Pakastealkion siirto (PAS)

Herkällä testillä tänä aamuna tällainen tulos. 🥹🥰 25mIU/ml testiin tuli hyvin hyvin haalea viiva. Pyyhkimisvuotoa tulee edelleen, on vähän tummentunut, mutta siteeseen asti ei vuoda. Voikohan tää nyt vaan merkitä sitä että kaveri on vähän hidas kiinnittymään? Tänään on pp10/dpo15.

Liitteet

• IMG_20250524_062812.jpg
    IMG_20250524_062812.jpg
    199.8 KB · Katsottu: 60
Onnea @Onnenmuru ❤️

Huomenna alotan jo sit cycglogestin. Nyt aamuisin oon ottanu mun kilpparilääkkeen ja Zumenonin ja sit apteekkari sanoi, että Zumenonin vois ottaa sit myöhemmin sen kilpparilääkkeen kans. Hups. Mulle on aina sanottu aikaisemmin, että voi ottaa samaan aikaan tarvittavat… Olisko tää sit eri… en tiedä…

Mä oon vieläkin ihan vähän nuhassa ja oon niin jumissa, että jo vähän huippaa… olis kiva jos pääsis vielä ennen siirtoo vaikka hierontaan… 🤭

Varovaiset onnittelut kaikille haaleitakin plussia tehneille🥰

Ja pahoittelut negatiiviseksi jääneistä yrityksistä💔

@Kirppuliini en voi kuvitellakaan mitkä tuntuu kun ikävä tilanne toistuu❤️‍🩹 Mulla myös ekassa kierrossa yksikään 16 munasolusta ei hedelmöittynyt. Toiseen sitten tehtiin pidempi stimulaatio, eri lääkkeet, tupla triggaus (ovitrelle ja gonapeptyl) ja sen lisäksi kalsiumaktivaatio munasoluille keräyksen jälkeen. Sillä saatiin lopulta tulosta. Toivottavasti tosiaan teillä jatketaan tutkimuksia ja tilanteeseen löytyy ratkaisu.

Vieraana taas kirjoittelen ja omaa napaa. Oon seurannut takavasemmalta jo todella pitkään. Itsellisenä hoidoissa, lukuisia inseminaatioita takana, sekä 2 ivf, mutta ensimmäinen siirto tulossa ja odotan malttamattomana että pääsen piinailemaan ja testaamaan. Taustalla nyt 8kk aika, jolloin ei ole muuta tehty kuin kasvatettu munasoluja ja toivottu, että ne hedelmöittyvät ja pakkaseen saataisi edes muutama blasto. Nyt on pakkasessa muutama top-alkio.

Lääkkeelliseen kiertoon yritetään siirtoa (ei mitään lääketieteellistä syytä, mutta mun kierto ja klinikan aikataulut ei oikeen sovi yhteen). Alkuun Procrenilla lamattiin oma hormonitoiminta ja nyt napsin Zumenonia päivittäin monta kertaa. Alkuviikosta kontrolliultra ja sen perusteella sitten päätetään alkionsiirtopäivä, mikäli kaikki näyttää hyvältä. Aikamoisia oireita noi lääkkeet kyllä aiheuttaa.

Onks kellään kokemusta siitä että sais lisätuen jo määrättyjen tukilääkkeiden lisäksi jos alkaa vuotelemaan? Mulla menee nyt Zumenon ja Terolut, en tiedä oisko mitään hyötyä aloittaa esim. Cyclogest rinnalle. Tosin näin viikonlopun aikaan en saa ketään mistään kiinni. 🙄

Onks kellään kokemusta siitä että sais lisätuen jo määrättyjen tukilääkkeiden lisäksi jos alkaa vuotelemaan? Mulla menee nyt Zumenon ja Terolut, en tiedä oisko mitään hyötyä aloittaa esim. Cyclogest rinnalle. Tosin näin viikonlopun aikaan en saa ketään mistään kiinni. 🙄
Mulla menee zumet, terot ja cyglot. Ne piti aloittaa jo ennen siirtoa.. Millom sinulle on tehty siirto?

Mulla menee zumet, terot ja cyglot. Ne piti aloittaa jo ennen siirtoa.. Millom sinulle on tehty siirto?
14.5. Mulla ei oo menny ku noi, eikä varallekaan määrätty mitään. Omaa kiertoahan mulla ei edes oo, joten ei sieltä menkat puske siinä mielessä läpi. Mut mietin vaan et onks toi Terolut yksinään riittämätön keltarauhastuki.. 🤔

14.5. Mulla ei oo menny ku noi, eikä varallekaan määrätty mitään. Omaa kiertoahan mulla ei edes oo, joten ei sieltä menkat puske siinä mielessä läpi. Mut mietin vaan et onks toi Terolut yksinään riittämätön keltarauhastuki.. 🤔
Mulle on aina gyne sanonut, että terolut yksinään ei olis riittävä luteaalitueksi kun imeytyminen epävarmaa. Oliko sulla lääkkeelliseen kiertoon siirto?

Koita saada kiinni joku viimeistään maanantaina polilta, jos saisit cyclogestin lisäksi. Mullehan ne olis tossa heti lisänny keltarauhashormonia kun alkoi tiputtelemaan.

Mulle on aina gyne sanonut, että terolut yksinään ei olis riittävä luteaalitueksi kun imeytyminen epävarmaa. Oliko sulla lääkkeelliseen kiertoon siirto?

Koita saada kiinni joku viimeistään maanantaina polilta, jos saisit cyclogestin lisäksi. Mullehan ne olis tossa heti lisänny keltarauhashormonia kun alkoi tiputtelemaan.
Joo lääkkeelliseen kiertoon tehtiin, omaa kiertoa mulla ei ole. En tiiä ottaisko ne naiatentautien päivystyksessä kantaa, kun julkisella ollaan hoidoissakin. Stressaa ihan hitosti nyt, kun selkeesti kiinnittynyt on. 😭

Joo lääkkeelliseen kiertoon tehtiin, omaa kiertoa mulla ei ole. En tiiä ottaisko ne naiatentautien päivystyksessä kantaa, kun julkisella ollaan hoidoissakin. Stressaa ihan hitosti nyt, kun selkeesti kiinnittynyt on. 😭
Onks sulla mahdollista päästä yksityiselle jollekin yleislääkärille, joka kirjoittaisi reseptin? Tai toki voit koittaa soittaa myös naistentautien päivystykseen. Mulla tosin kokemuksena naistentautien päivystyksestä se, että istuin 8 tuntia käytävässä, vaikka epäiltiin kohdunulkoista (ja tästäkin väänsin siellä kätilöiden kanssa ennen kuin sain jäädä odottamaan ultraa kun meinattiin vaan laittaa vatsakipujen kanssa kotiin). Meidän sairaalalla nyt on muutenkin ongelmaa kun naistentautien päivystyksessä tietämys lapsettomuushoidoista oli aika kehno, mutta eipä siitä sen enempää.

Tsemppiä hirveesti sinne!

Onks sulla mahdollista päästä yksityiselle jollekin yleislääkärille, joka kirjoittaisi reseptin? Tai toki voit koittaa soittaa myös naistentautien päivystykseen. Mulla tosin kokemuksena naistentautien päivystyksestä se, että istuin 8 tuntia käytävässä, vaikka epäiltiin kohdunulkoista (ja tästäkin väänsin siellä kätilöiden kanssa ennen kuin sain jäädä odottamaan ultraa kun meinattiin vaan laittaa vatsakipujen kanssa kotiin). Meidän sairaalalla nyt on muutenkin ongelmaa kun naistentautien päivystyksessä tietämys lapsettomuushoidoista oli aika kehno, mutta eipä siitä sen enempää.

Tsemppiä hirveesti sinne!
Soitin päivystykseen ja sieltä soittelee lääkäri takaisin kun ehtii. Toivottavasti saan reseptin. 🙏🏻

Hauskaa kuinka eri ohjeita kaikki saa 😅
Mulla tehtiin siirto Pe ja torstaina aloitin syömää teroluttia..
Mä kysyin siirto päivänä että mulla on aikaisemmasta yrityksestä jääny cyclogesteja nii voisiko ne käyttää tässä samalla pois nii lääkäri tuumasi että korkeintaan kannattaa pidentää kuin isontaa niillä annosta 😅

Ja nyt jännittää et kiinnitettynä tuo ja onko tuki tarpeeksi ja ja ja

Nää on todellisia piina päiviä. 😂

Onpa kyllä kummallista, miten nää erot voivat olla näin suuria lääkäreiden ohjeistuksissa🤔 Ja hei toivon nyt todella etten lietsonut tuolla minun kommentilla täällä mitään paniikkia tai hysteriaa. Tässä kyseessä kuitenkin vain yhden lääkärin mielipide ja kerta niin monille näköjään myös pelkkiä teroluteja määrätään, niin varmasti nekin ovat luotettavaksi tukilääkkeeksi todettu👍

Tsemppiä @iLa piinapäiviin🌈

Onpa kyllä kummallista, miten nää erot voivat olla näin suuria lääkäreiden ohjeistuksissa🤔 Ja hei toivon nyt todella etten lietsonut tuolla minun kommentilla täällä mitään paniikkia tai hysteriaa. Tässä kyseessä kuitenkin vain yhden lääkärin mielipide ja kerta niin monille näköjään myös pelkkiä teroluteja määrätään, niin varmasti nekin ovat luotettavaksi tukilääkkeeksi todettu👍

Tsemppiä @iLa piinapäiviin🌈
Joo ei sentään hysteriaa 😅 mutta huoli on aina näissä hoidoissa.. varsinkin nää piinapäivät on piinaa

Päivystävä gynekologi ei ota kantaa, kun ei ole lapsettomuusasioihin perehtynyt. Kätilö kehotti soittamaan huomenna uudelleen ja toki maanantaina saan hoitavan tahon kiinni. Teen nyt joka aamu uuden testin ja toivon että pieni pitää tiukasti kiinni. ♥️ Kiitos kaikille tuesta ja tsempeistä! ❣️

@Kohta35vtyhjäsyli tsemppiä huomiseen testiin! Toivotaan plussatuulta sinne! 🌈

@iLa tsemppiä piinapäiviin! ✨

Kyllä terolut ihan luotettava lääke on. Ei sitä määrättäisi ja käytettäisi alkion siirrossa, jos se ei olisi riittävä. Vuoto voi johtua, mistä vain. Ulos se toivottavasti tulee jos ei ole elinkelpoinen alkio. Vuoto on aika tavallista hoitoalkuisissa raskauksissa.

Nyt oli meilläkin vihdoin PAS suunnittelukäynti! Ehditään vielä ennen kesäsulkuja onneksi, meinas ekaksi että otetaan tää kierto et harjottelen oviksen bongaamista…. Mutta ois menny koko kierto ohi ja vasta syyskuussa sit siirtoon.
Nyt sit ovulaatiotestien tekoon kp10eteenpäin ja tarkistusultra kp12. Ja sit mahdollisesti siirtoon jos ei nyt osu viikonlopulle :O

Takaisin