Pakastealkion siirto (PAS)

Ja siis itsekin pidän kiinni silti nykyään tuosta 12 tunnista. Mutta olen enemmän aikataulun joutunut miettimään tarkkaan siksi, että sopii omaan ja esikoisen aikatauluun. Yritän istuskella vähintään puoli tuntia lääkkenlaiton jälkeen. En kyllä tiedä onko sillä oikeasti merkitystä. Mut itselläkin juuri tuo ajatus, että sitten ei tarvitse jossitella.

Ja siis itsekin pidän kiinni silti nykyään tuosta 12 tunnista. Mutta olen enemmän aikataulun joutunut miettimään tarkkaan siksi, että sopii omaan ja esikoisen aikatauluun. Yritän istuskella vähintään puoli tuntia lääkkenlaiton jälkeen. En kyllä tiedä onko sillä oikeasti merkitystä. Mut itselläkin juuri tuo ajatus, että sitten ei tarvitse jossitella.
Joo mä kysyin silloin kanssa siitä aikavälistä, ja mulla sanoi kanssa lääkäri silloin, ettei olisi niin tarkkaa. "Aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä" tmv.
Makaan sen 20-30 minuuttia lääkkeenoton jälkeen, mikä onneksi omassa arjessa on melko helppoa toteuttaa, kun vaan muokkaa omia menoja siitä klo 18 illalta😅
Km-kokemusta on hankala ollut kyllä jättää taakseen, ne itsesyytökset ovat pahimpia ja se ajaa vähän tälläiseen hysteriaan.

Mulle on 5 päiväinen nyt siirretty kaksi kertaa Ovisplus + 6 päivää. Eli jos ovisplus tulee tiistaina niin siirto on maanantaina. Viimeksi siirrossa lääkäri selitti jotain siitä että siirtopäivä riippuu alkion vaiheesta, mutta en ihan varmaksi saanut selvää voiko 5 päiväiset olla eri vaiheessa.
Hei kiitos, tää jäsensi nyt tätä mun tajuntaan hyvin!

Liityn tänne piinailijoiden joukkoon. Tänään haettu meidän 5 päiväinen huurunenä kyytiin 🙏🏼 Jännät päivät edessä siis ❤️ Virallinen testipäivä 30.5. Mitenköhän sitä taas harhauttaisi itseään tulevina päivinä ettei koko ajan miettisi tätä 😅

Tsemppiä kaikille piinailijoille 😊

Liityn tänne piinailijoiden joukkoon. Tänään haettu meidän 5 päiväinen huurunenä kyytiin 🙏🏼 Jännät päivät edessä siis ❤️ Virallinen testipäivä 30.5. Mitenköhän sitä taas harhauttaisi itseään tulevina päivinä ettei koko ajan miettisi tätä 😅

Tsemppiä kaikille piinailijoille 😊
Minkähän takia kyssissä testin teko virtsasta aina 14vrk siirrosta (13.5 siirto - testi 27.5)? Mulla nyt kp 27 / 24-26. Mulle myös siirrettiin 5päiväinen pakkasesta. Ei viittis turhan takia käyttää nöitä tukilääkkeitä, kun menee 4 eri lääkettä.

Minkähän takia kyssissä testin teko virtsasta aina 14vrk siirrosta (13.5 siirto - testi 27.5)? Mulla nyt kp 27 / 24-26. Mulle myös siirrettiin 5päiväinen pakkasesta. Ei viittis turhan takia käyttää nöitä tukilääkkeitä, kun menee 4 eri lääkettä.
On kyllä erikoista että tässä(kin) asiassa on eroja eri hoitopaikoissa 🙈 Taysissa on sekä tuore- että pakastealkionsiirrossa ollut testipäivä dpo16.

On kyllä erikoista että tässä(kin) asiassa on eroja eri hoitopaikoissa 🙈 Taysissa on sekä tuore- että pakastealkionsiirrossa ollut testipäivä dpo16.
En muista mikä dpo meillä ollut mutta siirrosta 2 vkoa eteenpäin meille on sanottu.. tayssista kyse siis

Täällä myös yksi piinailija! 👋🏻

Meillä oli eka PAS viime viikon keskiviikkona 14.5., eli nyt taitaa olla pp5/dpo10 (nää termit ei oo ihan tuttuja vielä 😄). Alkio oli 5d 4aa ja limis 12mm (lahjamunasolu+lääkkeellinen kierto).

Nyt todellakin tiedän mitä piinapäivillä tarkoitetaan, kun on tää yhenlaista oireiden tulkintaa. 🙈 Mulla tuli jo siirrosta seuraavana päivänä menkkamaista jomottelua ja vihlaisukipuja, niitä onkin ollut oikeastaan joka päivä. Tänään on öllötyksen tunnetta tullut aaltomaisesti pitkin päivää, mutta myös migreeni on tänään vaivannut joten saattaa liittyä siihenkin. Testipäivä on 28.5. ja lääkityksinä menee Zumenon+Terolut.

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja tuhannesti onnea kaikille plussanneille! 💕

Hämmentävää kyllä tosiaan kuinka paljon testipäivissä on eroja! Haluavatko jotkut sairaanhoitopiirit pitää testausajankohdan niin pitkänä varmistaakseen oikean testituloksen? Sekin tuntuisi kyllä hassulta että jotkut tahot eivät haluaisi olla täysin varmoja koska kuitenkin isoista asioista kyse. Oletteko ajatelleet pitäytyä testipäivässä vai aloittaa testailua jo aiemmin? ☺️🫶🏻

Minulla on sellainen käsitys, että tuolla pitkällä testiajalla halutaan varmistaa se, ettei ole kyse pelkästä kemiallisesta (jolloin julkisella jouduttaisiin ehkä maksamaan "turhia" verikokeita tai muita vastaavia). Kyllähän on myös niin, että osalla plussa näkyy hieman myöhään (esim itsellä ei toivoakaan nähdä mitään järkevää testissä joku dpo10-12) niin kai siinä ajatellaan myös sitä, että ei ainakaan tule vääriä negatiivisia.

Minulla on sellainen käsitys, että tuolla pitkällä testiajalla halutaan varmistaa se, ettei ole kyse pelkästä kemiallisesta (jolloin julkisella jouduttaisiin ehkä maksamaan "turhia" verikokeita tai muita vastaavia). Kyllähän on myös niin, että osalla plussa näkyy hieman myöhään (esim itsellä ei toivoakaan nähdä mitään järkevää testissä joku dpo10-12) niin kai siinä ajatellaan myös sitä, että ei ainakaan tule vääriä negatiivisia.
Tätä mäkin mietin, et kyllähän siihen varmasti syynsä on miksi testiaika on niin pitkällä.

Ite vähän mietin et tekiskö jo testin kun on vähän jotain oiretakin, mut virallisena testipäivänä vielä varmistais tuloksen oli se nyt mikä hyvänsä.

Tämä käy kyllä järkeen!

Me olemme mieheni kanssa puhuneet että odottaisimme testipäivään asti, itse haluaisin ehkä jo pari päivää ennen mutta uskon että odottelemme kuitenkin testipäivään asti. Inseminaatioissa emme ole ehtineet sinne asti odottelemaan koska kuukautiset ovat alkaneet jo ennen kyseistä päivää. Olen nyt viikon käyttänyt cycloja joista ei ole mitään sivuvaikutuksia tullut. Nyt kuitenkin eilen ja tänään ilmaantunut väsymystä, turvotusta ja vatsan vihlaisuja. Mieli on hetkittäin positiivinen ja innostunut mutta aika nopeasti toppuutteleva ja lannistunut!

Tsemppiä odotteluun, testailuihin ja toivottavasti kohta tulee useampia iloisia uutisia! 🥰

Mulla on 30.5. PAS, jos alkio selviää. Pelottavaa, koska mulle ei oo koskaan tehty pakastealkion siirtoa… Siis pelottaa, että alkio ei selviä.
Tänään olikin eri lääkäri vastaanottamassa… Vähän oli mennyt aikataulut ilmeisesti solmuun…
Jos mulla on 6 päiväinen alkio, niin koskakohan sen saa testata 🤭

Mulla on 30.5. PAS, jos alkio selviää. Pelottavaa, koska mulle ei oo koskaan tehty pakastealkion siirtoa… Siis pelottaa, että alkio ei selviä.
Tänään olikin eri lääkäri vastaanottamassa… Vähän oli mennyt aikataulut ilmeisesti solmuun…
Jos mulla on 6 päiväinen alkio, niin koskakohan sen saa testata 🤭
Tätä mekin pelättiin, mut ymmärtääkseni nykymenetelmällä sulatus on aika turvallinen alkioille. Muistankohan oikein, että meille sanottiin 96% alkioista selviävän sulatuksesta.

Itse siirto ei mulla tuntunut miltään ja oli nopeasti ohi. 😊

Hämmentävää kyllä tosiaan kuinka paljon testipäivissä on eroja! Haluavatko jotkut sairaanhoitopiirit pitää testausajankohdan niin pitkänä varmistaakseen oikean testituloksen? Sekin tuntuisi kyllä hassulta että jotkut tahot eivät haluaisi olla täysin varmoja koska kuitenkin isoista asioista kyse. Oletteko ajatelleet pitäytyä testipäivässä vai aloittaa testailua jo aiemmin? ☺️🫶🏻

Mä ajattelin testata dpo11 eli sunnuntaina. Tuoresiirrossa sain silloin selkeän haamun. Jos on nega, niin teen dpo13 uuden testin ja jos sekin olisi nega, niin en uskoisi että enää muuttuisi plussaksi, joten tekisin testipäivänä viimeisen lyödäkseni naulan arkkuun 😃 Sitten taas jos sunnuntaina tulee haamu, niin testaan varmaan joka päivä testipäivään saakka 😆

Takaisin