Pakastealkion siirto (PAS)

Onnittelut @Pakkastyyppi, kauniit viivat😊

ON:Täällä alkoikin menkat tänään kunnolla pp6 jo? 😳 Soitin polille ja ohjeistuksen mukaisesti vielä varmistin negatestillä. Lääkkeet sain lopettaa ja huomenna alkaa taas menopur, kohti uutta kiertoa.

Tsemppii teille muille piinailijoille, toivon niin et teillä tulis posi! Mä ehkä itse olisin testannu huomenna aikaisintaan, jos olisin meinannut testata.

Voi ei taasko tää rumba alkaa uudelleen, tällä vuodon määrällä kemiallinen (tai pahimmissa skenaarioissa kohdunulkoinen). Ei mulla muuta.

Edit: siis dpo11/pp6

Liitteet

• 17386811049055369469480017501036.jpg
    17386811049055369469480017501036.jpg
    917.5 KB · Katsottu: 132
Muokattu viimeksi:
Täällä menossa kp32 /26-29, dpo18, pp13.

Virallinen testipäivä huomenna pp14.
Menkkajomottelua ollut jatkuvasti dpo14 alkaen. Minkäänlainen vuoto tai tiputtelu ei kuitenkaan ole alkanut. Cyclot menee edelleen tukena.

Ja sitten takavasemmalta TÄNÄÄN ensimmäistä kertaa tuli viivat testeihin. Haaleat, mutta silti.

Viikonloppuna testaillessa ei tullut testiajalla mitään edes herkkään testiin.

Tässä voi käydä miten vaan, mutta pitäkäähän meille peukkuja ✨
@Pakkastyyppi hei wau ihan kunnon viivat! Onnea! 💕

@pikkupandanen mä oon kans kuullut tän jutun, että ovistestiä voisi jollain tavalla X käyttää raskaustestinä. Mutta tässäpä se mun tietämyksen taso onkin 😅 En oo koskaan oikein sitä niiden yhteistoimintaa ymmärtänyt, mihin tää kaupunkitarina perustuu.
Voi ei taasko tää rumba alkaa uudelleen, tällä vuodon määrällä kemiallinen (tai pahimmissa skenaarioissa kohdunulkoinen). Ei mulla muut
Voi kurjuus @Liljankukka🌸 jos nyt noin kävi 🫤 Kovin aikaisin tosiaan olisi menkat alkaneet...! Onko muuten millainen olo, vatsakipua tms?

Oma napa siten, että nyt lähtee homma täälläkin käyntiin kohti tämän kolmannen kierroksen ekaa passia. Aloitan nyt Provera progesteronin 10 pvä ajan tablettina. Sitten pitäisi tulla vuoto, ja sitten soitan klinikalle, ja sitten varmaan toinen vuoto vielä... Lääkäri siis esitti, että 1-2 vuotoa olisi hyvä saada aikaiseksi ennen kuin tehdään siirtoa. Mutta unohdin sanoa, että kierukan poiston jälkeen tammikuussa tietenkin tuli vuoto. Mutta kai lääkäri sen tajusi, kun kerroin kierukan poistosta(?)

Mulla siis luomusti ei ole kuukautisia ollenkaan. Tai oli joskus 16 veenä viimeksi 😆

Millaisia kokemuksia täyslääkkellisessä passissa olleilla on tuosta vuodon tekemisestä keltarauhashormonilla?

Vielä hei pieni ehdotus kaikille palstailijoille tai erityisesti piinailijoille: voisko ajatella että aina vielä viestin loppuun laittaisi "allekirjoituksena" sen pp/dpo tms tiedon jos sellainen on menossa? Nyt on välillä tosi vaikea seurata että kuka missäkin vaiheessa on, kun yksi henkilö saattaa laittaa monta viestiä vaikka samalla viikolla, sit kuitenkin vain ekassa on tieto siitä pp/dpo:sta... Olisi helpompaa seurata missä mennään ja kommentoida ☺️

@MyMa Ei mulla mahakipua oo ollenkaan, mutta siteeseen asti tuli kyllä päivällä kunnolla vuotoa. Laitoin nyt varmuuden vuoksi sen Cyclogestin, kun kerta viiva nyt oli kuitenkin. Aamulla testaan uudelleen ja soitan polille, että mitä tehdään. Harmittaa vaan, kun olin ns.helpottunut, että negakierto oli ikäänkuin nopeasti taputeltu ja olis päässy ilman ylimääräistä säätöä uuteen siirtoon.

Saaks kysellä tyhmiä? 🤣
Mulla alkaa huomenna illalla cyclogest aamuisin ja iltaisin. Mut mulla on perjantaina se siirto 10, niin laitanko sen vaan aamulla ja meen sit paikat täynnä lääkettä siirtoon? 🤣🤣

@MyMa Ei mulla mahakipua oo ollenkaan, mutta siteeseen asti tuli kyllä päivällä kunnolla vuotoa. Laitoin nyt varmuuden vuoksi sen Cyclogestin, kun kerta viiva nyt oli kuitenkin. Aamulla testaan uudelleen ja soitan polille, että mitä tehdään. Harmittaa vaan, kun olin ns.helpottunut, että negakierto oli ikäänkuin nopeasti taputeltu ja olis päässy ilman ylimääräistä säätöä uuteen siirtoon.
Mikäs siellä on tilanne?

Saaks kysellä tyhmiä? 🤣
Mulla alkaa huomenna illalla cyclogest aamuisin ja iltaisin. Mut mulla on perjantaina se siirto 10, niin laitanko sen vaan aamulla ja meen sit paikat täynnä lääkettä siirtoon? 🤣🤣
Mulla alkoi cyclogest siirron jälkeen illalla 😱

PS hienoo heittää cyclogest sisään ja lähtee töihin 🤣 yrittänyt et hetken makoilis mutta tuntuu että kaikki paikat on täynnä lääkettä ..

Vinkkejä otetaan vastaan

Mulla alkoi cyclogest siirron jälkeen illalla 😱

PS hienoo heittää cyclogest sisään ja lähtee töihin 🤣 yrittänyt et hetken makoilis mutta tuntuu että kaikki paikat on täynnä lääkettä ..

Vinkkejä otetaan vastaan
Lähdetkö suoraan herättyä töihin? Mulla se pysyi sisällä aamulla sen 20-30min kun meikkasin ja söin aamupalaa. Sit kävin vessassa ja pyyhin samalla enimmät pois.

Lähdetkö suoraan herättyä töihin? Mulla se pysyi sisällä aamulla sen 20-30min kun meikkasin ja söin aamupalaa. Sit kävin vessassa ja pyyhin samalla enimmät pois.
Sen verran et keitän kupin kahvia mukaan termariin 😅 en kauaa siinä kerkiää olee.. ehkä omaa laiskuutta kun ei jaksa aikaisemmin herätä 😁

Mulla sama taktiikka, puolisen tuntia aamutoimien ajan cyclogest sisällä, sen jälkeen oon pessyt pois eikä se sen jälkeen oo enää sotkenut.

Siirroissa mun lääkäri on vaan tottuneesti todennut, että hän pyyhkii täältä kohdunsuulta cyclogestin jäämiä pois. Sanoisin siis, että lääkärille siinä ei ole mitään ihmeellistä.

@bluebe ihan hyvä. Tein joskus kolmen aikaan yöllä uuden testin, ja onneks viiva oli haalistunut. Soitin sit polille ja tosiaan Menopurilla "uuteen nousuun"🙄

@iLa mulla sama tekniikka kun muilla vastaajilla, laitan tosin kellon 10 min aiemmin soimaan niin on sähläysaikaa ja tarvittaes pystyy olee hetken paikallaan aamupalalla ym

@Liljankukka🌸 ja @Kaihonkukka koska aiotte testata? Mulla myös tänään pp6. Oon melko varma menkkojen tulosta, ihan samanlaiset kivut ku ennen vuotoa. Muuten ei mitään oireita. Mulle kans merkitty cyclot vielä 11.2 saakka, mutta jos nyt viikonloppuna (dpo 15) testaan negan niin mietin lopettamista... En viittis menkkoja hirveästi myöhästyttää turhaan. Me mennään uuteen ivf-jonoon seuraavaksi, et sinänsä ei kiirettä menkoilla, mut niin... Fiilis ei kovin korkealla.
Hei, menkkamaiset jomottelut (monta päivää ennen menkkojen laskennallista alkupäivää) oli minulla ensimmäinen merkki raskaudesta PASin jälkeen! Ja ekassa luomuraskaudessa jomotteli myös, ja vaan odotin, milloin vuoto alkaa, mutta ei alkanutkaan! Eli voi olla tärpännyt! 🌈

Hei jostain täältä luin vinkin, että kandee laittaa cyclo-puikko perillä poikittain. Eli sisään toki pitkittäin, mutta lopuksi kääntö poikittain. En tiedä auttaako oikeasti valumisiin, mutta oon nyt tehnyt niin. Herään 30 min enne lähtöä, joten en ehdi edes alas istua ja musta noi sotkevat vähän vähemmän kuin aiemmat luget.

Kiitos kaikista tsempeistä! <3

Täällä menossa kp 34 /26-29, dpo 20, pp 15 ja tosiaan dpo 18 näkyi ekaa kertaa viiva testiajalla testissä. Nyt ovat pari päivää ainakin vahvistuneet. Tiesin kyllä että RFSU testit ei oo kumpikaan kovin hyviä / herkkiä, mut olisin nyt kuitenkin kuvitellu et jotain viivaa olis tullu vähän aikaisemmin kuitenkin…

Kysyttiin minä päivinä oon testaillu ja miltä näytti ni laitan tähän kuvan vielä.

Mitään muuta oireita ei oo ollu ku menkkajomottelua siitä asti ku niiden olis pitäny alkaa.

Huomasin että loppua kohden cyclot ei oo enää valunu, vaan ilmeisesti imeytynyt jotenkin innokkaammin. Oon joskus lukenu että muillakin on ollu tätä. Tiedä sitten onko vaan luulo mutta siltä ainaki tuntui..

En tiedä saako Tilkasta aina verikokeen mutta pyysin eilen virallisena testipäivänä vielä lähetettä kun edellisestä siirrosta tuli vkm. Huomenna sitten viimeistään kuulee onko miten lähteny nousuun. Vaikka ei se toki yksittäisenä numerona vielä kovin paljoa taida kertoa, mutta jos on tässä vaiheessa yli 10 niin ollaan päästy pitemmälle ku viimeksi! :D

Liitteet

• IMG_0219.jpeg
    IMG_0219.jpeg
    2.5 MB · Katsottu: 173
  • IMG_0211.jpeg
    IMG_0211.jpeg
    431.9 KB · Katsottu: 170
Täällä pp7 eli viikko sitten oli siirto. Olin tosi luottavainen, mutta jostain syystä nyt kun olen jo saanut toisen viivan testiin, olen alkanut pelätä, että mitä jos ei sittenkään.
Mikä pp sait toisen viivan..

Nimimerkillä pp 6 ja oon miettinyt uskaltaako testata jo 😅🤣

Herkkään testiin tuli jotain jo pp 5. Eilen eli pp6 selkeä herkässä. Tänään testasin mielenkiinnosta herkällä ja normaalilla testillä ja normaalissakin näkyi jo, toki hyvin haalea.

Moni saanut jo pp4 ja pp5... Itse en ole koskaan testannut kuin vasta yli viikon siirron jälkeen. Huomenna aamulla ois sit testi pp7... Saakohan sitä yöllä unta, kun jo viime yönäkin nukuin aivan levottomasti.

Täytyy kyllä ällistellä tota @Pakkastyyppi komeaa riviä!😍 Tästä opimme, että ei kannata heittää pyyhettä liian aikaisin kehään tai ainakaan lopettaa tukilääkkeitä! Vastaako toi digitestin 1-2 vkoa sitä mitä tossa vaiheessa pitäisikin? En muista, miten noi meni, kun viikot näytössä eri kui raskausviikot.

Takaisin