Pakastealkion siirto (PAS)

Ei tämä nyt mikään leffa viiva oo mut selkeä viiva kumminkin!
Tänään siis 11 päivää siirrosta

Liitteet

• IMG20250211055413.jpg
    IMG20250211055413.jpg
    576.1 KB · Katsottu: 109
Tääl oli yllätyksenä ultrassa kp9 vasta kaksi 11mm follia. Yleensä ollut paljon isompia tässä vaiheessa. On siis mahis, että siirtoon päästään. Ovulaatioplussa pitäis saada pe-su, jotta onnistuu. Toivottavasti se plussa tulis ❤️ meen vielä perjantaina uudestaan ultraan. On tää odottelu kyllä aina niin raastavaa…

Meillä kanssa pitäisi olla folliultra perjantaina, mutta vuoto jatkuu edelleen, jo kahdeksas päivä eli todennäköisesti ei mitään limakalvoa perjantaina ole ultrassa. Mikä toisaalta ihan hyvä mahdollisen siirron kannalta, kun ovulaatio ei saisi vielä osua tiistaille.

Eli kun tukilääkkeet lopetti niin alkoiko siitä vuoto ja uusi kiertopäivien lasku?
Joo, just noin. Kaivoin vielä vanhan hoitojen aikaisen päiväkirjani esiin ja tarkistin. Olikin tehty 3 siirtoa peräkkäisiin kiertoihin juuri noin kun sanoit. Eli aika tasan 1 kalenterikuukausi oli kunkin siirron välissä. Sit oli ollu 1 taukokierto, jonka aikana Novofem lääkitys, sit neljäs siirto josta tuli vauva. Yksityisellä oltiin.

@iLa onnea plussasta! 💕

Huoh! Mulla ei edelleenkään mitään oireita.
Paitsi tänään on ollut vähän kuukautiskivun tyyppistä tunnetta alavatsassa. Voiskohan se olla siitä cyclogestistä? Yleensä mulla alkaa nää olot päivä ennen kuukautisia....
Harmi vaan, et näitä ei ollu ainoossa plussakierrossa 😒 et ei tainnut meillä tärpätä! Toki vasta pp4, mut ei kyllä oo enää toiveikas olo!

Täällä ruskea tiputteluvuoto näyttää taas alkavan, ihan normaalina kuukautisten alkamisajankohtana. Viime kerrasta viisastuneena käytän toki taas tunnollisesti lääkkeitä sunnuntaihin, mutta huomenna teen jo ensimmäisen testin dpo 16/ pp 11.
Kolme siirtoa takana, ilman onnistumista. Kummassakaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta ei. Joudutaan itse maksamaan hoidot kokonaisuudessaan, joten uudelle kierrokselle lähteminen on iso, raskas ponnistus. Tällä hetkellä olo on aika vihainen ja väsynyt.

Eiii. Unohdin eilen illalla ottaa zumenonit. Jos PAS epäonnistuu, varmaan pohdin loppuikäni, etten tehnyt kaikkeani sen onnistumiseksi.
En usko että haittaa, jos kertaluontoisesti ottaa sen tupla-annoksella aamulla, varsinkin kun vasta valmistaudut siirtoa kohti 😊 Huoli pois!

Näin toisena yli nelikymppisenä kiinnostaisi tietää miksi sulla on Zumenon siirtokierrossa?

Täällä ruskea tiputteluvuoto näyttää taas alkavan, ihan normaalina kuukautisten alkamisajankohtana. Viime kerrasta viisastuneena käytän toki taas tunnollisesti lääkkeitä sunnuntaihin, mutta huomenna teen jo ensimmäisen testin dpo 16/ pp 11.
Kolme siirtoa takana, ilman onnistumista. Kummassakaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta ei. Joudutaan itse maksamaan hoidot kokonaisuudessaan, joten uudelle kierrokselle lähteminen on iso, raskas ponnistus. Tällä hetkellä olo on aika vihainen ja väsynyt.
Toivotaan että testi on merkeistä huolimatta positiivinen 🩷

Jos kuitenkin lopputulos on se vähiten toivottava ja joudutte jatkamaan hoitoja, vinkkaisin kohdun limakalvon testeistä, jos sulle ei ole vielä tehty niitä. Mulla löytyi niistä syy toistuneisiin epäonnistuneisiin siirtoihin / kemiallisiin raskauksiin (ja myös keskenmenoon).
Toki niillekin tulee hintaa, mutta paljon vähemmän kuin IVF-kierroksille ja turhille siirroille. Samoin iästä riippuen alkioiden pgt-a testaus voi olla hyödyllistä, varsinkin jos blastokystejä saadaan useampi.

Toivotaan että testi on merkeistä huolimatta positiivinen 🩷

Jos kuitenkin lopputulos on se vähiten toivottava ja joudutte jatkamaan hoitoja, vinkkaisin kohdun limakalvon testeistä, jos sulle ei ole vielä tehty niitä. Mulla löytyi niistä syy toistuneisiin epäonnistuneisiin siirtoihin / kemiallisiin raskauksiin (ja myös keskenmenoon).
Toki niillekin tulee hintaa, mutta paljon vähemmän kuin IVF-kierroksille ja turhille siirroille. Samoin iästä riippuen alkioiden pgt-a testaus voi olla hyödyllistä, varsinkin jos blastokystejä saadaan useampi.

Kiitos ❤️
Ikää on reippaasti alle 35, mutta onko nuo kohdun limakalvon testit nk ERA-testit? Varmasti tässä jotain ratkaisuja täytyy miettiä jatkoon, alkiot hedelmöittyneet lääkärin mukaan loistavasti, ja hän toistuvasti kehunut niiden olevan huippulaatuisia. En tiedä miksi ei onnistu. Minun kohdallani vain toki oletetaan kaiken olevan kunnossa, kun ollaan hoidoissa puolisosta johtuvista tekijöistä. Toisessa tilanteessa varmaan saisinkin julkiselta apua, nyt kaikki täytyy itse maksaa.

Kiitos ❤️
Ikää on reippaasti alle 35, mutta onko nuo kohdun limakalvon testit nk ERA-testit? Varmasti tässä jotain ratkaisuja täytyy miettiä jatkoon, alkiot hedelmöittyneet lääkärin mukaan loistavasti, ja hän toistuvasti kehunut niiden olevan huippulaatuisia. En tiedä miksi ei onnistu. Minun kohdallani vain toki oletetaan kaiken olevan kunnossa, kun ollaan hoidoissa puolisosta johtuvista tekijöistä. Toisessa tilanteessa varmaan saisinkin julkiselta apua, nyt kaikki täytyy itse maksaa.
Testejä on (ainakin) kahta eri, toinen on juuri ERA+EMMA, missä selvitetään implantaation oikea aikaikkuna sekä kohdun bakteeriympäristö. Toinen on taas Repro-4, joka tunnistaa ehkä paremmin sekä koroonisen endometriitin että keltarauhasresistanssin (voitin lotossa ja itseltä löytyi molemmat). Keltarauhasresistanssi johtuu usein endometrioosista, joka voi olla myös piilevä, mutta haittaa merkittävästi kiinnittymistä ilman oikeaa hoitoa ja suurta keltarauhastukea.
Kiinnittymisen todennäköisyyksiä voi heikentää mm. väärä implantaatioaikaikkuna, epätasapaino kohdun bakteereissa, krooninen endometriitti ja keltarauhasresistanssi, eikä näitä tiedetä ilman limakalvotestejä.
Julkinen ei käsittääkseni tarjoa limakalvotestejä ollenkaan.
Mutta eikö teidän muuten pitäisi päästä julkiselle hoitoon, vaikka hoidon aihe olisikin puolisossa?

Testejä on (ainakin) kahta eri, toinen on juuri ERA+EMMA, missä selvitetään implantaation oikea aikaikkuna sekä kohdun bakteeriympäristö. Toinen on taas Repro-4, joka tunnistaa ehkä paremmin sekä koroonisen endometriitin että keltarauhasresistanssin (voitin lotossa ja itseltä löytyi molemmat). Keltarauhasresistanssi johtuu usein endometrioosista, joka voi olla myös piilevä, mutta haittaa merkittävästi kiinnittymistä ilman oikeaa hoitoa ja suurta keltarauhastukea.
Kiinnittymisen todennäköisyyksiä voi heikentää mm. väärä implantaatioaikaikkuna, epätasapaino kohdun bakteereissa, krooninen endometriitti ja keltarauhasresistanssi, eikä näitä tiedetä ilman limakalvotestejä.
Julkinen ei käsittääkseni tarjoa limakalvotestejä ollenkaan.
Mutta eikö teidän muuten pitäisi päästä julkiselle hoitoon, vaikka hoidon aihe olisikin puolisossa?

Valitettavasti meidän tilanteessamme emme ole oikeutettuja julkisen puolen hoitoihin, tai kela-korvauksiin. Tällä hetkellä hoitoihin on mennyt n. 15 000€.
Toki jos itseltäni löytyisi hoidettava sairaus, niin niiden osalta voisi korvattavuus täyttyä, mutta olettamus on ettei näin ole. Näin ollen varmaankin myös tutkimukset tulisi ensisijaisesti itse maksettavaksi. Ainoa etu tietysti on, ettei jonoissa ole kulunut nyt aikaa.

En usko että haittaa, jos kertaluontoisesti ottaa sen tupla-annoksella aamulla, varsinkin kun vasta valmistaudut siirtoa kohti 😊 Huoli pois!

Näin toisena yli nelikymppisenä kiinnostaisi tietää miksi sulla on Zumenon siirtokierrossa?
En oikein tiedä! Niin oli viimeksikin ja vauva tuli. Ehkä hyvän limakalvon varmistamiseksi?

Nyt ärsyttää. On ollut tosi ei raskaana olo, mut jotenkin tosi levoton ja mietin sitä koko ajan. No nyt päätin tänään, et testaan negan pois ja varoiks vielä ilman pidätystä tosi laimeesta pissasta. Ja tietty nega, mut nyt kuivana siihen oli tullut näkyviin joku viivan paikka 😪
Ei siis poistanut yhtään mun levottomuutta 🙄

Jos lauantai-aamulla sit uskaltais testata jo oikeesti 🤣 en oo yleensä ikinä testaillut, kun odotan vaan kuukautisia aina. Mut nyt oli pakko kun niin levoton mieli kokoajan!

Nyt ärsyttää. On ollut tosi ei raskaana olo, mut jotenkin tosi levoton ja mietin sitä koko ajan. No nyt päätin tänään, et testaan negan pois ja varoiks vielä ilman pidätystä tosi laimeesta pissasta. Ja tietty nega, mut nyt kuivana siihen oli tullut näkyviin joku viivan paikka 😪
Ei siis poistanut yhtään mun levottomuutta 🙄

Jos lauantai-aamulla sit uskaltais testata jo oikeesti 🤣 en oo yleensä ikinä testaillut, kun odotan vaan kuukautisia aina. Mut nyt oli pakko kun niin levoton mieli kokoajan!
Kuulostaa jännittävältä ❤️❤️❤️

Heippa 👋🏻☺️
Paljon onnea plussanneille ja tsempit muille uusiin mahdollisuuksiin💕

Kävin tänään ultrassa tsekkaan ovulaation kehittymistä seuraavaa siirtoa varten, kp12, mutta follikkelit olikin vain 12mm luokkaa😬 vielä on toki toivoa, että ovulaatio tapahtuu, mutta sunnuntai ja maanantai ovat siirron kannalta vääriä päiviä. On tää vaan stressaavaa aikatauluttamista 🫣
Edellinen taisi olla korkeintaan kemiallinen, kierto venyi vähän, 30 päiväiseksi (norm.27), onko muilla kokemusta, että ovulaatio tapahtuisi hormonimylläkän jälkeen totutusta poiketen myöhemmin? Ivf:n jälkeen ovis tuli vasta kp18, sen jälkeen luonnollisesti kp13 ja ovitrellella kp12.

Aikahan (ja mahd.testit) sen näyttää, miten tässä käy, mutta vertaistuki ja kokemukset olisi tervetulleita ☺️

Kiitos ja kivaa ystävänpäivää kaikille 🥰

Takaisin