Pakastealkion siirto (PAS)

Tsempit piinailijoille ja onnea plussanneille.

Mä oon julkisella hoidoissa ja tuolla se testipäivä on 14pvää. Itsellä siis kävi niin, että tukilääkkeistä huolimatta menkat alkoi kolme päivää ennen virallista testipäivää, joten nega ei tullut yllätyksenä. Voi olla, että ennen uutta hoitoa tulee tauko pääsiäisen takia, mutta täytyy sanoa että mun usko näiden hoitojen onnistumiseen itselle on koetuksella, tässä on kuitenkin jo noin 8 hoitoa tehty ilman minkäänlaista tulosta 😔

Tervetuloa mukaan!
Ovitrelleen vastatakseni niin lääkkeellisessä kierrossa se on kait aina, mutta jos siirto tehdään luonnonkiertoon ni sitä ei tarvita (vaikka välillä laitetaan sillonkin).

HUSilla oli ennen testipäivä aina 14 päivää siirrosta (kaiken ikäisillä alkioilla). Mutta olikohan ne muuttaneet käytäntöä vuodenvaihteessa, kun blaston tuoresiirron jälkeen se olikin jo 11 päivän päästä?
Mulla on nyt tehty pari onnistunutta lääkkeellistä kiertoa eikä kummassakaan ole pistetty ovitrelleä 🤔 Mun oma kierto toimii kyllä, on säännöllinen ja ovuloin joka kierrossa mutta silti ei tullut yhtään onnistumista luomusti eikä kolmessa alkionsiirrossa. Tehtiin omasta pyynnöstä Era ja sen jälkeen jatkettu lääkkeellisellä toistettavuuden takia. Näistä nyt ensimmäiset alkaneet raskaudet.

Mulla on nyt tehty pari onnistunutta lääkkeellistä kiertoa eikä kummassakaan ole pistetty ovitrelleä 🤔 Mun oma kierto toimii kyllä, on säännöllinen ja ovuloin joka kierrossa mutta silti ei tullut yhtään onnistumista luomusti eikä kolmessa alkionsiirrossa. Tehtiin omasta pyynnöstä Era ja sen jälkeen jatkettu lääkkeellisellä toistettavuuden takia. Näistä nyt ensimmäiset alkaneet raskaudet.
Noni, sit luulin heti väärin. Miltä sun lääkkeellinen kierto näyttää?

Mulle ei oo yhtään lääkkeellistä PASia tehtykään, joten ihan omiani höpöttelin. 🫣

#2 PAS tehdään ensi maanantaina 🙂 Antibioottikuuri sinuiittiin loppuu just samana päivänä, toivon, että kyseinen kuuri saattaisi jopa tehdä vain hyvää kiinnittymistä ajatellen (määrittämättömän endon takia mahdollisesti tulehdusta kehossa) 🤷🏼‍♀️

Usko onnistumiseen ei ole kuitenkaan korkealla ja kovasti ajatukset jo seuraavassa ivf/icsi kierroksessa - jaksaako siihen lähteä.. Oli niin heikko tulos jo ekalla kierroksella, eikä tietääkseni tehtävissä ole juurikaan muutoksia hoitoon (näin julkisella ainakaan) 🙄
No, mutta ei pidä mennä asioiden edelle!

Noni, sit luulin heti väärin. Miltä sun lääkkeellinen kierto näyttää?

Mulle ei oo yhtään lääkkeellistä PASia tehtykään, joten ihan omiani höpöttelin. 🫣
Mulla on lääkkeenä zumenon jonka rinnalle tulee ennen siirtoa cyclogest ja terolut.
Lääkkeettömässä kierrossa oli gonapeptyl mutta lääkäri meinasi, että siitä ei ole hyötyä lääkkeellisessä kierrossa.

Mites nyt plussanneet, onko teillä ollut jo jotain oireita? Mulla ei ole arkojen rintojen lisäksi mitään, samoin nyt ei ollut edes kiinnittymisvuotoa mitä viimeksi tuli. Vähän ahdistaa meneekö tämäkin kesken.

@Purkkapallo mulla on tasan kerran tullut kiinnittymisvuoto ja raskaana olen ollut viisi kertaa aiemminkin, älä siis siitä ole huolissasi, eri raskauksissa keho toimii eri tavoin! Toivottavasti sulla kaikki menee nyt hyvin loppuun saakka💛
Mulla on vähäisiä oireita, tissit on kipeät ja sellainen kalvava pahoinvointi on läpi päivän, mulla ei koskaan ole ollut aamupahoinvointia vaan enemmänkin iltapäivään ja iltaan painottuvaa, toisaalta ihan hyvä niin, niin on työpäivät pystynyt kunnialla olemaan ja sitten vasta kotona ollessa alkanut pahoinvointi.

Heippa! Tsemppiä piinailijoille ja onnea plussanneille :Yellow Heart:

Meillä oli pari viikkoa sitten 2. PAS 5-päivän blastolla ja valitettavasti päätyi kemialliseen raskauteen.
Vaikka lopputulos oli sitä mitä ei toivottu, oon todella kiitollinen ja ylpeä kropasta kun jotain alkoi tapahtumaan. En siis ole koskaan plussannut. Nyt jännityksessä katsotaan päästäänkö viimeiseen siirtoon tässä kuussa, kun pääsiäisen sulut kuumottelee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

#2 PAS tehdään ensi maanantaina 🙂 Antibioottikuuri sinuiittiin loppuu just samana päivänä, toivon, että kyseinen kuuri saattaisi jopa tehdä vain hyvää kiinnittymistä ajatellen (määrittämättömän endon takia mahdollisesti tulehdusta kehossa) 🤷🏼‍♀️

Usko onnistumiseen ei ole kuitenkaan korkealla ja kovasti ajatukset jo seuraavassa ivf/icsi kierroksessa - jaksaako siihen lähteä.. Oli niin heikko tulos jo ekalla kierroksella, eikä tietääkseni tehtävissä ole juurikaan muutoksia hoitoon (näin julkisella ainakaan) 🙄
No, mutta ei pidä mennä asioiden edelle!
Mulla oli ihan sama fiilis, kun kuulin, että meillä on vain yksi blasto jäljellä. Jaksaako lähteä seuraavaan kierrokseen, jos menee siihen tulokseen mutta vielä ei kannata noita miettiä. Teillä on onneksi seuraava PAS suunniteltu ja antibioottikuurikin loppuu. Katse siis kohti maanantaita! Tsemppiä sinne! :red-heart:

Mulla on lääkkeenä zumenon jonka rinnalle tulee ennen siirtoa cyclogest ja terolut.
Lääkkeettömässä kierrossa oli gonapeptyl mutta lääkäri meinasi, että siitä ei ole hyötyä lääkkeellisessä kierrossa.

Mites nyt plussanneet, onko teillä ollut jo jotain oireita? Mulla ei ole arkojen rintojen lisäksi mitään, samoin nyt ei ollut edes kiinnittymisvuotoa mitä viimeksi tuli. Vähän ahdistaa meneekö tämäkin kesken.
Täällä alkoi vasta (?) dpo18 tuntua rinnoissa vähän kipuilua, ja ihan puskista tuleva näläntunne kevyen kuvotuksen kera on muutaman kerran yllättänyt🤷🏻‍♀️
Mitään kiinnitysvuotoa ei ole tällä kierroksella tullut ja olin ihan varma, ettei tämäkään kierros onnistunut, mutta niin vaan plussasin ☺️

Jatkan myös liuskoilla testailua jonkin aikaa omaksi mielenrauhaksi, tänään dpo20 viiva on taas hieman vahvistunut, mutta ei vieläkään lähelläkään tasavahvoja.
Cyclogest jatkuu ultraan asti kuun loppupuolelle.

Vaikkei itsellä ole oikein kokemusta liiaksi, uskoisin, ettei vähäiset oireet ole välttämättä pahasta. Samaistun kyllä ahdistukseen, mutta mennään päivä kerrallaan 💕☺️

Kysymys Tilkassa hoidossa oleville: miten olette raskaustestin tuloksen ilmoittaneet, ihan vaan omapolulla viestilläkö? Luulin, että siellä olisi ollut samanlainen lomake kuin positiivisen ovulaatiotestin ilmoittamisen kanssa, mutta ei siellä mitään ollutkaan paitsi kalenterimerkintänä maanantaille raskausultraäänitutkimus (ei siis toki sellaista ole varattuna millekään päivälle, kun en tulostakaan ole vielä ilmoittanut eikä ole ollut virallinen testipäiväkään).

Kysymys Tilkassa hoidossa oleville: miten olette raskaustestin tuloksen ilmoittaneet, ihan vaan omapolulla viestilläkö? Luulin, että siellä olisi ollut samanlainen lomake kuin positiivisen ovulaatiotestin ilmoittamisen kanssa, mutta ei siellä mitään ollutkaan paitsi kalenterimerkintänä maanantaille raskausultraäänitutkimus (ei siis toki sellaista ole varattuna millekään päivälle, kun en tulostakaan ole vielä ilmoittanut eikä ole ollut virallinen testipäiväkään).
Seuranta-kohdassa (mihin tulee biologin merkinnät) voi tehdä oman merkinnän.

Kirjoita tähän...
Takaisin