Pakastealkion siirto (PAS)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anselmiina_
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Huomenta â˜ș
VÀhÀn omaa tilannetta;
TÀÀllĂ€ pp7, dpo13 ja One step-liuskaan ei edes haamua (jĂ€nnĂ€ miten mieli sellaisen melkein vĂ€kisin pyrkii tikkuun nĂ€kymÀÀn😅). Tosin mietin, ettĂ€ onkohan aamupissa ollut liian laimeaa viiden tunnin yöunilla, vĂ€rinsĂ€ puolesta epĂ€ilyttÀÀ đŸ€·đŸ»â€â™€ïž

Pp7 on toki varhainen, mutta dpo13, niin kuvittelisin, ettĂ€ edes jotain jo nĂ€kyisi🧐
Kaikki tuntemukset listautuu myös cyclogestin sivuvaikutuksiin, ettĂ€ senkin puolesta alkaa tuntua siltĂ€, ettĂ€ menee tĂ€mĂ€kin kierros pieleen 😕 aprillipĂ€ivĂ€nĂ€ virallinen testipĂ€ivĂ€, joten sinne asti cycloja tottakai.

Aiemminkin nĂ€itĂ€ on kyselty, mutta monentena pp/dpo ootte saanut plussaa/haamua ja te joilla on onnistumisia aiemmin, monesko PAS on tuottanut syliin asti tulosta?😌

TsemppiĂ€ kaikille 😍

Huomenta â˜ș
VÀhÀn omaa tilannetta;
TÀÀllĂ€ pp7, dpo13 ja One step-liuskaan ei edes haamua (jĂ€nnĂ€ miten mieli sellaisen melkein vĂ€kisin pyrkii tikkuun nĂ€kymÀÀn😅). Tosin mietin, ettĂ€ onkohan aamupissa ollut liian laimeaa viiden tunnin yöunilla, vĂ€rinsĂ€ puolesta epĂ€ilyttÀÀ đŸ€·đŸ»â€â™€ïž

Pp7 on toki varhainen, mutta dpo13, niin kuvittelisin, ettĂ€ edes jotain jo nĂ€kyisi🧐
Kaikki tuntemukset listautuu myös cyclogestin sivuvaikutuksiin, ettĂ€ senkin puolesta alkaa tuntua siltĂ€, ettĂ€ menee tĂ€mĂ€kin kierros pieleen 😕 aprillipĂ€ivĂ€nĂ€ virallinen testipĂ€ivĂ€, joten sinne asti cycloja tottakai.

Aiemminkin nĂ€itĂ€ on kyselty, mutta monentena pp/dpo ootte saanut plussaa/haamua ja te joilla on onnistumisia aiemmin, monesko PAS on tuottanut syliin asti tulosta?😌

TsemppiĂ€ kaikille 😍

MillÀ PP:llÀ plussasit - ketju

Tuolla ketjussa ainakin oli jotain kokemuksia, ellet vielĂ€ huomannut (linkki) 🙂

Mua ehkĂ€ hiukan nolottaa tĂ€mĂ€ oma kĂ€rsimĂ€ttömyyteni ja heikkous olla testaamatta, mutta testasin siis aamulla herkĂ€llĂ€ testillĂ€ pp5🙈 alkuun nĂ€ytti ihan tyhjĂ€lle testikohta, mutta testiajan lopulla tuli selkeĂ€sti nĂ€kyviin haamua, jossa vĂ€hĂ€n vĂ€riĂ€, ehkĂ€ nĂ€kyy kuvassakin?SelkeĂ€sti siis jotain kiinnittymisyritystĂ€ on ainakin, toki tiedostan, ettĂ€ voi olla, ettĂ€ haamu siitĂ€ katoaa ja raskaus jÀÀ kemialliseksi, mutta ainakin just tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ olen iloinen, ettĂ€ ainakin jotain toivoa on😊

Liitteet

• IMG_3687.jpeg
    IMG_3687.jpeg
    345.1 KB · Katsottu: 28
Anteeks, mitĂ€ tÀÀllĂ€ tapahtuu? Oon ihan shokissa... TĂ€nÀÀn dpo 16 ja virallinen testipĂ€ivĂ€. Ajattelin ettĂ€ hoidan tunnollisesti aamupissasta testaamisen pois, ja ettĂ€ haluan nĂ€hdĂ€ tuleeko pc testiin edes hailuraista vaikka digi olisi negatiivinen... Mies nukkuu vielĂ€ koska oli eilen juhlissa niin oon ihan ihmeissĂ€ni ettĂ€ tĂ€llaista tÀÀllĂ€ yksin todistanđŸ˜Č

Viimeksi testannut dpo 13 joka nÀytti silmÀÀni liian haalealta ja ehkÀ aiempiin testeihin nÀhden haalistuneelta niin olin ihan varma ettÀ se oli siinÀ... Myös yöherÀilyt yms loppui siinÀ tienoilla. On siis tÀysin oireeton olo.

1000080808.jpg

Anteeks, mitĂ€ tÀÀllĂ€ tapahtuu? Oon ihan shokissa... TĂ€nÀÀn dpo 16 ja virallinen testipĂ€ivĂ€. Ajattelin ettĂ€ hoidan tunnollisesti aamupissasta testaamisen pois, ja ettĂ€ haluan nĂ€hdĂ€ tuleeko pc testiin edes hailuraista vaikka digi olisi negatiivinen... Mies nukkuu vielĂ€ koska oli eilen juhlissa niin oon ihan ihmeissĂ€ni ettĂ€ tĂ€llaista tÀÀllĂ€ yksin todistanđŸ˜Č

Viimeksi testannut dpo 13 joka nÀytti silmÀÀni liian haalealta ja ehkÀ aiempiin testeihin nÀhden haalistuneelta niin olin ihan varma ettÀ se oli siinÀ... Myös yöherÀilyt yms loppui siinÀ tienoilla. On siis tÀysin oireeton olo.

View attachment 142679
Onnea aivan valtavasti! ❀đŸ„č Ihana uutinen ❀

NĂ€köjÀÀn nyt on yllĂ€tysten kuukausi useammallakin 😅 olin jo vĂ€hĂ€n heittĂ€nyt hanskat tiskiin henkisesti, kun dpo10-14 puhdasta negaa, mutta eilen dpo15 tulikin haaleista haalein haamu, oikein sai eri valoissa kÀÀnnellĂ€ ja vĂ€hĂ€n fiilis, et nyt silmĂ€t nĂ€kee mitĂ€ haluaa đŸ«Ł TĂ€nÀÀn dpo16 selkeĂ€sti vahvempi viiva, haamulainen edelleen. Huomenna on virallinen testipĂ€ivĂ€ CB digitalilla, saas nĂ€hdĂ€ đŸ€·đŸ»â€â™€ïžđŸ€žđŸŒ
P
Joka paikkaa sĂ€rkee, vatsaa vihloo vĂ€lillĂ€ ja vĂ€symys on tosi kova, ei oikein muita tuntemuksia. Mutta jos jotain nĂ€iden palstojen jutuista olen ymmĂ€rtĂ€nyt, kaikki oireet ja oireettomuudet voivat merkitĂ€ mitĂ€ tahansa 😁

Siirryn myös tĂ€nne, kun ensimmĂ€inen PAS olisi tarkoitus tehdĂ€ tĂ€ssĂ€ kierrossa (nyt vasta kp5). Tuoresiirtoa ei tehty hyperin riskin vuoksi ja se iskikin, joten hyvĂ€ niin. Mutta nyt vihdoin odottelun jĂ€lkeen toivottavasti siis siirtoon 😄

Kiva nĂ€hdĂ€ heti monta onnistumista tÀÀllĂ€ đŸ€­đŸ’•

Oi, onnea @Minmar, @Meewwi ja varovaisesti myös @Lillanna 😍

TÀÀllĂ€ oviksen testailu kĂ€ynnissĂ€. Toivon, ettĂ€ ovisplussa tulisi ylihuomenna niin pÀÀsisi siirtoon ensi ti, jolloin muutenkin vapaapĂ€ivĂ€ eikĂ€ nĂ€in ollen tarvitsisi jĂ€rjestellĂ€ töitĂ€ 😇

Sain antibioottikuurin poskiontelon tulehdukseen juuri, toivottavasti se ei haittaa tÀssÀ vaiheessa mitÀÀn..

Huomenta â˜ș TÀÀllĂ€ tuli CB testiin Raskaana 1-2 😍
Iloa vĂ€hĂ€n hĂ€mmentÀÀ tuo viikkomÀÀrĂ€ testissĂ€, yhdessĂ€ myöhĂ€isessĂ€ vaiheessa haamujen ilmestyminen liuskoihinđŸ€·đŸ»â€â™€ïž
Voiko kyseessĂ€ olla jotenkin myöhĂ€inen kiinnittyminen (onko sellaista 😅) vai jotain mistĂ€ pitĂ€isi huolestua?
Hoidoissa onneksi pÀÀsee ultraan varhaisessa vaiheessa, ettÀ siellÀ varmaan sit viimeistÀÀn selviÀÀ tilanne.

Suuret onnittelut plussanneille!

Noista hcg-asioista otin selvÀÀ ensimmÀisen raskauden aikana, koska arvot oli alhaiset (sain myös Cb 1-2 vk testipÀivÀnÀ). Sen jÀlkeen arvot tuplautui oikeassa tahdissa, kÀvin ne yksityisellÀ mittauttamassa. Summa summarum silloin lukemastani oli ettÀ matalillakin arvoilla voi tulla tÀysin normaali raskaus (juurikin myöhÀinen kiinnittyminen), mutta todennÀköisyys kemialliseen / varhaiseen keskenmenoon on korkeampi. MeillÀ lopulta kkm oli tapahtunut 9+ viikolla, vaikka sitÀ ennen oli nÀhty sykkeet varhaisultrassa - toki syytÀ ei koskaan selvinnyt, saattoi myös liittyÀ kaksosraskauteen eikÀ tuohon hcg arvoon. Ei auta kuin elÀÀ pÀivÀ kerrallaan, samoin kun minkÀ tahansa raskauden kanssa :red-heart:

Eilen siirretty blasto kyytiin, nyt kyselisin onko tÀÀllĂ€ muita piinailijoita! Oon jo pÀÀttĂ€nyt ettĂ€ alan testata viikonlopun jĂ€lkeen jotta saa jotain osviittaa tuloksesta, enkĂ€ odottaa testipĂ€ivÀÀn 🙈

Suuret onnittelut plussanneille!

Noista hcg-asioista otin selvÀÀ ensimmÀisen raskauden aikana, koska arvot oli alhaiset (sain myös Cb 1-2 vk testipÀivÀnÀ). Sen jÀlkeen arvot tuplautui oikeassa tahdissa, kÀvin ne yksityisellÀ mittauttamassa. Summa summarum silloin lukemastani oli ettÀ matalillakin arvoilla voi tulla tÀysin normaali raskaus (juurikin myöhÀinen kiinnittyminen), mutta todennÀköisyys kemialliseen / varhaiseen keskenmenoon on korkeampi. MeillÀ lopulta kkm oli tapahtunut 9+ viikolla, vaikka sitÀ ennen oli nÀhty sykkeet varhaisultrassa - toki syytÀ ei koskaan selvinnyt, saattoi myös liittyÀ kaksosraskauteen eikÀ tuohon hcg arvoon. Ei auta kuin elÀÀ pÀivÀ kerrallaan, samoin kun minkÀ tahansa raskauden kanssa :red-heart:

Eilen siirretty blasto kyytiin, nyt kyselisin onko tÀÀllĂ€ muita piinailijoita! Oon jo pÀÀttĂ€nyt ettĂ€ alan testata viikonlopun jĂ€lkeen jotta saa jotain osviittaa tuloksesta, enkĂ€ odottaa testipĂ€ivÀÀn 🙈
Miulla on myös eilen siirretty blasto! Tuoresiirrolla, mutta sama siirtopĂ€ivĂ€ kuitenkin😊 Samaa mietin, ettĂ€ ei kyllĂ€ malttaisi testipĂ€ivÀÀn odotella🙄

MĂ€ oon edelleen piinailija, nyt pp9, tĂ€nÀÀn testasin kyllĂ€ aika selkeĂ€t viivat💛 Virallinen testipĂ€ivĂ€ on maanantaina, sitĂ€ ennen en testaile enÀÀ, yritĂ€n vaan luottaa, ettĂ€ kaikki menee hyvin. Ja raskaushormonin mÀÀrĂ€ voi hyvin nousta toisilla hitaammin tai alkio kiinnittyĂ€ vasta myöhemmin, joten eipĂ€ ne viivat kaikilla tosiaan samassa tahdissa vahvene tai edes ilmesty nĂ€kyviin, sen vuoksi ne viralliset testipĂ€ivĂ€t on varmaankin niin kauas laitettu.

NĂ€yttÀÀ vaihtelevan aika paljon testipĂ€ivĂ€t, olen yksityisellĂ€ hoidossa ja mulla on aina testipĂ€ivĂ€ ollut pp9. TĂ€nÀÀn viikko blaston siirrosta ja ensimmĂ€inen haamu tuli testiin eilen. Viime siirto oli ensimmĂ€inen raskauteen johtanut joka pÀÀttyi keskenmenoon viikolla 9 joten aika skeptisesti tĂ€hĂ€n suhtaudun 🙄

Kiva lukea tÀtÀ PAS ketjua myös ja ehkÀ olisi pitÀnyt itsekin kirjoittaa suoraan tÀhÀn ketjuun tuo esittÀytymiseni joka nyt meni ivf ketjun alle vaikka meillehÀn ei nyt tehty ivf kierrosta kun alkiota oli pakkasessa viiden vuoden takaa. TÀssÀ vielÀ tuo esittelyni vaikka samoja keskustelijoita tÀssÀ varmaan onkin osin molemmissa...

Heippa, vanha uusi tÀÀllÀ kurkkii palstan meininkiÀ ja lueskelin ketjuja lÀpi. En hoksannut mitÀÀn erillistÀ esittÀytymisketjua mutta laitan tÀhÀn lyhyesti ettÀ olen palstaillut aktiivisemmin 2018 ja 2020-2021. Minulla oli vuosien sosiaalinen lapsettomuus ilman puolisoa ja myöhemmin vaimoni kanssa. Vuonna 2018 aloitin hoidot vihdoin itsellisenÀ, tehtiin 3 inssiÀ ja 1 ivf omilla soluilla. NÀistÀ ivf tuotti yhden ainoan alkion josta alkoi ja keskeytyi raskaus. Sitten tuossa vÀlissÀ tapasinkin vaimoni ja hoidot olivat vuoden verran tauolla kunnes jatkoimme yhdessÀ. 2020 tehtiin 1 ivf vaimoni munasoluilla ja saatiin 15 alkiota. NÀistÀ siirrettiin 4 alkiota (minuun), yksi keskenmeno ja sen jÀlkeen yksi onnellinen lopputulos, nyt vajaa 4-vuotias.

Ja sitten tÀhÀn pÀivÀÀn, olemme aloittaneet toisen lapsemme yrittÀmisen ja tÀllÀ taustallani koen juuri lapsettomuus-palstan samaistuttavimmaksi paikaksi hakea vertaistukea. Lapsettomuteni on ollut sosiaalisen lisÀksi hyvin paljon myös fyysistÀ, matkan varrella on todettu alhaista amh-arvoa itsellÀni joka oli yksi syy kÀyttÀÀ vaimoni soluja, on poistettu polyyppeja ja kaksi keskenmenoa. Ja ylipÀÀtÀÀn kaipaan kokemuksia ja keskustelua nimenomaa hoidoista ja kaikesta siihen liittyvÀstÀ.

Eilen aprillipĂ€ivĂ€nĂ€ on kyytiin haettu 5-pĂ€ivĂ€inen blasto pakkasesta. Siirto tehtiin tĂ€ysin lÀÀkkeelliseen kiertoon, nyt menee zumenon ja cyclogest, tĂ€nÀÀn gonapeptyl ja sunnuntaina ovitrelle jonka takia testipĂ€ivĂ€ vasta 14.4. đŸ« 

Kiitos jos joukkoon sopii, ja ketĂ€s tÀÀllĂ€ onkaan nyt muita about samassa vaiheessa eli piinailemassa parhaillaan? Tai ylipÀÀtÀÀn lyhyitĂ€ kertauksia aktiivisten kirjoittajien tilanteista olisi kiva lueskella 😊

Onpa tosiaan vaihtelua tuossa miten lÀÀkĂ€ri testipĂ€ivĂ€n "mÀÀrÀÀ", meillĂ€ tuo meni tosiaan jopa 13 pĂ€ivĂ€n pÀÀhĂ€n siirrosta koska pp5 tulee ovitrelle joka sitten voi sen viikon verran testissĂ€ nĂ€kyĂ€. MistĂ€hĂ€n tuokin sitten riippuu, eikö ovitrelleĂ€ aina mÀÀrĂ€tĂ€ PAS:Iin? Mulla se on aina ollut ja siksi aina testipĂ€ivĂ€ menee hiton kauas đŸ„Ž

Onpa tosiaan vaihtelua tuossa miten lÀÀkĂ€ri testipĂ€ivĂ€n "mÀÀrÀÀ", meillĂ€ tuo meni tosiaan jopa 13 pĂ€ivĂ€n pÀÀhĂ€n siirrosta koska pp5 tulee ovitrelle joka sitten voi sen viikon verran testissĂ€ nĂ€kyĂ€. MistĂ€hĂ€n tuokin sitten riippuu, eikö ovitrelleĂ€ aina mÀÀrĂ€tĂ€ PAS:Iin? Mulla se on aina ollut ja siksi aina testipĂ€ivĂ€ menee hiton kauas đŸ„Ž
Tervetuloa mukaan!
Ovitrelleen vastatakseni niin lÀÀkkeellisessÀ kierrossa se on kait aina, mutta jos siirto tehdÀÀn luonnonkiertoon ni sitÀ ei tarvita (vaikka vÀlillÀ laitetaan sillonkin).

HUSilla oli ennen testipÀivÀ aina 14 pÀivÀÀ siirrosta (kaiken ikÀisillÀ alkioilla). Mutta olikohan ne muuttaneet kÀytÀntöÀ vuodenvaihteessa, kun blaston tuoresiirron jÀlkeen se olikin jo 11 pÀivÀn pÀÀstÀ?

Mulla ainakin annettiin testipÀivÀ 14 pÀivÀn pÀÀhÀn siirrosta, vaikka siirrettiin 5 pÀivÀinen ja luonnolliseen kiertoon. Eli sen vuoksi uskalsinkin testailla jo ajoissa, pp5. Mutta maanantaina tosiaan virallinen testipÀivÀ vasta ja silloin saa vasta ilmoittaa omapolulle tuloksen. Ja tosiaan hus:issa tehtiin siirto.

Kirjoita tÀhÀn...
Takaisin