Pakastealkion siirto (PAS)

PAS suunnitteluun menossa 17.3. ja mun piti varata Repro-testiin aikaa Dextralle. En sit tiennyt ja tajunnut, että pregceck ovistesti ei kelpaa… Ja Clearbluen monitorin testitikut ei riittäneet, kun monitori haluaa vielä huomennakin testin (olisko jollain Pirkanmaalla myydä paria? Kaupastahan näitä ei saa vissiin?!) 🥹 Meen tänään sit ostaan vielä apteekista testin. Muuten mulla menee tän takia testi sivu suun (?!). Ärsyttää!
Melkein itkettää. Mä halusin siihen testiin, koska olin viime vuonna paljon kipee ja antibioottikuureja oli paljon ja yksikään kolmesta alkionsiirrosta ei napannut kiinni (tuoresiirtoja). Tätä ennen kaksi km (luomu).🤨 Toki ikää on 40, mutta haluan poissulkea asioita.

Tsemppiä piinailijoille!

Uutena tähän ketjuun tuolta ivf puolelta.
Tänään ilmoittauduin ensimmäiseen pakastealkionsiirtoon. Viime marraskuun icsin tuoresiirto ei tuonut plussaa ja elämään tuli esikoisen sairauden myötä kriisi, joten pidettiinkin taukoa hoidoista kolmen kierron verran, kunnes nyt taas valmiina yrittämään.
Pakkasessa meillä on 2kpl 6pv ikäistä alkiota.
Osaako joku sanoa, että siirretäänkö tuon ikäinen alkio sitten 6 päivää ovulaatioplussan jälkeen vai milloin?
Alustavasti näyttäisi siltä, että osuisi ikävästi viikonlopulle tässä kierrossa jos siirto on noin.. 🙄 Luonnolliseen kiertoon tehdään siirto.
Mulla tayssissa tehtiin luonnolliseen kiertoon pas.. näytti et olisi mennyt viikonlopulle. Oliko mulla kpl 9 kun oli lääkäri ja laittoi mulle ovitrellen ja kertoi koska laittaa nii siirto oli seuraavan viikon pe ja oli 5 vai 6 päiväinen blasto

Ja hei kaikille palaan tänne kun edellinen pas meni kesken.. maanantaina alkoi vuoto ja tänään tehty negatiivinen testi..

Jotenkin ärsyttää kun saatiin suunnittelu käynti vasta 5.5 olisi edes huhtikuuhun saatu 😅 täytyy toivoa että saatais tällä kertaa isompi saalis punktiosta.. tai ainakin useampi kehittyisi etiä päin

Voi oon pahoillani @iLa, tsemppiä tosi paljon ja voimia sinne 💔

Meillä tänään toka folliultra, 13 mm johtofollikkeli kasvamassa. Ens tiistaina Ovitrelle ja siitä viikon päästä siirto. Vähän jotenkin epävarma olo taas.
Me muuten hommattiin kissanpentu tällä viikolla, niin onneksi hänen kanssaan on ollut ihana touhuta ja lapsettomuuskriisi jäänyt taka-alalle. Täytyy huolehtia käsihygieniasta kuitenkin hyvin toksoplasmoosiriskin takia, vaikkakin tosi pieni riski tässä tapauksessa pitäisi olla. Kissan hankintaa ollaan pitkään viivytelty ihan vaan raskausyrityksen ja pelkojen vuoksi. Päädyimme kuitenkin alkamaan elää elämää, joka ei ole ainaista "sitten jos/kun". Koskaan ei voi kuitenkaan tietää, kauanko tää prosessi oikeasti tulee kestämään.

Viikonloppuja kaikille☺️

Mä kävin tänään hakemassa yhden D4 alkion kyytiin. Oli ehtinyt jo blastoksi 😊 nyt on kaikki olosuhteet niin hyvin kuin olla voi, eli peukut pystyyn!

En nyt itsekään ymmärrä miten nää päivät lasketaan. Su pistin ovitrellen ja se on päivä 0 kuulemma (kysyin polilta). Silloin tänään perjantaina on päivä 5. Joten miksi eilen sulatettiin D3 alkio ja siirrettiin tänään viidentenä päivänä? 🤔 kysyin poliltakin mut en ymmärtänyt vastausta. Sen kuitenkin ymmärsin et kaikki meni ”oppikirjan mukaan” eli huolta ei pitäis olla.

@Sandra84 miksei noita ovistestejä sais kaupasta? Mä ainakin ostin prismasta. Toki joutuu ostamaan useamman kappaleen paketin.

Itsekin oon noista siirtopäivistä vähän pihalla, välillä blastoa siirretty ovulaatio+ viidentenä ja välillä kuudentena päivänä. Molemmat kuulemma yhtä hyviä 🤷🏼‍♀️

Onko kellään hoidot/siirrot altistaneet virtsatieinfektioille? Viimeisessä siirrossa keltarauhashormonit tuntui muutenkin ärsyttävän paikkoja, nyt sain antibiootit pissatulehdukseen 🤦🏼‍♀️ ikinä ei tälläisesta vaivasta ole ennen tarvinut kärsiä 🙄

Mä kävin tänään hakemassa yhden D4 alkion kyytiin. Oli ehtinyt jo blastoksi 😊 nyt on kaikki olosuhteet niin hyvin kuin olla voi, eli peukut pystyyn!

En nyt itsekään ymmärrä miten nää päivät lasketaan. Su pistin ovitrellen ja se on päivä 0 kuulemma (kysyin polilta). Silloin tänään perjantaina on päivä 5. Joten miksi eilen sulatettiin D3 alkio ja siirrettiin tänään viidentenä päivänä? 🤔 kysyin poliltakin mut en ymmärtänyt vastausta. Sen kuitenkin ymmärsin et kaikki meni ”oppikirjan mukaan” eli huolta ei pitäis olla.

@Sandra84 miksei noita ovistestejä sais kaupasta? Mä ainakin ostin prismasta. Toki joutuu ostamaan useamman kappaleen paketin.
Ai niitä monitoriin meneviä… mäpäs katson kaupasta! Kiitti. Netti ei kerro että olis kaupoissa….

Ai niitä monitoriin meneviä… mäpäs katson kaupasta! Kiitti. Netti ei kerro että olis kaupoissa….
Meidän prismassa on ainakin näitä.

Liitteet

• IMG_0931.png
    IMG_0931.png
    845.5 KB · Katsottu: 76
Täällä myös haettu 5d kyytiläinen, oli kaikenmoista säätöä katetrin ja muiden laitteiden kanssa, olisin varmaan jo nauranut tilanteelle, jalat siinä telineellä odottelin ”ikuisuuden”, mutta meinasin laskea alleni jo ennen hoitohuoneeseen pääsyä 😅
Sain myös ohjeen jatkaa mahdollisen positiivisen testin jälkeen teroluteja aina varhaisultraan asti🤷🏻‍♀️

@bluebe noi siirtopäivälaskennat on joo outoja, meillä on 5 ja 6 päiväisiä, joten ovulaatiopäivä 0 + 6 päivää ja sinä 6.päivänä siirto🤷🏻‍♀️
No mut onneksi ammattilaiset tietää mitä tekevät 😁

Täällä tuli se keskenmeno mitä pelkäsinkin tuolla joitain viestejä taaksepäin. Vuoto ei ole vielä alkanut, kun en ollut vielä uskaltanut lopettaa tukilääkkeitä, mutta hcg oli tiistaina 908 ja perjantaina 904. Kaikki oireetkin hengästymistä lukuun ottamatta ovat hiljalleen kadonneet viikon aikana, minulla on ollut aikaa henkisesti valmistautua tähän.

Pahalta se silti tuntuu ja monet surun ja itseinhon itkut on itketty. Mikä siinä on, että ei vaan voi onnistua. Ensin kesällä ja syksyllä kaksi kohdunulkoista ja keskenmenoa ja nyt vielä putkeen kaksi keskenmenoa alkionsiirroista.

Aika synkät tunnelmat tällä hetkellä. Ja vituttaa, kun postasin omaan instaani silloin viikko sitten, että testi on selvästi haaleampi. Sain kymmenittäin vakuutteluja, että ei merkkaa mitään, ei niitä viivoja voi tulkita, ei viivatestejä ole tarkoitettu hcg-arvojen seuraamiseen jne. Minusta se on ihan itsestään selvää, että jos on haalea viiva, raskaus on joko alussa tai lopussa, tummeneva viiva on hyvä merkki ja haaleneva huono merkki. Tiesin koko ajan, että tämä raskaus oli tässä, ja silti viestit saivat jonkun pienen toivonkipinän elämään. Että ehkä minäkin olen kuitenkin yksi heistä kummin kaimoista, joilla viiva haaleni randomisti ja se itse asiassa tarkoitti että raskaus vaan vahvistui.

Tällä hetkellä olen täynnä surua ja vihaa ja pettymystä itseeni. Jospa edes vuoto alkaisi pian, niin pääsisi tästä piinasta. Tunnen itseni ihan idiootiksi, kun pistin raskauden jo raskausäppiinkin ja seurailin sieltä. Kesken taisi mennä joskus 4+6 eli olin hädin tuskin raskaana ollenkaan...

Täällä tuli se keskenmeno mitä pelkäsinkin tuolla joitain viestejä taaksepäin. Vuoto ei ole vielä alkanut, kun en ollut vielä uskaltanut lopettaa tukilääkkeitä, mutta hcg oli tiistaina 908 ja perjantaina 904. Kaikki oireetkin hengästymistä lukuun ottamatta ovat hiljalleen kadonneet viikon aikana, minulla on ollut aikaa henkisesti valmistautua tähän.

Pahalta se silti tuntuu ja monet surun ja itseinhon itkut on itketty. Mikä siinä on, että ei vaan voi onnistua. Ensin kesällä ja syksyllä kaksi kohdunulkoista ja keskenmenoa ja nyt vielä putkeen kaksi keskenmenoa alkionsiirroista.

Aika synkät tunnelmat tällä hetkellä. Ja vituttaa, kun postasin omaan instaani silloin viikko sitten, että testi on selvästi haaleampi. Sain kymmenittäin vakuutteluja, että ei merkkaa mitään, ei niitä viivoja voi tulkita, ei viivatestejä ole tarkoitettu hcg-arvojen seuraamiseen jne. Minusta se on ihan itsestään selvää, että jos on haalea viiva, raskaus on joko alussa tai lopussa, tummeneva viiva on hyvä merkki ja haaleneva huono merkki. Tiesin koko ajan, että tämä raskaus oli tässä, ja silti viestit saivat jonkun pienen toivonkipinän elämään. Että ehkä minäkin olen kuitenkin yksi heistä kummin kaimoista, joilla viiva haaleni randomisti ja se itse asiassa tarkoitti että raskaus vaan vahvistui.

Tällä hetkellä olen täynnä surua ja vihaa ja pettymystä itseeni. Jospa edes vuoto alkaisi pian, niin pääsisi tästä piinasta. Tunnen itseni ihan idiootiksi, kun pistin raskauden jo raskausäppiinkin ja seurailin sieltä. Kesken taisi mennä joskus 4+6 eli olin hädin tuskin raskaana ollenkaan...

Ymmärrän täysin sinua. Aina lopulta tuntuu että tekee jotain väärin; iloitsee liian aikaisin tai liian myöhään, ottaa lääkkeet väärin, tämä viha omaa kroppaa, ja välillä muitakin ihmisiä kohtaan. Miksi muut onnistuu, mutta itse ei?
Mun mielestä on täysin oikeutettua iloita, edes pienen hetken, tuosta onnistumisen tunteesta. Loppu ei ole omissa käsissä. Älä syytä itseäsi, nuo kaikki fiilikset on täysin sallittuja ja kuuluvat asiaan, valitettavasti. Et oo yksin ❤️

Moikka!

Täällä ensimmäinen IVF kierros menossa/loppumaisillaan, tuore siirto takana, omaan kiertoon pakastesiirto tehty tällä viikolla, eli nyt vaan jännäillään. Omakannasta lukasin tekstiä ja oli lääkäri kirjannu että "Siirtoon nyt BLC1-alkio". Mitähän tämä mahtanee tarkoittaa?

Moikka!

Täällä ensimmäinen IVF kierros menossa/loppumaisillaan, tuore siirto takana, omaan kiertoon pakastesiirto tehty tällä viikolla, eli nyt vaan jännäillään. Omakannasta lukasin tekstiä ja oli lääkäri kirjannu että "Siirtoon nyt BLC1-alkio". Mitähän tämä mahtanee tarkoittaa?
En tiedä, mutta jotkut labrat luokittelevat alkiot 1, 2 ja 3 -luokkiin, joista 1 on paras. Mun arvaus on Blastocyst 1-luokan alkio.

Oon tosi pahoillani 💔❤️ Vaikeaa löytää mitään lohdun sanoja, kun tunnistan nuo itseinhon tunteet liiankin hyvin. Toivottavasti silti jaksat kaivaa jotain lempeitä tunteita itseäsi kohtaan ❤️ Paljon voimia asian käsittelyyn ❤️

Mä kans latasin jo kaikki raskausäpit ja luin puolisolle alkion kehityksestä. Kun selvisi, ettei "raskaus" olekaan ollut koskaan enempää kuin kaksi solua etsimässä toista väärässä paikassa (kohdun ulkoinen), niin olo oli vain typerä 🤡 Toisaalta on ihan luonnollista iloita silloin kun siihen on syy, vaikka myöhemmin saakin huonoja uutisia.

Meillä oli IVF-suunnittelukäynti meneillään olevasta kohdun ulkoisesta raskaudesta huolimatta. Kunhan hcg-arvo on pudonnut raskautta edeltävään tasoonsa, saadaan ekoista menkoista ilmoittautua hoitoon 🥳

Meille tullaan tekemään lyhyt hoitokaava. Käynnin jälkeen jäin pohtimaan PAS-alkion siirtoaikataulua. Onkohan se aina niin, että seuraavasta kierrosta aikaisintaan voidaan siirtää? 🤔 Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä 😂 ei varmaan pikapakastus ja siirto samaan kiertoon ole mahdollinen? 😂

Meillä oli IVF-suunnittelukäynti meneillään olevasta kohdun ulkoisesta raskaudesta huolimatta. Kunhan hcg-arvo on pudonnut raskautta edeltävään tasoonsa, saadaan ekoista menkoista ilmoittautua hoitoon 🥳

Meille tullaan tekemään lyhyt hoitokaava. Käynnin jälkeen jäin pohtimaan PAS-alkion siirtoaikataulua. Onkohan se aina niin, että seuraavasta kierrosta aikaisintaan voidaan siirtää? 🤔 Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä 😂 ei varmaan pikapakastus ja siirto samaan kiertoon ole mahdollinen? 😂
Tuoresiirto on mahdollinen! Ja usein tehdään.

Takaisin