulla oli käytössä?

Takaisin