Pakastealkion siirto (PAS)

Täällä testasin eilen 6 päivää siirron jälkeen (eli dpo 11) ja aivan puhdas nega herkällä testillä. Tekee mieli heittää kirves kaivoon, mutta testailen varmuuden vuoksi vielä loppuviikosta... Varsinainen testipäivä olisi siis vasta 14 pvä siirrosta (ilmeisesti aina Tilkassa näin pitkälle laitettu, huoh).

Kysymys: luonnonkiertoon tehdyn PAS jälkeen, onko teillä tullut jotain vaikutuksia seuraavan kierron pituuteen? Miten nopeasti Cyclogestin lopettamisen jälkeen on alkaneet menkat, ja onko ovis tullut siitä laskettuna "normaaliin" aikaan?

Itsellä siis aika tasainen n. 27 pv kierto, mutta jos jatkan Cycloja testipäivään asti niin se siirtäisi sitten hommia sen verran eteenpäin että riskinä osua just vappuun seuraavan siirron kanssa. Vai siirrelläänkö Tilkassa vappuna, kellään tietoa?

Toivotaan, että nega vaihtuu vielä plussaksi! ❤️

Mulla uusi kierto alkoi kolmantena päivänä cyclogestin (ja terolutin) lopettamisesta. Ovulaatio tuli ihan oppikirjamaisesti seuraavassa kierrossa ja päästiinkin helposti tekeen uusi PAS heti putkeen.

Voisitkohan kikkailla lääkkeiden kanssa niin, että jatkat niitä virallisen testipäivän jälkeen vielä hetken vaikka nega tulisikin? Eikös kuukautisia muutenkin joskus siirrellä keltarauhaslääkityksellä? 🤔

Toivotaan, että nega vaihtuu vielä plussaksi! ❤️

Mulla uusi kierto alkoi kolmantena päivänä cyclogestin (ja terolutin) lopettamisesta. Ovulaatio tuli ihan oppikirjamaisesti seuraavassa kierrossa ja päästiinkin helposti tekeen uusi PAS heti putkeen.

Voisitkohan kikkailla lääkkeiden kanssa niin, että jatkat niitä virallisen testipäivän jälkeen vielä hetken vaikka nega tulisikin? Eikös kuukautisia muutenkin joskus siirrellä keltarauhaslääkityksellä? 🤔

Toihan on hyvä ehdotus! Itsellä oli käynyt mielessä vaan lopetus jo aiemmin, vaikka sanotaankin että lääkkeitä ei sais lopettaa vaikka vuotokin alkais. Toki luonnonkierrossa tää Cyclogest on vähän "tuplavarmistus" lääkärinkin mukaan, ja oma progesteronitaso on ollut hyvä kun se joskus mitattiin. Mut olis kyl tullut aika syyllinen olo.

Lueskelin asiasta ja kuulosti että näin tosiaan voidaan tehdä ihan rutiininomaisesti. Hyvä puoli olisi että sitten vois ainakin koittaa taktikoida sekä vapun että viikonlopun yli! Tulipa taas vähän toiveikkaampi olo, oli alkanut jo mieli juosta edelle ja katastrofoida nyt seuraavankin kierron menetetyksi jos ei plussaksi tästä muutu.

Täällä ehkö siirto ens viikon to. Ultrassa folli oli vielä aika pieni ja käyn vielä torstaina kontrollissa. Mikäli folli on kasvanut hyvin niin ilmeisesti Ovitrellen avullq saataisiin sitten ainakin ovulaatio tapahtumaan niin, että kerittäis just ennen tota pääsiäistä siirtoon.

Onko jollekin käytetty Ovitrelleä? En jotenkaan muista törmänneeni. Toivottavasti nyt kuitenkin tavalla tai toisella pääsisi sinne siirtoon 😬

Täällä ehkö siirto ens viikon to. Ultrassa folli oli vielä aika pieni ja käyn vielä torstaina kontrollissa. Mikäli folli on kasvanut hyvin niin ilmeisesti Ovitrellen avullq saataisiin sitten ainakin ovulaatio tapahtumaan niin, että kerittäis just ennen tota pääsiäistä siirtoon.

Onko jollekin käytetty Ovitrelleä? En jotenkaan muista törmänneeni. Toivottavasti nyt kuitenkin tavalla tai toisella pääsisi sinne siirtoon 😬

Mulla oli tuoresiirrossa käytössä Ovitrelle ja nyt on tyyppi mukana matkassa 😊 Eli hyvä kokemus ainakin täällä! 😄

Meillä käytettiin irrotuspiikkiä ekassa PAS:ssa just, että saatiin ovis tapahtuun, jotta ei osunut viikonloppuun ikävästi siirto. Itsellä ei ollut Ovitrelle vaan Gonasi Set, mutta sama idea.
Toivotaan, että kaikki näyttää to ultrassa hyvältä ja ehditte siirtoon ennen pääsiäistä! 🙂

Muokattu viimeksi:

Mulla on oli ekassa PAS siirrossa Ovitrelle kun meinasi ovulaatio mennä taas sellaiselle päivälle että siirtopäivä olisi osunut sunnuntaille. Toi ovulaatin oikein hyvissä ajoin. Harmi vaan sen hinta joka on mielestäni aika suolainen :Grimacing Face:

Kirjoittelen pitkästä aikaa tänne ja palaan jännittämään prosessia. Mulla vuonna 22 tuoresiirrosta alkanut onnistunut raskaus ja pakkaseen 5 alkiota. Kaksi 2-päivistä enää jäljellä. Takana 2 kkm raskausviikolla 9.

Sain tänään tympeästi plussan ovistestiin, joten luulen et tää kierto menee ohi. 😓 Harmittaa yllättävän paljon et viikonlopun takia menee sivusuun.

Mulla on määrätty nyt keskenmenojen takia kaksinkertainen tukilääkitys. Ennen ollut vain cyclogest raskaustestiin saakka. Reseptillä näyttää olevan nyt lisäksi terolut ja gonapeptyl. Ohjeita näistä ei vielä ole tullut. Onko jollain kokemusta näistä lääkkeistä? Kauan tukilääkkeitä käytettiin, vain raskaustestiin asti vai vielä pidemmälle mikäli raskaus alkaa?

Vastailen kanssa että mulla oli nyt viime siirrossa Ovitrelle, vaikka mielestäni me oltiin sovittu luonnolliseen kiertoon siirrosta. Täytyy ensi siirrolla pyytää että ei käytettäisi ellei ovis muuten ajoittuisi huonosti. Mulla on nyt muutenkin ollut melko tasaiset kierrot että en näkisi syytä sen käyttöön. Lääkkeessä ei siis vikaa, mut se hinta on tosiaan suolainen. :No Evil Monkey:

Kirjoittelen pitkästä aikaa tänne ja palaan jännittämään prosessia. Mulla vuonna 22 tuoresiirrosta alkanut onnistunut raskaus ja pakkaseen 5 alkiota. Kaksi 2-päivistä enää jäljellä. Takana 2 kkm raskausviikolla 9.

Sain tänään tympeästi plussan ovistestiin, joten luulen et tää kierto menee ohi. 😓 Harmittaa yllättävän paljon et viikonlopun takia menee sivusuun.

Mulla on määrätty nyt keskenmenojen takia kaksinkertainen tukilääkitys. Ennen ollut vain cyclogest raskaustestiin saakka. Reseptillä näyttää olevan nyt lisäksi terolut ja gonapeptyl. Ohjeita näistä ei vielä ole tullut. Onko jollain kokemusta näistä lääkkeistä? Kauan tukilääkkeitä käytettiin, vain raskaustestiin asti vai vielä pidemmälle mikäli raskaus alkaa?

Minulla on myös cyclogest + terolut ja tuo gonapeptyl. Nyt toinen PAS noilla lääkkeillä menossa. Itsellä ainakin tuplalääkitys toimi paremmin kuin terolut yksinään, eli piti vuodon poissa, kun muuten tuppaa alkamaan ennen aikojaan. Minulla ohjeena on jatkaa tukilääkitystä mahdolliseen varhaisultraan asti.
Itsellä vahva keltarauhaslääkitys tuntuu mielialassa aika voimakkaasti, mikä on aika harmillista etenkin, kun teen työtä ihmisten parissa.. Ei toki muutenkaan kiva olla itkuinen ja hermot kireellä 😬

Gonapeptyl oli kiinnittymistä tukemassa siirtoa seuraavana päivänä (pistospäivä riippuu alkion iästä). Vähän kirveli, mutta ihan ok muuten.
Olen yrittänyt löytää tietoa tuon vaikutusmekanismista kiinnittymisen tukena, mutta en ole ehkä osannut hakea oikeilla termeillä.. 🤔

Tänään on pp5 (dpo 10) pakastealkion siirron jälkeen ja tein jo testin. Se näyttää tältä 😵
En oo ennen saanut näihin testeihin mitään näkyviin, joten ei toi varmaan mikää viivanpaikka ole..?

1000048381.jpg

Selässä tuntuu menkkamaista jomottelua ja alavatsassakin vähän.
Nyt vasta piinalta tuntuukin, kun jännittää lähteekö viiva vahvistuun vai haalistuun! Yhteensä 7v. olen esikoisen jälkeen raskaustestejä tehnyt enkä ikinä toista viivaa nähnyt! Tunnetta on vaikea sanoin kuvailla.. 🥹 Ainakin jotain yrittää viimein tapahtua!

Virallinen testipäivä on tosiaan vasta 6 päivän päästä.

Kiitos teille vastauksista ja tiedoista. 😊
Ja @Betta, kuulostaapa oireet kurjilta. 😬

Pääsin yllättäen siirtoon nyt tälle päivälle. Ihanaa, että välillä tekevät näitä lauantainakin.
Sain ohjeet osaan tukilääkkeistä, mutta juuri tuohon gonapeptyliin en saanut. Kysyn asiaa tänään, mutta kiitos teidän, en lähtenyt asiaa panikoimaan. 🤣 Mulle siirretään 2-päiväinen.

Tänään on pp5 (dpo 10) pakastealkion siirron jälkeen ja tein jo testin. Se näyttää tältä 😵
En oo ennen saanut näihin testeihin mitään näkyviin, joten ei toi varmaan mikää viivanpaikka ole..?

View attachment 143046

Selässä tuntuu menkkamaista jomottelua ja alavatsassakin vähän.
Nyt vasta piinalta tuntuukin, kun jännittää lähteekö viiva vahvistuun vai haalistuun! Yhteensä 7v. olen esikoisen jälkeen raskaustestejä tehnyt enkä ikinä toista viivaa nähnyt! Tunnetta on vaikea sanoin kuvailla.. 🥹 Ainakin jotain yrittää viimein tapahtua!

Virallinen testipäivä on tosiaan vasta 6 päivän päästä.
Ihanaa! 😍 Kyllä siellä selkeästi jotain tapahtuu! Ja onpa viiva selkeä! 🤩

Kiitos teille vastauksista ja tiedoista. 😊
Ja @Betta, kuulostaapa oireet kurjilta. 😬

Pääsin yllättäen siirtoon nyt tälle päivälle. Ihanaa, että välillä tekevät näitä lauantainakin.
Sain ohjeet osaan tukilääkkeistä, mutta juuri tuohon gonapeptyliin en saanut. Kysyn asiaa tänään, mutta kiitos teidän, en lähtenyt asiaa panikoimaan. 🤣 Mulle siirretään 2-päiväinen.

Mahtavaa, että pääsette tänään siirtoon! 😊
2 päiväisen alkion kanssa ei liene piikillä kiire onneksi 👍🏻

Huh, ovistesti näytti posia kreivin aikaan niin pääsee siirtoon just ennen pääsiäistä. Harmillisesti eivät saaneet pakkaseen viimeksi varuilta otettua alkiota, joten meidän hoidot on aika pitkälti ton yhden varassa.. Jos toi ei onnistu, niin sitten ne kai vielä harkitsee saadaanko 4 IVF hoito julkisella, kun eka kerta epäonnistui tai sitten lahjasolujonoon.. Voi olla ettei yksityiselle ole oikein varaa, pitää vähän laskeskella.

@Voikukkia Toivotaan kovasti, että tää viimeinen alkio nappaisi matkaan. Minkä ikäinen alkio tämä on? Ja tsemppiä siirtoon!

Mulla tosissaan siirretty pakasteesta vain blastokysteja ja nyt on jotenkin jännä fiilis tästä 2-päiväisestä. Mut toivotaan.

@Betta Miten siellä sujuu? Onko millaisia tuntemuksia?

Kysyin muuten siirrossa siitä gonapeptylistä. Se on boostaus omalle keltarauhaselle. Piikki antaa lisätehoa siten, että sen ansiosta aivot antavat käskyn keltarauhaselle toimia paremmin/tehokkaammin. Ja ymmärsin, että nimenomaan kiinnittymisen aikoihin lisäteho on suotavaa.

@Betta Miten siellä sujuu? Onko millaisia tuntemuksia?

Kysyin muuten siirrossa siitä gonapeptylistä. Se on boostaus omalle keltarauhaselle. Piikki antaa lisätehoa siten, että sen ansiosta aivot antavat käskyn keltarauhaselle toimia paremmin/tehokkaammin. Ja ymmärsin, että nimenomaan kiinnittymisen aikoihin lisäteho on suotavaa.

Kiinnostava tietää tuosta gonapeptylistä tarkemmin! 🤔

Täällä sujuu hyvin. Tein toisen testin tänään ja aluksi panikoin, kun ei heti näkynyt toista viivaa, mutta kyllä se sitten alkoi siihen muodostua ja on onneksi vähän tummempi kuin toissapäiväinen 🙂

1000048500.jpg

Mitään oireita ei vielä ole.. Välillä jomottelee tuota vasenta puolta alavatsassa mistä ovulaatio tuli eli keltarauhanen siellä todennäköisesti porskuttaa.

Kirjoita tähän...
Takaisin