Pakastealkion siirto (PAS)

Kuinka kauan olette käyttäneet Cyclogestiä? 🤔 Lääkärin mukaan saisi jo lopettaa kun 7+2 on syke nähty, mutta minulla on taustalla kaksi varhaista keskenmenoa alkionsiirroista niin hirvittää kamalasti nyt lopettaa...

Palstoja lukemalla vaikuttaa, että moni on jatkanut jopa rv 12!
Voithan sä konsultoida toista lääkäriä. Mä ehkä ainakin tekisin niin. Itsellä kans pari kkm takana.

Nyt piti mennä huomenna ultraan katsoon limakalvon tilannetta, mut tulin kipeeks. Siirrettiin aika tiistaille… Toivottavasti paranen. Oon oottanu tätä siirtoo kauan…!

PAS tehty 13.5, limis 13mm, blastokysti 1 3aa (5pvä ikäinen), käytössä zumenon, terolut, cyglot, kortisoni. Nyt pukkaa flunssaa, kurkku kipeä, kolotusta, nenä vuotaa, ei vielä kuumetta.. käviköhän nyt huonosti? Gonapeptyliä ei pistetty tässä hoidossa, vaikka kysyin sen perään.. Milloin voisi aloittaa testailut? Milloin pitäisi kiinnittyä? PP2.

Yritän pysyä positiivisena 🌷
Mä ainakin olen aina Terolut-kierroissa kipeä ovulaation jälkeen. Käsittääkseni Terolut alentaa vastustuskykyä ja siten myös mahdollisesti auttaa alkion kiinnittymistä. Viimeksi kun raskauduin sain juuri silloin koronan eikä se vaikuttanut mitenkään raskauteen. En olisi siis huolissani. :smiling-eyes:

Osaako joku viisaampi kertoa miten pas-ajankohta lasketaan omaan kiertoon siirrettäessä? Lääkäri puheli kontrolliultasta ja ovulaatiotesteistä. Onko teillä muilla ultralla määritetty ajankohtaa vai onko positiivisesta ovistestistä varattu aika pas? Ja jos se on positiivisesta testistä, niin miten se tuleva siirtopäivä on laskettu? Hermoilen täällä ja yritän ymmärtää onko meidän 5-päiväisille alkioille siirtopäivä ovisplussa+4 päivää vai ovisplussa+5 päivää vai ihan jotain muuta 😅

Sitä kun ei ole muuta tehtävissä oman raskautumisensa eteen niin voi hermoilla näistä 😂

Osaako joku viisaampi kertoa miten pas-ajankohta lasketaan omaan kiertoon siirrettäessä? Lääkäri puheli kontrolliultasta ja ovulaatiotesteistä. Onko teillä muilla ultralla määritetty ajankohtaa vai onko positiivisesta ovistestistä varattu aika pas? Ja jos se on positiivisesta testistä, niin miten se tuleva siirtopäivä on laskettu? Hermoilen täällä ja yritän ymmärtää onko meidän 5-päiväisille alkioille siirtopäivä ovisplussa+4 päivää vai ovisplussa+5 päivää vai ihan jotain muuta 😅

Sitä kun ei ole muuta tehtävissä oman raskautumisensa eteen niin voi hermoilla näistä 😂
En yhtään tiedä meneekö tosiaan lääkkeettömässä samallalailla kuin lääkkeellisessä, mutta itselläni lääkkeellisessä kierrossa ohjeistus oli aloittaa ovulaation testaaminen kp10 ja tsekkausultra oli kp11. Ovulaatio+ oli päivä 0, eli seuraavasta päivästä alkoi laskeminen. :) Itselläni esim piti ajoittua ovulaatio+ viimeistään sunnuntaille jotta perjantaina on siirto kun siirretään 5päiväinen alkio. ☺️

En yhtään tiedä meneekö tosiaan lääkkeettömässä samallalailla kuin lääkkeellisessä, mutta itselläni lääkkeellisessä kierrossa ohjeistus oli aloittaa ovulaation testaaminen kp10 ja tsekkausultra oli kp11. Ovulaatio+ oli päivä 0, eli seuraavasta päivästä alkoi laskeminen. :) Itselläni esim piti ajoittua ovulaatio+ viimeistään sunnuntaille jotta perjantaina on siirto kun siirretään 5päiväinen alkio. ☺️
Kiitos vastauksesta! ❤️ Tää auttoi paljon 😊

Mulle on 5 päiväinen nyt siirretty kaksi kertaa Ovisplus + 6 päivää. Eli jos ovisplus tulee tiistaina niin siirto on maanantaina. Viimeksi siirrossa lääkäri selitti jotain siitä että siirtopäivä riippuu alkion vaiheesta, mutta en ihan varmaksi saanut selvää voiko 5 päiväiset olla eri vaiheessa.

Ovistesti, kun on plussa niin saa ilmoittautua. Meilläkin oli 5 päiväisiä ja sanottiin, et kaikki muut päivät sopii, mut jos ovis + tulee maanantaina, niin siirtoon ei pääse. Olin TYKS:ssä hoidossa.

@Liljankukka🌸
Olen kanssasi nyt samassa ”veneessä”. 🥰
Meillä eilen oli myös siirto ja nyt vaan täytyy koittaa pitää ajatukset kasassa ja toivoa parasta. 😅

Pp4 ja mieliala ei mikään huippu. Ei oo mitään oireita.. 😐 Mitenhän sais nostatettua mielialaa?
Ihmisiä kun kuunnellut niin tuntemukset saattaa olla niin vaihtelevia. 😔 Tottakai sitö ilman muuta odottaa kovasti selkeitä tuntemuksia mutta saattaa myös olla että niitä ei tulekaan kuin aivan siinä testipäivän kynnyksellä. ☺️ 13.5. päivästä on kuitenkin vasta ihan muutama päivä joten kaikki on ehdottomasti vielä mahdollista! 🌸

@Elibee Kiva saada joku piinapäiviin mukaan🥰 Tsemppiä hurjasti sinne!🤞Pistin tänään vielä gonapeptylin ja nyt sitten on kai kaikki voitava tehty ja pitää vain odottaa. On tää kyllä hankala koittaa keksiä muuta ajateltavaa kuin miettiä kropan tuntemuksia/niiden poissaoloa🙄 Olisi pitänyt kai laatia ennakkoon joku piinapäivien toimintasuunnitelma, mikä harhauttaisi pois keskustelupalstoilta🤣

Pp4 ja mieliala ei mikään huippu. Ei oo mitään oireita.. 😐 Mitenhän sais nostatettua mielialaa?
Tiedän niin tuon tunteen mun edellisestä siirrosta. Ja ekassa siirrossakin oli jo tuo pp4-epätoivo (tein tyhmyyksissäni testinkin silloin ja oli nega, mutta sittemmin muuttui kuitenkin pos).

Lainatakseni kaikkia muita, jotka minua tuolloin lohduttivat, oireet/oireettomuus eivät tässä vaiheessa kerro vielä oikeastaan yhtään mistään.
Mä koitan ite ulkoilla mahdollisimman paljon ja kuunnella podcasteja/musiikkia (+syyä ehkä vähän herkkuja). Sillä saan ainakin itse aikaa kulumaan ja hyvänmielen hormoneja lisättyä. Mul on kaikissa siirroissa ollut myös toimintasuunnitelma mahdollisen negan tullessa, jolloin ns. kuitenkin jotakin edes mitä odottaa vaikka siirto ei onnistuisikaan.
En kyllä varmaankaan hirveästi osannut vastata kysymykseesi, mutta haluan toivottaa ihan hirveästi sinulle tsemppiä tuleviin päiviin🌈

@Elibee Kiva saada joku piinapäiviin mukaan🥰 Tsemppiä hurjasti sinne!🤞Pistin tänään vielä gonapeptylin ja nyt sitten on kai kaikki voitava tehty ja pitää vain odottaa. On tää kyllä hankala koittaa keksiä muuta ajateltavaa kuin miettiä kropan tuntemuksia/niiden poissaoloa🙄 Olisi pitänyt kai laatia ennakkoon joku piinapäivien toimintasuunnitelma, mikä harhauttaisi pois keskustelupalstoilta🤣
Itselläni onneksi on töitä aika paljon niin ne ainakin osaksi toimii harhautuksena mutta tottakai illat on aikaa miettiä senkin edestä! 🫣 Tsemppiä sinne myös piinapäiviin! Onko sulla milloin virallinen testipäivä? Mulla pe 30.5. 🤞🏻🫣

Itselläni onneksi on töitä aika paljon niin ne ainakin osaksi toimii harhautuksena mutta tottakai illat on aikaa miettiä senkin edestä! 🫣 Tsemppiä sinne myös piinapäiviin! Onko sulla milloin virallinen testipäivä? Mulla pe 30.5. 🤞🏻🫣
Mulla on testipäivä onneksi jo 26.5 verikokeella. Aika paljon kyllä ihmettelen näitä hva-kohtaisia eroja testipäivien suhteen😳
Ja joo onneks sama, onhan päivällä ne työt mutta nyt tää siirto viikonloppua vasten ei oo kyllä ollut yhtään hyvä idea kun nytpä ei sitten muuta ole miettinytkään😅

Kuinka kauan olette käyttäneet Cyclogestiä? 🤔 Lääkärin mukaan saisi jo lopettaa kun 7+2 on syke nähty, mutta minulla on taustalla kaksi varhaista keskenmenoa alkionsiirroista niin hirvittää kamalasti nyt lopettaa...

Palstoja lukemalla vaikuttaa, että moni on jatkanut jopa rv 12!
Mulla on taustalla myös kaksi varhaista keskenmenoa ja tuju tuki tässä kierrossa. Lääkäri puhui et tarvittaessa tukea voidaan jatkaa jopa 16 viikolle asti, jos raskaudun ja mua asia huolettaa. Toki sanoi et vie mun toiveen tiimille muttei nähnyt syytä miksei tukea voisi tarvittaessa jatkaa jossain muodossa viikon 7-16 välisen ajan ja saisin lisäohjeet mahdollisessa varhaisultrassa.

Mä tuun kanssa piinailemaan. Mulle siirrettiin tiistaina viimeinen pakastealkio. Mäkin pistin eilen gonapeptylin @Liljankukka🌸 , joten me ollaan varmaan aika samoilla päivillä.
Mulla testipäivä on 27.5.
Mulla on yllättävän rauhallinen olo. Tuntemuksia ei kyllä oikeastaan ole. Eilen ja tänään jotain todella pientä epämääräistä epämiellyttävää tunnetta. Ei kuitenkaan selkeitä menkkakivun tyylistä kipuilua mitä mulla aiemmin on raskauksissa ollut.

Mulla ei oo kertakaikkiaan yhtään mitään oireita muuta kuin Cyclogestin sivuvaikutukset. Musta tuntuu, että alkuvaiheen positiivisuus alkaa jo tässä vaiheessa hiipumaan ja pelottaa kyllä, alkaako taas vuoto pp5-6 eikä pääse edes koko raskaustestiä tekemään. Progesteronitaso mitataan vasta raskaustestin yhteydessä tai jos alkaa tiputtelemaan aiemmin ennen testiä, huoh🙄
Raskaat ja jännittävät päivät kyllä nyt tulossa.
Tsemppiä hirmuisesti myös @Pöllöliini piinapäiviin🌈

Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo kertakaikkiaan yhtään mitään oireita muuta kuin Cyclogestin sivuvaikutukset. Musta tuntuu, että alkuvaiheen positiivisuus alkaa jo tässä vaiheessa hiipumaan ja pelottaa kyllä, alkaako taas vuoto pp5-6 eikä pääse edes koko raskaustestiä tekemään. Progesteronitaso mitataan vasta raskaustestin yhteydessä tai jos alkaa tiputtelemaan aiemmin ennen testiä, huoh🙄
Raskaat ja jännittävät päivät kyllä nyt tulossa.
Tsemppiä hirmuisesti myös @Pöllöliini piinapäiviin🌈
Toivotaan, että pääset tekemään testin. ❤️
Oliko sulla siis minkälainen tukilääkitys?
Mulla nostettiin tähän ja edelliseen kiertoon kertarauhastuki, kun edellisessä raskaudessa alkoi ruskea tiputteluvuoto juuri ennen testipäivää.

Toivotaan, että pääset tekemään testin. ❤️
Oliko sulla siis minkälainen tukilääkitys?
Mulla nostettiin tähän ja edelliseen kiertoon kertarauhastuki, kun edellisessä raskaudessa alkoi ruskea tiputteluvuoto juuri ennen testipäivää.
Mulla on Cyclogest 400 mg x 2. Silloin tuulimunan kanssa proge oli ihan tosi korkee (joku 411, lääkäri todella ihmeissään), minkä vuoksi eivät sitten halunneet nostaa progesteronitukea subfysiologiselle tasolle. Kyselin siis sitä Prolutexia.

Mä kyllä vieläkin syyllistän siitä edellisestä vuodosta itseäni, kun kävin lenkillä silloin edeltävänä iltana ja laitoin cyclogestin tunnin myöhässä ja aamulla alkoi sitten vuoto, että menikö sitten kesken omasta syystä. Nyt oon laittanut cyclot tasan 12 tunnin välein(=tarkoittaen että herään myös viikonloppuna aamulla klo 6 laittamaan lääkkeen, eipähän tarvitse jossitella sitten..).
Harmittaa vaan, kun kukaan ei oikeasti osaa selittää, miksi se vuoto alkoi tuolla tavoin kun vertaa siihen tuulimunaan, joka ei vuotanut kyllä yhtään missään vaiheessa.

Lisään vielä, että tosiaan se vuoto mikä alkoi oli kyllä kunnon vuotoa ja lopulta "hanat auki", ettei ollut ees pientä tiputtelua.

Mulla on Cyclogest 400 mg x 2. Silloin tuulimunan kanssa proge oli ihan tosi korkee (joku 411, lääkäri todella ihmeissään), minkä vuoksi eivät sitten halunneet nostaa progesteronitukea subfysiologiselle tasolle. Kyselin siis sitä Prolutexia.

Mä kyllä vieläkin syyllistän siitä edellisestä vuodosta itseäni, kun kävin lenkillä silloin edeltävänä iltana ja laitoin cyclogestin tunnin myöhässä ja aamulla alkoi sitten vuoto, että menikö sitten kesken omasta syystä. Nyt oon laittanut cyclot tasan 12 tunnin välein(=tarkoittaen että herään myös viikonloppuna aamulla klo 6 laittamaan lääkkeen, eipähän tarvitse jossitella sitten..).
Harmittaa vaan, kun kukaan ei oikeasti osaa selittää, miksi se vuoto alkoi tuolla tavoin kun vertaa siihen tuulimunaan, joka ei vuotanut kyllä yhtään missään vaiheessa.

Lisään vielä, että tosiaan se vuoto mikä alkoi oli kyllä kunnon vuotoa ja lopulta "hanat auki", ettei ollut ees pientä tiputtelua.
Ymmärrän, että sitä syyttää itseään (minä tein juuri tätä edellisessä km:ssa), mutta et ole voinut aiheuttaa keskenmenoa. ❤️
Mä kyselin jossain vaiheessa et onko se 12h kuinka tarkkaa. Kysyin et voinko laittaa aamulla klo 6 ja illalla klo 20. Tämä väli oli lääkärin mukaan vielä ok.

Takaisin