Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla tayssissa tehtiin luonnolliseen kiertoon pas.. näytti et olisi mennyt viikonlopulle. Oliko mulla kpl 9 kun oli lääkäri ja laittoi mulle ovitrellen ja kertoi koska laittaa nii siirto oli seuraavan viikon pe ja oli 5 vai 6 päiväinen blastoUutena tähän ketjuun tuolta ivf puolelta.
Tänään ilmoittauduin ensimmäiseen pakastealkionsiirtoon. Viime marraskuun icsin tuoresiirto ei tuonut plussaa ja elämään tuli esikoisen sairauden myötä kriisi, joten pidettiinkin taukoa hoidoista kolmen kierron verran, kunnes nyt taas valmiina yrittämään.
Pakkasessa meillä on 2kpl 6pv ikäistä alkiota.
Osaako joku sanoa, että siirretäänkö tuon ikäinen alkio sitten 6 päivää ovulaatioplussan jälkeen vai milloin?
Alustavasti näyttäisi siltä, että osuisi ikävästi viikonlopulle tässä kierrossa jos siirto on noin..Luonnolliseen kiertoon tehdään siirto.
Ai niitä monitoriin meneviä… mäpäs katson kaupasta! Kiitti. Netti ei kerro että olis kaupoissa….Mä kävin tänään hakemassa yhden D4 alkion kyytiin. Oli ehtinyt jo blastoksinyt on kaikki olosuhteet niin hyvin kuin olla voi, eli peukut pystyyn!
En nyt itsekään ymmärrä miten nää päivät lasketaan. Su pistin ovitrellen ja se on päivä 0 kuulemma (kysyin polilta). Silloin tänään perjantaina on päivä 5. Joten miksi eilen sulatettiin D3 alkio ja siirrettiin tänään viidentenä päivänä?kysyin poliltakin mut en ymmärtänyt vastausta. Sen kuitenkin ymmärsin et kaikki meni ”oppikirjan mukaan” eli huolta ei pitäis olla.
@Sandra84 miksei noita ovistestejä sais kaupasta? Mä ainakin ostin prismasta. Toki joutuu ostamaan useamman kappaleen paketin.
Meidän prismassa on ainakin näitä.Ai niitä monitoriin meneviä… mäpäs katson kaupasta! Kiitti. Netti ei kerro että olis kaupoissa….
Ei hitsi! Meneeks noikin siihenMeidän prismassa on ainakin näitä.
Menee!Ei hitsi! Meneeks noikin siihenpitää varmaan hakee illalla… ja tutkia. Mä vaan etsin niitä violetteja…
kiitos!
Täällä tuli se keskenmeno mitä pelkäsinkin tuolla joitain viestejä taaksepäin. Vuoto ei ole vielä alkanut, kun en ollut vielä uskaltanut lopettaa tukilääkkeitä, mutta hcg oli tiistaina 908 ja perjantaina 904. Kaikki oireetkin hengästymistä lukuun ottamatta ovat hiljalleen kadonneet viikon aikana, minulla on ollut aikaa henkisesti valmistautua tähän.
Pahalta se silti tuntuu ja monet surun ja itseinhon itkut on itketty. Mikä siinä on, että ei vaan voi onnistua. Ensin kesällä ja syksyllä kaksi kohdunulkoista ja keskenmenoa ja nyt vielä putkeen kaksi keskenmenoa alkionsiirroista.
Aika synkät tunnelmat tällä hetkellä. Ja vituttaa, kun postasin omaan instaani silloin viikko sitten, että testi on selvästi haaleampi. Sain kymmenittäin vakuutteluja, että ei merkkaa mitään, ei niitä viivoja voi tulkita, ei viivatestejä ole tarkoitettu hcg-arvojen seuraamiseen jne. Minusta se on ihan itsestään selvää, että jos on haalea viiva, raskaus on joko alussa tai lopussa, tummeneva viiva on hyvä merkki ja haaleneva huono merkki. Tiesin koko ajan, että tämä raskaus oli tässä, ja silti viestit saivat jonkun pienen toivonkipinän elämään. Että ehkä minäkin olen kuitenkin yksi heistä kummin kaimoista, joilla viiva haaleni randomisti ja se itse asiassa tarkoitti että raskaus vaan vahvistui.
Tällä hetkellä olen täynnä surua ja vihaa ja pettymystä itseeni. Jospa edes vuoto alkaisi pian, niin pääsisi tästä piinasta. Tunnen itseni ihan idiootiksi, kun pistin raskauden jo raskausäppiinkin ja seurailin sieltä. Kesken taisi mennä joskus 4+6 eli olin hädin tuskin raskaana ollenkaan...
En tiedä, mutta jotkut labrat luokittelevat alkiot 1, 2 ja 3 -luokkiin, joista 1 on paras. Mun arvaus on Blastocyst 1-luokan alkio.Moikka!
Täällä ensimmäinen IVF kierros menossa/loppumaisillaan, tuore siirto takana, omaan kiertoon pakastesiirto tehty tällä viikolla, eli nyt vaan jännäillään. Omakannasta lukasin tekstiä ja oli lääkäri kirjannu että "Siirtoon nyt BLC1-alkio". Mitähän tämä mahtanee tarkoittaa?
Oon tosi pahoillaniTäällä tuli se keskenmeno mitä pelkäsinkin tuolla joitain viestejä taaksepäin. Vuoto ei ole vielä alkanut, kun en ollut vielä uskaltanut lopettaa tukilääkkeitä, mutta hcg oli tiistaina 908 ja perjantaina 904. Kaikki oireetkin hengästymistä lukuun ottamatta ovat hiljalleen kadonneet viikon aikana, minulla on ollut aikaa henkisesti valmistautua tähän.
Pahalta se silti tuntuu ja monet surun ja itseinhon itkut on itketty. Mikä siinä on, että ei vaan voi onnistua. Ensin kesällä ja syksyllä kaksi kohdunulkoista ja keskenmenoa ja nyt vielä putkeen kaksi keskenmenoa alkionsiirroista.
Aika synkät tunnelmat tällä hetkellä. Ja vituttaa, kun postasin omaan instaani silloin viikko sitten, että testi on selvästi haaleampi. Sain kymmenittäin vakuutteluja, että ei merkkaa mitään, ei niitä viivoja voi tulkita, ei viivatestejä ole tarkoitettu hcg-arvojen seuraamiseen jne. Minusta se on ihan itsestään selvää, että jos on haalea viiva, raskaus on joko alussa tai lopussa, tummeneva viiva on hyvä merkki ja haaleneva huono merkki. Tiesin koko ajan, että tämä raskaus oli tässä, ja silti viestit saivat jonkun pienen toivonkipinän elämään. Että ehkä minäkin olen kuitenkin yksi heistä kummin kaimoista, joilla viiva haaleni randomisti ja se itse asiassa tarkoitti että raskaus vaan vahvistui.
Tällä hetkellä olen täynnä surua ja vihaa ja pettymystä itseeni. Jospa edes vuoto alkaisi pian, niin pääsisi tästä piinasta. Tunnen itseni ihan idiootiksi, kun pistin raskauden jo raskausäppiinkin ja seurailin sieltä. Kesken taisi mennä joskus 4+6 eli olin hädin tuskin raskaana ollenkaan...
Tuoresiirto on mahdollinen! Ja usein tehdään.Meillä oli IVF-suunnittelukäynti meneillään olevasta kohdun ulkoisesta raskaudesta huolimatta. Kunhan hcg-arvo on pudonnut raskautta edeltävään tasoonsa, saadaan ekoista menkoista ilmoittautua hoitoon
Meille tullaan tekemään lyhyt hoitokaava. Käynnin jälkeen jäin pohtimaan PAS-alkion siirtoaikataulua. Onkohan se aina niin, että seuraavasta kierrosta aikaisintaan voidaan siirtää?Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä
ei varmaan pikapakastus ja siirto samaan kiertoon ole mahdollinen?
![]()
Mulla se laite valitti että se ei tunnista noitaMeidän prismassa on ainakin näitä.
Se laite, joka tuli samassa paketissa tikkujen kanssa?Mulla se laite valitti että se ei tunnista noitaen tiiä sit missä vika.