Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla on ens maanantaina elämäni eka ja samalla myös toivottavasti vika pas edessä. Jännittävää, meillä alkiodiagnostiikasta selvisi yksi alkio puhtain paperein ja koko ivf alkaa siis alusta, jos ei tämä alkio tarraa kiinni. Ei nyt etukäteen kovin suuret luulot ole onnistumisen suhteen, mutta toki kiva päästä pian jännäilemään💛

Ihana ku @Meewwi voidaan jännittää yhtäaikaa, eilen haettu kyytiin ja mäkin hain Mäkkäriltä ranut 😂 Ainut mikä mua vähän jäi harmittamaan, oli että ne oli ottaneet varuilta sulamaan toisen (siis hyvä, että siirto voitiin tehdä sen takia). Se alkuperäinen olikin voitu siirtää ja nyt biologi soittaa tänään jos ne ei pysty pakastamaan sitä toista enää uudestaan.. Sitten jää vaan yksi alkio pakkaseen. Tietty toivotaan, että tämä nyt onnistuisi.

@Voikukkia oho, aikamoinen ylläri.. mutta sitten ku tosiaan miettii että toisen sulatus olisi myös voinut olla se ratkaiseva tekijä, niin parempi varmaan että oli varalta. Kuuluiko sieltä soittoa, vai onnistuikohan uudelleenpakastus?

Me päätettiin lähteä nyt heti seuraavasta kierrosta toiseen ja tämän icsi-kierroksen viimeiseen pas:iin. Tulkoonkin jouluvauva jos tulee, mutta ajateltiin ettei tässä ole aikaa tuhlattavaksi. Lisäksi tämän epäonnistuessa pitäisi ryhtyä uuteen ivf/icsi kierrokseen, jota joutunee sitten odotteleen, niin paras ryhtyä toimeen.

Eilen alkoi uusi kierto eli pari päivää keltarauhastuen lopettamisen jälkeen, onneksi ei tarvinnut kauaa odotella uuden kierron alkua.
Nyt sitten katsotaan osuuko ovulaatio oivallisesti ja päästäänkö siirtoon huhtikuun puolella 🤞🏻

Joo oli täälläkin virallisen testipäivän testi negatiivinen ja vuoto alkoi samantien. Me pidetään kierron verran paussia, kun puoliso oli sitä mieltä että ei tähdätä jouluun. Itse ajattelen että jos nyt tulee tässä kierrossa luomuna niin se on tarkoitettu, mutta hoidoista tosiaan pidetään kuukauden paussi.

Mä olen itseasiassa vähän yllättäen innoissani, jos tulisikin jouluvauva. 😁❤️ Rakastan joulua yli kaiken, ja kyllähän se kruunaisi vielä entisestään kun saataisi pieni rakas maailmaan juuri jouluksi. Vuoden paras juhla ❤️

Miten muilla piinapäiväläisillä sujuu? Täällä vähän jänskättää, ihan 50/50 fiilarit onko mitään tuloillaan. Ke oli pas, ja perjantaina salilla käynnin yhteydessä alkoi oikealle alavatsaan/alaselkään jomottelemaan, jonka tietenkin arvelin johtuvan salilla treenaamisesta, teinkö jotain huonossa asennossa tms. Mutta samalla tietty mietityttää, josko sittenkin kiinnittymistä 👀 alkio siirrettiin nimenomaan oikean puoleiseen kohtupuoliskoon. Piinaavaa!

Myös ajoittaista närästystä on ollut, mitä oli tuoresiirronkin (kem.) jälkeen melkein heti, mutta vähemmän tällä kertaa kuin silloin. Muutoin normaalisti ei närästä juuri koskaan. Vatsalla on myös lievää paineen tunnetta, varsinkin jos vaan makaa rauhaksiin ja on aikaa tutkailla tuntemuksia.

Tietääkö joku onko väliä laittaako Procren piikin aamulla vai illalla? Mulla kuivatetaan endoa (2 x piikki) ja sit PAS… Pitäskö vielä kysyä ihan klinikalta… Pas tehdään lääkkelliseen kiertoon, se on ihan uus juttu mulle… Tai koko pas. Toukokuussa vihdoin pas ja tää aika menee nopeahkosti onneks 🤭

Mä olen itseasiassa vähän yllättäen innoissani, jos tulisikin jouluvauva. 😁❤️ Rakastan joulua yli kaiken, ja kyllähän se kruunaisi vielä entisestään kun saataisi pieni rakas maailmaan juuri jouluksi. Vuoden paras juhla ❤️

Miten muilla piinapäiväläisillä sujuu? Täällä vähän jänskättää, ihan 50/50 fiilarit onko mitään tuloillaan. Ke oli pas, ja perjantaina salilla käynnin yhteydessä alkoi oikealle alavatsaan/alaselkään jomottelemaan, jonka tietenkin arvelin johtuvan salilla treenaamisesta, teinkö jotain huonossa asennossa tms. Mutta samalla tietty mietityttää, josko sittenkin kiinnittymistä 👀 alkio siirrettiin nimenomaan oikean puoleiseen kohtupuoliskoon. Piinaavaa!

Myös ajoittaista närästystä on ollut, mitä oli tuoresiirronkin (kem.) jälkeen melkein heti, mutta vähemmän tällä kertaa kuin silloin. Muutoin normaalisti ei närästä juuri koskaan. Vatsalla on myös lievää paineen tunnetta, varsinkin jos vaan makaa rauhaksiin ja on aikaa tutkailla tuntemuksia.
Voisi tosin olla, että tulevaisuudessa lapsi itse ei olisi niin innoissaan jakamassa suurta päivää joulun kanssa 😅

Täällä oli eilen, pp1 vihlovaa ajoittaista kipua alavatsassa ja närästänyt nyt toista päivää, eilen en myöskään meinannut pysyä alkuillasta sitten ollenkaan hereillä😳😬 mutta toisaalta nyt on cyclogest käytössä, joten oireet johtunevat niistä hormoneista tässä kohtaa vielä 🤷🏻‍♀️

Pidän peukkuja, että sulla oireet enteilee hyviä asioita 🤞🏼

Ja sit vielä tyhmä kysymys, että jos tehdään pas letrozol -kiertoon (lääkkeellinen kierto), niin kauanko se kestää ja mikä kp on siirto? Mä yritän suunnitella mun kesän matkaa ja pelkään, että se siirto menee just siihen…

@Sandra84 valitettavasti ei itsellä tietoa, tietty varmimman tiedon saa klinikalta 🤔 tai jospa jollakin täällä olisi kokemusta.

Omanapailu: pp 5, dpo 10 herkkä testi vienosti haamuilee iltapissasta testiajalla. Pinkkiä väriäkin on livenä 😊 Eilen oli aamustakin jo hentoisen hentoinen haamu, mitä ei kuvaan saanut ollenkaan.🤫 Jotain edes yrittää tapahtua!

1000080515.jpg

Mulla oli tänään eka pas😍 Ja samalla tämän kierroksen vika, koska enempää alkiodiagnostiikan läpässeitä ei tullut. Mutta peukut on tietysti pystyssä, että tämä yksi riittäisi. Just tässä mietin, että mihinköhän asti malttaisi testausta odottaa, ajatus oli, että lähelle oikeaa testipäivää, mutta saa nähdä, viisipäiväinen siirrettiin.
@Meewwi kyllä siellä jotain selkeästi näkyy, toivottavasti siitä vahvistuu💗

Ja sit vielä tyhmä kysymys, että jos tehdään pas letrozol -kiertoon (lääkkeellinen kierto), niin kauanko se kestää ja mikä kp on siirto? Mä yritän suunnitella mun kesän matkaa ja pelkään, että se siirto menee just siihen…
Letrozol -kierrossa alkio siirretään ovulaatiosta laskien samoin kuin luonnonkierrossa. Letrozol saattaa aikaistaa ovulaatiota joitakin päiviä, mutta osalla ei vaikuta ovulaation ajankohtaan. Tämä siis olettaen, että ovuloi myös ilman letroja. Jos ei luonnostaan ovuloi ollenkaan, niin sitten varmaan hankalampi arvioida. Omalla kohdallani tosin letrot johti tiettävästi elämäni ensimmäiseen ovuloimattomaan kiertoon, mutta tämä lienee äärimmäisen harvinaista.

Letrozol -kierrossa alkio siirretään ovulaatiosta laskien samoin kuin luonnonkierrossa. Letrozol saattaa aikaistaa ovulaatiota joitakin päiviä, mutta osalla ei vaikuta ovulaation ajankohtaan. Tämä siis olettaen, että ovuloi myös ilman letroja. Jos ei luonnostaan ovuloi ollenkaan, niin sitten varmaan hankalampi arvioida. Omalla kohdallani tosin letrot johti tiettävästi elämäni ensimmäiseen ovuloimattomaan kiertoon, mutta tämä lienee äärimmäisen harvinaista.
Kiitos vastauksista! :)

Ovuloin kyllä, mutta… Mulla laitetaan munasarjat lepoon ja sitten lääkkeellinen kierto/siirto. Laitoin klinikalle kysymyksen, koska olisi kiva tietää mitä voi tehdä kesällä 🤭 etten oo eri maassa kun pitäs tehdä siirto…🙈

Onko täällä muita piinailijoita? Mulla kolme päivää siirrosta ja mieli jo toki kuvittelee kaikenlaisia oireita, vaikka ei näillä päivillä kyllä minkäänlaisia oireita taida edes vielä voida olla😅 Ja 11 päivää vielä pitäisi odotella virallista testipäivää🙈

Kirjoita tähän...
Takaisin